Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree9Likes
  • 3 Post By Kaczorra
  • 1 Post By Don Corleone
  • 1 Post By KZ
  • 4 Post By SAR37

Wątek: Czy warto iść na lotnictwo i kosmonautykę?

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie Czy warto iść na lotnictwo i kosmonautykę?


    Polecamy

    Za rok piszę maturę, więc warto myśleć o wyborze studiów. Bardzo chciałabym zostać konstruktorką samolotów, tylko czy ten zawód ma w Polsce przyszłość? A jeśli nie, to co jeszcze mogę robić po lotnictwie i kosmonautyce i specjalizacji samoloty/napędy lotnicze?

    Drogi moderatorze, przeszukałam forum. Są pytania, GDZIE studiować i JAK zostać konstruktorem, ale nie ma pytania, CZY ten zawód ma przyszłość.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    tylko czy ten zawód ma w Polsce przyszłość?
    slliver, Krzychoo and Irik like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Jako zawodowy edukator też nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Powinnaś przeanalizować rynek lotniczy w Polsce i zobaczyć jak rozwija się ta branża.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    A co jeszcze mogę robić po lotnictwie i kosmonautyce specjalizacji samoloty albo napędy lotnicze (oprócz konstruowania)?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Praktycznie wszystko Ja akurat skończyłem pilotaż, ale od kolegów z wspólnego roku wiem że poznajdowali pracę w firmach lotniczych, samochodowych itp. (jeden znalazł nawet prace przy konstruowaniu jakiś systemów klimatyzacji, a był po silnikach, termodynamika w końcu wszędzie rządzi się takimi samymi prawami). W sumie to nie znam bezrobotnego po lotnictwie z mego roku
    A zakładów w Polsce coraz więcej w samej dolinie lotniczej na Podkarpaciu jest co najmniej kilka dużych, a i pewnie w innych rejonach Polski też się jakieś znajdą.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Sorry za lekką upierdliwość w dopytywaniu się, ale studia to poważna sprawa. Słyszałam, że można robić inżyniera inżyniera i magistra na dwóch różnych kierunkach, ale czy to ma jakiś sens? W moim przypadku byłby to np. inżynier mechatronik i magister lotnictwa i kosmonautyki. Warto tak robić czy to raczej jest jak uczenie się języka angielskiego i zdawanie matury z niemieckiego?

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz studiować dla dyplomów i tytułów czy dla wiedzy

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Chyba mnie źle zrozumiałeś, Maciejka79. Przecież studiowanie dwóch kierunków daje bardziej wszechstronne wykształcenie. Dla jednych pracodawców to atut, inni wolą ekspertów w jednej dziedzinie. Chciałam zorientować się, czy mam większe szanse z dwoma kierunkami, czy z jednym.

  9. #9
    Awatar Krzychoo

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Teoretycznie zawsze masz większe z dwoma kierunkami. Szersza specjalizacja = większe pole do popisu na parkiecie zwanym rynkiem pracy. "Murarz, tynkarz, akrobata".

  10. #10
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Ale w praktyce dwa kierunki to wyższe kwalifikacje a więc wyższe wynagrodzenie, i może paść ze strony pracodawcy słówko "overqualified". Nie ma prostych odpowiedzi.
    Krzychoo likes this.

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    A co jeszcze mogę robić po lotnictwie i kosmonautyce specjalizacji samoloty
    Inzynier pracujacy dla LOTu, itp.


  12. #12

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Dzięki, rozwialiście moje wątpliwości. Idę na LiK!

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Zauważyłam, że w każdej ofercie pracy w sklepie motoryzacyjnym (a tym bardziej w salonie samochodowym) warunkiem koniecznym jest prawo jazdy kategorii B. W sumie dosyć logiczne, w końcu to dowód jakiekolwiek wiedzy praktycznej o samochodach. Dlatego przyszła mi do głowy taka może dziwna myśl: czy w takim razie firmy zajmujące się konstruowaniem samolotów nie wymagają, żeby konstruktorzy mieli przynajmniej PPL(A)? Proszę, potraktujcie poważnie to pytanie.

  14. #14
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Zauważyłam, że w każdej ofercie pracy w sklepie motoryzacyjnym (a tym bardziej w salonie samochodowym) warunkiem koniecznym jest prawo jazdy kategorii B. W sumie dosyć logiczne, w końcu to dowód jakiekolwiek wiedzy praktycznej o samochodach. Dlatego przyszła mi do głowy taka może dziwna myśl: czy w takim razie firmy zajmujące się konstruowaniem samolotów nie wymagają, żeby konstruktorzy mieli przynajmniej PPL(A)? Proszę, potraktujcie poważnie to pytanie.
    Bez jaj.... trudno to potraktować poważnie.
    flyboy16 likes this.
    KZ

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    czy w takim razie firmy zajmujące się konstruowaniem samolotów nie wymagają, żeby konstruktorzy mieli przynajmniej PPL(A)? Proszę, potraktujcie poważnie to pytanie
    Nadążając za Twoim tokiem rozumowania:
    - konstruktorzy statków wielkomorskich powinni mieć, przynajmniej, patent kapitana,
    - konstruktorzy pociągów -> uprawnienie do prowadzenia lokomotywy (chyba, że taka na "karuzeli" wystarczy...)
    - konstruktorzy wahadłowców - o, kurczę! Gdzie można zdobyć uprawnienie "Kapitana Gwiezdnej Floty"?! Kapitanie BOMBA - wróć!!!!

    Sorki za OT, ale pytanie "zwala z nóg"
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 25-06-2016 o 08:06
    Rafalik, woszczol, 12wit and 1 others like this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  16. #16

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Sorry, głupio zabrzmiało, fakt, przepraszam.
    Z drugiej strony jak komuś chciało się wydawać tyle kasy na licencję, to znaczy, że na 90% jest pasjonatem, a pasjonatowi zależy i będzie się przykładał do pracy. O to mi przede wszystkim chodziło, czy firmy nie szukają w ten sposób najlepszych potencjalnych pracowników.
    Północ to nienależnie nienajlepsza pora na pisanie postów :/

  17. #17
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    O to mi przede wszystkim chodziło, czy firmy nie szukają w ten sposób najlepszych potencjalnych pracowników.
    Założenie jest słuszne, ale tylko w ograniczonym zakresie. Nawet mierny pilot może być genialnym konstruktorem.
    Nie da się jednoznacznie powiązać tych dwóch spraw. Wynika to m.in. z różnego zakresu kompetencji: w pilotażu zwraca się uwagę na manualne wykonanie (koordynacja wzrokowo-ruchowa) oraz zdolność szybkiej oceny i działania. W przytoczonym przez Ciebie "konstruowaniu", najważniejszą rzeczą są umiejętności z zakresu nauk ścisłych (matematyka, fizyka, chemia, etc.) oraz zdolności wykorzystania tej wiedzy na etapie planowania, tworzenia wizji, jednak - co bardzo ważne - bez natychmiastowej presji czasu.
    Jeśli pilot nie wyprowadzi samolotu z nurkowania, to samolot się rozbije. Jeśli konstruktor nie uwzględni wytrzymałości materiału, np. na skręcanie, to materiał ulegnie zniszczeniu już w pierwszych próbach wytrzymałościowych.

    W poście #13 napisałaś o wymogu posiadania prawa jazdy kat. B do pracy w sklepie motoryzacyjnym.
    Jak sądzę, nie wynika to z "branżowości", ale ze zwykłego pragmatyzmu: łatwiej zatrudnić kogoś, kto weźmie służbowe auto i zawiezie gdzieś lub odbierze towar jeśli jest taka potrzeba, niż pracownik który powie - sorry, nie mam prawka więc tego nie zrobię. Ot, zwykła mobilność.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  18. #18

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Również mam pytanie dotyczące lotnictwa i kosmonautyki. Która ze specjalności jest najbardziej opłacalna: -samoloty, -silniki lotnicze, -awionika, -automatyka i systemy lotnicze, -kosmonautyka, -napędy lotnicze, -statki powietrzne, -samoloty i śmigłowce, -uzbrojenie lotnicze, czy może mechanik lotniczy? Jednak najbardziej skłaniam się ku awionice i automatyce z systemami lotniczymi. Mogę prosić Was o doradzenie?

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Dabrowka, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    A co jeszcze mogę robić po lotnictwie i kosmonautyce specjalizacji samoloty albo napędy lotnicze (oprócz konstruowania)?
    Praca jest... tyle że bardzo marnie płatna.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •