Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree2Likes
  • 1 Post By woszczol
  • 1 Post By noise6

Wątek: studia czy kurs ?

  1. #1
    Awatar mfelusiak

    Dołączył
    Dec 2016

    Question studia czy kurs ?


    Polecamy

    Witam,
    jestem na ostatniej prostej swojej edukacji na poziomie liceum, w maju matura. Jak to na tym etapie życia bywa zastanawiam się co dalej, co do kierunku lotnictwa jestem przekonany już od bardzo dawna, jednakże wciąż zbieram informacje w tym temacie. Sam już zdobyłem dużą ilość informacji na temat uczelni w Polsce, które w swej ofercie mają ten kierunek, znalazłem też ciekawą ofertę w Centrum szkolenia Lufthansy w Berlinie, a jako że mieszkam w Szczecinie ze względów lokalizacyjnych jest to propozycja godna rozważenia. Mam kilka pytań związanych z drogą którą lepiej obrać by zostać pilotem liniowym, mianowicie, czy potencjalni pracodawcy biorą pod uwagę jaką drogą uzyskałem licencje pilota, mam tu na myśli czy ma to znaczenie czy zdobyłem licencje płatnym kursem czy uzyskałem ją "drogą studiów" ? Czy zarobki w polskich liniach lotniczych są znacznie niższe od zarobków w zagranicznych, jak tak to o jakich różnicach mówimy? Czy w praktyce studiowanie nie jest (zaryzykuje stwierdzenia) stratą czasu w kontekście uzyskania licencji pilota czy nie lepiej uzyskać ją kursem ?( nie biorę pod uwagę aspektu finansowego )
    Z góry dziękuje )

  2. #2

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Pracodawcy nie biorą pod uwagę, czy płaciłes za kurs, czy nie. Większość pilotów płaci samemu za szkolenie. Niemniej jednak są ośrodki szkolenia, które mają lepszą opinię wśród linii lotniczych od innych ośrodków. Przykładowo Politechnika Rzeszowska maarten na tyle dobrą ocenę, że Ryanair bierze cześć studentów od razu po studiach i finansuje tym studentom koszt TR (który normalnie musi być sfinansowany przez potencjalnego pracownika). Idąc dalej, PLL LOT również podpisało pewnego rodzaju umowę z PRz, ułatwiającą zdobywanie pracy przez absolwentów. Wizz też jest chętny. Czy są jeszcze jakieś ośrodki w Polsce (prywatne lub publiczne), które mają takie "branie" przez linie lotnicze? Nie wiem, ale stawiam że nie. Co oczywiście nie oznacza, że kończąc kurs w prywatnej szkole nie dostaniesz pracy - oczywiście że możesz ją dostać. Jeżeli już zostaniesz zaproszony na Assessment Center, to decyzja rekruterow zależy już tylko od twoich umiejętności i predyspozycji.

    Podsumowując: jeśli masz parcie na czas zdobycia licencji, chlonną głowę, aby zdobyć ogrom wiedzy w 2 lata i pieniądze na szkolenie - go for it.
    Jeśli jednak chciałbyś iść na studia, oczywiście będzie trwało to dłużej, ale z wlasnego doświadczenia powiem, że warto, na studiach poznasz znacznie więcej zagadnień, część w ogóle nie potrzebna do latania, ale tak naprawdę bardzo to ułatwia zrozumienie wielu rzeczy potrzebnych do latania. Przyklad: można nauczyć się praw aerodynamiki czy mechaniki lotu (koniecznych do zdania ATPL) w miesiąc, ale jeżeli na studiach uczysz się tego przez 1,5 roku (tyle mniej więcej trwają te przedmioty) to rozumiesz więcej, rozumujesz łatwiej. Podobnie z innymi przedmiotami.
    Poza tym po studiach jesteś "mgr inz", po szkoleniu tylko pilotem.
    Kiedyś od kogoś usłyszałem, że magistrem (inzynierem) się jest, pilotem się bywa
    mfelusiak likes this.

  3. #3
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli masz pieniądze tzn twoi rodzice je mają idź na kurs, zyskasz duzo czasu, studia nie dają pewności dostania się na pilotaż , szkolenie bywa frustrujące , zależnie od dotacji zmienia się liczba ludzi na lotce... W rok zrobisz tyle ile twoi koledzy ze studiów w 3-4 lata
    woszczol likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •