Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 57 z 57
  1. #41

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Poszukajcie w dzisiejszym necie lub wp był artykuł na temat szkoleń finansowanych z UE. Wychodzi że w większość to jeden wielki przekręt dla znajomych urzędników.
    Ośrodki szkolenia nie są zainteresowane uzyskiwaniem pieniędzy ponieważ trochę jest zachodu z otrzymaniem, na wszystko musi być papier w przeciwnym wypadku trzeba zwrócić pieniądze z odsetkami co stwarza duże ryzyko dla ośrodka, więc lepiej aby klient przyniósł pieniądze w ręku.

  2. #42

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Hmm probowalem cos poszukac, ale nic nie znalazlem. Jak ktos znajdzie to niech zostawi link.

    Zastanawia mnie jdnak jak to jest z tymi osobami, ktore dostaly sie na to szkolenie prowadzone przez ZUA. Do jesieni 2012 r. maja sie chyba wyszkolic te osoby do zawodowej, ale jak dobrze pamietam w wymaganiach rekrutacyjnych nie bylo wzmianki o wymaganiach co do jezyka angielskiego, a egzaminy teoretyczne do CPL od 2010 zdaje sie w jezyku angielskim.
    Na jednym watku wyczytalem ze ludzie ucza/wkuwaja angielskie pytana i odpowiedzi i tak zaliczaja.

    Rozumiem, ze jak sie chce latac i mysli powaznie o lataniu dalej niz nad polska to angielski trzeba umiec, ale ULC troche te sytuacje komplikuje i tak trzeba zdawac egzamin z jezyka wiec nie mozna sobie spokojnie zaliczac rzeczy w ojczystm jezyku, ktore trzeba zaliczyc, a w miedzyczasie szlifowac jeszce angielski i w koncowej fazie go pchnac?

    Zaczynam odnosaci wrazenie, ze w tym kraju wszyscy wszystkim tylko utrudniaja zycie zamiast je ulatwiac tak aby kazdy z tego mial potem korzysci.

  3. #43

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    ....Rozumiem, ze jak sie chce latac i mysli powaznie o lataniu dalej niz nad polska to angielski trzeba umiec, ale ULC troche te sytuacje komplikuje i tak trzeba zdawac egzamin z jezyka wiec nie mozna sobie spokojnie zaliczac rzeczy w ojczystm jezyku, ktore trzeba zaliczyc, a w miedzyczasie szlifowac jeszce angielski i w koncowej fazie go pchnac?....
    Lepiej nie kusić losu.... Gdybyś dostał pytanie jaka jest baza chmur dla lotów VFR? to co byś odpowiedział :P, a to tylko naprostszy "babol" który był w tłumaczonych na polski pytaniach ATPL jeszcze kilka lat temu. Naprawdę łatwiej zdaje się w jezyku agielskim.

  4. #44

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jeszcze sie zapytam ten egzamin to jest cos na wzor jaki sie zdaje na prawo jazdy? Tzn. ma sie jakas baze pytan i poprawne odpowiedzi do nich czy jak to jest?

  5. #45
    rad3onpl
    Goście

    Domyślnie

    Na forum sam temat egzaminu był poruszany jakieś trzysta razy.

    Od siebie dodam, że w ciągu najbliższych miesięcy Polska przestaje być beneficjentem odnośnie niektórych programów (8.1-8.3 np.) i pozyskanie niektórych funduszy będzie niemożliwe/będzie odbywać się na zupełnie innych, gorszych warunkach, więc jeśli ktoś ma smykałkę do organizowania czegoś, to chyba trzeba się bardziej lub mniej śpieszyć, bo z czasem o jakiekolwiek dofinansowania może być tylko trudniej.

    Pozdrawiam!

  6. #46
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    To teraz moje kilka groszy w tym temacie

    1) Nie liczyłbym na żadne Unie ani inne organizacje tego typu - to jest tylko strata czasu, pieniędzy i karmienie się złudnymi nadziejami. Jak masz pieniądze to robisz za swoje i nikt potem tego nie wypomni. Nie masz pieniędzy to zarób. A i satysfakcja większa że się udało. ZA SWOJE !

    2) Co innego programy kadeckie jakie oferują linie - tyle że jest tego mało i też czasami trzeba zapłacić. Ale moim zdaniem ta droga jest lepsza i uczciwsza.

    3) Nie podoba mi się takie myślenie typu "Unia da.... " bo ta Unia żyje między innymi z moich podatków, nie dość że muszę ciężko rypać żeby opłacić swoje szkolenie to jeszcze z moich podatków mam je finansować komuś innemu ? A z jakiej niby racji ? To nie jest sprawiedliwe. Albo wszyscy mamy za darmo, albo wszyscy płacimy.

    pozdrawiam

  7. #47

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    No i sie dowiedzialem. Rad3onpl oprocz tego ze napisales, ze byl poruszany 300 razy, mogles dopisac tez i opowiedz zmiescilaby sie.

    Inna sprawa zrobienie takiego pelnego szkolenia to wystawienie chalupy juz tylko do wykonczenia, takze to nie jest takie, ze sobie zarobisz i zrobisz bo nie wszyscy maja posady za 10000 zl.
    Inna sprawa jak Unia daje i sa mozliwosci to czemu nie probowac. Zrobisz, zarobisz to potem w jakis spsob oddasz te piniadze (nie wiem co wymyslisz ale mozliwosci jest wiele.)

  8. #48
    rad3onpl
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch
    [...]

    Trochę śmiesznie brzmi to w ustach kogoś, komu się udało środki zorganizować. Programy operacyjne/dofinansowania są niezależne od widzimisię poszczególnych osób jednostek, i jeśli jest taka możliwość (na przykładzie dofinansowania z ZUA widać że się da).

    Też jestem zdania, że liczenie na "coś" jest myśleniem złudnym, ale skoro kolega rocco ma na to chęci i siłę to życzę mu szczęścia, choć osobiście w to nie wierzę.
    Nie każdy ma możliwość zarobienia takich pieniędzy w ciągu roku-dwóch, nie każdemu się udaje - po Twoim postach dochodzę do wniosku, że Tobie się udało, pieniądze zarobione własną siłą smakują lepiej, ale skoro żyjemy w durnym systemie wszechobecnego socjalu, to należy z tego korzystać ile się da - "nie skorzystasz Ty, skorzysta inny".

    Na jakiej podstawie mówisz, że szukanie dofinansowań jest mniej uczciwe niż szukanie programów kadeckich? Na szkoły lotnicze również płacisz podatki, jedno miejsce na pilotażu to 100-200 tysięcy, to też jest nie uczciwe, je też trzeba zlikwidować?

    Tym bardziej, że kasa na tego typu programy jest zaplanowana z góry, tzn "albo się ją wyda, albo przepadnie". Przez brak chętnych na programy typu 8.1 z PO IG przechodziły kretyńskie pomysły typu "portal społecznościowy dla nowożeńców" - tylko dlatego, że mało chętnych było. Znacznie lepiej wydawać pieniądze na takie szkolenia dla tych, co się uczyć chcą i prezentują sobą jakąkolwiek ambicję, niż na socjal dla ludzi którzy miesiącami "nie potrafią" znaleźć pracy, ale to już zupełnie inna bajka.

  9. #49
    rad3onpl
    Goście

    Domyślnie

    do usunięcia.

  10. #50

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    zacząłem interesować się funduszami z UE od momentu kiedy dostałem się na studia płatne z UE rozmawiałem z dyrektorami aeroklubów(z dwóch AE) jeden mówi że nie wie czy podoła a drugiemu obojętne kto za to płaci, lecz oboje nie będą tego organizować, z kilku powodów po 1. papirologia po 2 zatrudnienie dodatkowych ludzi tylko do projektu po 3 brak doświadczenia w pozyskiwaniu funduszy ue po 4 nie mogą ujawnić zysku komercyjnego po 5 trzeba wydzielać pomieszczenia etc etc które mogą być tylko dla projektu po 6 BRAK INICJATYWY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dlatego sposób jest taki organizacja która pozyskiwała już fundusze jest już doświadczona i łatwiej jej to ogarnąć a ośrodek szkolenia jest jako podwykonawca, który już może mieć normalnie komercyjny zysk.

    dziękitemu że zua dostała to w Polsce powinno być już łatwiej ale, gdy kiedyś tam zadzwoniłem to nie chcieli pomagać

    tak trzeba się śpieszyć bo teraz szkolenia mogą finansowane/dofinansowane później jak już to zostaną ew pożyczki

    te szkolenia to raczej z priorytetu 8 (rozwój kadr), aniżeli 6 (dla bezrobotnych)

    jutro ide rozmawiać z kolejną już organizacją, która może by to pociągnęła. krąg zainteresowanych w celu wzajemnej pomocy w tej kwestii zapraszam na PW zadzwonimy pogadamy. nadmieniam że zainteresowani w żaden sposób nie mogą być stroną! co do ujęcia czegoś takiego w planach dla województwa tak to istotny argument ale da sie to naciągnąć pod inne. podczas składania wniosku po pieniądze musi to być uargumentowane po co to w ogóle i co to da, tzw drzewo problemów, a znalezienie argumentacji nie jest łatwe... ale możliwe. trzeba czytać czytać czytać publikacji dokumentów etc etc etc etc

    co do zua to zobaczcie w szczegóły!! tam jest tylko po 12 osób!!!!!! mama tata wujek brat.... stąd może ?artykuł?

  11. #51
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rad3onpl Zobacz posta

    Na jakiej podstawie mówisz, że szukanie dofinansowań jest mniej uczciwe niż szukanie programów kadeckich? Na szkoły lotnicze również płacisz podatki, jedno miejsce na pilotażu to 100-200 tysięcy, to też jest nie uczciwe, je też trzeba zlikwidować?

    Tym bardziej, że kasa na tego typu programy jest zaplanowana z góry, tzn "albo się ją wyda, albo przepadnie". Przez brak chętnych na programy typu 8.1 z PO IG przechodziły kretyńskie pomysły typu "portal społecznościowy dla nowożeńców" - tylko dlatego, że mało chętnych było. Znacznie lepiej wydawać pieniądze na takie szkolenia dla tych, co się uczyć chcą i prezentują sobą jakąkolwiek ambicję, niż na socjal dla ludzi którzy miesiącami "nie potrafią" znaleźć pracy, ale to już zupełnie inna bajka.
    1) Program kadecki jest częściowo subsydiowany przez linię - jeżeli dostaniesz się na szkolenie to jest jakaś szansa na pracę później
    2) Szkoły lotnicze to co innego - gdybym mógł decydować na co idą moje podatki to na pewno chciałbym żeby szły właśnie na to - tyle że zauważ, żeby dostać się do takiej szkoły trzeba zdać ciężkie egzaminy i coś sobą reprezentować.
    3) Masz rację, jeśli pieniądze mają przepaść lub iść na pierdoły ( np ten portal dla nowożeńców ) to pewnie, niech lepiej ktoś się wyszkoli. Ja tylko mówię, że ten cały system jest chory bo zamiast robić jakieś kretyńskie programy unijne których obsługa przez urzędasów kosztuje więcej niż kwota do wydania lepiej byłoby te pieniądze wydać własnie na szkoły czy dofinansować aerokluby tak żebyśmy mogli wszyscy skorzystać

    pozdr.

  12. #52

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Sam w dotacje na szkolenie już nie wierzę zbytnio, no ale jak sięczłowiek ociera o temat i nadarza się okazja to coś trzeba przynajmniej próbować,bo tylko w taki sposób można szczęściu pomóc. A znam ludzi, którzy na rozwój swoich pomysłów (dokładniej działalności) podostawali dotacje w setkach tysięcy złotych z UE.
    Supermajkiu, z jakiego województwa Ty jesteś?
    Podzielę się z zainteresowanymi pewnym linkiem. Jest możliwośćotrzymania stypendium nie są to kokosy, no ale zawsze każde wsparcie się liczy.Wiele nie potrzeba wystarczy złożyć wniosek, a może się uda dostać parę złotych.
    http://www.icasfoundation.org/scholarships.htm

  13. #53

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Powiem tak: szansa jest, trzeba próbować, ale nie ma co się napalać.
    Jestem z Wrocławia (dolnośląskie)
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 27-07-2011 o 19:36

  14. #54

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Wrocław, Poland, EPWS

    Domyślnie

    Czyżby temat umarł??! Wszyscy chcą a robić nie ma komu. Powtórzę się krótko. 1. znajdź konkurs 2. znajdź organizacje która napisze projekt szkoleniowy do konkursu i heja. 3. zgłoś się do nich na szkolenie. ale trzeba kontrolować to nabierząco ponieważ od ogłoszenia konkursu do zamknięcia są niekiedy 3 tygodnie. w gdzie konkursy szukać? np tutaj POKL - Konkursy 2011 POKL - dla każdego województwa inaczej. kto szuka ten znajduje....

  15. #55

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Witam, od pewnego czasu szukam furtki do swojej lotniczej drogi i to wydaje się ciekawym sposobem, ale nie ogarniam tych przepisów. Jestem z dolnoślaskiego i z największą przyjemnością dołączyłbym się do takiego projektu. Ale nie wiem czy to nie za póżno? Obecnie przy takiej sytuacji gospodarczej, na chłopski(nie obrażając nikogo) rozum pozyskanie tych dotacji bedzie o wiele trudniejsze. Pozdrawiam.

  16. #56
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Podbijam temat w 2014 r. Słyszał ktoś o jakimś nowym projekcie? Jestem z pod Szczecina ale przemeldowanie się lub przeprowadzka to najmniejszy problem. Dajcie znać jeśli ktoś coś wie.
    70-300 + D5100


  17. #57

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Trochę późno, w 2012 roku na lotnisku w Kaniowie było organizowane szkolenie od 0 do CPL dofinansowan (ME) w około 85 % z UE.
    Do programu kwalifikowali się pracownicy przedsiębiorstw mających siedzibę w woj. śląskim.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

LinkBacks (?)

  1. 08-02-2015, 19:41
  2. 06-09-2013, 18:21
  3. 13-01-2013, 07:23
  4. 06-01-2013, 13:59
  5. 23-10-2012, 14:02
  6. 21-10-2012, 14:46
  7. 29-06-2012, 17:17
  8. 18-05-2012, 15:57
  9. 12-04-2012, 23:28
  10. 11-04-2012, 15:39
  11. 07-03-2012, 17:18
  12. 20-02-2012, 22:15
  13. 07-12-2011, 22:02
  14. 03-11-2011, 09:05
  15. 31-10-2011, 22:30
  16. 26-10-2011, 22:07
  17. 23-09-2011, 08:36
  18. 23-08-2011, 22:38
  19. 21-08-2011, 20:15
  20. 08-05-2011, 22:50
  21. 08-03-2011, 23:45
  22. 22-02-2011, 14:30
  23. 20-02-2011, 11:25
  24. 18-02-2011, 00:38
  25. 26-01-2011, 22:25

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •