Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Oxford Aviation Academy / SAS Flight Academy


    Polecamy














    sry! wolałbym żeby zdjęcia były rozmieszczone na całej stronie, a nie w rzędzie, ale cóż...
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 08:21


  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Oxford Aviation Academy

    Witam wszystkich! Jako że jest to mój pierwszy post tutaj to chciałbym się przywitać.

    W przyszłym roku czeka mnie matura i już myślę o mojej przyszłości, którą chcę pokierować w stronę lotnictwa. Jednym z moich marzeń jest studiować za granicą i zainteresowałem się Oxford Aviation Academy. Chciałbym wiedzieć co wy myślicie o szkoleniu się w UK. Jak na razie planuje rozpocząć szkolenie od zera do ATPL'a w jakimś ośrodku szkolenia i najbardziej przemawia do mnie OAA. Co wy o tym myślicie? Może jest ktoś na forum kto jest lub był absolwentem Oxford Aviation?

    Z góry dziękuję za wszystkie opinie, pozdrawiam!

    Michał

  3. #3
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    lotmich, pomysl przedni (jak kazdy inny o tym ze ktos chcialby zostac pilotem ). 'zabije' Twoj zapal cena jaka trzeba poniesc ze szkolenie w OAA. 70 tys funtow. jesli nadal zyjesz to zadawaj pytania. mam mlodego znajomego, ktory zaczyna niedlugo szkolenie w Oxfordzie, przeszedl przez sitko i moge sie go podpytac o to co, gdzie i jak. podejrzewam ze odwiedziles juz ich strone i wiesz co nieco.

    pozdrawiam
    K


    Przydatne linki:

    OAA

    PPRuNe sekcja Professional Pilot Training

    pozdr

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Więc jeśli chodzi o koszty szkolenia w OAA to już dawno o nich wiem, że 70 tyś funtów to na pewno, ale nie mogę znaleźć konkretnych informacji co wchodzi w tą cene?
    Jestem po rozmowie z rodzicami i rodziną i powiedzieli, że widzą, że latanie to jest moja pasja od najmłodszych lat i jeśli trza tyle zainwestować w moją przyszłość to się postarają a ja wiem, że mogę na nich liczyć. No i właśnie nadszedł ten czas kiedy moi znajomi robią licencje w Polsce a ja zabrałem się solidnie za nauke języka i postanowiłem spróbować sił w jakimś bardziej renomowanym ośrodku niż nasze polskie aerokluby.

    Kszyhu77 napisałeś że twój znajomy przeszedł przez sitko, mógłbyś coś więcej napisać na czym to polega bo na różnych forach już czytałem takie rzeczy, że sumując je wychodzi na to, że rekrutacje przechodzą same mózgi? Myślę, że jak zdam maturę z matematyki, fizyki to nie będzie problemu?


    pozdro

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    lotmich, postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania wkrotce. widzialem sie dziasiaj z Tomem i zasygnalizowalem mu temat. jesli moglbys mi podac konkretniejsze pytania, byloby to bardzo pomocne. jako ze nie za bardzo mialem dzisiaj czas z nim pogadac na tym zakoncze mojego posta. nie chcialem mu przeszkadzac w pracy (i sobie w piciu piweczka ) jutro bede znowu na lotnisku i z nim pogadam. w tym czasie jak bedziesz mogl zapodaj nurtujace Cie problemy zwiazane z tematem a ja postaram sie wydobyc jak najwiecej informacji od niego. oczywiscie bedzie to dotyczylo samego procesu rekrutacji/naboru, bo tylko tyle jak na razie przeszedl. szkolenie zaczyna w lutym. z etgo co zrozumialem jestes jeszcze uczniem/studentem, wiec troche czasu masz na to. juz wczesniej poprosilem go o to, zeby spisywal swoje przemyslenia i proces szkolenia (dla potomnych )

    pozdr

    K

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Wiesz jaki ogrom pytań mi się nasuwa do głowy!

    Z tego co ja już doczytałem to OAA działa na dwóch poziomach – zintegrowanym i modułowym. Nie wiem jaką opcję wybrał twój znajomy ale mnie by interesowała opcja zintegrowana (Integrated Training) do której kandydat musi przejść szereg testów i jest szkolony „od zera do Pierwszego Oficera”. Więc już się nasuwa jedno z pytań jak wyglądają te testy dla kandydatów, jakie wymagania są stawiane? Nie wiem czy to dobry pomysł zaczynać latać w Polsce i zrobić licencje PPL(A) a potem wybierać się do UK na szkolenie zintegrowane? Też bardzo mnie interesuje jakiego typu student kończący OAA otrzymuje dyplom? Nigdzie nie mogę doczytać. Dużo pytań się rodzi już z samego szkolenia w OAA, więc na razie w tym poście to tyle żebyś znalazł jeszcze czas na piwko .

    Pozdrawiam!

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    lotmich, odpowiem Ci na jedno z zadanych pytan. nie mozesz doczytac nigdzie co otrzymuje student po OAA, bo nie otrzymuje zadnego dyplomu. jedyne rzeczy jakie otrzymuje to: licencja zawodowa uprawniajaca do zasiadania na prawym fotelu i uscisk dloni prezesa (lub jesli wolisz usmiech kierownika kolonii letnich ). jesli masz kase na szkolenie zintegrowane, mija sie z celem robienie PPLki i pozniej przechodzenie przez poczatkowy proces szkolenia jeszcze raz. jesli interesuje Cie to moge podeslac CI materialy ktore dostalem z OAA sprzed kilku miesiecy (nie zmienily sie nic a nic) kiedy to sam szukalem osrodka szkolenia dla siebie. Tom jest na Integrated jesli chcesz wiedziec.
    warunki jakie masz spelniac znajdziesz TUTAJ
    cykl szkolenia zintegrowanego opisany jest z kolei TUTAJ

    jesli nie za bardzo habla, to co jest tam napisane (lub, jak to mlode pokolenie polakow mowi 'o co kaman') to radze potrenowac jezyk, bo Assesment Center i cale szkolenie (no i oczywiscie egzaminy) sa w ty samym jezyku, co strona internetowa

    pozdr
    K

    i znowu podalem rybe zamiast wedki koncowka posta moze byc troche sarkastyczna, ale taki mam sposob podpowiadania. jesli ktos po czyms takim nie zrezygnuje z powodu przypuszczalnego 'nasmiewania sie', to oznaczac bedzie, ze potrafi samodzielnie myslec

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Czuwaj Lotmich,

    a moze poprostu zamow information pack przez ich strone internetowa i sobie poczytasz co i jak.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Hej,

    Wcześniej próbowałem zamówić ten informator, ale pojawiał mi się jakiś błąd na stronie, dzisiaj rano kolejna próba zakończona chyba sukcesem - poczekamy zobaczymy.
    W magazynie "Pilot Club" doczytałem, że po zakończeniu kursu otrzymuje się dyplom, więc zaciekawiło mnie, co mają na myśli. Jeśli chodzi o cykl szkolenia to już się z nim wstępnie zapoznałem, ale mam pytania wykraczające poza zakres tam podany. Z tymi pytaniami na razie się wstrzymam, bo twój znajomy i tak jeszcze nie przystąpił do szkolenia a duże prawdopodobieństwo jest, że odpowiedzi będą zawarte w informatorze na który czekam z nadzieją.

    A co myślą koledzy z polski? Waszym zdaniem warto spróbować? Albo może sobie odpuścić i zacząć się szkolić w Polsce w polskich aeroklubach?

    Pozdrawiam!

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    ja polecam OAA (dawniej OAT) - potezne zaplecze, samoloty, swietnie ulozony program a nawet rewelacyjne podejscie do ucznia. jezeli pieniadze nie sa barierą - to zdecydowanie lepiej niz w polsce

  11. #11
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Jeśli chce się mieć trochę więcej pewności z finansowaniem zawsze można spróbować dostać się do któregoś z firmowych programów np. http://www.oxfordaviation.net/netjets/nj_main.htm
    YaS

  12. #12
    tn
    tn jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja troche z innej beczki, czy znacie moze uczelnie np w UK chodz niekoniecznie gdzie mozna studiowac np tak jak na PRZ np silniki czy awionike??

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    tn, jest taka uczelnia w Londynie. nazywa sie London Metropolitan University nie wiem dokladnie jakie oferuja kursy (kierunki)

    wiecej TUTAJ

    a co do postu dotyczacego sponsorowanych sciezek szkolenia, to naprawde nie myslcie sobie, ze to tak hop-siup nasral i uciekl... wszelkie sponsorowane szkolenia w Oxfordzie poprzedzone sa takim odsiewem, ze wam sie to chyba w glowach nie pomiesci. nie wystarczy bycie mlodym (chociaz to jest bardzo duzym plusem) i posiadanie checi 'wejscia' na takie szkolenie. cos o tym wiem bo sam sie probowalem dostac do CTC i nie udalo mi sie bo bylem dla nich... zbyt 'doswiadczony' (zbyt stary )

    pozdr
    K

  14. #14
    tn
    tn jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy ktos z wam uczeszcza na London Metropolitan University ?? jestem ciekaw jakie sa koszty , oraz co jest potrzebne zeby sie dostac no i jakie sa kierunki zwiazane z lotnictwem!!?

  15. #15
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    a co do postu dotyczacego sponsorowanych sciezek szkolenia, to naprawde nie myslcie sobie, ze to tak hop-siup nasral i uciekl...

    pozdr
    K
    Pełna zgoda, toteż napisałem "można spróbować"
    YaS

  16. #16
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    lotmich, to chcesz te materialy papierowe co to dostalem je z OAT?? jesli tak to zapodaj adres i dane kontaktowe na PMa

    YaS, ja z kolei podszedlem bardziej sarkastycznie do tego. bardzo wiele osob w mlodym wieku ma wielkie marzenia. ale podchodzi do nich zbyt lekko. mnie zycie nauczylo, ze trzeba do takich spraw podchodzic stapajac twardo po ziemii. jak dostanie 'mlodzian' jeden z drugim kubel zimnej wody na glowe, to moze zacznie myslec realistycznie. a nie tak jak wiekszosc, mam marzenie i chce byc... bez uprzedniego wyszukania jakichkolwiek informacji i z przekonaniem, ze co to nie on (do nikogo konkretnie tutaj nie pije, chodzi mi o generalne podejscie mlodziezy, ktore mnie osobiscie bardzo denerwuje).

    pozdr
    K

  17. #17
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    no i zeby ukrocic troche ewentualne dywagacje na temat sciezek finansowania i pozyczek zalatwianych przez OAA w HSBC Bank Plc. dodam cos z ich strony:

    Eligibility requirements for the Professional Studies Loan are:

    * Applicants must have resided in the UK for three years
    * Applicants must have indefinite leave to remain in the UK
    * Applicant or a close family member must own UK residential property to secure the loan
    * A cash deposit in an HSBC investment account may also be used as security

    dla tych co nie habla:

    Wymagania kwalifikujace do Pozyczki na Studia Profesionalne:

    * Aplikant musi byc rezydentem UK przez 3 lata
    * Aplikant musi posiadac indefinite leave to remain in the UK (kwitek zaswiadczajacy ze dostalo sie urzedowe pozwolenie na przebywanie na terenie UK bez ograniczen)
    * Aplikant lub czlonek najblizszej rodziny musi posiadac nieruchomosc, ktora bedzie wzieta jako element depozytowy pod pozyczke
    * Depozyt gotowkowy w postaci konta inwestycyjnego moze byc wziety pod uwage jako element zabezpieczenia pozyczki

    powyzsze, zacytowane za strona internetowa OAA, informacje umieszczam po to, aby potwierdzic to co napisalem kilka postow powyzej:

    finansowanie szkolenia z pomoca instytucji finansowej powiazanej z FTO to nie jest HOP-SIUP NASRAL I UCIEKL...

    pozdr
    K

  18. #18
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Jesli kogos to interesuje HSBC Plc nie jest juz bankiem zwiazanym z OAA. Rozwiazali umowe o wspolpracy okolo miesiaca temu. ciekawe bylo to, ze do wspomnianego HSBC dzwonilem jakies 3 tygodnie temu i rozmawialem z gosciem, ktory mowil o tym wszystkim tak pewnie, ze przekonal mnie ze nadal wspolpracuja. wczoraj jednak okazalo sie ze 'wyciagneli wtyczke' z OAA okolo miesiaca temu. nowym bankiem wspolpracujacym z Oxfordem jest teraz hiszpanski (chyba) Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) oddzial w Londynie. z tego co wiem, nie sa oni tak elastyczni jak HSBC, ale jesli ktos bedzie na tym stratny to tylko OAA, bo straci troche klientow a jednak spora czesc ludzi szkolacych sie tam robila to za bankowe pieniadze. co do bankow i biznes planow nie chce sie tutaj rozpisywac, bo na to bedzie jeszcze czas i oddzielny temat chyba. po wczorajszej wizycie w OAA mam bardzo pozytywne wrazenia, dobrze wyposazony i zorganizowany osrodek szkolenia (tak w kilku slowach ujmujac)

    pozdr
    K

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77
    lotmich, pomysl przedni (jak kazdy inny o tym ze ktos chcialby zostac pilotem ). 'zabije' Twoj zapal cena jaka trzeba poniesc ze szkolenie w OAA. 70 tys funtow. jesli nadal zyjesz to zadawaj pytania. mam mlodego znajomego, ktory zaczyna niedlugo szkolenie w Oxfordzie, przeszedl przez sitko i moge sie go podpytac o to co, gdzie i jak. podejrzewam ze odwiedziles juz ich strone i wiesz co nieco.

    pozdrawiam
    K


    Przydatne linki:

    OAA

    PPRuNe sekcja Professional Pilot Training

    pozdr
    Kilka lat temu ja rowniez przeszedlem przez sitko i wtedy w tak mlodym wieku nie bylo latwo.
    Poszukaj na necie jest darmowy test , nazywa sie IPAS i chyba jest na stronie EPST http://www.epst.com/ , testy w OAA to COMPAS ktory w duzej mierze opiera sie na IPAS.

    Moja droga do linowego latania po tych testach (ktore zdalem pozytywnie) poszla na okolo ze wzgledu na koszty, torche pozniej bo 4 lata ale bez dlugow w banku doszedlem gdzie panowalem i od wiosny bede latal za sterami pieknego rozowego Airbusa.

    Pozdrawiam i powodzenia.
    LC

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics
    pieknego rozowego Airbusa
    Wizzair ?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •