Ciężkie życie świeżo upieczonego pilota śmigłowcowego. Każdy śmigłowiec wymaga TR i corocznego odnawiania, darmowe szkolenia na uczelniach nie uwzględniają nawet godziny na turbinach... Zabawa dla wytrwałych.
Nikt Cie nie przeszkoli na żaden inny typ niz ten, na którym jest wykonywane szkolenie.
To raz. Dwa - typy wpisane do licencji trzeba odnawiać co roku, dlatego życzę powodzenia w przedłużaniu ec135 nie latając operacyjnie, gdy godzina kosztuje 10tys złotych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ciężkie życie świeżo upieczonego pilota śmigłowcowego. Każdy śmigłowiec wymaga TR i corocznego odnawiania, darmowe szkolenia na uczelniach nie uwzględniają nawet godziny na turbinach... Zabawa dla wytrwałych.
Szkolenie rozpoczęte
https://www.facebook.com/eprzspotter...44012162282883
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
RzeszĂłw News AmerykaĹski gigant siÄga po talenty z Politechniki RzeszowskiejJeppesen a Boeing Company, spółka córka amerykańskiego koncernu lotniczego, zaprasza przyszłych informatyków, nawigatorów i pilotów do współpracy z nowo otwartym biurem kooperującym, które się mieści na terenie kampusu Politechniki Rzeszowskiej.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Kooperacja Politechniki Rzeszowskiej z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT22 grudnia 2016 roku Politechnika Rzeszowska zawarła umowę o współpracy z PLL LOT S.A. Porozumienie dotyczy szkolenia studentów z kierunku lotnictwo i kosmonautyka specjalności „pilotaż” i pozyskania spośród nich pracowników.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Witam
W tym roku planuje rekrutować się na PRz. Interesuje mnie specjalność pilotaż. Proszę o kontakt na Priv od osób które są na pilotażu.
Ktoś ma informacje odnoście progu punktowego z ostatniej rekrutacji?
Znalazłem tylko z 2015r.
Liczę na pomoc,
Pozdrawiam
To było wspominane tu wiele razy. Nie ma czegoś takiego stricte jak próg punktowy. Przyjmują ok. 250 (o ile pamiętam) najlepszych z tych, którzy składali papiery.
,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara
To ze interesuje kogos pilotaż to nic nie znaczy. W tym roku jest nas a raczej pewnie było (wiadomo z jakich przyczyn) 180 jest mniej ewidentnie![]()
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W tym roku przyjęli 180 osób?
Jeśli tak to dobrze, opamiętali się po tym, jak popełnili 2 lata temu błąd, przyjmując 250![]()
Tak było nas w październiku 180 ale sadzac po "zdolnościach" niektórych ze juz niedługo nie bedzie tej trzycyfrowej liczby
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hej,
Orientuje się ktoś może którego rocznika dotyczy zapowiedziane przez Rektora zwiększenie liczby osób przyjmowanych na Pilotaż?
Ponoć jakieś cuda dzieją się obecnie na Politechnice Rzeszowskiej. Nowy dyrektor, brak instruktorów. Samoloty nie latają a śmigłowce zamknęli po kilku semestrach nauki zostawiając chyba około 10 ludzi na lodzie.
Nowy dyrektor - tak, pogłoski już o tej zmianie były po wyborze nowego rektora.
Instruktorzy - bez przesady że brak. Może jest mały niedobór (przez dość duże ssanie do linii), ale jest uzupełniany.
Samoloty o tej porze zazwyczaj nie latają. W tym roku i tak była zgoda na latanie poza miesiącami, które zazwyczaj obowiązują.
Śmigłowce - to był tragiczny pomysł od początku (moim zdaniem). Śmigłowce są zamknięte, ale nie na zasadzie że obecne 12 (nie 10) osób zostaje bez szkolenia. Osoby, które już są na pilotażu śmigłowcowym, zostaną wyszkolone. Po prostu nie będzie kolejnych rekrutacji na śmigłowce.
Właśnie ja słyszałem, że instruktorzy zostali po prostu pozwalniani. A latanie jest wstrzymana właśnie z tego powodu, nie z powodu pogody. Śmigłowce zamknęli definitywnie i nie będą dokanczac juz tych 12 osób.
To dość ciekawe, bo mam na codzien styczność z OKLem, wiem o dużej części instruktorów, którzy dostali pracę w liniach. Okl przyjął w okolicach września kilku instruktorów, do dnia dzisiejszego wiem o co najmniej jednym, który odszedł z powodu otrzymania pracy w liniach. Nie słyszałem, żeby ktoś inny (prócz tego jednego) z przyjętych we wrześniu instruktorów, odszedł.
Z osobami ze śmigłowców mam kontakt na codzien i też nie słyszałem od żadnej z nich, żeby mieli im zakończyć szkolenie.
Skąd masz takie informacje? Możesz napisać na PW, jeśli tu nie chcesz.
Posiadam informację bezpośrednio od studentów pilotażu.
Właśnie aktualizuję swoje informacje. Rzeczywiście co do śmigłowców, to masz rację. A od chyba ponad tygodnia operacje lotnicze na OKLu są zawieszone do dnia jutrzejszego.
A więc czy "cuda" to złe określenie na to co tam się dzieje?
No jest to co najmniej nie fair w stosunku do osób, które dostały się na pilotaż śmigłowcowy. Mimo że od początku uważałem bawienie się w śmigłowce przez OKL za rzecz bez sensu, to jednak czegoś takiego nie powinni robić.
Ale osoby te zostaną przeniesione na samoloty - to dobra część newsa.
Witam
Mam pytanie do osob z pilotażu.
Opłaca sie robić PPL przed studiami i robić sobie nalot jeszcze przed zaczęciem specjalności, czy to ma sens skoro potem obcinają godziny ze szkolenia i z tego co już mieliśmy?
To prawda, że ucinają nawet 50% tego z czym przyszliśmy?
Czy ktoś mógłby napisać jak to dokładnie wygląda? Jak to jest z tym ucinaniem godzin?
I czy na pilotażu można latać na własną rękę i robić nalot czy jesteśmy w jakiś sposób uwiązani do OKL?
Zakładki