JAR-owskie sa w Polsce.
No nie mogę tego znaleźć. Przekopałem strony ULC i CAA i nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym, jakie są wymagania odnośnie licencji i uprawnień takie jak:
1. ilość i rodzaj nalotu podczas szkolenia
2. wymagania do rozpoczęcia szkolenia
3. wymagania do otrzymania uprawnienia
EDIT
***************
Ok, w LASORS 2008 coś jednak jest, ale czy w Polsce to wygląda DOKŁADNIE tak samo?
Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 21:15
JAR-owskie sa w Polsce.
Ale które konkretnie? Tego jest tam w pytę, ale też nie znalazłem.
*****************************
Ok, do tej pory wyłuskałem to z LASORS. Czy ktoś może potwierdzić, że to dokładnie to samo, co w PL?
CPL
przebieg
25h dual
z czego 10 IR dual (z czego max 5 na symulatorze) i 5h na complex
do rozpoczęcia
PPL według ICAO Annex 1
150h TT
do wydania
200h TT
nocka
100h PIC (jeśli modular)
10 IR dual
20h VFR c-c PIC (z czego jeden lot 300nm)
Teraz jeszcze pytanie o CPL ME.
Jeśli te 5h complex wylata się na ME, to wtedy wymagania się zmieniają na 20 single, 8 ME i jeden skill test na samolocie ME?
Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 21:49
A czy ten dokument nie jest przestarzały może? Nie lepiej skorzystać z LASORS 2008? A może jest jeszcze coś nowszego?
Btw, czytam, że:
np dla CPL
"Training Requirements
The holder of a PPL(A) issued in accordance with ICAO
Annex 1 (excluding the NPPL)(...)"
dla IR
"An applicant for a modular IR(A) course shall be the
holder of a PPL(A) or a CPL(A), either licence to include
the privileges to fly by night, issued in accordance with
ICAO Annex 1.(...)"
a dla JAA CFI jest już:
"Hold either a valid UK CAA or JAR-FCL aeroplane
pilots licence.(...)"
Czy ja dobrze rozumiem, że posiadając, np. FAA PPL mogę robić kurs JAA CPL i JAA IR?
Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 22:18
To dlaczego nie jest napisane, że do przystąpienia do kursu na CPL i IR trzeba mieć JAA PPL tylko wydane według ICAO?
Znalazłem coś co dotyczy licencjonowania http://www.royalstaraero.pl/Szkoleni...ne_do_ATPL.pdf czyli program szkolenia. Dla nowicjuszy którzy nie wiedzą co zrobić po PPLce będzie w sam raz.
pod pojeciem konwersji rozumiemy 'przelozenie' licencji wydanej przez kraj nie nalezacy do JAA
za LASORS
Sekcja A strona 9 wspomnianych wczesniej LASORS mowi:The issue of a licence on the basis of a licence issued by a non-JAA State
a po tym juz mowa jest tylko i wylacznie o licencjach JAA bo zalozone jest ze konwersja zostala wykonana juz wczesniejCredit given to a holder of a licence issued
by a non-JAA State
An applicant for a JAR-FCL licence and IR, if applicable,
already holding at least an equivalent licence issued
in accordance with ICAO Annex 1 by a non-JAA State
shall meet all the requirements of JAR-FCL, except that
the requirements of course duration, number of lessons
and specific training hours may be reduced. The CAA
may be guided as to the credits to be granted on the
basis of a recommendation from an appropriate training
organisation.
Całkiem fajne opracowanie. Pierwszy raz widzę, żeby jakaś szkoła się tak przyłożyła
Tylko skąd 18h w szkoleniu do CPLa? Przecież to jest 25h dual w LASORS a Ad Astra ma nawet 35h.
Z kolei na stronie szkoły JAA w USA jest 25h lub 15h dla posiadaczy IR. To może się jednak odejmuje te 10h (od 28h CPL ME) i wtedy wychodzi 18?
Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 28-04-2009 o 17:41
Czym różni się CPL SEP od CPL MEP?
No przecież w JAR masz napisane, że się odejmuje. Nie wiem co jest w LASORS bo mnie to co w CAA, jako poddanego jaśnie ULCu, nie obchodzi. A to czy robisz na wielosilniku nie ma żadnego znaczenia. Po prostu schodzą ci ćwiczenia na loty według przyrządów = 10h.
Tym, że w pierwszym wypadku masz papierek z numerem licencji PL-XXXXX-CPL-YY z ratingiem SEP(L), a w drugim z ratingiem MEP(L).
Ostatnio edytowane przez fanknastich ; 13-05-2009 o 12:23
Czyli tu chodzi o Multi Engine (MEP) i Single Engine (SEP), dobrze rozumuję? Jeżeli tak, to czy do pracy w linii jest potrzebny SEP i MEP (razem) czy obojętnie który?
Dobrze rozumujesz. Wielu liniowych nie prowadzi SEPa bo nie latają prywatnie. Zdaje się proste, że jak ktoś lata na singlu to mu multi nie jest potrzebny - to działa w obie strony. Uprzedzając twoje kolejne pytanie, teoretycznie można w ogóle nie dotknąć samolotu SEP w życiu i latać na beniu czy arbuzie.
Ok, i jak będę się szkolił, i będą mnie pytać czy chcę SEP czy MEP, to (mając na uwadze chęć latania w linii) brać MEP, zgadza się?
Coś mi się zdaje, że nie będą pytać. Jak będziesz chciał ME, to musisz zapłacić za szkolenie do ME i raczej to Ty będziesz musiał chodzić wokół tego, bo to Tobie zależy na papierze o uprawnieniach ME.
Jak mam zdaną teorię do ATPL(A) to nie muszę zdawać teorii do CPL(A), a co z IR i ME? Do tych dwóch uprawnień w takim przypadku muszę zdawać teorię?
Zakładki