Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Zasady licencjonowania personelu lotniczego


    Polecamy

    No nie mogę tego znaleźć. Przekopałem strony ULC i CAA i nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym, jakie są wymagania odnośnie licencji i uprawnień takie jak:

    1. ilość i rodzaj nalotu podczas szkolenia
    2. wymagania do rozpoczęcia szkolenia
    3. wymagania do otrzymania uprawnienia

    EDIT
    ***************

    Ok, w LASORS 2008 coś jednak jest, ale czy w Polsce to wygląda DOKŁADNIE tak samo?
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 21:15

  2. #2
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    JAR-owskie sa w Polsce.

  3. #3
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Ale które konkretnie? Tego jest tam w pytę, ale też nie znalazłem.

    *****************************

    Ok, do tej pory wyłuskałem to z LASORS. Czy ktoś może potwierdzić, że to dokładnie to samo, co w PL?


    CPL

    przebieg

    25h dual
    z czego 10 IR dual (z czego max 5 na symulatorze) i 5h na complex

    do rozpoczęcia

    PPL według ICAO Annex 1
    150h TT

    do wydania

    200h TT
    nocka
    100h PIC (jeśli modular)
    10 IR dual
    20h VFR c-c PIC (z czego jeden lot 300nm)

    Teraz jeszcze pytanie o CPL ME.
    Jeśli te 5h complex wylata się na ME, to wtedy wymagania się zmieniają na 20 single, 8 ME i jeden skill test na samolocie ME?


    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 21:49

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    A czy ten dokument nie jest przestarzały może? Nie lepiej skorzystać z LASORS 2008? A może jest jeszcze coś nowszego?

    Btw, czytam, że:

    np dla CPL

    "Training Requirements
    The holder of a PPL(A) issued in accordance with ICAO
    Annex 1 (excluding the NPPL)(...)"

    dla IR

    "An applicant for a modular IR(A) course shall be the
    holder of a PPL(A) or a CPL(A), either licence to include
    the privileges to fly by night, issued in accordance with
    ICAO Annex 1.(...)"

    a dla JAA CFI jest już:

    "Hold either a valid UK CAA or JAR-FCL aeroplane
    pilots licence.(...)"

    Czy ja dobrze rozumiem, że posiadając, np. FAA PPL mogę robić kurs JAA CPL i JAA IR?
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 27-04-2009 o 22:18

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor Zobacz posta
    Czy ja dobrze rozumiem, że posiadając, np. FAA PPL mogę robić kurs JAA CPL i JAA IR?
    majac FAA PPL robisz konwersje, wylatujesz brakujace godziny do JARowskich minimow (jesli masz jakiekolwiek braki) i wtedy teoria CPL/IR (lub jesli ktos woli 2 wiecej egzamy to ATPL) i wtedy mozesz JAA CPL i JAA IR

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    To dlaczego nie jest napisane, że do przystąpienia do kursu na CPL i IR trzeba mieć JAA PPL tylko wydane według ICAO?

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Znalazłem coś co dotyczy licencjonowania http://www.royalstaraero.pl/Szkoleni...ne_do_ATPL.pdf czyli program szkolenia. Dla nowicjuszy którzy nie wiedzą co zrobić po PPLce będzie w sam raz.

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    pod pojeciem konwersji rozumiemy 'przelozenie' licencji wydanej przez kraj nie nalezacy do JAA

    za LASORS
    The issue of a licence on the basis of a licence issued by a non-JAA State
    Sekcja A strona 9 wspomnianych wczesniej LASORS mowi:

    Credit given to a holder of a licence issued
    by a non-JAA State
    An applicant for a JAR-FCL licence and IR, if applicable,
    already holding at least an equivalent licence issued
    in accordance with ICAO Annex 1 by a non-JAA State
    shall meet all the requirements of JAR-FCL, except that
    the requirements of course duration, number of lessons
    and specific training hours may be reduced. The CAA
    may be guided as to the credits to be granted on the
    basis of a recommendation from an appropriate training
    organisation.
    a po tym juz mowa jest tylko i wylacznie o licencjach JAA bo zalozone jest ze konwersja zostala wykonana juz wczesniej

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Znalazłem coś co dotyczy licencjonowania http://www.royalstaraero.pl/Szkoleni...ne_do_ATPL.pdf czyli program szkolenia. Dla nowicjuszy którzy nie wiedzą co zrobić po PPLce będzie w sam raz.
    Całkiem fajne opracowanie. Pierwszy raz widzę, żeby jakaś szkoła się tak przyłożyła
    Tylko skąd 18h w szkoleniu do CPLa? Przecież to jest 25h dual w LASORS a Ad Astra ma nawet 35h.
    Z kolei na stronie szkoły JAA w USA jest 25h lub 15h dla posiadaczy IR. To może się jednak odejmuje te 10h (od 28h CPL ME) i wtedy wychodzi 18?
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 28-04-2009 o 17:41

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czym różni się CPL SEP od CPL MEP?

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor Zobacz posta
    Całkiem fajne opracowanie. Pierwszy raz widzę, żeby jakaś szkoła się tak przyłożyła
    Tylko skąd 18h w szkoleniu do CPLa? Przecież to jest 25h dual w LASORS a Ad Astra ma nawet 35h.
    Z kolei na stronie szkoły JAA w USA jest 25h lub 15h dla posiadaczy IR. To może się jednak odejmuje te 10h (od 28h CPL ME) i wtedy wychodzi 18?
    No przecież w JAR masz napisane, że się odejmuje. Nie wiem co jest w LASORS bo mnie to co w CAA, jako poddanego jaśnie ULCu, nie obchodzi. A to czy robisz na wielosilniku nie ma żadnego znaczenia. Po prostu schodzą ci ćwiczenia na loty według przyrządów = 10h.


    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Czym różni się CPL SEP od CPL MEP?
    Tym, że w pierwszym wypadku masz papierek z numerem licencji PL-XXXXX-CPL-YY z ratingiem SEP(L), a w drugim z ratingiem MEP(L).
    Ostatnio edytowane przez fanknastich ; 13-05-2009 o 12:23

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli tu chodzi o Multi Engine (MEP) i Single Engine (SEP), dobrze rozumuję? Jeżeli tak, to czy do pracy w linii jest potrzebny SEP i MEP (razem) czy obojętnie który?

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Czyli tu chodzi o Multi Engine (MEP) i Single Engine (SEP), dobrze rozumuję? Jeżeli tak, to czy do pracy w linii jest potrzebny SEP i MEP (razem) czy obojętnie który?
    Dobrze rozumujesz. Wielu liniowych nie prowadzi SEPa bo nie latają prywatnie. Zdaje się proste, że jak ktoś lata na singlu to mu multi nie jest potrzebny - to działa w obie strony. Uprzedzając twoje kolejne pytanie, teoretycznie można w ogóle nie dotknąć samolotu SEP w życiu i latać na beniu czy arbuzie.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ok, i jak będę się szkolił, i będą mnie pytać czy chcę SEP czy MEP, to (mając na uwadze chęć latania w linii) brać MEP, zgadza się?

  17. #17
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Coś mi się zdaje, że nie będą pytać. Jak będziesz chciał ME, to musisz zapłacić za szkolenie do ME i raczej to Ty będziesz musiał chodzić wokół tego, bo to Tobie zależy na papierze o uprawnieniach ME.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  18. #18
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Jak masz wooorek z pieeeeeeniedzmi to bierz MEPL :d

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak mam zdaną teorię do ATPL(A) to nie muszę zdawać teorii do CPL(A), a co z IR i ME? Do tych dwóch uprawnień w takim przypadku muszę zdawać teorię?

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Teoria do ATPL załatwia CPL i IR. Do ME musisz jeszcze przejść dodatkowy kurs teoretyczny (ale państwowego egzaminu chyba nie ma), kilka godzin bodajże, np. dla uczestników kursu ATPLa w IBEXie takie szkolenie kosztowało 300 zł.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •