Ja będe jechał Bydgoszcz - Warszawa co weekend TT_TT no cóż, z domu ( w Kanadzie ) to mam 6000km do WAW noto yyy Katowice nie tak daleko
Ja będe jechał Bydgoszcz - Warszawa co weekend TT_TT no cóż, z domu ( w Kanadzie ) to mam 6000km do WAW noto yyy Katowice nie tak daleko
No ok, ale samo odbycie kursu nie jest wystarczające do tego aby uzyskać tą licencję. sam kurs, teoria i praktyka umożliwiaja mi przystąpienie do egzaminu na świadectwo radiotelefonisty stacji lotniskowej i tyle. A więc co dalej po tym kursie trzeba robić aby ową licencję zdobyć????
Urząd Lotnictwa Cywilnego - Często zadawane pytania -> Cała procedura po odbyciu i zaliczenia kursu
Są jacyś dyspozytorzy którzy mogli by odpowiedzieć na kilka pytań?
UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10
Hej, podpinam się pod pytanie kolegi
Mam jeszcze drugie pytanie: słyszał może ktoś z Was coś o planowanym zniesieniu uprawnień na dyspozytora lotniczego?
pozdrawiam
Ja mam akurat. Jak się orientujesz, jak wygląda sprawy w ULC aby dostać pełną licencje Dyspo. Za dwa tygodnie koniec teorii i nadal cała grupa nie ma pojęcia co się dzieje póżniej. Xd
Bardzo wątpie, że ULC na to się zdecyduje.
Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 08-02-2012 o 17:40
Są pewne kręgi w naszym półświatku lotniczym którym nie na rękę jest zniesienie licencji DSP , osobiście też jestem za tym aby licencje pozostały, chodzi tu o bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych. nie wyobrażam sobie aby do działu operacyjnego została przyjęta pani z warzywniaka - osobiście nie mam nic do sprzedawców.
Licencje nie zostaną zniesione przez nasz Urząd przeciw-lotnictwa cywilnego
FDL
Są może gdzieś jakieś materiały, które pozwolą wejść w tematyką tak aby na kurs nie iść zupełnie zielonym? Szukałem już trochę, ale niczego nie znalazłem.
Jak mniemam masz na myśli PL(G)... :P
Otóż nadchodzi czas gdy wyspiarze będą tylko w pubach wspominali "karty pilota". EASA przytuliła do siebie szybowce i balony więc nawet konserwatywni dżentelmeni będą musieli pogodzić się z koniecznością posiadania "super licencji"
Jeśli jest tutaj jakiś dyspozytor, który byłby chętny pogadać na gg albo skype na temat swojej pracy to bardzo bym chciał taką rozmowę odbyć. Na dobry początek mam kilka pytań:
1. Jak wyglądają perspektywy zatrudnienia w tej branży? Potrzeba takich ludzi czy jest wysycenie?
2. Czy jest to praca w której człowiek ma wytyczone możliwości rozwoju swojej kariery czy raczej siada się na stołku i siedzi na nim po wsze czasy?
Myślę czy by nie zrobić szkolenia na Dispachera lotniczego. Od dłuższego czasu interesuję się lotnictwem. Próbowałem na ATC ale niestety to nie jest takie proste. Z kolei na pilota potrzebne są ogromne pieniądze. Na mechanika raczej się nie nadaję, bo nie lubię być smarem ubrudzony, a chciałbym COŚ w lotnictwie robić.
Przeglądam często oferty pracy na polskich lotniskach i w sumie gdzieś co 2 miesiące widzę że szukają dyspozytora z licencją, ale osobiście myślę, że więcej osób kończy kurs niż jest miejsc pracy, więc ciężko się wcisnąć.
Dyspozytorów jest sporo w Polsce. Się szkoli oko, 40-60 nowych co roku, FDS teraz dostał certyfikat na szkolenie nowych i wiem że jest sporo chętnych. Nie jest tak łatwo dostać prace bo zawsze ktoś doświadczony się znajdzie a w Polsce rynek lotniczy jest dość mały dla dyspozytorów. No ale jak się jest cierpliwy, krok po kroku się dostaje fajną prace. Najlepiej to się wkręcić na inną pozycje w jakieś linii lotniczej, i wtedy jest łatwiej przejść na dyspozytora tak przynajmniej ja robię ;D
Zakładki