TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 141
Like Tree10Likes

Wątek: Dyspozytor lotniczy.

  1. #41

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    A jak ta praca wygląda pod kątem możliwości rozwoju? Jakie są perspektywy rozwoju kariery i czy w ogóle? Czy jest to jak w urzędzie - siadasz na stołu i po wsze czasy tam siedzisz przez 15 lat nie mając żadnego awansu.

    No i co tu dużo ukrywać... jak w tym zawodzie prezentuje się kwestia finansowa? Obecnie pracuję i to w branży, która raz że daje bardzo duże możliwości rozwoju, a dwa że przynosi też nie najgorsze zarobki - IT. Mimo, że lotnictwo mnie interesuje od ładnych kilku lat to nie zdecydowałbym się na zamianę pracy jeśli byłyby gorsze warunki finansowe. Niestety nie samą pasją człowiek żyje... Może to niedyskretne pytanie, ale dla kogoś kto już pracuje zawodowo i musi utrzymywać już swój dom - stanowi dość istotny element.

  2. #42
    Awatar Olyver Tomczak

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    CYUL ✈ EPBY

    Domyślnie

    Mówiąc jako osoba trzecia,

    Praca Dyspozytora się różnie z firmy do firmy.

    Np. w EuroLOTcie wygląda to tak że 2-3 osoby 12 godzin, 2-3 drugie 12 godzin, i wychodzi na to że się wklepuje dane do kompa, no i jak coś się stanie to kombinować trzeba. A np. w małej firmie ( małe samoloty przewozowe ) wygląda to bardziej dynamiczne i czujesz że masz ważniejszą role w tej operacji lotniczej ( i to jest + ) Zarobki są niskie na początek, a co do rozwoju, to gdy inna firma ci proponuje lepsze zarobki i pozycje ( np dyrektor itp ) to się rozwijasz tylko w Polsce jak ktoś ma dobrą prace to się ją trzyma zębami. Np. w Kanadzie ( z kąt pochodze ) to zarobki są oko. 60-80 tyś $CAD na rok.

  3. #43
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Zastanawia mnie fakt doświadczenia teraz widziałem, były dwie oferty pracy gdzie wymagana była oczywiście licencja ale i doświadczenie na stanowisku dyspozytora min. 1rok. Ale gdzie takowe zdobyć skoro wszędzie jest wymagane, a wiadomo nowicjusza nie wezmą. Przy szkoleniu jest bodajże 90dni praktyk a co potem?
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  4. #44

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oczywiste jest to, że świeżakowi, który dopiero co zdobył FDL nikt nie da samodzielnej pracy. Na początku może zostać np. asystentem dyspozytora (praca na takim stanowisku nie wymaga licencji). Można też powoli tj. zacząć pracować jako asystent, zdobywać doświadczenie = praktyki i przy okazji walczyć o licencję FDL. Nie 90 dni a 90 dyżurów jest wymagane aby otrzymać FDL. Nie ma znaczenia kiedy je zrobisz. Czy po zdaniu wszystkich egz. w ULCu czy przed/w trakcie.

  5. #45

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    A gdzie takie praktyki można zrobić?Na każdym lotnisku czy tylko niektóre mogą taki certyfikat wydać?
    Tak BTW, jest może jakiś dyspozytor z Pyrzowic?To lotnisko szczególnie mnie interesuje, tam chciałbym pracować. Kurs rozpoczęty dlatego trzeba się juz za praktykami rozglądać.
    Pozdro

  6. #46

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przede wszystkim dyspozytor nie pracuje na lotnisku a u przewoźnika lotniczego, ewentualnie w firmie świadczącej usługi zewnętrzne, np. taką firmą u nas jest FDS. Praktyki możesz zrobić u przewoźników lotniczych, którzy mają swój ośrodek szkoleniowy (LOT, Eurolot) i w FDSie. Są wyjątki od tej reguły ale zakładam, że Ciebie nie dotyczą.

  7. #47
    Awatar baboor

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Pytanko mam jedno - czy ktoś posiada może PDFa z wywiadem, który został wklejony w drugim poście tego tematu, a link niestety nie działa?

  8. #48

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Jak w praktyce wygląda realizacja przepisów, że dyspozytor ma mieć zapoznanie z trasą?

  9. #49

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dyspozytor ją najczęściej układa.
    Gosia27 likes this.

  10. #50

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Tak, ale jak to jest z tymi lotami na jump seacie? Czy jest to tylko wymóg w szkoleniu czy też później w utrzymaniu licencji?

    Eurolot oferuje szkolenie tylko teoretyczne. Co możną po tym zrobić żeby pracować jako np asystent dyspozytora (w ogóle można?)? Jak wtedy odbyć szkolenie praktyczne?

  11. #51

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Po szkoleniu teoretycznym, jak nazwa wskazuje, teoretycznie można pracować. Teoretycznie można też pracować też wcześniej.

    Z reguły aby pracować, to trzeba się zatrudnić.

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam prośbę do osób szkolących się lub już wyszkolonych z dobrą pamięcią Moglibyście podać literaturę z której się uczycie/uczyliście?
    Z góry dziękuję!

  13. #53
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baboor Zobacz posta
    Pytanko mam jedno - czy ktoś posiada może PDFa z wywiadem, który został wklejony w drugim poście tego tematu, a link niestety nie działa?
    Proszę bardzo:
    Zippyshare.com - skrzydla.net_2_lux.pdf

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Witam! Odświeżę trochę temat. Czy wykształcenie ma wpływ na pracę na stanowisku dyspozytora? Czy np wyższe ale niezwiązane z lotnictwem polepsza wysokość wynagrodzenia czy nie? Czy może jest tak, że liczy się tylko jak ktoś ogarnia tę robotę? Pytam bo mam wielką ochotę na zmianę zawodu (mam 30 l) i zacząłem rozglądać się po rynku lotniczym. Na ATC jestem ciut za stary na rozpoczęcie PPL-ki trochę brak $ a FDS wydaję się być pracą pełną wyzwań i raczej nikt tam na nudę nie narzeka, więc wydaje się być ok jak na początek Gdyby jakiś FDS zechciał się wypowiedzieć to byłbym zobowiązany. Pozdawiam, Kuba.

  15. #55

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na ATCO jeszcze nie jest za późno. Jakiś czas temu znieśli górną granicę wiekową co nie znaczy, że ma się takie same szanse w porównaniu z młodszymi. Jeśli chodzi o FD to liczy się doświadczenie i wiedza a nie wykształcenie. Studia lotnicze jedynie pomogą Ci w przyswojeniu wiedzy.
    Pozdrawiam z nocnej.

  16. #56

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Dzięki Soviet za odpowiedź! A idzie z tej fuchy utrzymać rodzinę?

  17. #57

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kuba_iks Zobacz posta
    Dzięki Soviet za odpowiedź! A idzie z tej fuchy utrzymać rodzinę?
    Zależy od rodziny jaką się ma :-) Nie ma dużych kokosów a na pewno nie na początku...

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Eurolot zaczyna szkolenie teoretyczne do FDL 2 marca 2013r.
    Więcej informacji tutaj: Kurs do Licencji Dyspozytora Lotniczego

  19. #59
    Awatar heniokieszonka

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Po co zapisywać się na taki kurs jeśli to tylko teoria, do zrobienia licencji FDL potrzeba tez kurs praktyczny.
    FDL

  20. #60
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •