Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree28Likes

Wątek: Praktyki w Lufthansie

  1. #1
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie Praktyki w Lufthansie


    Polecamy

    Cześć wszystkim,

    chciałem to pisać w formie blogu, ale zdecydowałem się po prostu na założenie tematu i opisywanie mojego doświadczenia tutaj.

    Część forumowiczów na pewno czytała już moje wpisy parę lat temu jak opisywałem egzaminy wstępne na stanowisko Pilota w LH. Wtedy niestety moja przygoda się dosyć szybko skończyła ponieważ zabrakło mi kilku procent w testach.

    Cały czas jednak studiuje. Swoje studia zacząłem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, a w tamtym roku zdecydowałem się na wyjazd pt. Erasmus z Double Diploma do Frankfurtu nad Menem. Sam Frankfurt już znałem dosyć dobrze ponieważ w pobliżu tego miasta się urodziłem i wychowałem. Natomiast nie miałem specjalnie pojęcia o systemie szkolnictwa wyższego tam. Rok minął a zajęcia były sporo ciekawsze niż w Polsce, wykładowcy w większości mieli dużo większe doświadczenie w przemyśle niż ich polscy koledzy, ale do rzeczy. Program ten przewiduje obowiązek zrobienia 7 miesięcy praktyk.

    Udało mi sie spełnic moje marzenie i będe robił praktyki w Lufthansie co prawda nie w pasażerskiej ale w Lufthansie Cargo. Zaczynam w przyszły poniedziałek i postaram się tutaj na bieżąco opisywać moje doświadczenia tak aby innych studentów będących na tym forum zachęcić do odrobiny odwagi i spróbowania się też w innych krajach w robieniu a przynajmniej próbowaniu podjęcia kariery w branży lotniczej.

    Jak będziecie mieli pytania albo uwagi to piszcie śmiało

    Pozdrawiam

    Robert




    Networking the world.

  2. #2
    Awatar szorstki

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPZG/EPZP

    Domyślnie

    Hej
    Ja mam kilka pytań, ciężko dostać się do nich na praktyki? Wszystko załatwiałeś sam na własną rękę czy może z pomocą uczelni? Na jakim stanowisku będziesz odbywał praktyki, no i jaki język jest podstawą do pracy? Niemiecki, angielski czy oba jednocześnie? Sam jestem na studiach drugiego stopnia na kierunku automatyka i robotyka, dlatego jestem ciekawy jak wyglądają sprawy związane z załatwieniem takich praktyk. Czy w ogóle jest szansa ich odbycia nie studiując na Niemieckiej uczelni itp.

  3. #3
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Powiem tak, jak się chcę to się da. Ja zaczynam praktyki teraz a pierwsze pismo wysłałem w grudniu, więc mieli dużo czasu na przemyślenie tego. Dodatkowo Profesor który mnie uczył (na którego wykłady uczęszczałem) razem z tym działem prowadzi projekt i zrobił mi dobrą rekomendację. Będę pracował w projekcie odpowiedzialnym za rozbudowę lotniska we FRA pod kątem LH Cargo. Myślę że sama uczelnia nie ma znaczenia natomiast język już tak. Głównym językiem będzie niemiecki, natomiast bez angielskiego nie ma się co pokazywać. Jak już tam będę to opowiem trochę więcej




    Networking the world.

  4. #4
    Awatar first officer

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    EPGD / Wejherowo

    Domyślnie

    Cieszę się, że Ci się udało. Powodzenia i wysokich lotów!
    Na bieżąco będę śledził twoje podniebne podróze
    3maj się!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mateusz


    "
    When once you have tasted flight,
    you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
    for there you have been,

    and there you will always long to return"
    - Leonardo da Vinci

  5. #5
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    dzięki first officer, będą to praktyki na ziemi ale biuro mam z widokiem na pas 25L i 25C także zawsze jednym okiem będę patrzył na samoloty




    Networking the world.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Powodzenia! Nie ma nic piękniejszego niż ludzie po prostu spełniający swoje marzenia
    aisle seat, robjag and beetlejuice like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Dość trafnie opisałeś polski system szkolnictwa Pozdrawiam
    beetlejuice likes this.

  8. #8
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Miałem pisać w poniedziałek, a zrobiła się już niedziela.

    Praktyki zaczęły się od razu od pracy, a nie od jakiegoś "obwąchiwania się", mam świetnego szefa w średnim wieku, który mi na dzień dobry powiedział że mam się czuć jak członek teamu a nie jak praktykant. Już w drugi dzień byłem z nim na różnego rodzaju spotkaniach m.in. z władzami portu i z naszym działem prawnym. Niemcy to jednak kraj papierologi na spotkaniu właśnie z działem prawnym siedzieliśmy przez dwie godziny przestawiając w piśmie przecinki żeby się tylko nikt nie mógł doczepić. Pod znakiem różnego rodzaju spotkań też minęły kolejne dni tygodnia.

    Muszę przyznać, że jednak cargo to kompletnie co innego niż PAX. Przez kilka ostatnich lat cały czas miałem styczność z przewozami pasażerskimi, m.in. robiąc praktyki u naszego narodowego przewoźnika a potem pracując dla United we FRA. Skróty używane w slangu lotniczym były mi już znane, a Cargo ma jeszcze szereg swoich skrótów które mi póki co nic nie mówią, ale wszystko przyjdzie z czasem.

    Podsumowując pierwszy tydzień - dużo pracy i w pełni zaangażowany w prace, wydaje mi się że nic lepszego nie mogło mnie trafić jako praktykanta.

    Pozdrawiam i życzę wam miłej niedzieli!




    Networking the world.

  9. #9
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Kolejny tydzień minął - jak się tak pracuje po 8h dziennie to w ogóle nic z życia nie zostaje. To takie moje odkrycie po tych dwóch tygodniach

    Ale praktyki dalej są dla mnie fascynujące i każdy dzień w tej firmie mnie bawi. Mój Szef co raz bardziej okazuje się strzałem w 10 ponieważ naprawdę zależy mu na tym żebym się czegoś nauczył. Oprócz co raz to nowych baz danych i statystyk które z nich wyciągam a na podstawie nich dowiaduje się ciekawych rzeczy (czysta nauka geografii, np. co głownie lata z Kenii a co z RPA i dlaczego akurat takimi a nie innymi trasami) to mój szef stwierdził, że warto żebym poszedł do innego działu na jeden dzień.
    Był to dział który zajmuje się naprawianiem wszelkich błędów w przesyłce frachtu, taka troche emergency crew LH Cargo na Ziemi która ratuje to co Handling zepsuł. Przez jeden dzień zobaczyłem tyle możliwości jak opóźnić dostawę frachtu, że nawet mi się nie śniło że to możliwe. Są też sytuacje które się wydają beznadziejne typu routing SIN-FRA-VIE - w sin na palecie jest 600 paczek i tyle wylatuje, we FRA jest 600 paczek na przylocie i 600 na wylocie, a we VIE na przylocie już tylko 599, jak znaleźć tą jedną paczke, a no własnie tym się zajmują Ci specjaliści między innymi.

    No i tak mi ten tydzień minął. Ah jeszcze jedno 4 NOV mamy roll-in 777 do floty LH Cargo, nareszcie wydarzenie z samolotem :P

    Pozdrawiam i mam nadzieje że da się mnie czytać
    aisle seat likes this.




    Networking the world.

  10. #10
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    Pozdrawiam i mam nadzieje że da się mnie czytać
    To czysta przyjemność. Powodzenia i pisz dalej w wolnym czasie!
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  11. #11
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Kolejny tydzień minął - jak się tak pracuje po 8h dziennie to w ogóle nic z życia nie zostaje. To takie moje odkrycie po tych dwóch tygodniach
    Czy to zart?

    ---

    Gratuluje praktyk.
    kobuch and Awerik like this.
    Ostatnio w Blogu: NEO Time

    Pics - www.nonreving.com


  12. #12
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    po części tak, ale myślę, że Ty też zauważyłeś znaczną zmianę jak skończyłeś uczelnie i zacząłeś pracować. no chyba że ja jedyny taki jestem :P




    Networking the world.

  13. #13
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jeszcze zależy jakie studia się robiło.
    Ja już na drugim roku odkryłem to co Ty teraz
    Irik likes this.


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Jakbyś dał radę jakieś fotki jeszcze strzelić to już w ogóle byłoby super.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Najważniejsze na praktykach to dobry opiekun, chyba trafiłeś najlepiej jak mogłeś. Powodzenia!

  16. #16
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    fotki mówicie? może jakieś fotki biurowca strzele,a le jak to zza biurka z samolotami się ma nie wiele wspólnego, jak będzie roll-in 777 to na pewno coś porobię Co do studiów to one mi w tygodniu zajmowały ok 30h (same zajęcia) ale jakoś tak to było rozłożone że tego nie czułem tak jak teraz.

    Jak już pisze do parę słów co do tego co się teraz dzieje - odchodzi Franz temat numer jeden w firmie, są które komentują że odchodzi z tonącego statku, ale chyba aż tak źle nie jest - czekamy kto będzie następcą.




    Networking the world.

  17. #17
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Hey,

    kolejny tydzień minął i kolejne doświadczeni zdobyte. Oczywiście już teraz z tygodnia na tydzień będzie trochę mniej nowości ale zawsze coś się dzieje.

    Pierwsze dwa dni tygodnia zajęliśmy się przygotowywaniem dokumentów dla prezesa Koncernu czyli LH Group, cały czas mnie fascynuje fakt jaką ilość frachtu odprawiamy. Ciekawym faktem jest to, że są programy w których są statystyki ile ton lata nie tylko nami ale i resztą co nam znacząco ułatwia analizowac rynek, tak by się wydawało przynajmniej, a tym czasem okazuje się że np. Azjaci często nie widzą potrzeby wprowadzania jakiś przesyłek w ta baze danych i w ten oto cudowny sposób wygląda na to że nic od nich nie lata.

    W czwartek miałem okazje przejść się na spotkanie BARIG (Board of Airline Representatives in Germany) , bardzo ciekawe wydarzenie w którym brali udział wszyscy sales managerowie linii na niemcy, austrie i szwajcarię ( nie wiem czy mogę to mówić, ale o dziwo z LOT-u nikt się tym spotkaniem nie zainteresował mimo, że są zrzeszeni w tym związku), tematów było omawianych sporo ale wszystko jest owiane klauzurą confidental także nie będę się na ten temat rozpisywał. Podsumował bym to wydarzenie tak - dużo gadania, jeszcze więcej czasu spędzonego tam, a jakby Ci wszyscy co tam przyszli przeczytali dokumenty które dostali przed przyjściem to trwało by to spotkanie 1h a nie 5h...

    Na koniec dzisiejszego wpisu zapraszam do obejrzenia filmiku LH Cargo 2020 tu pokazane jest jakie projekty strategiczne aktualnie się toczą u nas w firmie, a dla przypomneinia powiem że ja mam zaszczyt być częścią projektu "Standort FRAnkfurt" .

    Pozdrawiam wszytskich i życzę wam miłego weekendu

    ps. statystyki wyciągane są z CASS (Cargo Account Settlement Systems prowadzone przez IATA)




    Networking the world.

  18. #18
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Hey,

    jakoś w ostatnim tygodniu troszkę mniej czasu i nowości było żeby pisać.

    We wtorek miałem okazje zobaczyć jak LH Cargo działa i jak wyglądają procesy od dostawy towaru aż do momentu push-back'a samolotu. Jak domyślacie się dla osoby fascynującej się lotnictwem było to jak dzień dziecka. Spędziłem pół dnia na płycie największego hub-u LH czyli we FRA. Jestem już ponad rok we FRA i długo już też pracuje na lotnisku, ale fakt że tyle maszyn tu ląduje i startuje zawsze dla mnie będzie czymś fajnym i miłym do oglądania.

    Oprócz tego poznałem temat przewodni moich praktyk, zajmę się analizą perishable które lata nami - skąd, dokąd i dlaczego. Tu przy okazji wrzuce wam link do filmiku który pokazuje perishable center we FRA. CNN Video - Breaking News Videos from CNN.com

    Na koniec tego wpisu mam parę fotek z mojego osobistego dnia dziecka MD-11F to nasz samolot - mamy ich 18 we Flocie,a 1 Listopada witamy 777F w naszej flocie, myślę że to będzie kolejny dzień dziecka








    Sorry za jakość fot i wszelkie uchybienia estetyczne, przyznaje się że nie jestem najlepszym fotografem..

    Pozdrawiam

    Robert
    unibal, 6182, lucasmadi and 2 others like this.




    Networking the world.

  19. #19
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Krótka prezentacja 777F - roll in 1NOV 14:00 LT

    777F Lufthansa Trendanim - YouTube

    Pozdrawiam

    Robert




    Networking the world.

  20. #20
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie


    Polecamy

    Hey, troszke czasu od ostatniego wpisu minelo, ale pracy mam wiecej niz jako praktykant bym sie spodziewal. Dzien pracy czyli od 9 do 17 mija w mgnieniu oka, a dzien w dzien staje przed nowymi wyzwaniami. Moj szef dalej aktywni wspiera mnie w pozanwaniu swiata cargo w zwiazku z tym tez raz na czas wychodze z biura na zapozanwanie sie z roznymi dzialami naszej firmy.

    Jak juz czytaliscie na naszym ulubionym portalu (pasa...com) wczoraj w koncu doszlo do wielkiego wydarzenia w swiecie LH Cargo. Roll-in naszego pierwszego 777F, oczywiscie efekt juz nie byl taki jak mial byc bo bylo to de facto przygotowanie do pierwszego komercyjnego lotu a samolot przylecial do FRA juz tydzien temu. Nie mniej jednak w imprezie bralo udzial ponad 1600 osob wlacznie z wszystkimi prezesami i ich zastepcami konzernu LH. Powiem szczerze ze zadno zdjecie nie jest w stanie przekazac atmosfery jaka panowala w hali w momencie jak 777F wjezdzal (byl wciagany). Sorry za jakosc zdjec, ktora na prawde pozostawia wiele do zyczenia.







    Cala flota 777F LH Cargo ma latac pod mottem "Say hello to the World" a D-ALFA bedzie latac pod imieniem Good day,USA!

    Co sadzicie o swietnym imieniu? Ja mam co do niego watpliwosci i zycze chlopakom z network planing powodzenia w omijaniu tym samolotem krajow ktore nie lubia stanow.
    SkyGuy and unibal like this.




    Networking the world.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •