Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Używanie fotochromów


    Polecamy

    Przed chwilą w jednym z materiałów szkoleniowych usłyszałem, że używanie szkieł fotochromowych jest zabronione!

    Jak to, się pytam!? Gdzie taki przepis?
    Ja używam fotochromów od początku i nie wyobrażam sobie bez nich latania.
    Nie będę wkładał soczewek i na to okulary, albo jakichś śmiesznych nakładek, bo po pierwsze to nie wygodne a już na pewno nie będę w nich lepiej widział.

    Więc pytam, czy jest gdzieś taki przepis zabraniający ich używania w GA czy w pracy zawodowej?

  2. #2
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    El Wieczor, fotochromy maja taka wlasciwosc ze przyciemniaja sie jak jest jasno a rozjasniaja sie jak jest ciemniej. siedzac w kabinie jestes w przyciemnionym srodowisku a patrzysz w srodowisko rozjasnione (ale tego juz twoje fotochromy nie wiedza) i przystosowuja sie do srodowiska przyciemnionego. poza tym fotochromy nie blokuja promieniowania UV w takim stopniu jak szkla przyciemniane. popytaj okulistow jesli chcesz miec wiecej informacji. i w sumie nie sa zabronione jakims przepisem, ale sa bardzo mocno niezalecane (z naciskiem na BARDZO MOCNO)

    pozdr
    K

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Ok, powinienem sprecyzować, że używam szkieł Drivewear.

    Blokują 100% UV A i B. Ściamniają się nie tylko pod wpływem UV, ale też światła widzialnego (nie wiem, czy jakieś inne to mają).
    Więc chyba mówisz tu o pospolitych fotochromach typu Transitions. Może i takie się nie nadają, ale nikt mi nie powie, że w jakichkolwiek innych szkłach czy okularach przeciwsłonecznych widzi lepiej niż ja w Drivewear :P

    Nie zdażyło się, żeby któryś z instruktorów czy egzaminatorów wcześniej dostrzegł traffic ode mnie
    Zawsze było tak, że ja mówię "tam jest" i po minucie dwóch przyglądania się siedzący obok: "a no tak, jak Ty go zauważyłeś"

    Więc jeśli nie ma przepisu, to mogą mnie pocałować. Kto nie założy Drivewear na własne gały, to nie uwierzy.
    A wszystkie aviatory typu Ray Ban, itp. to IMO w porównaniu z Drivewear śmiech na sali.

    ...

    Btw, mam dwóch okulistów w rodzinie a siostra ma kilka salonów optycznych
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 18-03-2009 o 12:21

  4. #4
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    El Wieczor, jesli wiesz lepiej to po co pytasz?? A widze, ze wiesz lepiej, masz lepiej i widziesz lepiej i wiecej niz inni.

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    OK, żeby nie zakładać nowego tematu:
    Zaczęło mnie ostatnio męczyć pytanie - Cóż takiego mają w sobie okulary RayBan, że są szczególnie polecane dla pilotów?
    Czy tylko kwestia marki, czy jakieś rzeczywiście cudowne są?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    krzyhu77:

    Pytałem o te przepisy, bo mnie bardzo zdziwiło, jak mi babka w filmiku na CD mówi, że fotochromy są "forbidden". Teraz już wiem, że chodziło o zwykłe fotochromy. Bałem się, że mi kiedyś w przyszłej pracy powiedzą "pan to zdejmie i założy coś innego, bo przepisy nie pozwalają"

    konradeck:

    Miałem kilka na nosie i powiem... szału nie ma.
    Potem jeszcze kiedyś na chwilę zamieniłem się z jednym pilotem i nie mogłem się nadziwić, jak on w tym coś widzi.

    Ale na pewno są lepsze, niż te z rynku za 15zł

    Także polecam Drivewear a nie jakieś pseudo okulary do latania z bajerancką metką "Aviator", bo te są jedyne w swoim rodzaju, chociażby przez aktywację światłem widzialnym a nie tylko UV, co sprawia, że na prawdę działają za szybą w samochodzie czy kokpicie.

    I żeby uprzedzić pytania: nie, nie pracuję dla DW i nie płacą mi za to
    Po prostu zaryzykowałem, kupiłem i się okazało, że znalazłem perełkę, że reklama nie kłamała, że na stronie i w filmikach cała magia to nie tylko Photoshop
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 18-03-2009 o 12:52

  7. #7
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    El Wieczor, cos dla Ciebie, po anglikansku ale mysle ze dasz sobie rade

    Blue and UV Light
    At altitude the light is much brighter than at sea level, an effect that can be worsened by reflectionsfrom very white cloude. It contains considerably more high energy blue light and Ultra Violet light than normal and can demage the retina over a period of time.

    Pilots should always wear appropriate sunglasses at altitude for protection. They should:
    . be impact resistant with thin metal frames
    . have a good quality, refractive class 1
    . have a luminance transmittance of 10-15%
    . meet filtration standards similar to BS2724

    Photochromatic or phototropic sunglasses which vary in darkness and light transmission are not generally permited for use by pilots becausethey do not react quickly enough to changes in light level. In addition, most aircraft windows have a degree of UV filtering which would prevent photochromatic sunglasses changing shade.
    dodatkowo troche medycznego belkotu na temat BS 2724

    http://books.google.co.uk/books?id=Z...esult#PPA89,M1
    Ostatnio edytowane przez kszyhu77 ; 18-03-2009 o 12:56 Powód: a cos tam dodalem

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    No dokładnie, czyli to wszystko potwierdza, że Drivewear jak najbardziej spełniają wymagania. A zastrzeżenie na końcu jest odnośnie ZWYKŁYCH fotochromów, które nie reagują na światło widzialne, dlatego nie działają w kokpicie za szybą. Widać autorzy tych porad i kursów na CD nie są na czasie.

  9. #9
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    zacytowalem zrodlo, z ktorego sie teraz ucze. a szperajac w tym temacie znalazlem, ze cytowany BS zostal zastapiony nowym BS EN 1836:1997, a pozniej BS EN 1836:2005. czyli na to wychodzi, ze moje zrodlo tez w sumie nie na czasie

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Do El Wieczor to sa okulary korekcyjne??
    Bo ja mam minmalny minus chyba i moge spokojnie uzywac zerowek czyli zwykle przeciwszloneczne okulary sa dla mnie OK

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Tak, to są korekcyjne. Ale zerówki na pewno też można kupić.

  12. #12
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    El Wieczor, z forowaniem wyrokow czy sie nadaja czy nie, czy sa lepsze czy nie, raczej bym poczekal. wlasnie dostalem odpowiedz od milego pana z Younger Optics USA, producenta omawianych okularow i tenze pan udzielil mi odpowiedzi takiej, ze nie jest sam pewien czy te okulary beda spelnialy warunki, o ktorych mu napisalem (wymienionych wczesniej tutaj rowniez), z naciskiem, ze szczegolnie nie jest pewien tych wszystkich norm i czy okulary te je spelniaja. Drivewear, jak sama nazwa produktu wskazuje, jest przeznaczony dla kierowcow. i pod tym katem byl ten produkt testowany. jednakowoz, nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi, czy sa one dobre czy nie dla pilotow. mily pan napisal, ze jak tylko cos bedzie wiedzial od razu da mi znac poniewaz przewiduje ze moze miec wiecej tego typu zapytan ze srodowiska lotniczego a nie ccialby zeby kiedys firma zostala posadzona o spowodowanie uszczerbku na zdrowiu

  13. #13
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    @kszyhu77 - tu są dwie różne kwestie; okulary fizycznie mogą się nadawać i nie wykazywać wad "zwykłych" fotochromów, ale nie są approved. I dopóki producent nie będzie dzierżył w garści atestów i certyfikatów opatrzonych pieczęciami stosownych wysokich gremiów, nikt z firmy nie przyzna w oficjalnej korespondencji, ze produkt jest odpowiedni do zastosowań lotniczych. Z oczywistych względów - prawnicy ewentualnych ofiar wypadków zjedliby taką firmę na śniadanie.
    Ale czy zwykły użytkownik w zwykłym użytkowaniu jest w stanie stwierdzić, czy w jakimś szczególnym przypadku Drivewear'y nie ujawnią wad typowych dla fotochromów, to też nie jest do końca pewne. W przeciwnym wypadku procedury certyfikacyjne byłyby zbędne.

    @El Wieczor
    - a jak wygląda sprawa Drivewear vs glass cockpit? Na stronie producent chwali się nakładaniem na soczewki filtrów polaryzacyjnych. Nie ma problemów z odczytem danych?
    Sam nie mam żadnych doświadczeń, nawet nie widziałem Drivewear'ów z bliska. Ale mam niezbyt zachęcające doświadczenia żeglarskie - pływając w Kaenonach rzeczywiście nie widzę wskazań przyrządów na LCD przy pewnych kątach patrzenia.
    For every solution there is a problem.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    @alien: oczywiście polaryzacja jak zawsze daje o sobie znać przy pewnych kątach...

    ... ALE właśnie te kąty, jak do tej pory zauważyłem, nie robią problemu. Też się bałem, że sobie nie poradzą z glassem, ale okazuje się, że (przynajmniej jak na razie) wszystkie ekrany LCD są montowane tak, że trzeba przechylić głowę o 45 stopni W LEWO lub 135 W PRAWO, żeby obraz trochę ściemniał (ale cały czas da radę odczytać). Czyli są to katy raczej nie spotykane w zakresie normalnej pracy w kokpicie. Tak samo okulary nie przeszkadzają mi w oglądaniu TV, pracy z komórką czy lapkiem. Jedyny problem jaki czasem mnie spotyka to praca z PDA z ekranem w trybie landscape, ale to też nie zawsze i to naprawdę pod dziwnymi kątami.
    Ostatnio edytowane przez El Wieczor ; 16-04-2009 o 10:58

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    (...)[EDIT]

    Właśnie sprawdziłem tego PDA. Jest to jakiś dziwny ekran i wygląda tak, że pod kątami -/+90 stopni niektóre fragmenty stają się żółtawe, ale nie ściemnione i wszystko jest normalnie czytelne. Jest to jedyny jak na razie ekran z takimi objawami.

    Btw, gdzie się podział przycisk edycji?

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Jaworzno / EPKM

    Domyślnie Drivewear

    Czy ktoś wiem kto w Polsce zajmuje się dystrybujcą soczewek Drivewear by Younger Optics? Gdzie je można zakupić?

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wbankowski Zobacz posta
    Czy ktoś wiem kto w Polsce zajmuje się dystrybujcą soczewek Drivewear by Younger Optics? Gdzie je można zakupić?
    pierwsze wpisz w wyszukiwarke jak nie znajdziesz pisz na forum

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wbankowski Zobacz posta
    Czy ktoś wiem kto w Polsce zajmuje się dystrybujcą soczewek Drivewear by Younger Optics? Gdzie je można zakupić?
    Pytaj w normalnych salonach optycznych (nie sieciowych typu Vision Express). Jeśli nie mają na stanie, to zawsze mają dojścia i zamówią. Ja dostałem u mojej siostry w optyku w Szczytnie. Ona też tego na stanie nie ma normalnie. Akurat przyszedł przedstawiciel z materiałami, prezentacjami itp. i tak się dowiedziałem.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Jaworzno / EPKM

    Domyślnie

    Dostałem taką odpowiedź z Younger optics
    Thank you for your interest in Drivewear lens. In Poland you can contact Szajna Laboratorium Optyczne:
    Tel: +48 58 624 77 47

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 05-10-2016, 16:45
  2. 17-06-2013, 16:23
  3. 27-03-2013, 09:38
  4. 18-12-2012, 13:20
  5. 06-08-2012, 08:44
  6. 20-07-2012, 19:17
  7. 05-07-2012, 14:41
  8. 12-06-2012, 11:43
  9. 10-06-2012, 16:05
  10. 03-06-2012, 18:26
  11. 22-05-2012, 22:41
  12. 13-05-2012, 12:43
  13. 11-04-2012, 08:26
  14. 20-03-2012, 20:42
  15. 15-03-2012, 18:40
  16. 04-01-2012, 19:43
  17. 21-12-2011, 06:21
  18. 14-12-2011, 09:06
  19. 29-10-2011, 01:10
  20. 05-10-2011, 17:22
  21. 20-09-2011, 10:23
  22. 14-06-2011, 14:06
  23. 22-05-2011, 13:03
  24. 15-05-2011, 23:25
  25. 02-03-2011, 10:48
  26. 29-01-2011, 18:16
  27. 26-12-2010, 21:40

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •