Nie tyle w USA co latac na samolotach tam zarejestrowanych.
Mozna byc pilotem na samolotach rejestrowanych w stanach. Jesli w Polsce ktos ma samolot na numerach zza oceanu to drzwi otwarte. Ale Ty najwidoczniej nie widzisz problemu. Już pomijam fakt, że możliwe jest, że byś nie przeszedl badań w stanach z przegrodą. Latanie nie będzie ci sprawiało przyjemności jeśli przez cały lot będziesz miał uczucie jakby ci zaraz miała czacha wybuchnąć. I to nie jest ból, jak cie słonko na plaży przypiecze i wieczorem głowa pobolewa. W tym przypadku uczucie jest tak silne, że się dekoncentrujesz.Zamieszczone przez BLV
Przeciez cisnienie wyrownuje sie glownie przez trabke Eustachiusza, ktora bynajmniej nie jest w nosie... co do przegrody to slyszalem ze bylo tylko przeszkoda jak ktos chcial latac na mysliwcach z racji podawania tlenu pod cisnieniem przez maske... tak wiec moze nie straszmy kolegi na zapas.
Jako pasażer leciałem już setki razy i nigdy jakiegokolwiek bólu nie odczuwałem (co wszystkich zawsze dziwi). Chociaż nie zaprzeczam, że możesz mieć racje, co innego gdy sie lata prawie codziennie jako pilot.
Przez trąbke wyrównuje się ciśnienie w uchu środkowym (w tej komorze gdzie są narzędzia (że młoteczek, kowadełko i strzemiączko)).
Co do straszenia, możliwe że masz racje. Zresztą tu nie ma co się zastanawiać i straszyć tylko iść i się zbadać, a nie szukać orzeczenia na forum Zresztą spojrzmy prawdzie w oczy... co to jest krzywa przegroda? Ludzie mają przewlekłe choroby, które uniemozliwiaja im spelnienie marzen. Ty mozesz skoczyc na zabieg operacyjny - ciach ciach - i masz nowy nos. Nie dość, że mozesz latac to i oddycha się lepiej.
Jako pasażer ale pewnie w samolotach liniowych, gdzie pokład jest trzymany w ciśnieniu panującym na 1500-2000m.Zamieszczone przez BLV
To o jakim wyrownywaniu cisnien pisales mowiac o krzywje przegrodzie?
Jak nie... Trąbka Eustachiusza to połączenie ucha środkowego z górną częścią gardła (jamą nosowo-gardłową). Inaczej jakby miała wyrownywac ciśnienie?Zamieszczone przez thewho
Przecież to można zauważyc w komunikacyjnych samolotach, jak mając katar niektóre osoby o wiele dotkliwiej odczuwają start (zmianę ciśnienia).
No to jest raczej sprawa droznosci a nie samego faktu, ze co jest krzywo ustawione. W pierwszej kolejnosci utrudnia to oddychanie a posrednio w ten sposob (zbieranie sie kataru i innych wydzielin) utrudnia dzialanie trabki...bo gdzie by sie nie czytalo to trabka wyrywnuje cisnienie a nie przegroda...no i tak w ogole to nagorzej jest przy znizaniu a nie wznoszeniu
Zreszta niech to sprawdzi lekarz bo tak to sobie mozna dyskutowac.
Zatoki. Trąbka jak zauważyłeś służy do czego innego.Zamieszczone przez thewho
To znaczy ja tu się nie chce sprzeczać czy coś bo możliwe, że się myle. W każdym razie przegroda ma wpływ na zatoki w ten czy w inny sposób.
Hehe, nie spodziewałem sie, że moja przegroda wywoła taką burze mózgów. Coż, pozostaje sie tylko zbadać (ale to dopiero na wiosne). Na pewno napisze o wynikach badań.
No ma w ten sposob, ze moze powodowac infekcje, ktore uposledzaja funkcje np zatok i wspomnianej trabki.Zamieszczone przez fanknastich
No własnie, jak to jest??Zamieszczone przez Craviec
Bo z jednej strony krople wydają się dość bezpieczne, nie ma jakiś tam specjalnych przeciwskazań czy działań nieporządanych, ale z drugiej strony wiadomo, że dość częste i w nadmiernych ilościach stosowanie kropli może prowadzić do wysuszenia błony śluzowej nosa i obrzęku wtórnego tejże błony.
Mam kolejne pytanie dotyczące wady wzroku. Mam krótkowzroczność -2.75 Dioptrii wydaje mi się (czekam na list), że dostałem 1 klasę jednak boję się o to, że wada wzroku będzie mi sie powiększać i w wieku 25-30 lat (teraz mam 15) przekroczę magiczną barierę 3.50 dioptrii i po zdaniu wszystkich licencji do ATPLa nie przejdę badań lekarskich wtedy będę 150 tysięcy w plecy bez zawodu... W PLAR 9/2007 przeczytałem (link, strona 21), że osoba która posiada już licencje pilota i wada wzroku przed zabiegiem nie była większa niż 5.0 dioptrii mogą poddać się takiemu zabiegowi i przejść badania. Ktoś wie coś więcej na ten temat? Jaką licencje wtedy muszę posiadać?
Z tymi zabiegami ja byłbym ostrożny, kiedyś czytałem, że niektóre linie wolą mieć pilotów z okularami niż po laserowej korekcji, poza tym wydaje mi się że jeżeli już miałbyś licencje to nie sądzę żeby ci ją tak łatwo odebrali.
Badanie na klase II w UK (do PPL) trwaja ok 1godz. W tym wypelnienie ankiety ok10 min. Mocz na miejscu i trzeba miec aktualne (nie starsze niz 6mcy) badanie wzroku przy sobie jesli ktos ma wade wzroku.
Do Akira
Co to za magiczna bariera -3,5 dioptri?
Wada wzroku do JAR medical class I na zawodowego pilota nie moze przekraczac -6 dioptri. Dolaczam link
Realizauj marzenia!, zycze wytrwalosci i sukcesow!
http://www.caa.co.uk/docs/49/SRG_MED...InitialVisStds[2189].pdf
Ktos sie moze orientuje czy w Krakowie jest jakis lekarz co moze robic badania okresowe? Jezeli tak to poprosil bym o jakies namary
Dzieki
Badania możesz zrobić w LIM Kraków.
Zakładki