Strona 11 z 63 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 1259
Like Tree22Likes

Wątek: Badania lotniczo-lekarskie

  1. #201
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Ehh, nie martw mnie tą przegrodą Nie uśmiecha mi sie latać do USA na badania, i tam robić wszystkie licencje. Apropo na licencji FAA można być pilotem tylko w USA?

  2. #202
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie tyle w USA co latac na samolotach tam zarejestrowanych.

  3. #203

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BLV
    Ehh, nie martw mnie tą przegrodą Nie uśmiecha mi sie latać do USA na badania, i tam robić wszystkie licencje. Apropo na licencji FAA można być pilotem tylko w USA?
    Mozna byc pilotem na samolotach rejestrowanych w stanach. Jesli w Polsce ktos ma samolot na numerach zza oceanu to drzwi otwarte. Ale Ty najwidoczniej nie widzisz problemu. Już pomijam fakt, że możliwe jest, że byś nie przeszedl badań w stanach z przegrodą. Latanie nie będzie ci sprawiało przyjemności jeśli przez cały lot będziesz miał uczucie jakby ci zaraz miała czacha wybuchnąć. I to nie jest ból, jak cie słonko na plaży przypiecze i wieczorem głowa pobolewa. W tym przypadku uczucie jest tak silne, że się dekoncentrujesz.

  4. #204
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przeciez cisnienie wyrownuje sie glownie przez trabke Eustachiusza, ktora bynajmniej nie jest w nosie... co do przegrody to slyszalem ze bylo tylko przeszkoda jak ktos chcial latac na mysliwcach z racji podawania tlenu pod cisnieniem przez maske... tak wiec moze nie straszmy kolegi na zapas.

  5. #205
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jako pasażer leciałem już setki razy i nigdy jakiegokolwiek bólu nie odczuwałem (co wszystkich zawsze dziwi). Chociaż nie zaprzeczam, że możesz mieć racje, co innego gdy sie lata prawie codziennie jako pilot.

  6. #206

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Przez trąbke wyrównuje się ciśnienie w uchu środkowym (w tej komorze gdzie są narzędzia (że młoteczek, kowadełko i strzemiączko)).

    Co do straszenia, możliwe że masz racje. Zresztą tu nie ma co się zastanawiać i straszyć tylko iść i się zbadać, a nie szukać orzeczenia na forum Zresztą spojrzmy prawdzie w oczy... co to jest krzywa przegroda? Ludzie mają przewlekłe choroby, które uniemozliwiaja im spelnienie marzen. Ty mozesz skoczyc na zabieg operacyjny - ciach ciach - i masz nowy nos. Nie dość, że mozesz latac to i oddycha się lepiej.


    Cytat Zamieszczone przez BLV
    Jako pasażer leciałem już setki razy i nigdy jakiegokolwiek bólu nie odczuwałem (co wszystkich zawsze dziwi). Chociaż nie zaprzeczam, że możesz mieć racje, co innego gdy sie lata prawie codziennie jako pilot.
    Jako pasażer ale pewnie w samolotach liniowych, gdzie pokład jest trzymany w ciśnieniu panującym na 1500-2000m.

  7. #207
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    To o jakim wyrownywaniu cisnien pisales mowiac o krzywje przegrodzie?

  8. #208
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Przeciez cisnienie wyrownuje sie glownie przez trabke Eustachiusza, ktora bynajmniej nie jest w nosie...
    Jak nie... Trąbka Eustachiusza to połączenie ucha środkowego z górną częścią gardła (jamą nosowo-gardłową). Inaczej jakby miała wyrownywac ciśnienie?

    Przecież to można zauważyc w komunikacyjnych samolotach, jak mając katar niektóre osoby o wiele dotkliwiej odczuwają start (zmianę ciśnienia).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #209
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No to jest raczej sprawa droznosci a nie samego faktu, ze co jest krzywo ustawione. W pierwszej kolejnosci utrudnia to oddychanie a posrednio w ten sposob (zbieranie sie kataru i innych wydzielin) utrudnia dzialanie trabki...bo gdzie by sie nie czytalo to trabka wyrywnuje cisnienie a nie przegroda...no i tak w ogole to nagorzej jest przy znizaniu a nie wznoszeniu
    Zreszta niech to sprawdzi lekarz bo tak to sobie mozna dyskutowac.

  10. #210

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    To o jakim wyrownywaniu cisnien pisales mowiac o krzywje przegrodzie?
    Zatoki. Trąbka jak zauważyłeś służy do czego innego.

    To znaczy ja tu się nie chce sprzeczać czy coś bo możliwe, że się myle. W każdym razie przegroda ma wpływ na zatoki w ten czy w inny sposób.

  11. #211
    BLV
    BLV jest nieaktywny
    Awatar BLV

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Hehe, nie spodziewałem sie, że moja przegroda wywoła taką burze mózgów. Coż, pozostaje sie tylko zbadać (ale to dopiero na wiosne). Na pewno napisze o wynikach badań.

  12. #212
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    W każdym razie przegroda ma wpływ na zatoki w ten czy w inny sposób.
    No ma w ten sposob, ze moze powodowac infekcje, ktore uposledzaja funkcje np zatok i wspomnianej trabki.

  13. #213

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    śląskie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Nawiązując do relacji między lataniem i katarem. Czy stosowanie jakichś kropel do nosa jest dopuszczalne w zawodzie pilota?
    No własnie, jak to jest??
    Bo z jednej strony krople wydają się dość bezpieczne, nie ma jakiś tam specjalnych przeciwskazań czy działań nieporządanych, ale z drugiej strony wiadomo, że dość częste i w nadmiernych ilościach stosowanie kropli może prowadzić do wysuszenia błony śluzowej nosa i obrzęku wtórnego tejże błony.

  14. #214

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Mam kolejne pytanie dotyczące wady wzroku. Mam krótkowzroczność -2.75 Dioptrii wydaje mi się (czekam na list), że dostałem 1 klasę jednak boję się o to, że wada wzroku będzie mi sie powiększać i w wieku 25-30 lat (teraz mam 15) przekroczę magiczną barierę 3.50 dioptrii i po zdaniu wszystkich licencji do ATPLa nie przejdę badań lekarskich wtedy będę 150 tysięcy w plecy bez zawodu... W PLAR 9/2007 przeczytałem (link, strona 21), że osoba która posiada już licencje pilota i wada wzroku przed zabiegiem nie była większa niż 5.0 dioptrii mogą poddać się takiemu zabiegowi i przejść badania. Ktoś wie coś więcej na ten temat? Jaką licencje wtedy muszę posiadać?

  15. #215
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z tymi zabiegami ja byłbym ostrożny, kiedyś czytałem, że niektóre linie wolą mieć pilotów z okularami niż po laserowej korekcji, poza tym wydaje mi się że jeżeli już miałbyś licencje to nie sądzę żeby ci ją tak łatwo odebrali.

  16. #216

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Badanie na klase II w UK (do PPL) trwaja ok 1godz. W tym wypelnienie ankiety ok10 min. Mocz na miejscu i trzeba miec aktualne (nie starsze niz 6mcy) badanie wzroku przy sobie jesli ktos ma wade wzroku.

  17. #217

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Do Akira

    Co to za magiczna bariera -3,5 dioptri?
    Wada wzroku do JAR medical class I na zawodowego pilota nie moze przekraczac -6 dioptri. Dolaczam link
    Realizauj marzenia!, zycze wytrwalosci i sukcesow!
    http://www.caa.co.uk/docs/49/SRG_MED...InitialVisStds[2189].pdf

  18. #218
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ktos sie moze orientuje czy w Krakowie jest jakis lekarz co moze robic badania okresowe? Jezeli tak to poprosil bym o jakies namary

    Dzieki

  19. #219

    Dołączył
    Nov 2007

    Domyślnie

    Badania możesz zrobić w LIM Kraków.

  20. #220

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Ktos sie moze orientuje czy w Krakowie jest jakis lekarz co moze robic badania okresowe? Jezeli tak to poprosil bym o jakies namary

    Dzieki
    Lub u lekarzy orzecznikow na Wroclawskiej - bedzie szybciej i taniej - chyba tylko kat 2 oraz 3.
    tel. 601 425 263 - Tadeusz Zgud
    tel. 603 859 972 - Andrzej Płaszczak

Strona 11 z 63 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 61 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-11-2016, 16:37
  2. 27-05-2015, 08:48
  3. 18-03-2014, 09:56
  4. 12-03-2014, 19:58
  5. 23-01-2014, 23:17
  6. 15-01-2014, 09:49
  7. 15-12-2013, 21:03
  8. 08-10-2013, 20:32
  9. 04-04-2013, 17:07
  10. 25-01-2013, 10:05
  11. 15-01-2013, 20:29
  12. 11-01-2013, 08:46
  13. 15-12-2012, 23:19
  14. 30-11-2012, 12:04
  15. 27-11-2012, 12:04
  16. 15-11-2012, 20:59
  17. 28-10-2012, 16:00
  18. 22-09-2012, 23:01
  19. 16-08-2012, 15:21
  20. 02-05-2012, 11:47
  21. 30-04-2012, 21:27
  22. 15-02-2012, 12:48
  23. 07-02-2012, 22:39
  24. 27-01-2012, 20:49
  25. 06-01-2012, 01:38
  26. 19-11-2011, 12:26
  27. 18-11-2011, 10:20
  28. 28-10-2011, 12:49
  29. 25-09-2011, 09:02
  30. 20-09-2011, 15:04
  31. 19-09-2011, 15:03
  32. 15-09-2011, 18:58
  33. 12-09-2011, 18:10
  34. 31-08-2011, 15:50
  35. 21-08-2011, 12:02
  36. 08-06-2011, 00:12
  37. 30-05-2011, 11:26
  38. 23-05-2011, 09:49
  39. 14-05-2011, 11:43
  40. 28-04-2011, 23:21
  41. 11-04-2011, 14:05
  42. 21-02-2011, 15:30
  43. 10-01-2011, 13:57
  44. 10-01-2011, 11:32
  45. 23-12-2010, 21:13
  46. 25-09-2010, 13:34

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •