Strona 35 z 63 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 681 do 700 z 1259
Like Tree22Likes

Wątek: Badania lotniczo-lekarskie

  1. #681
    Awatar krishi

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Miałem badania w Dęblinie, wszystko było by ok gdy by nie audiogram, który wykazał, że nie słyszę dźwięków na 3-4tys Hz, jest to wada nieodwracalna spowodowana przebywaniem w nadmiernym hałasie. Czy z tą wadą mogę dostać I klasę? Ponoć uszczerbek nie jest wielki. Skoro są ustępstwa na wady wzroku to może na słuchu też?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 31-10-2009 o 11:02 Powód: Ort.

  2. #682

    Dołączył
    Jun 2008

    Domyślnie

    Małe pytanko: kiedy trzeba robić przedłużenie badań (I klasa) aby nie utraciły ważności - musi to być przed ich końcem, czy dopuszczalna jest lekka obsuwa?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 31-10-2009 o 11:01 Powód: Ort.

  3. #683

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Szukałem jednoznacznej odpowiedzi i nie znalazłem: Czy wada -0,75 (noszę okulary) wyklucza mnie z możliwości pracy jako pilot samolotu pasażerskiego? W moim przypadku jest to jedyna rzecz która powoduje, że nie wiem czy jest sens w ogóle się tym interesować. Prosiłbym o odpowiedź osoby, które są jej pewne.

  4. #684
    Awatar Jacek818181

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Zamość/Warszawa

    Domyślnie

    W ceku przedłużenia, badań do klasy I wykonuje się je nie wcześniej niż 3 miesiące przed czasem wygaśnięcia badań.

    A ja mam takie pytanie: Jak wygląda sprawa ponownego uzyskania I klasy po ich wygaśnięciu. Czy jest jakaś opcja wznowienia tzn. mniej uciążliwa (w sensie mniej badań) może mniej kosztowna? Czy wszystko wygląda tak jak by się robiło po raz pierwszy takie badania?

    Pozdawiam

  5. #685
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chris.10 Zobacz posta
    Szukałem jednoznacznej odpowiedzi i nie znalazłem: Czy wada -0,75 (noszę okulary) wyklucza mnie z możliwości pracy jako pilot samolotu pasażerskiego? W moim przypadku jest to jedyna rzecz która powoduje, że nie wiem czy jest sens w ogóle się tym interesować. Prosiłbym o odpowiedź osoby, które są jej pewne.
    Nie wyklucza. Nie masz się czego obawiać.

  6. #686

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Na liniowe(pasażerskie) możesz mieć wadę do 3,5

  7. #687

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    A nie do 3, a przy astygmatyźmie do 2?

  8. #688
    Awatar krishi

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Chyba znalazłem interesujące mnie informacje dotyczące wad słuchu. Niestety mój angielski nie jest zbyt dobry i nie rozumiem po części tych tekstów - jak by był ktoś życzliwy i by objaśnił co i jak

    JAR-FCL 3.355
    Hearing requirements

    Deletion of paragraph (b)(1), renumbering of (b)(2) to (b)(1) and (b)(3) to (b)(2), adjustment to new paragraphs (b)(1) and (2)

    (a) Hearing shall be tested at all examinations. The applicant shall be able to understand correctly ordinary conversational speech when at a distance of 2 metres from and with his back turned towards the AME.
    (b) If an instrument rating is to be added to the applicable licence(s), a hearing test with pure tone audiometry (see paragraph 1 Appendix 16 to Subpart C) is required at the first examination for the rating and shall be repeated every 5 years up to the 40th birthday and every 2 years thereafter.
    (1) At the initial examination for a Class 2 medical certificate with instrument ratings there shall be no hearing loss in either ear, when tested separately, of more than 20 dB(HL) at any of the frequencies 500, 1 000 and 2 000 Hz, or of more than 35 dB(HL) at 3 000 Hz. [ ]
    (2) (1) At recertification or renewal examinations there There shall be no hearing loss in either ear, when tested separately of more than 35 db (HL) at any of the frequencies 500, 1 000, and 2 000 Hz, or more than 50 db (HL) at 3 000 Hz. An applicant whose hearing loss is within 5 db (HL) of these limits in two or more of the frequencies tested shall undergo pure tone audiometry [annually].
    (3) (2) At recertification revalidation or renewal examinations applicants with hypoacusis may be assessed as fit by the AMS if a speech discrimination test demonstrates a satisfactory hearing ability (see paragraph 2 Appendix 16 to Subpart C).
    Ears - The basic hearing test used throughout JAR-FCL 3 is the ability to hear conversational speech when tested with each ear at a distance of 2 metres from and with his back turned towards the AME (JAR-FCL 3.235 and 3.355). This test is done at every medical examination for both professional and private pilots.
    For professional pilots, and private pilots with an instrument rating, a further test called an audiogram is required. The audiogram is a test where you signify that you have heard sounds at different frequencies. Perfect hearing is measured as nil loss of hearing (0 decibel - 0 dB) at that particular frequency. Decreased hearing is shown as a decibel loss (10,20,30,40 decibels) at a particular frequency. The required hearing levels and the maximum allowable losses are listed below :
    Frequency Allowable loss 500 Hz 35 dB 1000 Hz 35 dB 2000 Hz 35 dB 3000 Hz 50 dB Table 1: Hearing levels and allowable loss of hearing If you can hear a normal voice in each ear separately at 2 metres, you should not have a problem.
    There may be some loss of hearing as a pilot’s career progresses (often due to noise induced hearing loss). If the audiogram figures reach a level 5 dB less than the renewal figures above, then an annual audiogram is required. However the hearing of experienced pilots at re-certification can be acceptable even if worse than the levels above, as JAR-FCL 3 Appendix 16 to Subparts B and C, paragraph 2 (b) states that: "If satisfactory hearing in a noise field corresponding to normal flight deck working conditions during all phases of flight can be demonstrated, recertification may be considered by the AMS (Aeromedical Section)". This will usually take the form of a flight (real or simulated) with a training captain or instructor who reports that all tasks involving hearing were performed satisfactorily.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 05-11-2009 o 21:52 Powód: Ort.

  9. #689

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na stronie nakolannik.pl są przepisy po polsku fcl 3.

  10. #690

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Ok miesiąca temu mialem Odme opłucnową (+ zapadniete płuco) wprowadzony drenaż (na 2 dni) . Teraz po badaniach RTG klatki wszystko wyszło ok Ale czy sam fakt, że przytrafiła mi się ta choroba wyklucza z zawodu pilota?

  11. #691
    Awatar Bilson

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPGI, VN

    Domyślnie

    Witam

    Zamierzeam w 2010 zrobic podstawowkę szybowcową. Chce na poczatku roku zrobic badania na 2 klasę. Kończe wizyty u dentysty, więc ząbki będą zdrowe. Zastanawiają mnie badania cholesterolu. Nie stosuje zbyt roznorodnej ani zdrowej diety i nigdy nie robilem badan cholesterolu. Uprawiam troche sportu ale mimo to nadwagę na pewno mam

    Czy jeśli wyjdzie mi za wysoki to "oblewam" badania i 350zł przepada? Jeśli tak to pewnie lepiej zrobic wczesniej sobie te badania w przychodni, by na marne nie robic tych lotniczych. Jak sądzicie?

    Aha, mam 28 lat.

  12. #692

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Raczej nie powinieneś mieć z przejściem badań jak chcesz mieć pewność zrób wcześniej badania cholesterolu i ewentualnie dieta. W przypadku odmowy wydania świadectwa klasy 2 możesz odwoływać się. 350 zł to są koszty badań konsultacji, papier to tylko zaświadczenie. Mam nadzieję że nie ważysz więcej niż 110 kg bo takie są ograniczenia w większości szybowców.

  13. #693
    Awatar Bilson

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPGI, VN

    Domyślnie

    hehe az tak zle nie jest waze 90 przy wzroscie 180, ale spora czesc tego to sadło i glupio byloby oblac przez glupi cholesterol...

    dzieki za odpoeiedz, zrobie te badania chyba

    pozdrawiam i wesolych swiat

  14. #694

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Bilson:
    Kończe wizyty u dentysty, więc ząbki będą zdrowe.
    Ząbki, muszą być zdrowe, to oczywista oczywistość, ale do pilotowania nie są potrzebne. Teraz nie zaglądają do "aparatu gębowego".

  15. #695
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bilson Zobacz posta
    hehe az tak zle nie jest waze 90 przy wzroscie 180, ale spora czesc tego to sadło i glupio byloby oblac przez glupi cholesterol...

    dzieki za odpoeiedz, zrobie te badania chyba

    pozdrawiam i wesolych swiat
    Zrób sobie w przychodni cholesterol, normalne badania krwi i ekg.
    Cholesterol nie jest głupi i trzeba się pilnować.
    Sadłem się nie przejmuj , na lotnisku spalisz
    Na PPL-ce straciłem 5kg i dobrze mi to zrobiło. Przy szybowcach się jeszcze więcej nabiegasz. Sport to zdrowie

  16. #696

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    A nie do 3, a przy astygmatyźmie do 2?
    Nie ma nic powiedziane na temat tego jaką można mieć wadę refrakcyjną przy astygmatyzmie. Jest napisane jedynie, że astygmatyzm nie może przekraczać 2 dioptrii, co nie ma wpływu na wielkość podstawowej wady wzroku.

    podobnie z klasą drugą: wada refrakcyjna 5 dioptrii do tego + lub - 3 dioptrie astygmatyzmu.

    Ja mam krótkowzrocznosć -2,25 D, astygmatyzm 0,5 D i 1 klasę

  17. #697
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Cholesterol nie jest głupi i trzeba się pilnować.
    Pod warunkiem, ze ktos dobrze robi badania. Niestety w Polsce zazwyczaj "hurtem" podaje sie zsumowany ten dobry i zly bez ich wszyszczegolnienia.

    Tak przy okazji to robilem badania tydzien temu i wreszcie przy robieniu I klasy na jednym orzeczeniu jest rowniez wbita data waznosci II klasy!!!
    To sie nazywa krok naprzod

  18. #698
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Na stronie nakolannik.pl są przepisy po polsku fcl 3.
    Szkoda że nie aktualne...

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Pod warunkiem, ze ktos dobrze robi badania. Niestety w Polsce zazwyczaj "hurtem" podaje sie zsumowany ten dobry i zly bez ich wszyszczegolnienia.

    Tak przy okazji to robilem badania tydzien temu i wreszcie przy robieniu I klasy na jednym orzeczeniu jest rowniez wbita data waznosci II klasy!!!
    To sie nazywa krok naprzod
    Akurat mam znajomą laborantkę tak że robi mi dobrze (badania ).

    A skoro już przy przedłużaniu 45 dni przed upływem trzeba się przebadać.
    Ważność nowych liczy się od daty badania przedłużającego czy upływu starych?
    Polskie tłumaczenie tylko mi zaciemniło obraz...

  19. #699

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Obecnie w ulcu na lke są pytania ze starymi czy nowymi przepisami FCL3 ?.

  20. #700
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    A skoro już przy przedłużaniu 45 dni przed upływem trzeba się przebadać.
    Eeee trzeba sie przebadac do daty wygasniecia (a nawet mozna iles tam dni po). Lekarz mi tlumaczyl ale jako, ze bylem na czczo to myslalem tylko o jedzeniu i nie pamietam dokladnie
    Przedluzenie jest od starej daty w przypadku gdy przyjedziemy przed data uplywu badan, tak wiec nic sie nie traci.
    Jak juz mowilem dostaje sie od razu II klase na 5 lat na tym samym oswiadczeniu. Teraz to mamy nawet lepiej niz w ameryce

Strona 35 z 63 PierwszyPierwszy ... 25 33 34 35 36 37 45 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-11-2016, 16:37
  2. 27-05-2015, 08:48
  3. 18-03-2014, 09:56
  4. 12-03-2014, 19:58
  5. 23-01-2014, 23:17
  6. 15-01-2014, 09:49
  7. 15-12-2013, 21:03
  8. 08-10-2013, 20:32
  9. 04-04-2013, 17:07
  10. 25-01-2013, 10:05
  11. 15-01-2013, 20:29
  12. 11-01-2013, 08:46
  13. 15-12-2012, 23:19
  14. 30-11-2012, 12:04
  15. 27-11-2012, 12:04
  16. 15-11-2012, 20:59
  17. 28-10-2012, 16:00
  18. 22-09-2012, 23:01
  19. 16-08-2012, 15:21
  20. 02-05-2012, 11:47
  21. 30-04-2012, 21:27
  22. 15-02-2012, 12:48
  23. 07-02-2012, 22:39
  24. 27-01-2012, 20:49
  25. 06-01-2012, 01:38
  26. 19-11-2011, 12:26
  27. 18-11-2011, 10:20
  28. 28-10-2011, 12:49
  29. 25-09-2011, 09:02
  30. 20-09-2011, 15:04
  31. 19-09-2011, 15:03
  32. 15-09-2011, 18:58
  33. 12-09-2011, 18:10
  34. 31-08-2011, 15:50
  35. 21-08-2011, 12:02
  36. 08-06-2011, 00:12
  37. 30-05-2011, 11:26
  38. 23-05-2011, 09:49
  39. 14-05-2011, 11:43
  40. 28-04-2011, 23:21
  41. 11-04-2011, 14:05
  42. 21-02-2011, 15:30
  43. 10-01-2011, 13:57
  44. 10-01-2011, 11:32
  45. 23-12-2010, 21:13
  46. 25-09-2010, 13:34

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •