Małe pytanko: kiedy trzeba robić przedłużenie badań (I klasa) aby nie utraciły ważności - musi to być przed ich końcem, czy dopuszczalna jest lekka obsuwa?
Miałem badania w Dęblinie, wszystko było by ok gdy by nie audiogram, który wykazał, że nie słyszę dźwięków na 3-4tys Hz, jest to wada nieodwracalna spowodowana przebywaniem w nadmiernym hałasie. Czy z tą wadą mogę dostać I klasę? Ponoć uszczerbek nie jest wielki. Skoro są ustępstwa na wady wzroku to może na słuchu też?
Ostatnio edytowane przez Staford ; 31-10-2009 o 11:02 Powód: Ort.
Małe pytanko: kiedy trzeba robić przedłużenie badań (I klasa) aby nie utraciły ważności - musi to być przed ich końcem, czy dopuszczalna jest lekka obsuwa?
Ostatnio edytowane przez Staford ; 31-10-2009 o 11:01 Powód: Ort.
Szukałem jednoznacznej odpowiedzi i nie znalazłem: Czy wada -0,75 (noszę okulary) wyklucza mnie z możliwości pracy jako pilot samolotu pasażerskiego? W moim przypadku jest to jedyna rzecz która powoduje, że nie wiem czy jest sens w ogóle się tym interesować. Prosiłbym o odpowiedź osoby, które są jej pewne.
W ceku przedłużenia, badań do klasy I wykonuje się je nie wcześniej niż 3 miesiące przed czasem wygaśnięcia badań.
A ja mam takie pytanie: Jak wygląda sprawa ponownego uzyskania I klasy po ich wygaśnięciu. Czy jest jakaś opcja wznowienia tzn. mniej uciążliwa (w sensie mniej badań) może mniej kosztowna? Czy wszystko wygląda tak jak by się robiło po raz pierwszy takie badania?
Pozdawiam
Na liniowe(pasażerskie) możesz mieć wadę do 3,5
Chyba znalazłem interesujące mnie informacje dotyczące wad słuchu. Niestety mój angielski nie jest zbyt dobry i nie rozumiem po części tych tekstów - jak by był ktoś życzliwy i by objaśnił co i jak
JAR-FCL 3.355
Hearing requirements
Deletion of paragraph (b)(1), renumbering of (b)(2) to (b)(1) and (b)(3) to (b)(2), adjustment to new paragraphs (b)(1) and (2)
(a) Hearing shall be tested at all examinations. The applicant shall be able to understand correctly ordinary conversational speech when at a distance of 2 metres from and with his back turned towards the AME.
(b) If an instrument rating is to be added to the applicable licence(s), a hearing test with pure tone audiometry (see paragraph 1 Appendix 16 to Subpart C) is required at the first examination for the rating and shall be repeated every 5 years up to the 40th birthday and every 2 years thereafter.
(1) At the initial examination for a Class 2 medical certificate with instrument ratings there shall be no hearing loss in either ear, when tested separately, of more than 20 dB(HL) at any of the frequencies 500, 1 000 and 2 000 Hz, or of more than 35 dB(HL) at 3 000 Hz. [ ]
(2) (1) At recertification or renewal examinations there There shall be no hearing loss in either ear, when tested separately of more than 35 db (HL) at any of the frequencies 500, 1 000, and 2 000 Hz, or more than 50 db (HL) at 3 000 Hz. An applicant whose hearing loss is within 5 db (HL) of these limits in two or more of the frequencies tested shall undergo pure tone audiometry [annually].
(3) (2) At recertification revalidation or renewal examinations applicants with hypoacusis may be assessed as fit by the AMS if a speech discrimination test demonstrates a satisfactory hearing ability (see paragraph 2 Appendix 16 to Subpart C).Ears - The basic hearing test used throughout JAR-FCL 3 is the ability to hear conversational speech when tested with each ear at a distance of 2 metres from and with his back turned towards the AME (JAR-FCL 3.235 and 3.355). This test is done at every medical examination for both professional and private pilots.
For professional pilots, and private pilots with an instrument rating, a further test called an audiogram is required. The audiogram is a test where you signify that you have heard sounds at different frequencies. Perfect hearing is measured as nil loss of hearing (0 decibel - 0 dB) at that particular frequency. Decreased hearing is shown as a decibel loss (10,20,30,40 decibels) at a particular frequency. The required hearing levels and the maximum allowable losses are listed below :
Frequency Allowable loss 500 Hz 35 dB 1000 Hz 35 dB 2000 Hz 35 dB 3000 Hz 50 dB Table 1: Hearing levels and allowable loss of hearing If you can hear a normal voice in each ear separately at 2 metres, you should not have a problem.
There may be some loss of hearing as a pilot’s career progresses (often due to noise induced hearing loss). If the audiogram figures reach a level 5 dB less than the renewal figures above, then an annual audiogram is required. However the hearing of experienced pilots at re-certification can be acceptable even if worse than the levels above, as JAR-FCL 3 Appendix 16 to Subparts B and C, paragraph 2 (b) states that: "If satisfactory hearing in a noise field corresponding to normal flight deck working conditions during all phases of flight can be demonstrated, recertification may be considered by the AMS (Aeromedical Section)". This will usually take the form of a flight (real or simulated) with a training captain or instructor who reports that all tasks involving hearing were performed satisfactorily.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 05-11-2009 o 21:52 Powód: Ort.
Na stronie nakolannik.pl są przepisy po polsku fcl 3.
Ok miesiąca temu mialem Odme opłucnową (+ zapadniete płuco) wprowadzony drenaż (na 2 dni) . Teraz po badaniach RTG klatki wszystko wyszło ok Ale czy sam fakt, że przytrafiła mi się ta choroba wyklucza z zawodu pilota?
Witam
Zamierzeam w 2010 zrobic podstawowkę szybowcową. Chce na poczatku roku zrobic badania na 2 klasę. Kończe wizyty u dentysty, więc ząbki będą zdrowe. Zastanawiają mnie badania cholesterolu. Nie stosuje zbyt roznorodnej ani zdrowej diety i nigdy nie robilem badan cholesterolu. Uprawiam troche sportu ale mimo to nadwagę na pewno mam
Czy jeśli wyjdzie mi za wysoki to "oblewam" badania i 350zł przepada? Jeśli tak to pewnie lepiej zrobic wczesniej sobie te badania w przychodni, by na marne nie robic tych lotniczych. Jak sądzicie?
Aha, mam 28 lat.
Raczej nie powinieneś mieć z przejściem badań jak chcesz mieć pewność zrób wcześniej badania cholesterolu i ewentualnie dieta. W przypadku odmowy wydania świadectwa klasy 2 możesz odwoływać się. 350 zł to są koszty badań konsultacji, papier to tylko zaświadczenie. Mam nadzieję że nie ważysz więcej niż 110 kg bo takie są ograniczenia w większości szybowców.
hehe az tak zle nie jest waze 90 przy wzroscie 180, ale spora czesc tego to sadło i glupio byloby oblac przez glupi cholesterol...
dzieki za odpoeiedz, zrobie te badania chyba
pozdrawiam i wesolych swiat
Bilson:
Ząbki, muszą być zdrowe, to oczywista oczywistość, ale do pilotowania nie są potrzebne. Teraz nie zaglądają do "aparatu gębowego".Kończe wizyty u dentysty, więc ząbki będą zdrowe.
Nie ma nic powiedziane na temat tego jaką można mieć wadę refrakcyjną przy astygmatyzmie. Jest napisane jedynie, że astygmatyzm nie może przekraczać 2 dioptrii, co nie ma wpływu na wielkość podstawowej wady wzroku.
podobnie z klasą drugą: wada refrakcyjna 5 dioptrii do tego + lub - 3 dioptrie astygmatyzmu.
Ja mam krótkowzrocznosć -2,25 D, astygmatyzm 0,5 D i 1 klasę
Pod warunkiem, ze ktos dobrze robi badania. Niestety w Polsce zazwyczaj "hurtem" podaje sie zsumowany ten dobry i zly bez ich wszyszczegolnienia.
Tak przy okazji to robilem badania tydzien temu i wreszcie przy robieniu I klasy na jednym orzeczeniu jest rowniez wbita data waznosci II klasy!!!
To sie nazywa krok naprzod
Szkoda że nie aktualne...
Akurat mam znajomą laborantkę tak że robi mi dobrze (badania ).
A skoro już przy przedłużaniu 45 dni przed upływem trzeba się przebadać.
Ważność nowych liczy się od daty badania przedłużającego czy upływu starych?
Polskie tłumaczenie tylko mi zaciemniło obraz...
Obecnie w ulcu na lke są pytania ze starymi czy nowymi przepisami FCL3 ?.
Eeee trzeba sie przebadac do daty wygasniecia (a nawet mozna iles tam dni po). Lekarz mi tlumaczyl ale jako, ze bylem na czczo to myslalem tylko o jedzeniu i nie pamietam dokladnie
Przedluzenie jest od starej daty w przypadku gdy przyjedziemy przed data uplywu badan, tak wiec nic sie nie traci.
Jak juz mowilem dostaje sie od razu II klase na 5 lat na tym samym oswiadczeniu. Teraz to mamy nawet lepiej niz w ameryce
Zakładki