Witam
Jestem krótkowidzem i mam -1.25 na prawym oku. Czy to będzie przeszkadzać w lataniu szybowcem?
nie
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Pod warunkiem że będziesz miał okulary + dodatkowe okulary w kieszeni dla ewentualnej zmiany.
Można, ale okulary i tak musisz mieć na zapas .
Naprawdę spodziewasz się, że tutaj otrzymasz kompetentną odpowiedź? Naprawdę nie czujesz, że powinieneś zadać te pytania lekarzowi?
Jeżeli nie osobiście, w gabinecie, to przynajmniej na jakimś tematycznym forum. Medycznym, a nie lotniczym.
For every solution there is a problem.
Zasłoń oko, może się nie pogorszy. Słyszałem, że jagody są dobre na wzrok.
"Żyj szybko, kochaj mocno, umieraj młodo"
Okulary, soczewki - teoretycznie tak, ale w praktyce jeszcze się nie spotkałem.
Zabieg medyczny - chyba jedynie operacja.
Zabieg domowy - kiedyś były jakieś "ćwiczenia oczu", ale z takimi rzeczami to trzeba uważać.
Zależy. Teoretycznie można chodzić bez okularów codziennie np. przez godzinę (z twoją wadą jeszcze da się wytrzymać), ew. nosić odrobinę słabsze okulary. No i pilnować się z komputerem/tv. Niestety w przeważającej części przypadków jest to nieskuteczne.
Ty i tak masz jeszcze malutką wadę, ja mam -4 na lewym i -5.25 na prawym. Moja mama ma odpowiednio -5 i -3, ojciec -0.75 na obu. Jak masz to w genach, to nie ma szans tego zwalczyć metodą nieinwazyjną.
Pozdrawiam, Pluxe
Witam
Mam pare pytan.
Po pierwsze czym się roznia się badania na 1. i 2. klasa lotnicza? Jakie badania dochodzą, czy są bardziej rygorystyczne? ile są wazne te badania(mowie oczywicscie o badaniach wstepnych)?
Pytanie odnosnie EEG. Jakiś rok temu robilem eeg wlasnie i nie wyszlo prawidlowe ( nie wiem dokladnie na czym polegaly nieprawidlowosci). Generalnie nie mam zadnych problemow neurologicznych, nigdy w zyciu nie stracilem przytomnosci, nie mam zadnych problemow z koordynacja ani zawotami glowy, tomografia rowniez bez nieprawidlowosci. z 5 lat temu w gorach walnalem łbem w lod i jak mi neurolog powiedzial to być moze od tego( jakies wstrzasnienie mozgu czy cos).
W zwiazku z tym pytanie: Czy by otrzymac orzeczenie trzeba miec 100% prawidlowe wyniki? Wiem że eeg nie jest niby wymagane do 2ej klasy, ale chyba mimo wszystko chyba powinienem powiedziec orzecznikowi o urazie i tych badaniach ktore mialem.
Na razie planuję robic podstawowke szybowcowa, ale w perspektywie chcialbym zrobic tez PPL i CPL. Jak wygladaja wymagania co do EEG na poszczegolne klasy ( druga i pierwsza).
Wiem ze to daleka droga i narazie wrozenie z fusów ale tez, jeśli sie wkrece w latanie, biorę pod uwagę atpl. Pytanie jak w liniach na zdrowie patrza ? Robią kolejne badania i bez idealnego eeg moge zapomniec o tym, czy jeśli mam jeśli mam 1szą klase to mam spokój?
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Od ponad roku nie ma badania EEG chyba że miałeś uraz głowy lub problemy neurologiczne.
Jeśli zataisz podczas badania popełniasz przestępstwo.
Badania EEG nie wyjdą bo np nie wyspałeś się, przez złe odżywianie, najlepiej idź do lekarza i nie martw się na zapas.
Mam pytanie czy skierowanie na badania lotnicze można dostać w swojej WKU? Jestem z Mińska Mazowieckiego i mam drugie pytanie gdzie takie badania można wykonać w Warszawie i za ile
Miejsca gdzie Cię moga przebadac i wystawić orzeczenie masz tu SAMOLOTY.PL - Wszystko o lataniu, Bilety lotnicze - Centra medycyny lotniczej a cenniki, na stronach danych placówek.
Ani na 1 ani na 2 klase już nie ma EEG. Generalnie zależy co Ci tam wyszło, ale skoro wszystko jest OK to nie ma co się martwic - mi kiedyś orzecznik powiedział, że to jak wróżenie z fusów.
Ja moje pierwsze badania na 2 klase robiłem w 2004 roku jak jeszcze EEG bylo obowiazkowe i mi wyskoczyly na nim fale theta. Dlatego zamiast na 5 lat badania mialem na 2. Po 2 latach dostalem juz na 5 ale dalej w papierach mialem, ze cos bylo nie tak z EEG. Teraz we wrzesniu robilem 1 klase to z tej okazji skierowali mnie na 2 konsultacje neurochirurgiczne, tomogragie i rezonans. Oczywiscie wszystkie wyniki byly poprawne. Dlatego lepiej nie przyznawaj się do tego ze miales eeg i bylo niepoprawne bo to o niczym nie swiadczy a 1000 zł stracisz bankowo.
A z tym to ostrożnie - jeżeli lekarz nie zapyta, jest OK. Ale jeżeli zada jakieś pytanie na ten temat i odpowie się niezgodnie z prawdą, może być smród.
Oczywiście w razie "czegoś". Szczerze mówiąc, nawet nie wiem dokładnie, czego. Ale gdyby kiedyś, przy jakiejś okazji, wyszło kiedyś na jaw takie zatajenie, nie będzie to dobrze wyglądało.
For every solution there is a problem.
Przejrzałem cały wątek i jakoś nie wpadła mi w oczy odpowiedź na moje pytanie. Jeśli już jest, a ją pominąłem, najmocniej przepraszam.
Mam dużą wadę wzroku (-7.5 na każde oko), jednak planuję usunąć ją laserowo do zera za mniej więcej rok. Czy po tym zabiegu, mając już 'zdrowy' wzrok, dostanę I kategorię (oczywiście zakładając, że nie odpadnę na czymś innym)? I jeszcze jedno pytanko. Czy z obecną wadą wzroku mogę próbować dostać II kategorię?
Pozdrawiam, Maciek.
Po laserowej poprawce jest ponoć tak, że I klasę możesz raz dostać, raz nie. Ciężko mi odpowiedzieć na pytanie o II klasę - wada jest duża, ale być może daliby Ci orzeczenie i w uwagach wpisaliby, że w czasie operacji lotniczych musisz mieć okulary albo soczewki.
na stronie nakolannik jest fcl 3 czyli przepisy z wymaganym zdrowiem, poszukaj tam czy nie ma przeciwwskazań.
Aż se zajrzałem do FCL 3. Nawet nie zabolało.
Dla zainteresowanych (głównie uczynnych domorosłych konsultantów, żeby nie musieli pisać "ponoć", ani zgadywać odpowiedzi) - dwa cytaty z przepisów, na zachętę:
JAR-FCL 3.330 Wymagania z zakresu neurologii
(a) Kandydat lub posiadacz orzeczenia lekarskiego na Klasę 2 nie może mieć ujawnionych w wywiadzie lub rozpoznanych klinicznie chorób nerwowych, które mogłyby uniemożliwić bezpieczne korzystanie z przywilejów wynikających z posiadanej licencji.
(b) Szczególnej uwagi wymagają (patrz Załącznik 11 do Części C):
(1) postępujące choroby układu nerwowego,
(2) epilepsja i inne choroby o przebiegu drgawkowym,
(3) choroby z objawami wskazującymi na dysfunkcję mózgu,
(4) zaburzenia lub utrata świadomości,
(5) urazy głowy.
(c) Elektroencefalografia wymagana jest podczas pierwszych badań (patrz Załącznik 11 do Części C), oraz w przypadku wskazań klinicznych lub na podstawie wywiadu.
ZAŁĄCZNIK 12 DO CZĘŚCI B i C
Wymagania z zakresu okulistyki
(Patrz JAR-FCL 3.215 i 3.335)
1. Chirurgiczna korekcja wad refrakcyjnych powoduje niezdolność do służby w powietrzu. Sekcja Lotniczo-Lekarska może rozważyć ponowne rozpatrzenie w przypadku ubiegania się o orzeczenie lekarskie na Klasę 1, oraz rozpatrzenie w przypadku ubiegania się o orzeczenie lekarskie na Klasę 2 po upływie 12 miesięcy od wykonania zabiegu pod warunkiem, że:
(a) refrakcja przed zabiegiem (jak to określa JAR-FCL 3.220 (b) i 3.340 (b) wynosiła poniżej 5 dioptrii.
(b) osiągnięto zadowalającą stabilizację refrakcji (różnica poniżej 0.75 dioptrii dziennie) i nie zwiększyła się wrażliwość na olśnienie.
ZAŁĄCZNIK 13 DO CZĘŚCI B i C
Wymagania dotyczące widzenia
(Patrz JAR-FCL 3.215, 3.220, 3.335 i 3.340)
1. Refrakcja oka jest wskaźnikiem oceny.
2. (a) Klasa 1: Jeżeli wada refrakcyjna waha się w granicach -3/-5 dioptrii, Sekcja Lotniczo-Lekarska może rozważyć wydanie orzeczenia lekarskiego na Klasę 1 jeżeli:
(1) nie stwierdzono znacznej patologii;
(2) refrakcja pozostaje niezmieniona przez co najmniej 4 lata od ukończenia 17 roku życia;
(3)uwzględniono optymalną korekcję wzroku (soczewki kontaktowe);
(4)Nadzór Lotniczy uznał odpowiednie doświadczenie lotnicze.
(b) Klasa 2: Sekcja Lotniczo-Lekarska może rozważyć wydanie orzeczenia lekarskiego na Klasę 2 jeżeli:
(1) nie stwierdzono znacznej patologii,
(2) refrakcja pozostaje niezmieniona przez co najmniej 4 lata od ukończenia 17 roku życia,
(3) uwzględniono optymalną korekcję wzroku (soczewki kontaktowe).
For every solution there is a problem.
Zakładki