Strona 4 z 63 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 54 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 1259
Like Tree22Likes

Wątek: Badania lotniczo-lekarskie

  1. #61

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiem bo robiłem do technikum lotniczego na mechanika i nie przeszedłem dlatego mam pewne obawy , powiedziała że gdyby chociaż ciut wyżej jakieś dwie kreseczki były to by mnie puściła.
    (Na skierowaniu miałem napisane bodajże 90 dB)

  2. #62

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    śląskie

    Domyślnie

    To jak to wkońcu jest EEG jest wymagane na szybowce, czy nie?. Badania owszem mam w planie robić za ok. rok, ale niedawno dzwonilam do GOBLLu .Pani przedstawiła mi listę badań, jak sie zapytałam o EEG, zaspytala się czy był jakiś uraz wcześniej etc. bo jak nie to nie bedzie to konieczne. Qrcze pomotałam się już teraz trzeba,czy nie trzeba

    PS.Czy ewentualnnie badanie to można wykonać we własnym zakresie?

  3. #63

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Też miałem taki moment, że się w tym wszystkim pogubiłem. Zadzwoń jeszcze raz i dopytaj się konketnie o to jedno jedyne EEG.

  4. #64
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Caroline, na szybowce nie jest potrzebne (no chyba, że był wcześniej jakiś większy uraz).
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  5. #65

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Caroline
    To jak to wkońcu jest EEG jest wymagane na szybowce, czy nie?. Badania owszem mam w planie robić za ok. rok, ale niedawno dzwonilam do GOBLLu .Pani przedstawiła mi listę badań, jak sie zapytałam o EEG, zaspytala się czy był jakiś uraz wcześniej etc. bo jak nie to nie bedzie to konieczne. Qrcze pomotałam się już teraz trzeba,czy nie trzeba

    PS.Czy ewentualnnie badanie to można wykonać we własnym zakresie?
    Ja mialem badania w LIMie EEG nie bylo. Mialem morfologie, EKG, laryngolog, okulista, Audiogram, spirometria, pole widzenia, RTG chyba pluc przynajmniej klatke przeswietlali. Na koncu lekarz orzecznik . W Goblu ponoc jest psycholog ale brak spirometri.

  6. #66

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ostatnio byłem w GOBLL-u i mówili, że EEG robią TYLKO dla 1. klasy. Czyli na szybowce nie trza tego wykonywać

  7. #67
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Ostatnio byłem w GOBLL-u i mówili, że EEG robią TYLKO dla 1. klasy. Czyli na szybowce nie trza tego wykonywać
    To zrobiles wreszcie te badania? Bylo sie czego bac...?

  8. #68

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Ostatnio byłem w GOBLL-u i mówili, że EEG robią TYLKO dla 1. klasy. Czyli na szybowce nie trza tego wykonywać
    To zrobiles wreszcie te badania? Bylo sie czego bac...?
    Zrobiłem, zrobiłem i teraz czekam na orzeczenia Tak jak mi powtarzaliście - nie ma się czego bać

  9. #69

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miechel
    Wiem bo robiłem do technikum lotniczego na mechanika i nie przeszedłem dlatego mam pewne obawy , powiedziała że gdyby chociaż ciut wyżej jakieś dwie kreseczki były to by mnie puściła.
    (Na skierowaniu miałem napisane bodajże 90 dB)
    90 dB to zakrawa o głuchotę, na pewno tyle miałeś?? Jeśli tak to masz poważną wadę słuchu. Ja jestem po dwóch operacjach (meringoplastyka ucha wewnętrznego) i nie wiem jak teraz, ale jakiś czas po zabiegu słuch sie trochę poprawił (większość częstotliwości na poziomie 20 dB) i jest ponoć na granicy normy.

    Swoją droga mam pytanie do szybowników (bo sie nie znam): Co jest brane pod uwagę podczas badań laryngologicznych na te klasę przyporządkowaną szybowcom (chodzi mi głównie o uszy)? Audiogram, stan błon bębenkowych? Czy np. przebyte kiedyś operacje, które w sumie naprawiły poważną wadę z racji tego, że w ogóle miały miejsce mogą zdyskwalifikować czy po prostu ważny jest stan obecny? Z góry dzięki za odpowiedź.

  10. #70
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Jako szybownik stwierdzam (na podstawie własnych obserwacji), że liczy się stan obecny i jak się tak naprawdę sam nie "upomnisz" to nikt przeszłości rozgrzebywać Ci nie będzie. Pod uwagę brany jest audiogram, jeśli wada Twa mieści się w pewnych normach to nie widzę obaw.

    Pozdrawiam
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  11. #71

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za radę

    Tylko jeszcze ta jedna kwestia jakie są mniej więcej normy jeśli chodzi o audiogram w przypadku badań lotniczych. Chodzi mi o przedział (ile dB przy odpowiednich częstotliwościach) jeśli ktoś się orientuje?

  12. #72

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bowskiii
    Tylko jeszcze ta jedna kwestia jakie są mniej więcej normy jeśli chodzi o audiogram w przypadku badań lotniczych. Chodzi mi o przedział (ile dB przy odpowiednich częstotliwościach) jeśli ktoś się orientuje?
    Dołączam się do pytania. Chciałbym w kolejne wakacje zrobić licencję szybowcową, ale ze względu na niedosłuch jednostronny boję się, że moje nadzieje zostaną pogrzebane...

    PS. Czy audiogram do badań II klasy musi być wykonywany bez "pomocy" typu aparat słuchowy?

  13. #73

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wiadomo coś komuś o dolnym ograniczeniu wiekowym na 1. klasę? Dzwoniłem dzisiaj do GOBLL-u z pytaniem kiedy wyślą/wysłali orzeczenia i okazało się, że 2. i 3. klasę wysłali, a z 1. nie wiadomo, bo ULC mówi, że 17 lat to za mało, aby takową otrzymać Pan dyrektor jeszcze ma z nimi rozmawiać i mam nadzieję, że dostanę i 1. Ale czy ten kraj nie jest dziwny...?

  14. #74
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    ULC mówi, że 17 lat to za mało, aby takową otrzymać
    Popieram! W ogóle próg powinien być podniesiony (zarówno badań jak możliwości szkolenia) minimum do 18 roku życia. A jeśli nie, to popieram obniżenie progu na zdawanie prawa jazdy do 14 roku życia.
    Nie mogę pojąć, dlaczego 16 letnie dzieci mogą uczyć się latać, a później kasują szybowiec za szybowcem itd
    Wybaczcie, jeśli kogoś uraziłem.
    Bartek, w Twojej sprawie popytam się trochę, bop przyznam, że to ciekawa sprawa. I mam nadzieję, że będziesz mógł kiedyś latać.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  15. #75
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ograniczenie wiekowe na badania lekarskie? Wg mnie totalna glupota. Jak ktos chce i placi to dlaczego maja nie zrobic? Co maja badania do wymagan wiekowych na poszczegolne licencje a pewnie rozchodzi im sie o to, ze 1 klasa jest wymagana na CPLa a tego mozna dopiero dostac od 18 lat... ale co ma jedno do drugiego...?

  16. #76
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Ok, badanie mogą być wykonywane w młodszym wieku, ale jeśli chodzi o szkolenie to pozostanę nieugięty
    Ogólnie chodzi mi o zakaz szkolenia dla młodszych niż np 18 lat. badania podałem z rozpędu.

    ( to moja prywatna opinia )
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  17. #77

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafalik
    Nie mogę pojąć, dlaczego 16 letnie dzieci mogą uczyć się latać, a później kasują szybowiec za szybowcem itd
    Wybaczcie, jeśli kogoś uraziłem.
    W Niemczech min wiek szkolenia na szybowce to 14 lat - im wczesniej zaczniesz latac tym lepsze wyniki ... A co do rozbijania szybowców wytlumacz mi jakie znaczenie ma wiek.

  18. #78
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    A co do rozbijania szybowców wytlumacz mi jakie znaczenie ma wiek.
    Czy dałbyś 14-latkowi jeździc samochodem po ulicach?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #79

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    To znowu ja i moje wątpliwości. Mam nadzieję, że to ostatnie pytanie zadane przeze mnie w tym temacie, ponieważ dzisiaj, ku mojej niezwykłej uciesze, otrzymałem tę wymarzoną 1. klasę

    Pytanie brzmi: Otrzymałem tylko jeden druk (na 2. i 3. mam po dwa), czy wszystko jest w porządku?

    Nie mogę powstrzymać się jeszcze od pytania "podsumowującego": czy rozdział pt. "Wstępne badania lotnicze" mogę uznać za zakończony, czy jeszcze muszę gdzieś się udać z drukami (oprócz aeroklubu, oczywiście)?

  20. #80
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy badania trzeba wykonac (i uzyskac orzeczenie) przed przystąpieniem do kursu teoretycznego, czy przed rozpoczęciem lotów?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 4 z 63 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 14 54 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-11-2016, 16:37
  2. 27-05-2015, 08:48
  3. 18-03-2014, 09:56
  4. 12-03-2014, 19:58
  5. 23-01-2014, 23:17
  6. 15-01-2014, 09:49
  7. 15-12-2013, 21:03
  8. 08-10-2013, 20:32
  9. 04-04-2013, 17:07
  10. 25-01-2013, 10:05
  11. 15-01-2013, 20:29
  12. 11-01-2013, 08:46
  13. 15-12-2012, 23:19
  14. 30-11-2012, 12:04
  15. 27-11-2012, 12:04
  16. 15-11-2012, 20:59
  17. 28-10-2012, 16:00
  18. 22-09-2012, 23:01
  19. 16-08-2012, 15:21
  20. 02-05-2012, 11:47
  21. 30-04-2012, 21:27
  22. 15-02-2012, 12:48
  23. 07-02-2012, 22:39
  24. 27-01-2012, 20:49
  25. 06-01-2012, 01:38
  26. 19-11-2011, 12:26
  27. 18-11-2011, 10:20
  28. 28-10-2011, 12:49
  29. 25-09-2011, 09:02
  30. 20-09-2011, 15:04
  31. 19-09-2011, 15:03
  32. 15-09-2011, 18:58
  33. 12-09-2011, 18:10
  34. 31-08-2011, 15:50
  35. 21-08-2011, 12:02
  36. 08-06-2011, 00:12
  37. 30-05-2011, 11:26
  38. 23-05-2011, 09:49
  39. 14-05-2011, 11:43
  40. 28-04-2011, 23:21
  41. 11-04-2011, 14:05
  42. 21-02-2011, 15:30
  43. 10-01-2011, 13:57
  44. 10-01-2011, 11:32
  45. 23-12-2010, 21:13
  46. 25-09-2010, 13:34

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •