Dawno mierzyłem ale było to około 95-110
Dawno mierzyłem ale było to około 95-110
Do 100 jest norma, powyżej orzecznik może skierować na dalsze badania.
Witam. Czy aby przejść badania na I klasę, trzeba mieć wszystkie zęby zdrowe?
Było 100 razy. Nie nie trzeba, na tych badaniach nie ma dentysty.
P.
Nie, wystarczy użyć wyszukiwarki
A ja mam takie pytanie. W wieku 38 lat będę przedłużał ważność badań klasy II. Na jaki okres je otrzymam, biorąc pod uwagę iż do 40. roku życia ważność jest 5 lat, a powyżej 40 roku tylko 24 miesiące? Czy będą więc ważne 5 lat (jako wykonane przed 40 rokiem życia), 2 lata (do 40 roku życia) czy może 4 lata (do 40 roku życia+ 24 miesiące od tego momentu)? Z góry dzięki za odpowiedzi.
To jeszcze jedno pytanie. W przypadku gdy zrobie badania na kl.1 to czy po terminie waznosci zostana jeszcze wazne badania klasy 2?
Tak.
Witam, nie wczytywałem się w całe forum, więc jeśli temat był to proszę o odesłanie do niego. Otóż mam stwierdzoną lekką arytmię, byłem u lekarza (zwykły kardiolog) powiedział że nie wpływa na sprawność, najbardziej objawia się podczas odpoczynku. (wcześniejsze uderzenie serca, około 6.000 (ze 110.000) uderzeń na dobę). Stwierdził że nie w zwyczajnej sytuacji nie przeszkadza, ale w badaniach lotniczych już może. Wie ktoś czy rzeczywiście mogą mnie odrzucić? Czy przypadek jest zbyt indywidualny i pozostaje tylko wizyta?
Mam pytanie - czy lekarzowi orzecznikowi wystarczy na badaniu krwi "cholesterol ogólny", czy musi być lipidogram (HDL, LDL, TG) ?
Na 90% musi być lipidogram, ale lepiej zadzwoń i zapytaj
Witam wszystkich,
Czy dobrze rozumiem, że przy posiadaniu badań II klasy i rekreacyjnym lataniu na szybowcach muszę wykonać badania okolicznościowe po jakiejkolwiek chorobie trwającej dłużej niż 21 dni (zwolnienie lekarskie dłuższe niż 21 dni)?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam forumowiczów
Witam, znalazłem ogłoszenie:
Austrian Airlines is currently looking for Embraer 195 First Officers.
Minimum requirements: High school diploma or technical university
CPL(A) or Frozen ATPL
EU citizenship or Austrian working permit
Unrestricted passport
Class 1 medical passport
Fluent in German and English
Minimum height 165cm
Glasses and contact lens with max. +/- 3.0 diopters (not laser-corrected)
You have not yet participated in an aviation psychological aptitude test for pilots at the German Aerospace Center (DLR)
Teraz nawiązując do tego: po co została dokładnie sprecyzowana wada wzroku skoro posiada się już orzeczenie klasy pierwszej? To orzeczenie (nie jestem pewien) toleruje wady -6 / +5, a zatem posiadacz tego orzeczenia i wady > niż +/-3 nie ma co startować w rekrutacji, prawda? Jaki wtedy jest sens posiadania jedynki skoro "i tak Cię nie wezmą"?
P.S. Dlaczego korekcje nie są akceptowalne nawet jeśli wada została całkowicie (i bezpowrotnie) usunięta?
No cóż , to oni zatrudniają i mają określone wymagania. Widocznie uznali, że większa wada wzroku niż +/- 3 jest problematyczna, bo człowiek bez okularów mało co widzi, do 3 dioptrii jeszcze coś zobaczy bez okularów.A korekcja laserowa soczewki? Może coś tam po niej wystąpić, np efekt "halo". Nie znam się na tym, może jest on nie do wykrycia przez lekarza i pacjent (pilot) może to ukryć. Gdzieś też widziałem, że wymagali widzenia 20/20 i nic nie pisali o korekcji, czyli dopuszczali to co jest wymagane na klasę I (nie wiem, czy na pierwszą klasę jest badanie ostrości ).
Jedni wymagają od FO max 40 lat, inni 45 lat, a jeszcze inni nie stawiają limitów wiekowych ( a może im nie wolno ?).
Wymagany nalot też jest różny. Pomimo, że pilot ma wymaganą licencję.
Przy -3 bez korekcji niefajnie się już porusza piechotą po mieście, a co dopiero pilotuje samolot... Wiem, bo mam taką wadę. Nie mam pojęcia skąd taki wymóg, ale widać im wolno.
Zakładki