Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie 2 pytania na temat badań i zgryzu.


    Polecamy

    Witam. Jak widać jestem nowym użytkownikiem tego forum i to mój pierwszy temat. Zarejstrowałem się tu po to, by rozwiać swoje wątpliwości dotyczące mojej pasji - lotnictwa. Postaram się tu przedstawić swoją sprawę i proszę o w miarę wyrozumiałe odpowiedzi ludzi, którzy znają się na rzeczy. Nie mam zamiaru opierać się już na przypuszczeniach lecz postanowiłem wziąć się do roboty. Mam nadzieję, że nikogo nie zanudzę i doczekam się spodziewanych odpowiedzi. Przepraszam za małe odejście od tematu ale opiszę pokrótce siebie, abyście Wy drodzy użytkownicy mogli mi pomóc w sposób praktyczniejszy .

    Mam lat 17 i wiadomo, że interesując się lotnictwem chcę to jakoś powiązać z resztą swojego życia. Studia rozpocznę za 2 lata jako, że chodzę do technikum. Na temat zgryzu nie udało mi się znaleźć konkretnych informacji, które mogłyby mnie dotyczyć dlatego postanowiłem otworzyć nowy temat. Jeżeli coś przeoczyłem to proszę o naprowadzenie mnie na odpowiedni trop.

    pytanie 1:

    Po dzisiejszej wizycie u ortodonty Pani Doktor poinformowała mnie, że jednak mam dolną szczękę lekko "zacofaną" (na jakieś 3 mm) i w moim wieku powinienem sobie dać spokój, jako że leczenie ortopedyczne zmarnowałoby moje pieniądze i nic nie zmieniło. Problem w tym, że ja się poddać nie zamierzam i jeżeli trzeba będzie to skonsultuję się z innymi ortopedami. Pytanie do Was pilotów bo być może ktoś taki przypadek miał. Czy mogę zostać zawodowym pilotem (dostać się na studia i latać w liniach) z takim zgryzem? Czy to mnie od razu zdyskwalifikuje i mogę pomarzyć?

    pytanie 2:

    Chciałbym się dowiedzieć czy mogę wykonać badania (takie jak to są na PRz lub takie jakie mają po prostu piloci) na własną kieszeń bez jakichś tam założeń i skierowań, że ma to cel dostania się na studia lotnicze bądź tym podobne? Prościej formułując "Czy mogę gdzieś pojechać i wykonać takie badania do wiadomości własnych?"


    Cierpliwie czekam na odpowiedzi i dziękuję za każdy wysiłek, który mógłby mi pomóc. Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Zgryzem nie przejmuj się, tego nikt nie bada, do niczego to nie jest potrzebne.
    Badania możesz zrobić w dowolnym ośrodku wykonującym badania I klasy.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ashill2141 Zobacz posta
    pytanie 1:
    Po dzisiejszej wizycie u ortodonty Pani Doktor poinformowała mnie, że jednak mam dolną szczękę lekko "zacofaną" (na jakieś 3 mm) i w moim wieku powinienem sobie dać spokój, jako że leczenie ortopedyczne zmarnowałoby moje pieniądze i nic nie zmieniło. Problem w tym, że ja się poddać nie zamierzam i jeżeli trzeba będzie to skonsultuję się z innymi ortopedami. Pytanie do Was pilotów bo być może ktoś taki przypadek miał. Czy mogę zostać zawodowym pilotem (dostać się na studia i latać w liniach) z takim zgryzem? Czy to mnie od razu zdyskwalifikuje i mogę pomarzyć?

    Jedynie poważna deformacja twarzy mogłaby cię dyskwalifikować (chodzi o możliwość prawidłowego przylegania maski od aparatu tlenowego), ale 3 mm wada zgryzu nie ma tu najmniejszego znaczenia.
    Przy okazji, nie polacam ortopedy do leczenia wad zgryzu...


    Cytat Zamieszczone przez ashill2141 Zobacz posta
    pytanie 2:

    Chciałbym się dowiedzieć czy mogę wykonać badania (takie jak to są na PRz lub takie jakie mają po prostu piloci) na własną kieszeń bez jakichś tam założeń i skierowań, że ma to cel dostania się na studia lotnicze bądź tym podobne? Prościej formułując "Czy mogę gdzieś pojechać i wykonać takie badania do wiadomości własnych?"
    Możesz. W każdym ośrodku wykonującym badania lot-lek wykonasz takie badania bez żadnych dodatkowych skierowań. Z tym, że o ile nie przewidujesz (z różnych względów) podjęcia szkolenia lotniczego wcześniej, to zrób je dopiero wtedy kiedy już się zdecydujesz. Do rozpoczęcia szkolenia wystarczą badania kl. 2 - ich wazności w twoim przypadku (o ile oczywiście jesteś ogólnie zdrowy) to 5 lat. Badania klasy 1 - takie jak dla pilotów zawodowych - ważne są przez 12 miesięcy więc nie opłaca się wykonywać nie zbliżając sie do etapu licencji zawodowej.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    No to cóż. Dziękuję za pomoc, jestem zadowolony z faktu, że moja szczęka nie powinna mi przeszkodzić w badaniach - kwestia badań. Miałbym jeszcze jedno pytanie dot. właśnie tychże badań. Mniej-więcej jakie są koszty takich badań i jak to rozstrzygnąć. Bo w przyszłym roku 2011/2012 chciałbym zacząć kurs szybowcowy tylko czy powinienem teraz dowiedzieć się czy dostanę się przykładowo na PRz (wiem że trzeba tu wziąć pod uwagę moją naukę i mature) czy najpierw zrobić licencję na szybowce a później badania.. a może odłożyć kurs szybowcowy na ostatni rok mojej edukacji i w tym samym roku wykonać badania tak, abym załapał się na rekrutację z tymi badaniami? Co o tym sądzicie? Aha.. czy na podstawie tych badań mogę ubiegać się o PLG? Bo są to badania można powiedzieć bardziej zaawansowane niż te, które się wykonuje w aeroklubach (przynajmniej tak mi się wydaje). Dzięki

  5. #5

    Dołączył
    May 2009

    Cool

    Więcej niż 300 złotych pierwsza klasa kosztować Cię nie będzie - to pewne (o aktualne ceny - pytaj wujka Google'a). Jeżeli nie jesteś obibokiem i zdasz na maturze przedmioty ścisłe, to "na bank" jesteś przyjęty (na PRz przyjmowali praktycznie każdego - powoli to się zmienia, bo liczba chętnych wzrasta, ale są i ludzie bez pasji, "tabula rasa"). Na szybowce potrzebna jest 2. klasa (ważna 5 lat), a na samoloty 1. klasa (ważna 1 rok) - przy czym kwalifikacja na pilotaż odbywa się po 3. semestrze studiów, dopiero Przemyśl, czy warto robić PL(G), czy może bardziej PPL(A) - obecnie punktowane jest częściowe uzyskanie nalotu na samolotach, nawet bez posiadania licencji, w zależności od zaawansowania szkolenia (tak samo zmieniono, że tyle samo punktów ma osoba posiadająca licencję pilota turystycznego, co osoba, która posiada samo skierowanie na egzamin praktyczny do tejże licencji). Po więcej szczegółów trzeba odwiedzić stronę wydziału BMiL PRz, obecnie jednak nie pamiętam, gdzie są informacje o kwalifikacji - w ciągu 2 lat jeszcze coś się na pewno zmieni.

    Powodzenia.
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ashill2141 Zobacz posta
    Aha.. czy na podstawie tych badań mogę ubiegać się o PLG? Bo są to badania można powiedzieć bardziej zaawansowane niż te, które się wykonuje w aeroklubach (przynajmniej tak mi się wydaje). Dzięki
    Do PL(G) musisz mieć badani kl.2. Możesz je uzyskać robiąc badania kl.1, tylko musisz zanzaczyć we wnisku, że chcesz zarówno 1 jak i 2.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Okej, no to teraz widzę to wszystko jaśniej. Dziękuję Wam serdecznie za pomoc. Muszę teraz przemyśleć, na który rok lepiej będzie mi zrobić licencję i czy cisnąć na szybowce czy wybrać szkolenie lotnicze. Badania resztę wyjaśnią. Doczytałem, że w woj. świętokrzyskim zamykają się one w 200 zł a więc tak jak powiedział Nikolaus więcej niż 300 zł nie wydam.

    Wszystkiego dobrego w nowym roku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •