Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree1Likes

Wątek: Wzrok a szybownictwo.

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra

    Domyślnie Wzrok a szybownictwo.


    Polecamy

    Witam. Jestem tu nowy.

    Chcialbym odbyc szkolenie szybowcowe, jednak wiem, ze musze najpierw
    przejsc przez badania lekarskie w GOBLL. Jestem ciekaw jaka jest
    dopuszczalna wada wzroku zeby przejsc test pozytywnie.
    Mam -2,5 i lekki astygmatyzm.

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Spoko, nie ma problemu, z tym to nawet zostaniesz pilotem liniowym jak zechcesz.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 03-06-2011 o 18:37

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Tylko jak będziesz na badaniach to nic nie ukrywaj, bo raz dzieciak się nie przyznał że miał padaczkę i rozbił się podczas lądowania bo dostał właśnie ataku, więc niema co kłamać.
    A ja też mam wadę, trochę mniejszą, ale i tak mnie przepuścili.

  4. #4
    Awatar charli91

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    spoko, nie ma problemu, z tym to nawet zostaniesz pilotem liniowym jak zechcesz
    Mogę być pilotem liniowym z taką wadą?
    Mam również astygmatyzm i na jedno oko -2,25, a na drugie -1,00
    Myślałem, że jedynie kiedyś będę mógł zrobić sobie szkoleni szybowcowe.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Jeśli przejdziesz wszystkie badania pozytywnie razem z okulistycznym to spoko. Zawsze zostaje jeszcze operacja laserem, ale to już zależy od wady, Twojego wieku itp.

    Ja we wtorek poległem w GOBLLu u okulisty, a gdyby nie to, byłbym w pełni zdolny.

  6. #6
    Awatar charli91

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychoo Zobacz posta
    Ja we wtorek poległem w GOBLLu u okulisty, a gdyby nie to, byłbym w pełni zdolny.
    Rozumiem, a masz jakąś większą wadę?
    Też już myślałem o operacji, ale zobaczymy.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Tak, wada jest spora - duże niedowidzenie w prawym oku. W lewym dużo lepiej. Muszę do lekarza śmignąć i będziem radzić czy można robić operację. Ale też nie ma się co spieszyć, bo u mężczyzn wada może rozwijać się dość długo, więc czasem przed 21. rokiem życia nie warto poddawać się zabiegowi.

    Powodzenia życzę. ;d

  8. #8
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez charli91 Zobacz posta
    Mogę być pilotem liniowym z taką wadą?
    Mam również astygmatyzm i na jedno oko -2,25, a na drugie -1,00
    Myślałem, że jedynie kiedyś będę mógł zrobić sobie szkoleni szybowcowe.

    Ja mam -4 i do tego półtora astygmatyzm i nie było problemu, musiałem tylko przynieść ostatnią receptę od okulisty.

    Najlepsze było jak pan doktor, kazał mi ściągnąć okulary i odczytać litery na tablicy, a ja na to: "Gdzie jest tablica"

    Mam tylko wpisane zastrzeżenie, że muszę mieć przy sobie drugą parę okularów w trakcie latania, oczywiście latam bez nich i jak widać żyję

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 03-06-2011 o 18:40

  9. #9
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    mam tylko wpisane zastrzeżenie że muszę mieć przy sobie drugą parę okularów w trakcie latania, oczywiście latam bez nich i jak widać żyję
    Nie wiem czy warto się tutaj publicznie tym chwalić

    A wracając do tematu - również mam jakąś tam wadę wzroku, taką, że do komputera / czytania mam zalecenie noszenia okularów. Jednak w GOBLLu dostałem 1klasę bez żadnych adnotacji co do konieczności latania w nich. Także bez obaw.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dokładnie jak przedmówca, nie ma się czym chwalić, czasem na lotnisku pojawiają się inspektorzy z ULC'u i mogą zobaczyć papiery w których masz zapisane czy masz okulary czy nie, przy tym kontrolują ilość. Musisz mieć dwie pary jedna na nosie, druga w kieszeni przy sobie.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 01-06-2011 o 21:16

  11. #11
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie Czy taki lekarz się nada ??

    Witam!
    Chcę zebrać wszystkie potrzebne badania odnośnie licencji szybowcowej, żeby potem zanieść je do lekarza sportowego. Czy badanie laryngologiczne i okulistyczne muszę wykonać u lekarzy ze specjalnymi uprawnieniami, czy mogę zwyczajnie pójść do ośrodka, i u zwykłych sobie to sprawić? Chcę wiedzieć bo nie mam blisko do lekarza sportowego, i jak mi podczas spotkania wyjdzie, że takie i inne badania są nie ważne to nie będzie za wesoło.

    Dziękuję za odpowiedzi z góry...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  12. #12
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    Witam!
    Chcę zebrać wszystkie potrzebne badania odnośnie licencji szybowcowej, żeby potem zanieść je do lekarza sportowego. Czy badanie laryngologiczne i okulistyczne muszę wykonać u lekarzy ze specjalnymi uprawnieniami, czy mogę zwyczajnie pójść do ośrodka, i u zwykłych sobie to sprawić? Chcę wiedzieć bo nie mam blisko do lekarza sportowego, i jak mi podczas spotkania wyjdzie, że takie i inne badania są nie ważne to nie będzie za wesoło.

    Dziękuję za odpowiedzi z góry...
    Lekarz medycyny sportowej nie ma nic wspólnego z orzecznictwem lotniczo-lekarskim. Żeby dostać orzeczenie, musisz się udać do lekarza ORZECZNIKA, albo instytucji (przychodni), która takie orzeczenia wydaje (np. GOBLL). Lista orzeczników powinna być gdzieś na stronie ULC-u. Jeśli o konkretne badania chodzi, najlepiej skontaktować się z wybranym orzecznikiem, on poda dokładnie czego chce, a co jest w stanie sam sprawdzić. Jeśli udasz się do przychodni w stylu GOBLL, to wszystkie badania będą przeprowadzone na miejscu.
    Pozdrawiam :)

  13. #13
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek Zobacz posta
    Jeśli udasz się do przychodni w stylu GOBLL, to wszystkie badania będą przeprowadzone na miejscu.
    Wiem, że tam przychodzę i robię wszystko co potrzebne na miejscu, ale trzeba nieźle zapłacić, a poza tym mam dość daleko do Wrocławia... Nam powiedzieli tak, że jeżeli zrobimy badania na miejscu w przychodniach, szpitalach, prywatnie itp. takie jak wymagane są przez lekarza orzecznika to jedziemy do niego z tym, on sprawdza, podpisuje i wystawia odpowiednią klasę zdrowia. Ja zrobię sobie EKG , rentgen płuc, badanie krwi itp. w szpitalu, ale moje pytanie brzmi: czy badania okulistyczne i laryngologiczne muszą być jakieś rozszerzone, specjalistyczne ( czy lekarz musi mieć na to jakieś specjalne papiery? ) Pytam, bo rozmawiałem z pilotami, którzy mówili, że robili badania normalnie na miejscu w szpitalu, przychodniach i jechali z nimi do orzecznika, ale mówili też, że chyba coś się zmieniło, i nie wiedzą czy zwykli lekarze ( okulista i laryngolog ) mogą te badania zrobić w taki sposób by były uwzględnione do licencji szybowcowej...

    Nie wiem, tak słyszałem, dlatego wolę się zapytać najpierw, żeby nie pojechać do niego ze złym badaniem...

    Już prościej nie mogę ...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Zadzwon do orzecznika do którego masz zamiar jechać i zapytaj. Upewnij się też, że koszt wydania orzeczenia będzie niższy jeśli zrobisz badania na własną rękę.
    obserwator likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Będziesz miał orzecznika bliżej max 100 km od Ciebie, napisz na priv dam nr telefonu.

  16. #16
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Myślę, że ten

    dr n. med. Henryk Domagała
    Prywatny Gabinet Lekarski, ul. 11- listopada 8,
    28-400 Pińczów
    Tel. 512 093 823

    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Lekarze orzecznicy

    Dzięki za pomoc...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Trochę w innym miejscu ...

  18. #18
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Witam!

    Zrobiłem już wszystkie badania poza okulistą i laryngologiem. Do tych jestem umówiony na jutro. Od lekarza orzecznika dowiedziałem się, że wszystkie badania mogę zrobić na miejscu. Rozmawiając z okulistą "zrozumieliśmy się", że chodzi o badania do licencji szybowcowej czyli badanie pola widzenia itp. natomiast z laryngologiem nie rozmawiałem i nie wiem czy wie o co mi chodzi. O co poprosić laryngologa w sensie badań ( jakie badania muszę u niego zrobić ) ??

    Dziękuję za odpowiedzi z góry!!
    Pozdrawiam, Mikołaj

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    No to jedziemy:
    JAR–FCL 3.350 Otorhinolaryngological requirements
    (a) An applicant for or holder of a Class 2 medical certificate shall not possess any abnormality of the function of the ears, nose, sinuses, or throat (including oral cavity, teeth and larynx), or any active pathological condition, congenital or acquired, acute or chronic, or any sequela of surgery and trauma which is likely to interfere with the safe exercise of the privileges of the applicable licence(s).
    (b) A routine Ear-Nose-Throat examination shall form part of all [initials]on and renewal examinations (see paragraph 2 Appendix 15 to Subpart C).
    (c) Presence of any of the following disorders in an applicant shall result in an unfit assessment.
    (1) Active pathological process, acute or chronic, of the internal or middle ear.
    (2) Unhealed perforation or dysfunction of the tympanic membranes (see paragraph 3 Appendix 15 to Subpart C).
    (3) Disturbances of vestibular function (see paragraph 4 Appendix 15 to Subpart C).
    (4) Significant restriction of the nasal air passage on either side, or any dysfunction of the sinuses.
    (5) Significant malformation or significant, acute or chronic infection of the oral cavity or upper respiratory tract.
    (6) Significant disorder of speech or voice.

    Appendix 15 to Subparts B and C Otorhinolaryngological requirements (See JAR–FCL 3.230 and 3.350)
    1 At the initial examination a comprehensive ORL examination (for further guidance see JAA Manual of Civil Aviation Medicine) shall be carried out by an AMC or a specialist in aviation otorhinolaryngology acceptable to the AMS.
    2 At revalidation or renewal examinations all abnormal and doubtful cases within the ENT region shall be referred to a specialist in aviation otorhinolaryngology acceptable to the AMS.
    3 A single dry perforation of non-infectious origin and which does not interfere with the normal function of the ear may be considered acceptable for certification.
    4 The presence of spontaneous or positional nystagmus shall entail complete vestibular evaluation by a specialist acceptable to the AMS. In such cases no significant abnormal caloric or rotational vestibular responses can be accepted. At revalidation or renewal examinations abnormal vestibular responses shall be assessed in their clinical context by the AMS.
    5 The assessment of malignant conditions in this system is also explained in the Oncology Chapter of the Manual which provides information regarding [ ][assessment] and should be consulted together with the Chapter specific to this system.

  20. #20
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki wielkie za pomoc .
    Pozdrawiam, Mikołaj

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •