Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 369
Like Tree6Likes

Wątek: Wymogi zdrowotne

  1. #241

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak widzisz, "Sekcja Medycyny Lotniczej może rozważyć", więc na pewno odwołanie warto wystosować, ale gwarancji nie ma. Gdyby jednak się nie udało, to zastanowiłbym się nad spróbowaniem uzyskania orzeczenia w bardziej "przyjaznym" kraju. W każdym bądź razie życzę Ci powodzenia, bo uważam że jeśli potrafisz zademonstrować pełną sprawność, to orzeczenie Ci się należy. Daj znać jak się sprawy potoczą.

  2. #242

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Dzięki Krasnall, dam info. Chodzi o to, abym kiedyś zmienił nicka na jakiś bardziej optymistyczny

  3. #243

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na Zarze w 2008 r był szwedzki instruktor szybowcowy który był niewidomy na jedno oko (mleczne oko) i jemu dali kat II, widocznie u nas są tylko tacy czepialscy.

  4. #244

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Witam wszystkich.

    Szybkie pytanie dot. badań.

    Nie długo mam zamiar sie wybrać na moje pierwsze badańie lotnicze w polsce. Czy jest gdzieś lista ośrodków/miast do których mogę jechać aby wyrobić 1 klasę?

    Słyszałem że tutaj w Polsce nie potrzebnie utrudniony jest ten proces.

    Czego sie mogę spodziewać? Ze zdrowiem problemów żadnych raczej nie mam. Wzrok dobry, chociaż lewe oko trochę słabsze od prawego.. ale ogólnie nie mam problemów najmniejszych żeby dowidzieć.

    Dziękuję z góry za odp. Pozdrawiam.

  5. #245

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Lekarze orzecznicy
    Jeśli ze zdrowiem jest OK, spodziewaj się badań przez 3-4 godz. i kilkaset PLN mniej w portfelu. Poza tym bez obaw.
    Powodzenia

  6. #246

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Proszę, nie piszcie w tematach dot. licencjonowania stwierdzeń typu "słyszałem", "ktoś mi mówił", "podobno", "wydaje mi się"! Albo podpieracie swoje twierdzenia przepisami, albo zostawcie przemyślenia dla siebie. Później co miesiąc ktoś pyta jaką można mieć wadę wzroku, bo w każdym poście czyta co innego.

    Na klasę 1 potrzeba mieć:
    1. Wada wzrosku na każde oko max +5/-6.
    2. Astygmatyzm max 2 (dla wstępnych, dla okresowych max 3).
    3. Anisometropia max 2 (dla wstępnych, dla okresowych max 3).

    Przy badaniach okresowych lekarz orzecznik może warunkowo dopuścić wadę większą niż -6 oraz astygmatyzm i anisometropię większą niż 3 dioptrie.

    Dla klasy 2:
    1. Wada wzrosku na każde oko max +5/-8.
    2. Astygmatyzm max 3.
    3. Anisometropia max 3.

    Przy badaniach okresowych można warunkowo dopuścić wadę większą niż -8 dioptrii.

    Oczywiście oprócz tego po korekcji należy przeczytać tablicę, tekst z bliska, rozpoznawać kolory itd., ale to chyba oczywiste.

    Szczegółowe wymagania (nie tylko do wzroku) dostępne są tutaj: http://www.jaa.nl/publications/jars/606984.pdf (JAR-FCL 3).
    Słuchajcie, ja mam mały problem.
    Oko prawe:
    sfera: -2,5

    Oko lewe:
    sfera:-0,75
    cylinder: -0,75
    oś: 160st.

    Więc na astygmatyzm i wadę wzroku się łapię spokojnie na 1. klasę (zawsze chciałem być pilotem liniowym). Jednak, co to jest ta oś? Czy się łapię? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Innych wad, oprócz wady wzroku nie mam, więc chciałbym się złapać na 1. klasę (miałem już komisje wojskową i badania w szkole i nic strasznego u mnie nie wykryli). Nie jestem lekarzem, za każdą pomoc będę wdzięczny. Szkoda mi trochę kasy na badania jeśli i tak nie przejdę.

  7. #247

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Ja zawsze miałem świetny wzrok i słuch, ale podejrzewano w trakcie badań jakiś problem.. ostatecznie wyszło, że "taka uroda tych oczu". Jeżeli marzysz o lataniu to wydaj raz, a znikną wątpliwości na przyszłość. Tylko pozornie utwierdzisz się, jeśli uzyskasz odpowiedź na Twoje pytanie/a od kogoś na forum Ot mała sugestia, z doświadczenia, sorry, że się wtrącam.

  8. #248

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Już i tak jestem na granicy, bo coraz bliżej uczelni lotniczej. Niby według tych wszystkich przepisów na wadę wzroku i astygmatyzm się łapię. Co ciekawe dziś miałem badania w Medycynie Pracy, były to badania na studia. Pani lekarz powiedziała, że przy pracy na wysokościach można mieć tylko soczewki. I tak się potem całą drogę zastanawiałem, czy pilot nie pracuje na wysokościach? On przecież może mieć okulary.

  9. #249

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    A wada 1/4 i 1/4 + oraz 1/4 astygmatyzm dyskwalifikuje mnie do Dęblina ?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 13-11-2010 o 05:49

  10. #250

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dęblin to lotnictwo wojskowe, to jest temat o cywilnym.

  11. #251
    Awatar montepasy

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Miechów

    Domyślnie

    @konewqa poszukaj w temacie wsosp'u bo swego czasu były już pytania o to. A ta wada w tym roku z tego co pamiętam nie dyskwalfikowała, przynajmniej ze śmigieł i transportów.

  12. #252

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Jak widzisz, "Sekcja Medycyny Lotniczej może rozważyć", więc na pewno odwołanie warto wystosować, ale gwarancji nie ma. (...) Daj znać jak się sprawy potoczą.
    Niestey SML "nie rozważyło". Po dodatkowym badaniu w WIML utrzymano "negatywną decyzję orzeczniczą". Jak rozumiem wyczerpałem możliwości wynikające z JAR-FCL 3.
    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Gdyby jednak się nie udało, to zastanowiłbym się nad spróbowaniem uzyskania orzeczenia w bardziej "przyjaznym" kraju.
    W tej sytuacji namierzam się na 3 klasę zdrowia FAA i umawiam się na wizytę u orzecznika AME FAA. Najbliższy (w sensie czasu przelotu Wizzem) jest w Londynie. Dam znać jak mi pójdzie.

  13. #253

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Witam. W GOBLLu niestety nie wydano mi orzeczenia klasy 1, odwoływałem sie i niestety naczelny Orzecznik utrzymał ich decyzcje. w JAR 3 pisze ze jak nie ma historii krwotokow to moze rozwazyc wydanie, mialem badania w istytucie hematologii i dostalem pozytywna opinie, mimo tego nie mam klasy 1. mam takie pytanie czy moge starac sie o klase pierwsza za granicą? w jakim kraju moze sie udac?

    Pozdrawiam

  14. #254
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    Witam .Mam pytanie : czy jeśli mam nadcisnienie tętnicze to mam szansę na dostanie 1 klasy zdrowia. Obecnie posiadam 2 bez ograniczeń na 5 lat.

  15. #255

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Wiem że w pierwszym poście zostało napisane że osoby z cukrzycą nie mogą latać w żadnej klasie, ale ostatnio słyszałem że jeśli ktoś kto ją ma, prowadzi się równomiernie. Czyli poziomy są w normie, hemoglobina jest poniżej jakiegoś progu, to podobno można
    więc to jest prawda, czy ktoś miły wpuścił mnie w balon?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 13-11-2010 o 05:49

  16. #256

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Hey Ryan,

    Wszystko zależy jaki typ cukrzycy posiadasz (Typ 1, Typ 2). Cukrzyca Typu 1, wymagająca insuliny egzogennej jest dyskwalifikująca. Więc nie otrzymasz ani 1 ani 2 klasy zdrowia. Natomiast jeśli posiadasz cukrzycę Typu 2 i kontrolujesz ją poprzez stosowanie odpowiedniej diety możesz dostać orzeczenie pierwszej klasy z ograniczeniami tylko do lotów w załodze wieloosobowej, lub świadectwo zdrowia klasy 2 bez ograniczeń tylko badania okresowo masz co roku a nie co pięć lat.
    Jeśli leczysz się biguanidami badania okresowe robisz raz na 6 miesięcy. Stosowanie sulfonylomocznika nie jest dopuszczalne.

    Mam nadzieję, że pomogłem!
    Pozdrawiam!

  17. #257

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Czy otoskleroza wyklucza możliwość pracy pilota?

  18. #258

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Otoskleroza nie wyklucza pracy pilota, ale niestety istnieje wysokie ryzyko, że nasze orzeczenie szybko wygaśnie. Ta przypadłość prowadzi do stopniowej utraty słuchu z czego wynika że z czasem nie przejdziesz wymagań stawianych co do słuchu. Piloci są poddawani zabiegu chirurgicznego metodą "zamkniętego okna", jeśli nie będzie powikłań po takim zabiegu to masz szanse na przedłużenie ważności orzeczenia.

    Pozdrawiam

  19. #259

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Witam. Czy AME/AMC są bardziej rygorystyczni za granicą np. w Anglii czy w Polsce? Chodzi mi o kwestie zaburzen krzepnięcia krwi, a dokladnie o niedobór czynnika VII.

    Pozdrawiam.

  20. #260

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Nielotny Zobacz posta
    Niestey SML "nie rozważyło". Po dodatkowym badaniu w WIML utrzymano "negatywną decyzję orzeczniczą". Jak rozumiem wyczerpałem możliwości wynikające z JAR-FCL 3.
    W tej sytuacji namierzam się na 3 klasę zdrowia FAA i umawiam się na wizytę u orzecznika AME FAA. Najbliższy (w sensie czasu przelotu Wizzem) jest w Londynie. Dam znać jak mi pójdzie.
    No i poszło bez problemów. Mam ceryfikat medyczny FAA klasy 3 - odpowiednik eropiejskiej klasy 2 w sensie możliwości nabywania uprawnień lotniczych. Pozostaje wybrać szkołę na Florydzie

Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 17-02-2015, 00:34
  2. 28-05-2014, 23:37
  3. 15-09-2013, 22:29
  4. 14-07-2013, 14:42
  5. 05-06-2013, 16:58
  6. 20-04-2013, 17:01
  7. 09-02-2013, 18:29
  8. 20-12-2012, 21:27
  9. 30-11-2012, 17:29
  10. 17-10-2012, 17:15
  11. 22-07-2012, 18:18
  12. 03-07-2012, 08:24
  13. 12-05-2012, 03:41
  14. 11-04-2012, 03:17
  15. 17-02-2012, 12:33
  16. 08-02-2012, 14:58
  17. 28-01-2012, 23:33
  18. 25-01-2012, 18:30
  19. 13-01-2012, 22:06
  20. 11-01-2012, 09:37
  21. 25-12-2011, 19:48
  22. 27-11-2011, 03:17
  23. 03-11-2011, 20:36
  24. 25-09-2011, 22:24
  25. 24-09-2011, 17:14
  26. 23-09-2011, 18:26
  27. 14-09-2011, 15:51
  28. 12-09-2011, 19:11
  29. 17-08-2011, 01:16
  30. 04-04-2011, 22:20
  31. 06-03-2011, 23:02
  32. 13-01-2011, 00:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •