KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18
Pokaż wyniki od 341 do 348 z 348
Like Tree5Likes

Wątek: Wymogi zdrowotne

  1. #341

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Przede wszystkim aby posiadać uprawnienia instruktorskie nie jest konieczne posiadanie licencji zawodowej lub liniowej. Osoba posiadająca licencję turystyczną i nalot dowódczy 150 godzin oraz nalot dowódczy na trasach minimum 20 godzin w tym trasę o długości 540 km, a także zdane egzaminy teoretyczne do licencji zawodowej (zakres egzaminów teoretycznych do licencji liniowej pokrywa wiedzę potrzebą do uzyskania licencji zawodowej) również może posiadać wpisane do licencji uprawnienia instruktorskie, a co najważniejsze może szkolić odpłatnie. Z zastrzeżeniem, że osoba taka nie może szkolić do licencji zawodowej.

    Bez zdanych egzaminów teoretycznych do licencji zawodowej słyszałem, że można równiez być instruktorem ale z ograniczeniem do prowadzenia szkolenia do licencji LAPL - muszę to zweryfikować.

    Zupełnie oddzielną rzeczą jest klasa zdrowia. Uczeń, który płaci instruktorowi ma prawo oczekiwać, że ten nie dozna zatrzymania akcji serca w trakcie pracy. Muszę sprawdzić czy wykonując odpłatnie obowiązki instruktora można miać II klasę. Wszyscy instruktorzy, których znam utrzymują ważność I klasy, a nawet egzaminator ostatnio zwrócił mi uwagę, ze może egzaminować do X dnia gdyż po tym dniu kończy mu się ważność I klasy, a nie będzie miał czasu przedłużyć do tego dnia.

    Ograniczenie OML to ogranicenie do wykonywania operacji komercyjnych w załodze wieloosobowej (muszę upewnić się czy mowa jest tylko o zarobkowym przewozie osób, towaru lub poczty czy o wszelkich operacjach zarobkowych). Jego odpowiednikiem w przypadku znacznych problemów zdrowotnych jest ograniczenie OSL (Operational Safety Pilot Limitation) w przypadku klasy 2.

    Wszelkie wątpliwości powinien rozwiązać kontakt z Departamentem Personelu Lotniczego ULC, zawsze można również zasięgnąć porade u Uprawnionego Lekarza Orzecznika (AME).
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  2. #342
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    FI(A) z PPL(A) poza 150h PICa musi mieć też 200h TT oraz wykonany przelot 300nm

    Co do 1 klasy to instruktor z CPL(A) musi je mieć (badania te dają możliwość zarobkowego "dowódczenia" w załodze jednoosobowej) natomiast nie wiem czy FI z PPLem też musi mieć "jedynkę" jako, że nie prowadzi on operacji zarobkowych w tym momencie (a przynajmniej nie na swoją korzyść).

  3. #343

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    P.....Osoba posiadająca licencję turystyczną i nalot dowódczy 150 godzin oraz nalot dowódczy na trasach minimum 20 godzin w tym trasę o długości 540 km, a także zdane egzaminy teoretyczne do licencji zawodowej (zakres egzaminów teoretycznych do licencji liniowej pokrywa wiedzę potrzebą do uzyskania licencji zawodowej) również może posiadać wpisane do licencji uprawnienia instruktorskie, a co najważniejsze może szkolić odpłatnie. .....
    Można prosić o pełen cytat z PARTa który mówi o tym zarobkowym szkoleniu?

  4. #344

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    FCL.205.A PPL(A) - Privileges

    (a) The privileges of the holder of a PPL(A) are to act without remuneration as PIC or copilot on aeroplanes or TMGs engaged in non-commercial operations.

    (b) Notwithstanding the paragraph above, the holder of a PPL(A) with instructor or examiner privileges may receive remuneration for:

    (1) the provision of flight instruction for the LAPL(A) or PPL(A);
    (2) the conduct of skill tests and proficiency checks for these licences;
    (3) the ratings and certificates attached to these licences.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  5. #345

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Odnośnie głównego pytania autora tj. czy można szkolić z klasą 2 wg PART-MED. Szukałem, szukałem i nic w partach nie znalazłem na ten temat. Generalnie zakłada się, że CPL wymaga klasy 1, PPL klasy 2, LAPL klasy LAPL. Ewentualne dodatkowe ratingi powinny być ważne w ramach danej klasy.

    Szukałem też na forach, poglądy są różne, generlanie rzecz biorąc niektóŽe państwa EASA mają własne normy prawne, które doprecyzowuję pewne kwestie (np. Wielka Brytania). Stąd nierzadko można spotkać się z poglądem, że instruktor z PPL szkolący nieodpłatnie może to robić z klasą 2, ale odpłatnie wymagana jest już klasa 1.

    Bardzo podobne pytanie zostało zadne w tym wątku: https://www.euroga.org/forums/instru...riction?page=1 .
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  6. #346

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    FCL.205.A PPL(A) - Privileges....
    dzięki

  7. #347

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Czy z kifozą (okrągłe plecy) można mieć I klasę zdrowia?

  8. #348

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy z przyspieszonym rytmem serca mam szanse na 1 klase?

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18

LinkBacks (?)

  1. 16-02-2015, 23:34
  2. 28-05-2014, 22:37
  3. 15-09-2013, 21:29
  4. 14-07-2013, 13:42
  5. 05-06-2013, 15:58
  6. 20-04-2013, 16:01
  7. 09-02-2013, 17:29
  8. 20-12-2012, 20:27
  9. 30-11-2012, 16:29
  10. 17-10-2012, 16:15
  11. 22-07-2012, 17:18
  12. 03-07-2012, 07:24
  13. 12-05-2012, 02:41
  14. 11-04-2012, 02:17
  15. 17-02-2012, 11:33
  16. 08-02-2012, 13:58
  17. 28-01-2012, 22:33
  18. 25-01-2012, 17:30
  19. 13-01-2012, 21:06
  20. 11-01-2012, 08:37
  21. 25-12-2011, 18:48
  22. 27-11-2011, 02:17
  23. 03-11-2011, 19:36
  24. 25-09-2011, 21:24
  25. 24-09-2011, 16:14
  26. 23-09-2011, 17:26
  27. 14-09-2011, 14:51
  28. 12-09-2011, 18:11
  29. 17-08-2011, 00:16
  30. 04-04-2011, 21:20
  31. 06-03-2011, 22:02
  32. 12-01-2011, 23:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •