To znaczy, że jednego dnia mogę zrobić obie klasy?
Wersja do druku
To znaczy, że jednego dnia mogę zrobić obie klasy?
Tak jak napisałem wyżej. Jesteś tam rano, idziesz do pani w okienku, mówisz że na badania wstępne, dostajesz formularz, wypełniasz go (tam zaznaczasz że badania 1 i 2 klasy), płacisz w innym okienku, znów do pierwszego okienka, potem najczęściej do dyrektora gdzie dostajesz karteczkę w jakim pokoju jakie badania. Zaczynasz od oddania moczu i krwi i potem biegasz po 4 piętrach czekając spokojnie w kolejkach.
Po wszystkim idziesz znów do dyrektora, on Ci pisze, że ok. Potem znosisz wszystko na parter i oddajesz takiej pani co ma pokoik przy szatni. I czekasz, czekasz. Ona je drukuje, idzie do dyrekcji po pieczątki i możesz odebrać gotowe badania. W tym roku niestety były wydrukowane na zwykłym papierze :evil:
I byłoby bez sensu jakbyś 2 dnia robił to samo dla 2 klasy jak np 1 dnia dostałeś 1kl.
Za rok masz to samo tylko przy pierwszym widzeniu z dyrektorem zakreśla Ci jakie badania musisz powtórzyć i wszytko przebiega szybciej.
A jak jesteśz Poznania to czemu nie zrobisz w Limie w Starym Browarze?
To ok, dzięki. ;)Cytat:
Zamieszczone przez Leonidas
Bo w Aeroklubie Leszczyńskim powiedzieli mi, że lepiej Wrocław, bo na dalszej drodze nie będą się czepiać...Cytat:
Zamieszczone przez Atco
Czego się mają czepiać i kto?
Przecież nie sugeruję Ci, żebyś kupił to orzeczenie na Bema tylko żebyś zrobił badania w legalnym ośrodku w pobliżu miejsca zamieszkania, bo tak jest wygodniej.
Widzę, że w lotnictwie amatorskim też w modzie naganianie klientów. Smutne to w sumie.
Jezeli myslisz powaznie o lataniu zawodowym i chcesz na to wylozyc kase to rozsadnie bedzie zrobic tak jak mowisz od razu pierwsza klase. I co z tego, ze jest tylko wazna przez rok. Lepiej wydac 100zl wiecej teraz i wiedziec czy oplaca sie pchac wiecej pieniedzy w Twoje szkolenie. Zreszta I klasa zawiera wszystkie wymagania klasy II wiec mozesz dostac dwa "swistki". Zaplacisz za cale badania klasy pierwszej + plus dodatkowo za wydanie "swistka" z druga klasa. Z tego co pamietam to tak robili ludzie jak bylem w GOBLL'u. Na wszelki wypadek zadzwon do nich i sie zapytaj czy sie nic nie zmienilo. Badania drugiej klasy sa na 5 lat, pierwszej na rok ponizej 40.
Kiedys obilo mi sie o uszy, ze jezeli nie przedluzysz klasy I to automatycznie staje sie ona klasa druga (na pewno tak jest wg FAA czyli w stanach) ale nie moge nigdzie znalezc takiego zapisu w JARach (przepisy europejskie).
Tak jak mowie - zawdzwon do GOBLLu i sie zapytaj dokladnie.
Tak samo zapytaj sie jakie badania mozesz przyniesc ze soba z "zewnatrz" - ja przynioslem ze soba przeswietlenie klatki piersiowej i EEG. Szczegolnie EEG polecam zrobic prywatnie i tylko przyniesc wynik do GOBLLu - nawet jak jestes zdrowy to moze nie wyjsc za pierwszym razem - po co sobie kompilkowac sprawe w GOBLL'u.
Tak wiec rob pierwsza klase ale wczesniej zadzwon.
Tutaj sa przepisy JAR-FLC3 odnosnie badan lekarskich. Jak masz czas to sobie poczytaj ale tak jak mowie jeden telefon rozwiaze watpliwosci w 10 minut
Atco - z osrodkiem w Poznaniu moze byc problem bo nie widze, zeby byl na liscie ULC'u
W JAR'ach jest wyraznie napisane, ze badania wstepne na klase 1 (klasy 3 nie ma JARach!! istnieje tylko w przepisach ICAO) mozna robic tylko w Centrach Medycyny Lotniczej - AMC - Aeromedical Centres
Co innego z przedluzaniem tych uprawnien - do tego juz wystarczy tylko opowiedni lekarza (AME - Authorised Medical Examiners) i badanie nie musi sie odbywac w specjalnym osrodku i pewnie taka sytuacja jest z Poznaniem.Cytat:
For Class 1 medical certificates. Initial
examinations for a Class 1 medical certificate shall
be carried out at an AMC. Revalidation and
renewal examinations may be delegated to an
AME.
To jeszcze dodam coś od siebie.
Zdjęcia to prawie na pewno trzeba mieć 2, klatki piersiowej i kręgosłupa. Najlepiej żeby już były opisane tak samo jak EEG, gdzie największą uwagę zwracają na to czy nie masz zalążków padaczki (jakby kiedyś Ci stroby mrugały, czy światła od śmigła w czasie deszczu/nocy/zamglenia) oraz czy potrafisz się zrelaksować (jakieś fale alpha - to można wyćwiczyć)
To dzisiaj do nich zadzwonię i się dokładnie wszystkiego dowiem. Z tego co mi już wcześniej mówili trzeba przywieźć TYLKO prześwietlenie płuc.
A jak zrobię prywatnie i nie wyjdzie, to powtarzają?Cytat:
Zamieszczone przez thewho
Oczywiście że możesz, wystarczy tylko zapłacić za kolejne badanie
A w GOBLL-u?
Jak zrobisz badanie i jakiś lekarz Ci opisze to powie czy wszystko dobrze, a jak coś to możesz poprawić.
Moim zdaniem za bardzo się przejmujesz, bo będąc normalnie zdrowym człowiekiem badania się przechodzi i tyle, a jak się będziesz stresował to jeszcze Ci zaszkodzi. Ucz się technik relaksacji, to też jest ważne w lataniu zawodowym :P
Ucieszyły mnie te słowa :) Masz rację, chyba trochę za bardzo się tym denerwuję :)Cytat:
Zamieszczone przez Leonidas
Caly "myk" z EEG polega na tym, ze trzeba byc wyspanym, chyba nie mozna byc po obiedzie (przynajmniej ja bylem i zaczalem usypiac :P ), nie mozna byc zmeczony i inne takie "pierdoly" ktore sa trudne do zrealizowania. Badania w GOBLL'u zaczynaja sie od 7. Pozniej latasz jak glupi po calym budynku bo badan jest mnostwo do zrobienia. Na pewno nie bedziesz w najlepszym stanie do zrobienia EEG, zwlaszcza ze bedziesz zmeczony po nocy w nowym miejscu. Umow sie prywatnie u siebie, masz wieksza elastycznosc. Jak wyjda to tylko dasz papier i po sprawie.
Tak zrobię - dzięki.
Jak wyglądają testy psychologiczne?
Dobre pytanie. Może założę tamat pt. "Badania lotniczo-lekarskie"?Cytat:
Zamieszczone przez Vizact
Niezły pomysł, bo ten temat jest "ograniczony" tematycznie i to moje pytanie jest tu trochę na siłę wepchnięte. :) Ciekawią mnie te testy, jak to musi wyglądać.Cytat:
Zamieszczone przez Craviec
Jak??
Wsadzają cię do kokpitu na jednej ze stron zawieszają ci zdjęcia nagich kobiet i masz tu wylądowac benkiem 767 bez rozglądania się na boki :lol: :lol: