Strona 6 z 20 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 383
Like Tree6Likes

Wątek: Wymogi zdrowotne

  1. #101
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie zaliczam sie do "znajacych sie na sprawie" bo nie jestem lekarzem.
    Moze ci natomiast cos powiedziec informacja ze w USA jest 646 zawodowych pilotow (dane sa troche stare) z 1-a klasa medyczna ktorzy maja ta chorobe. Jak szanse wygladaja w Polsce to obawiam sie ze nikt tu ci nie udzieli definitywnej odpwiedzi. Nawet w USA wydanie licencji zalezy od indywidualnego przypadku ale z tego co tu jest napisane - wiekszosc aplikantow ja dostaje.

    http://www.flightsafety.org/hf/hf_jul_aug99.pdf

  2. #102
    Hubus
    Goście

    Domyślnie

    Dzieki za szybka odpowiedz, mysle ze jednak "znasz sie na sprawie" :P

  3. #103

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Chyba to pasuje do Twojej choroby - cytat z JAA FCL3

    b.Cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej / wypadanie płatka zastawki mitralnej
    Przyczyny cofania się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej mogą być różne, zarówno wrodzone jak i nabyte. Często jest to wypadanie płatka zastawki mitralnej lub rzadziej, zwłaszcza w Europie – przewlekła choroba reumatyczna. Wypadanie płatka zastawki mitralnej może być związane z nietypowym bólem w klatce piersiowej oraz zaburzeniami rytmu przedsionkowego i komorowego. Częste zaburzenia rytmu przedsionkowego i komorowego (>2% normalnych zespołów) wykrywane są podczas rutynowych badań EKG; w takich przypadkach wskazane jest 24 godzinne monitorowanie EKG oraz echokardiograf połączony z wysiłkowym EKG, jak określono w wymogach zawartych w punkcie 8,4 (b). Ryzyko zatoru mózgowego, pęknięcia struny ścięgnistej, czy nagłej śmierci sercowej jest niewielkie. Pacjenci z odosobnionym klikiem śródskurczowym nie wymagają specjalnych ograniczeń, natomiast cofanie się krwi do serca w następstwie wypadania płatka zastawki mitralnej wymaga ograniczenia do lotów w załodze wieloosobowej (Klasa 1 „OML”). Znaczne cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej, stwierdzone na podstawie rozszerzenia późno rozkurczowego lewej komory serca powyżej 6.0 cm i/lub wielkością skurczową powyżej 4.1 cm, bądź średnicą wewnętrzną lewego przedsionka powyżej 4.5 cm, jest dyskwalifikujące. Każde osłabienie funkcji lewej komory musi zostać dokładnie zbadane oraz stanowi podstawę odmowy wydania świadectwa zdrowia. Z danych wynika, że ryzyko zatorowego udaru mózgu wzrasta po 45 roku życia, zwłaszcza przy migotaniu przedsionków. Towarzyszące cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej oraz migotanie przedsionków jest przeważnie wskazaniem do stosowania Warfaryny, które jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia. Podobnie, ujawnione w wywiadzie napadowe przemijające niedokrwienie (TIA) jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia. Wymagana jest coroczna ocena kardiologiczna łącznie z badaniem ECHO, zaaprobowanym przez Wydział Lotniczo-Lekarski Nadzoru Lotniczego.
    Inne przyczyny cofania się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej (tzn. o podłożu reumatycznym lub zwyrodnieniowym) są zazwyczaj dyskwalifikujące. Można rozważyć wydanie świadectwa zdrowia z ograniczeniem (Klasa 1 „OML”) w przypadku braku innych nieprawidłowości, tylko wtedy, gdy echokardiogram Dopplera 2D wykaże prawidłową wielkość komór oraz gdy wysiłkowe, ograniczone do objawów bólowych badanie EKG wg Bruce’a w fazie IV wykaże prawidłową czynność mięśnia sercowego.]

    [Podobna ocena dotyczy także świadectwa zdrowia Klasy 2. Kandydaci z większym niż niewielkie cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej powinni otrzymać świadectwo zdrowia Klasy 2 „OSL”. Znaczne cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej oraz/lub ujawnione w wywiadzie napadowe przemijające niedokrwienie jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia.]

  4. #104
    Maciekx4
    Goście

    Domyślnie Przeszkody zdrowotne i pyt. o rekrutacje

    Witajcie,

    po namowie wujka chcialbym podjac wyzwanie zostania pilotem, od dawna o tym marzylem teraz to moze stac sie realne, mam jednak do Was 2 pytania:

    1. jesli w dziecinstwie mialem wycinany migdal i bylo cos takiego ze gorzej slyszalem na jedno ucho ale to bylo jakies 10 lat temu teraz wszystko jest OK i slysze bardzo dobrze czy to ma jakies znaczenie na 1 klase badan ? wiem ze najlepiej pojechac i sie przekonac ale moze ktos miał taką sytuacje,
    2. czy warto robic kurs w aeroklubie na samolot turystyczny czy to ma jakies znaczenie w rekrutacji na pilotaz do Politechniki Rzeszowskiej ?

    dzieki za odp,

    pozdrawiam

  5. #105
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    ad.1. raczej nie ma znaczenia co było. Chyba że były to jakieś choroby pozostawiające trwały negatywny skutek.

    ad.2. najpierw poczytaj forum w tym samym dziale co zadałeś pytanie

  6. #106
    luby10
    Goście

    Domyślnie Pilotni Prukaz - szukam kogoś kto robił szkolenie w Czechach

    Jesienią skoczyłem szkolenie na ULL w Czechach (Usti nad Orlici) i mam już czeską licencję. Szukam kogoś, kto też robił szkolenie u naszych południowych sąsiadów i pytanie jak URTiT podchodzi do zaświadczeń wydawanych przez czeskie szkoły do egzaminu na operatora stacji pokładowych.

  7. #107

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Będzie krótko:

    1. Nie
    2. Tak

    Pozdrawiam

  8. #108
    Maciekx4
    Goście

    Domyślnie

    Czy jest na forum osoba która ma odrobine czasu i checi porozmawiac (e-mail) i pomóc mi odpowiedziec na pare pytan związanych z otrzymaniem Licnecji ATPL? jesli tak prosze napisac na PW

  9. #109

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Klasa zdrowia

    Witam! W przyszłości chciałbym mieć pracę związaną z lotnictwem, największym marzeniem to oczywiście latać w dużej linii na A380 i trasach transatlantyckich ale wiem że aby mieć taki zawód potrzeba dużo sił, samozaparcia, zdrowia i odpowiednie koszty. . Dla mnie wystarczyłoby pracować nawet jako steward, czy na płycie lotniska. Szczerze mówiąc to nie w Polsce. No ale przejdźmy do konkretów. Aby pracować w lotnictwie, jak wiadomo, trzeba mieć odpowiednią klasę zdrowia. Widziałem że czym wyższa posada tym trzeba mieć większą klasę zdrowia. I na przykład jakie uszczerbki na zdrowiu trzeba mieć aby uzyskać np. III klasę zdrowia? Jakie na II klasę, a na I to nie wiem czy trzeba być zdrowy jak ryba czy coś tam minimalnie może być? A drugie pytanie to jakie wymogi trzeba spełniać, wiadomo że angielski perfekcyjnie ale jakie wykształcenie itd. Patrzyłem po stronach ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytania. A więc proszę o odpowiedź! Pozdrawiam!

  10. #110
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    General avation - badania lotniczo lekarskie - temat przyklejony.
    Ciekawe rozmówki (tylko lotnicze) Tam bylo cos o pracy na płycie lotniska, zaraz podam link.

    PS: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=6786
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  11. #111
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Tutaj zadajemy wszelkie pytania dotyczące wymogów zdrowotnych w lotnictwie. Można pisać również o wadach/chorobach, które nas nurtują jak i mogą nas dyskwalifikować z latania.
    Ponadto jest to temat nieco zastępczy dla istniejącego "Badania lotniczo-lekarskie ( http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=0 ) ", który się powoli zapełnia.

    Życzę udanych dyskusji.

    Pozdrawiam,
    R
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  12. #112
    snooker91
    Goście

    Domyślnie badania już niedługo...

    Witam, jestem ze Szczecina, mam na imię Paweł i od dawna pasjonuję się lotnictwem. W przyszłości bardzo chciałbym zostać pilotem ATPL (liniowym), ale czas pokaże... Wiem, że zdrowie mam suuuuper, co prawda miałem (jak byłem mały, lat np.7) ZADATKI ASTMY, ale wszystko minęło. jedynym minusem jest to, że ostatnio byłem na badaniach WZROKU i wyszło, że mam -0,5 na lewe oraz na prawe oko. Noszą okularki, ale kiedy mi się chce bo normlanie widzę nawet, nawet ... ale z nimi o wiele lepiej

    Stąd też moje pytanie... mam 16 lat, 5 kwietnia są badania w moim aeroklubie, bo zamierzam się prywatnie szkolić na pilota ATPL (tak tak .. wiem jakie to są koszty) z tym, że nie wiem czy w ogóle będą chcieli ze mną rozmawiać i podjąć się badania mnie jeżeli mam taką dysfunkcję związaną z oczętami ...

    Proszę o pomoc i dobre zdanie.pozdrawiam/

  13. #113

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=0

    Niech Twe oczęta przeczytają sobie to.

  14. #114
    snooker91
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    http://lotnictwo.net.pl/v...der=asc&start=0
    Cytat Zamieszczone przez Mrównica
    mam jeszcze jedno pytanie. na badaniach wstępnych na 1 klasę co do wzroku, można mieć zaburzenia max. +/- 5 dioptrii. Natomiast na badaniach okresowych na 1 klasę dopuszcza się zaburzenia do 8 dioptrii. czy to oznacza że wymagania na badaniach okresowych nie są aż tak rygorystyczne jak na wstępnych?

    pzdr,
    To wyczytałem tam... to znaczy, że z moją wadą akurat się mieszczę w tym zakresie tak? uuuf xDDDD Tylko powiedzcie jeszcze czy tak xD)

  15. #115

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Tak.

  16. #116

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    No teraz to nie będą chcieli na pewno rozmawiać. ATPL-a można mieć od 21 roku życia.

  17. #117
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartek
    No teraz to nie będą chcieli na pewno rozmawiać. ATPL-a można mieć od 21 roku życia.
    Badania i niemal wszystkie warunki do uzyskanie tej licencji można mieć już wcześniej. Hint: Frozen ATPL.

  18. #118

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące wad wzroku, ale nieco bardziej skomplikowanych niż zwykła krótko-/nadwzroczność. Otóż w jednym oku mam pourazową wadę, mianowicie astereopsję (zaburzenie widzenia trójwymiarowego). Jest to wada niemożliwa do korekcja żadnymi szkłami, gdyż jest związana z uszkodzeniem plamki żółtej na siatkówce oka. Jednak z powodu rzadkości tego schorzenia oraz dość skomplikowanej diagnostyki, wielu lekarzy (zwłaszcza przy pobieżnym badaniu) diagnozuje ją jako zwykły astygmatyzm. Dodam, że równocześnie w obu oczach mam nieznaczną wadę refrakcji (-0,5 i -0,25 D, czyli praktycznie bez znaczenia w kontekście latania).
    I teraz do właściwego pytania - przy uzyskaniu II klasy wada ta nie była żadnym problemem, ponieważ optyk uznał ją za astygmatyzm :] Jednak obawiam się, że przy badaniu na klasę I może to już stanowić pewien problem. Czy ktoś ma może podobne schorzenie, lub inne nietypowe schorzenia oczu i związane z tym doświadczenia (pozytywne lub negatywne) przy badaniu na I klasę? Dodam, że wada odgrywa bardzo dużą rolę w lotnictwie, gdyż na przykład bardzo utrudnia wzrokowe ocenienie wysokości.

  19. #119
    Awatar flyboy

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    sam sobie właściwie odpowiedziałeś
    wada odgrywa bardzo ważną rolę w lotnictwie
    ,
    ale nie wiadomo może byc po prostu tak że okulista co cie bedzie badal sprawdzi cie szybko zeby odwalic robote a moze sie przylozyc , moze sie udac , a moze nie

  20. #120

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja to wiem, tylko lepiej jest zrobić wszystko jednym ciągiem, niż mieć same warunki i czekać tych kilka lat. I jeszcze dochodzi okresowe KWT.

Strona 6 z 20 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 16-02-2015, 23:34
  2. 28-05-2014, 22:37
  3. 15-09-2013, 21:29
  4. 14-07-2013, 13:42
  5. 05-06-2013, 15:58
  6. 20-04-2013, 16:01
  7. 09-02-2013, 17:29
  8. 20-12-2012, 20:27
  9. 30-11-2012, 16:29
  10. 17-10-2012, 16:15
  11. 22-07-2012, 17:18
  12. 03-07-2012, 07:24
  13. 12-05-2012, 02:41
  14. 11-04-2012, 02:17
  15. 17-02-2012, 11:33
  16. 08-02-2012, 13:58
  17. 28-01-2012, 22:33
  18. 25-01-2012, 17:30
  19. 13-01-2012, 21:06
  20. 11-01-2012, 08:37
  21. 25-12-2011, 18:48
  22. 27-11-2011, 02:17
  23. 03-11-2011, 19:36
  24. 25-09-2011, 21:24
  25. 24-09-2011, 16:14
  26. 23-09-2011, 17:26
  27. 14-09-2011, 14:51
  28. 12-09-2011, 18:11
  29. 17-08-2011, 00:16
  30. 04-04-2011, 21:20
  31. 06-03-2011, 22:02
  32. 12-01-2011, 23:01

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •