Dzieki za szybka odpowiedz, mysle ze jednak "znasz sie na sprawie" :P
Nie zaliczam sie do "znajacych sie na sprawie" bo nie jestem lekarzem.
Moze ci natomiast cos powiedziec informacja ze w USA jest 646 zawodowych pilotow (dane sa troche stare) z 1-a klasa medyczna ktorzy maja ta chorobe. Jak szanse wygladaja w Polsce to obawiam sie ze nikt tu ci nie udzieli definitywnej odpwiedzi. Nawet w USA wydanie licencji zalezy od indywidualnego przypadku ale z tego co tu jest napisane - wiekszosc aplikantow ja dostaje.
http://www.flightsafety.org/hf/hf_jul_aug99.pdf
Dzieki za szybka odpowiedz, mysle ze jednak "znasz sie na sprawie" :P
Chyba to pasuje do Twojej choroby - cytat z JAA FCL3
b.Cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej / wypadanie płatka zastawki mitralnej
Przyczyny cofania się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej mogą być różne, zarówno wrodzone jak i nabyte. Często jest to wypadanie płatka zastawki mitralnej lub rzadziej, zwłaszcza w Europie – przewlekła choroba reumatyczna. Wypadanie płatka zastawki mitralnej może być związane z nietypowym bólem w klatce piersiowej oraz zaburzeniami rytmu przedsionkowego i komorowego. Częste zaburzenia rytmu przedsionkowego i komorowego (>2% normalnych zespołów) wykrywane są podczas rutynowych badań EKG; w takich przypadkach wskazane jest 24 godzinne monitorowanie EKG oraz echokardiograf połączony z wysiłkowym EKG, jak określono w wymogach zawartych w punkcie 8,4 (b). Ryzyko zatoru mózgowego, pęknięcia struny ścięgnistej, czy nagłej śmierci sercowej jest niewielkie. Pacjenci z odosobnionym klikiem śródskurczowym nie wymagają specjalnych ograniczeń, natomiast cofanie się krwi do serca w następstwie wypadania płatka zastawki mitralnej wymaga ograniczenia do lotów w załodze wieloosobowej (Klasa 1 „OML”). Znaczne cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej, stwierdzone na podstawie rozszerzenia późno rozkurczowego lewej komory serca powyżej 6.0 cm i/lub wielkością skurczową powyżej 4.1 cm, bądź średnicą wewnętrzną lewego przedsionka powyżej 4.5 cm, jest dyskwalifikujące. Każde osłabienie funkcji lewej komory musi zostać dokładnie zbadane oraz stanowi podstawę odmowy wydania świadectwa zdrowia. Z danych wynika, że ryzyko zatorowego udaru mózgu wzrasta po 45 roku życia, zwłaszcza przy migotaniu przedsionków. Towarzyszące cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej oraz migotanie przedsionków jest przeważnie wskazaniem do stosowania Warfaryny, które jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia. Podobnie, ujawnione w wywiadzie napadowe przemijające niedokrwienie (TIA) jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia. Wymagana jest coroczna ocena kardiologiczna łącznie z badaniem ECHO, zaaprobowanym przez Wydział Lotniczo-Lekarski Nadzoru Lotniczego.
Inne przyczyny cofania się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej (tzn. o podłożu reumatycznym lub zwyrodnieniowym) są zazwyczaj dyskwalifikujące. Można rozważyć wydanie świadectwa zdrowia z ograniczeniem (Klasa 1 „OML”) w przypadku braku innych nieprawidłowości, tylko wtedy, gdy echokardiogram Dopplera 2D wykaże prawidłową wielkość komór oraz gdy wysiłkowe, ograniczone do objawów bólowych badanie EKG wg Bruce’a w fazie IV wykaże prawidłową czynność mięśnia sercowego.]
[Podobna ocena dotyczy także świadectwa zdrowia Klasy 2. Kandydaci z większym niż niewielkie cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej powinni otrzymać świadectwo zdrowia Klasy 2 „OSL”. Znaczne cofanie się krwi do serca przy niedomykalności zastawki mitralnej oraz/lub ujawnione w wywiadzie napadowe przemijające niedokrwienie jest dyskwalifikujące dla posiadaczy wszystkich kategorii świadectwa zdrowia.]
Witajcie,
po namowie wujka chcialbym podjac wyzwanie zostania pilotem, od dawna o tym marzylem teraz to moze stac sie realne, mam jednak do Was 2 pytania:
1. jesli w dziecinstwie mialem wycinany migdal i bylo cos takiego ze gorzej slyszalem na jedno ucho ale to bylo jakies 10 lat temu teraz wszystko jest OK i slysze bardzo dobrze czy to ma jakies znaczenie na 1 klase badan ? wiem ze najlepiej pojechac i sie przekonac ale moze ktos miał taką sytuacje,
2. czy warto robic kurs w aeroklubie na samolot turystyczny czy to ma jakies znaczenie w rekrutacji na pilotaz do Politechniki Rzeszowskiej ?
dzieki za odp,
pozdrawiam
ad.1. raczej nie ma znaczenia co było. Chyba że były to jakieś choroby pozostawiające trwały negatywny skutek.
ad.2. najpierw poczytaj forum w tym samym dziale co zadałeś pytanie
Jesienią skoczyłem szkolenie na ULL w Czechach (Usti nad Orlici) i mam już czeską licencję. Szukam kogoś, kto też robił szkolenie u naszych południowych sąsiadów i pytanie jak URTiT podchodzi do zaświadczeń wydawanych przez czeskie szkoły do egzaminu na operatora stacji pokładowych.
Będzie krótko:
1. Nie
2. Tak
Pozdrawiam
Czy jest na forum osoba która ma odrobine czasu i checi porozmawiac (e-mail) i pomóc mi odpowiedziec na pare pytan związanych z otrzymaniem Licnecji ATPL? jesli tak prosze napisac na PW
Witam! W przyszłości chciałbym mieć pracę związaną z lotnictwem, największym marzeniem to oczywiście latać w dużej linii na A380 i trasach transatlantyckich ale wiem że aby mieć taki zawód potrzeba dużo sił, samozaparcia, zdrowia i odpowiednie koszty. . Dla mnie wystarczyłoby pracować nawet jako steward, czy na płycie lotniska. Szczerze mówiąc to nie w Polsce. No ale przejdźmy do konkretów. Aby pracować w lotnictwie, jak wiadomo, trzeba mieć odpowiednią klasę zdrowia. Widziałem że czym wyższa posada tym trzeba mieć większą klasę zdrowia. I na przykład jakie uszczerbki na zdrowiu trzeba mieć aby uzyskać np. III klasę zdrowia? Jakie na II klasę, a na I to nie wiem czy trzeba być zdrowy jak ryba czy coś tam minimalnie może być? A drugie pytanie to jakie wymogi trzeba spełniać, wiadomo że angielski perfekcyjnie ale jakie wykształcenie itd. Patrzyłem po stronach ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytania. A więc proszę o odpowiedź! Pozdrawiam!
General avation - badania lotniczo lekarskie - temat przyklejony.
Ciekawe rozmówki (tylko lotnicze) Tam bylo cos o pracy na płycie lotniska, zaraz podam link.
PS: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=6786
Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.
Tutaj zadajemy wszelkie pytania dotyczące wymogów zdrowotnych w lotnictwie. Można pisać również o wadach/chorobach, które nas nurtują jak i mogą nas dyskwalifikować z latania.
Ponadto jest to temat nieco zastępczy dla istniejącego "Badania lotniczo-lekarskie ( http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=0 ) ", który się powoli zapełnia.
Życzę udanych dyskusji.
Pozdrawiam,
R
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Witam, jestem ze Szczecina, mam na imię Paweł i od dawna pasjonuję się lotnictwem. W przyszłości bardzo chciałbym zostać pilotem ATPL (liniowym), ale czas pokaże... Wiem, że zdrowie mam suuuuper, co prawda miałem (jak byłem mały, lat np.7) ZADATKI ASTMY, ale wszystko minęło. jedynym minusem jest to, że ostatnio byłem na badaniach WZROKU i wyszło, że mam -0,5 na lewe oraz na prawe oko. Noszą okularki, ale kiedy mi się chce bo normlanie widzę nawet, nawet ... ale z nimi o wiele lepiej
Stąd też moje pytanie... mam 16 lat, 5 kwietnia są badania w moim aeroklubie, bo zamierzam się prywatnie szkolić na pilota ATPL (tak tak .. wiem jakie to są koszty) z tym, że nie wiem czy w ogóle będą chcieli ze mną rozmawiać i podjąć się badania mnie jeżeli mam taką dysfunkcję związaną z oczętami ...
Proszę o pomoc i dobre zdanie.pozdrawiam/
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...er=asc&start=0
Niech Twe oczęta przeczytają sobie to.
Zamieszczone przez RafałTo wyczytałem tam... to znaczy, że z moją wadą akurat się mieszczę w tym zakresie tak? uuuf xDDDD Tylko powiedzcie jeszcze czy tak xD)Zamieszczone przez Mrównica
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
Tak.
No teraz to nie będą chcieli na pewno rozmawiać. ATPL-a można mieć od 21 roku życia.
Badania i niemal wszystkie warunki do uzyskanie tej licencji można mieć już wcześniej. Hint: Frozen ATPL.Zamieszczone przez Bartek
Witam!
Mam pytanie dotyczące wad wzroku, ale nieco bardziej skomplikowanych niż zwykła krótko-/nadwzroczność. Otóż w jednym oku mam pourazową wadę, mianowicie astereopsję (zaburzenie widzenia trójwymiarowego). Jest to wada niemożliwa do korekcja żadnymi szkłami, gdyż jest związana z uszkodzeniem plamki żółtej na siatkówce oka. Jednak z powodu rzadkości tego schorzenia oraz dość skomplikowanej diagnostyki, wielu lekarzy (zwłaszcza przy pobieżnym badaniu) diagnozuje ją jako zwykły astygmatyzm. Dodam, że równocześnie w obu oczach mam nieznaczną wadę refrakcji (-0,5 i -0,25 D, czyli praktycznie bez znaczenia w kontekście latania).
I teraz do właściwego pytania - przy uzyskaniu II klasy wada ta nie była żadnym problemem, ponieważ optyk uznał ją za astygmatyzm :] Jednak obawiam się, że przy badaniu na klasę I może to już stanowić pewien problem. Czy ktoś ma może podobne schorzenie, lub inne nietypowe schorzenia oczu i związane z tym doświadczenia (pozytywne lub negatywne) przy badaniu na I klasę? Dodam, że wada odgrywa bardzo dużą rolę w lotnictwie, gdyż na przykład bardzo utrudnia wzrokowe ocenienie wysokości.
sam sobie właściwie odpowiedziałeś
,wada odgrywa bardzo ważną rolę w lotnictwie
ale nie wiadomo może byc po prostu tak że okulista co cie bedzie badal sprawdzi cie szybko zeby odwalic robote a moze sie przylozyc , moze sie udac , a moze nie
Zakładki