Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree1Likes

Wątek: Wada wzroku

  1. #1

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie Wada wzroku


    Polecamy

    Witam. Mam wadę wzroku -4,75 dioptrii na oba oka. Czy mogę zostać pilotem liniowym?

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    NIE. Musisz mieć mniej niż -3 żeby dostać pierwszą klasę zdrowia.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Bzdura.

    JAR-FCL 3, Appendix 13 to Subparts B and C
    (a) Class 1. For those, who reach the functional performance standards only with corrective lenses the AMS may consider a Class 1 fit assessment if the refractive error is not exceeding +5 to -6 dioptres and if
    (1) no significant pathology can be demonstrated;
    (2) optimal correction has been considered;
    (3) 5 yearly review is undertaken by an ophthalmologist or vision care specialist acceptable to the AMS, if the refractive error is outside the range ą3 dioptres.
    (b) Class 1. The AMS may consider a fit assessment at revalidation or renewal if the myopic refraction is greater then -6 dioptres if:
    (1) no significant pathology can be demonstrated;
    (2) optimal correction has been considered;
    (3) a 2 yearly review is undertaken by an ophthalmologist or vision care specialist acceptable to the AMS for those with a myopic refraction greater than -6 dioptres.

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    Badania lotnicze


    Badania okresowe w poszczególnych klasach zdrowia wykonuje się:
    - w klasie 1: do 39 roku życia co 12 miesięcy, 40 i więcej lat – co 6 miesięcy
    - w klasie 2 i 3: do 29 roku życia co 5 lat, 30-49 lat – co 2 lata, 50 i więcej lat – co 12 miesięcy.

    Dopuszczalne refrakcyjne wady wzroku w poszczególnych klasach zdrowia to:
    +/- 3 dioptrii w klasie 1
    +/- 5 dioptrii w klasie 2 i 3
    Metoda korekcji wzroku nie ma wpływu na wynik badań lotniczo-lekarskich.
    Dziwne...

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Źródło?

  6. #6
    Awatar Patys

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Elbląg

    Domyślnie

    Badania lotnicze

    zapewne stąd

  7. #7

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    Przypadkowa strona, która też ma w sobie trochę prawdy. Na forum kilka razy było pisane, że wada max w granicach -3. Ja też mam prawie taką wadę i swojego czasu będąc w podobnej sytuacji jak Kamil933 przeszukałam cały internet w poszukiwaniu odpowiedzi. Nawet w rekrutacji do jakiejś linii było napisane, że max -3!! Poza tym, kolega robił badanie na 1 kl. zdrowia i lekarz orzecznik stwierdził, że wada nie może przekraczać -3,5... Kamil933 moim skromnym zdaniem i tak pilotem (z taką wadą czy nie) nie zostaniesz. Jest tyle niespełnionych osób na tym forum i bezrobotnych pilotów w tym kraju, że chyba odpuścisz. Niestety takie są realia i wiele osób to mówi i doszukiwanie się szczególików w każdych zakątkach nic nie pomoże. Jeżeli chcesz wiedzieć najlepiej to idź do lekarza orzecznika.
    Ale mimo wszystko, jakakolwiek wada wzroku wymagająca korekcji jest uciążliwa. Jeżeli soczewki, to w takiej pracy szybko będą ci się męczyć oczy przez wielogodzinne noszenie szkieł. A okulary to przecież też pewne ograniczenie...

  8. #8
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patys Zobacz posta
    Badania lotnicze

    zapewne stąd

    co to za strona heh... poszukaj w przepisach a jak już chcesz to nawet tu przeczytaj - to nie jest tak że można wszystko zaszufladkować do jednego...

    Odpowiedzi GOBL-L

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    FMMI

    Domyślnie

    ACHA.

    Wady refrakcji
    Podczas badania wstępnego na klasę 1 wada refrakcji nie powinna przekraczać +/- 3D. W wyjątkowych sytuacjach po zastosowaniu optymalnej
    korekcji można rozważyć możliwość wydania pozytywnego orzeczenia kandydatowi z wadą nie przekraczającą +/- 5D. Podczas badań okresowych na klasę 1 kandydat, u którego wada refrakcji nie przekracza +5,0 D / -8,0 D może zostać uznany za zdolnego pod warunkiem, że nie stwierdza się znaczącej patologii, zapewniona jest optymalna korekcja, wada wzroku nie jest związana z chorobami oczu i pilot jest co 2 lata pod obserwacją okulisty.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland

    Domyślnie

    W nowych przepisach UE, które niedługo zastąpią JAR-owskie nie ma nic o konkretnych wadach w dioptriach. Jest natomiast wzmianka, że okulary (szkła korekcyjne) umożliwiają ci widzenie w 100% ostrości (tzn. że możesz przeczytać wszystkie rządki liter na tablicy).

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez osci7 Zobacz posta
    W nowych przepisach UE, które niedługo zastąpią JAR-owskie nie ma nic o konkretnych wadach w dioptriach. Jest natomiast wzmianka, że okulary (szkła korekcyjne) umożliwiają ci widzenie w 100% ostrości (tzn. że możesz przeczytać wszystkie rządki liter na tablicy).
    Można prosić o link do tego dokumentu?
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    wegi likes this.

  13. #13

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Dzięki, teraz tylko przejść resztę badań i może uda się.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Mam takie pytanie odnośnie wady wzroku. Mam w jednym oku nieostre widzenie, ale drugie jest w 100% sprawne. Aktualnie posiadam 2 klasę, a na badaniach odczytałem (nie bez problemu) tym gorszym okiem nawet te mniejsze litery z tablic. Myślicie że bez problemu dostanę 1 klasę?

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeżeli nie będzie innych przeciwwskazań, to nie będzie żadnego problemu. Nawet jakbyś nie przeczytał tych najmniejszych liter.

  16. #16
    Awatar Majkel

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Hej, nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.


    Mam okazję studiować w Anglii na kierunku Air Transport with Commercial Pilot Training.

    Dzięki temu podczas czasu, kiedy będę studiował dostane okazje zrobić licencję pilota ATPL, po obniżonej cenie.

    Niestety posiadam obuoczną wadę wzroku -4.25 i w pewnym stopniu daltonizm.

    Czy jest szansa, że dostanę klasę 1. ?



    Chodzi mi tylko o to czy daltonizm w połączeniu z krótkowzrocznością definitywnie mnie skreśla?

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Robiłeś testy Ishihary?

  18. #18
    Awatar Majkel

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Robiłem praktycznie od dziecka mam z tym styczność, dziadek był lekarzem medycyny pracy. Niestety pierwsze kilka stron było ok, potem już tylko gorzej.

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W razie nieprawidłowości wykonuje się jakieś dodatkowe badanie, nie pamiętam jakie, bo ja przeszedłem bez problemu. Najlepiej by było jakbyś zadzwonił do ośrodka, który wykonuje badania lotnicze ( konkretnie takie ) i spytał jak sprawa wygląda.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    CAA jako metodę weryfikującą upośledzenie widzenia barw dopuszcza test CAD. Badanie to można wykonać w ośrodku CAA Gatwick.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-07-2016, 07:33
  2. 16-07-2016, 16:37
  3. 15-07-2016, 19:55
  4. 15-07-2016, 18:02
  5. 15-07-2016, 15:12
  6. 09-07-2016, 19:36
  7. 25-04-2016, 16:10
  8. 24-04-2016, 16:49
  9. 21-04-2016, 15:54
  10. 21-04-2016, 11:04
  11. 21-04-2016, 10:46
  12. 20-04-2016, 23:38
  13. 20-04-2016, 23:18
  14. 20-04-2016, 22:02
  15. 20-04-2016, 21:22
  16. 20-04-2016, 21:12
  17. 15-11-2014, 23:24
  18. 21-01-2013, 10:11
  19. 02-09-2012, 20:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •