Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By PiotrekR

Wątek: Wiek, a badania

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Kalisz

    Domyślnie Wiek, a badania


    Polecamy

    Witam

    W przyszłym sezonie mam zamiar rozpocząć szkolenie szybowcowe. Badania chciałbym zrobić juz teraz i mam parę pytań. Swoją przyszłość wiąże z lotnictwem, dlatego mam parę pytań.
    1. Mam 14 lat. Mogę już teraz zrobić 1 klasę?
    2. Jak długo jest ważna 1 klasa zdrowia?
    3. Czy mając 1 klasę mam jednocześnie 2 ważną tyle co druga?
    4. Ile kosztują poszczególne klasy? W luxmedzie Badania lotnicze - Grupa LUX MED bardzo drogo a słyszałem że jest taniej.


    Proszę o aktualne odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mańiek98 Zobacz posta
    Witam

    W przyszłym sezonie mam zamiar rozpocząć szkolenie szybowcowe. Badania chciałbym zrobić juz teraz i mam parę pytań. Swoją przyszłość wiąże z lotnictwem, dlatego mam parę pytań.
    1. Mam 14 lat. Mogę już teraz zrobić 1 klasę?
    2. Jak długo jest ważna 1 klasa zdrowia?
    3. Czy mając 1 klasę mam jednocześnie 2 ważną tyle co druga?
    4. Ile kosztują poszczególne klasy? W luxmedzie Badania lotnicze - Grupa LUX MED bardzo drogo a słyszałem że jest taniej.


    Proszę o aktualne odpowiedzi.

    1:
    Dolne granice wieku kandydatów na badania:- uczeń pilot na klasę 1 i 2 ukończone 16 lat
    - kandydat na licencję pilota turystycznego ukończone 17 lat
    - kandydat na licencje pilota zawodowego ukończone 18 lat
    - kandydat na pilota lotni, paralotni, motolotni, kandydat na pilota statku powietrznego o masie startowej do 495 kg ukończone 16 lat.
    Osoby niepełnoletnie badane są w obecności i za pisemną zgodą opiekuna prawnego.
    Badania lotnicze - Grupa LUX MED Więc w luxmedzie chyba nie dasz rady. Polecam podzwonić po różnych ośrodkach które to robią i się dowiedzieć :>

    2:
    Orzeczenie klasy 1 dla kandydatów na pilotów i pilotów jest wydawane na okres 12 miesięcy do ukończenia 60 roku życia.
    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Komunikaty

    3:
    ZTCW jak masz 1 klasę to "równocześnie" masz 2 i 3 ale nie jestem tego pewien :>

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Granice wieku które podałeś obowiązywały do niedawna. Po wejściu nowych przepisów, wg. których minimalny wiek do rozpoczęcia szkolenia szybowcowego to 14 lat, przepisy dot. wieku do poszczególnych klas zdrowia siłą rzeczy też uległy zmianie. Jaki jest dokładny minimalny wiek- nie wiem, ale myślę, że użycie wujka Google nie będzie Cie bardzo bolało.

    Co do trzeciego pytania, I klasa zawiera w sobie II i III, ale są one ważne tyle co I, czyli 12 miesięcy. Nie warto na razie robić I klasy, gdyż wiąże się to z dodatkowymi corocznymi kosztami. Zrób II klasę, a gdy będziesz myślał o zawodowej- zrobisz I. ;P

    Co do kosztów, ja swoje badania robiłem prawie dwa lata temu w Alergo Med w Warszawie, kosztowały wtedy 280zł. Z tego co widze na stronie ośrodka, teraz cena jest taka sama: badanialotniczolekarskie.pl Ogólnie polecam ten ośrodek, miła, kameralna atmosfera, wszystko szybko i sprawnie. Przychodzisz o 8, o 10 wychodzisz z badaniami w ręku.

    Pozdrawiam
    Paweł
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  4. #4
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik Zobacz posta
    Co do trzeciego pytania, I klasa zawiera w sobie II i III, ale są one ważne tyle co I, czyli 12 miesięcy. Nie warto na razie robić I klasy, gdyż wiąże się to z dodatkowymi corocznymi kosztami. Zrób II klasę, a gdy będziesz myślał o zawodowej- zrobisz I. ;P
    1. I klasa zawiera w sobie też II ale nie III. Dodatkowo dostaje się I klasę na latanie w załodze jednoosobowej (latanie zarobkowe).
    2. Robiąc badania na I gdy wszystko jest OK to I dostaje się na rok a II na 5 lat.

    Polecam POLMED na Puławskiej w Wawie, coprawda nie ma informacji na stronie o badaniach lotniczych ale są i to znacznie tańsze niż wszędzie indziej.

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Kalisz

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Poszukam w google ale i tak muszę wziąć jakieś skierowanie z aeroklubu to popytam się jeszcze na miejscu.
    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mańiek98 Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedzi. Poszukam w google ale i tak muszę wziąć jakieś skierowanie z aeroklubu to popytam się jeszcze na miejscu.
    Pozdrawiam
    Nie mam pewności, ale na badania lotniczo-lekarskie nie trzeba mieć chyba skierowania. Przychodzisz, płacisz, dostajesz.

    Nie rób I klasy bo to bez sensu- kosztuje więcej i jest ważna tylko 12 miesięcy. Lepiej zrobić II i masz spokój na 5 lat. Jeżeli naprawdę Ci zależy na zrobieniu I klasy (bo np w przyszłości chcesz zostać zawodowym pilotem i chcesz wiedzieć, że jesteś wystarczająco zdrowy) to najlepiej zrób i I i II OSOBNO (poproś w ośrodku o wydanie 2 papierków)- zapłacisz za to parę złotych więcej za wydanie papierka, a nie musisz dzięki temu się przejmować przez następnych 5 lat.

  7. #7
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janekosa Zobacz posta
    Nie mam pewności, ale na badania lotniczo-lekarskie nie trzeba mieć chyba skierowania. Przychodzisz, płacisz, dostajesz.

    Nie rób I klasy bo to bez sensu- kosztuje więcej i jest ważna tylko 12 miesięcy. Lepiej zrobić II i masz spokój na 5 lat. Jeżeli naprawdę Ci zależy na zrobieniu I klasy (bo np w przyszłości chcesz zostać zawodowym pilotem i chcesz wiedzieć, że jesteś wystarczająco zdrowy) to najlepiej zrób i I i II OSOBNO (poproś w ośrodku o wydanie 2 papierków)- zapłacisz za to parę złotych więcej za wydanie papierka, a nie musisz dzięki temu się przejmować przez następnych 5 lat.
    To, że orzeczenie dla 1 i 2 jest wydane na jednym 'papierku' nic nie zmienia - osobna data jest dla I osobna dla II i nie trzeba prosić o osobne egzemplarze.
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rad3onpl Zobacz posta
    To, że orzeczenie dla 1 i 2 jest wydane na jednym 'papierku' nic nie zmienia - osobna data jest dla I osobna dla II i nie trzeba prosić o osobne egzemplarze.
    Tak, ale z tego co zrozumiałem, to kolega chciał zrobić po prostu I klasę, a nie obie na "jednym papierku".

  9. #9
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    No to robiąc po prostu I klasę dostajesz I na rok i II na 5 lat. Wydawanie na osobnych papierkach tego nic nie zmienia. Chyba nie ma możliwości zrobienia I klasy i nie dostania II.
    Kaczorra likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Kalisz

    Domyślnie

    No to robiąc po prostu I klasę dostajesz I na rok i II na 5 lat. Wydawanie na osobnych papierkach tego nic nie zmienia. Chyba nie ma możliwości zrobienia I klasy i nie dostania II.

    Dlatego właśnie chce zrobić 1 klasę, bo będę spokojny,a jak skończy się ważność to będę miał 2 klasę ważną jeszcze 4 lata.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeżeli nie szkoda Ci kasy to proszę bardzo, ale według mnie jest to bez sensu. Zastanów się, co Ci da ta I klasa? Nic. Jeżeli skończy się jej ważność to za te "x" lat kiedy będzie Ci potrzebna i tak będziesz musiał zrobić od nowa badania wstępne.
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale jak teraz zrobi wstępne i je dostanie, to raczej za x lat też dostanie, bo wymogi raczej mają tendecję do zmniejszania się. Poza tym ja zrobiłem 2 klasę najpierw i dopiero po 3 latach "jedynkę", to pamiętam już rok poprzedzający zrobienie badań już byłem pełen obaw co zrobię, gdy nie przejdę tych testów. Według mnie lepiej od razu pojechać jedynkę, zresztą przedłużenie nie kosztuje aż tak wiele, no i gdy słyszę, że dla kogoś kto lata za własną kasę wydatek 200 PLN / rok to dużo to mnie ogarnia śmiech.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Kalisz

    Domyślnie

    Ale załóżmy że zrobię jedynkę i minie ważność to mam dwójkę jeszcze na 5 lat a na szybowca mi to wystarczy. 1 klasę chce zrobić tylko po to aby być pewien że jestem zdrowy. Nie mam obowiązku przedłużać 1 klasy jak straci ważność? Zna ktoś może jakiś ośrodek który robi badania w Poznaniu?

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wstępne na 1 robią chyba tylko w Wawie i Wrocławiu.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie masz obowiązku przedłużać 1 klasy.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •