Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 1 Post By KZ
  • 2 Post By jordanj

Wątek: Choroba a praca

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie Choroba a praca


    Polecamy

    Witam
    Od dawna nurtuje mnie pytanie co się stanie jeśli pilot jakichś tam linii lotniczych nagle zachoruje np. zaćma .Co wtedy od razu zwolnienie?
    Z czego taki pilot ma wtedy żyć?

  2. #2
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Zwolniony, a co to oznacza, zwichniętą karierę

    Z czego ma żyć, hm... w lotnictwie trzeba mieć plan B.

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xavier1657 Zobacz posta
    Witam
    Od dawna nurtuje mnie pytanie co się stanie jeśli pilot jakichś tam linii lotniczych nagle zachoruje np. zaćma .Co wtedy od razu zwolnienie?
    Z czego taki pilot ma wtedy żyć?
    Z tego samego co sprzedawca bulek jak zachoruje na zacme... Albo pracownik miejskiego zakladu oczyszczania.... Myslales troche nad tym pytaniem ?
    ruben323 likes this.
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Z tego samego co sprzedawca bulek jak zachoruje na zacme... Albo pracownik miejskiego zakladu oczyszczania.... Myslales troche nad tym pytaniem ?
    Bardzo dobrze określone. W Polsce panuje przekonanie, że jeśli ktoś jest pilotem czy górnikiem to do końca życia (kariery zawodowej) ma być pilotem czy górnikiem. Jeśli z jakiś względów (najczęściej zdrowotnych) nie może pracować to należy mu z pieniędzy podatników zapewnić rentę, a później wcześniejszą emeryturę.

    Jeśli ktoś przestanie spełniać wymogi zdrowotne aby pracować jako pilot zawsze może otworzyć kiosk ruchu, piekarnię, czy zostać przedstawicielem handlowym. Może też się ubezpieczyć od utraty zdrowia (w PL ten rynek nie jest rozwinięty) i dostać $1mln to będzie miał z czego żyć.

    Ten problem już wkrótce będzie dotyczył pilotów. W transporcie komercyjnym można pracować maksymalnie do dnia w którym kończy sie 65 urodziny (do dnia w któŽym kończy się 60 urodziny jako dowódca, później konieczna jest przesiadka na prawy fotel), a wiek emerytalny stopniowo podnosi się do 67 lat, więc nawet przy zachowaniu perfekcyjnego stanu zdrowia będzie 2 letnia dziura pomiędzy zakończeniem kariery w liniach, a emeryturą.

    Tylko pilot (podobnie jak każdy inny człowiek, w tym kontroler ruchu lotniczego czy maszynista) powinien taką sytuację zawczasu przewidzieć i zgromadzić środki na te dwa lata życia, albo mieć perspektywę na inne zajęcie.
    malgond and ruben323 like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  5. #5
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PMM Zobacz posta
    istnieje coś takiego jak emerytura pomostowa
    Własnie o tym pisałem i to jest chore. To się kiedyś nazywało po prostu wcześniejsza emerytura, ale JE Tusk postanowił je znieść aby uśmiechnąć się do liberalnego elektoratu, a z racji tego, że jest "w głębi serca socjalistą" poprostu zmienił ich nazwy na emerytury pomostowe.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  7. #7
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    W zachodnich liniach lotniczych standardem jest ubezpieczenie "loss of licence", które w razie utraty zdrowia wypłaca pilotowi pewną kwotę - zwykle kilkadziesiąt, do nawet kilkuset tysięcy $

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •