Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree5Likes
  • 1 Post By jordanj
  • 1 Post By lukich
  • 1 Post By Reyes
  • 1 Post By Behemot
  • 1 Post By jordanj

Wątek: Kontroler ruchu lotniczego - osoba niepełnosprawna

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie Kontroler ruchu lotniczego - osoba niepełnosprawna


    Polecamy

    Dzień dobry,
    jestem zupełną nowicjuszką w całym zagadnieniu lotnictwa - po prostu kilka dni temu trafiłam na ogłoszenie o poszukiwaniu osób ze znajomością angielskiego i mocnymi nerwami do szkoleń dla kontrolerów ruchu lotniczego. Niestety spóźniłam się kilka dni, ale zastanawiam się, czy jako osoba poruszająca się na wózku mam czego tu szukać. A jeśli tak, to czy dobrze wywnioskowałam z niektórych wpisów, że taki nabór odbywa się rokrocznie?
    Pozdrawiam!

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie znam przepisów Part-ATCO.MED, ale mogę pomóc linkiem.

    https://www.easa.europa.eu/rulemakin...t-ATCO.MED.pdf

    Tu są dość szczegółowo opisane wymagania zdrowotne dla Air Traffic Control Officer. Z pewnością trzeba mieć dobry wzrok, słuch i wymowę, schorzenia neurologiczne generalnie też wykluczają, więc dużo zależy z pewnością co jest powodem niepełnosprawności ruchowej (czy sama niepełnosprawność wyklucza jeszcze nie wiem, poczytam w wolnej chwili).
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Z szybkiej lektury wynika, że niepełnosprawność ruchowa sama w sobie, niezależnie od przyczyny, dyskwalifikuje, choć to kwestia interpretacji pojęcia "satisfactory". W zasadzie jeśli się jest zdrowym psychicznie i nie ma zaburzeń neurologicznych to przy ekranie radaru możnaby siedzieć na wózku.

    ATCO.MED.B.050 Musculoskeletal system
    Applicants shall have satisfactory functional use of the musculoskeletal system. Applicantswith arthritic and muscular tendon progressive conditions shall be referred to the licensingauthority. A fit assessment may be considered after satisfactory specialist evaluation.
    Ostatnio edytowane przez jordanj ; 12-02-2014 o 16:52 Powód: interpunkcja zdania podrzędnie wstawionego
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Co do częstotliwości naboru, to odbywa się on około 2 razy w roku (co 6-8 miesięcy).

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Dzięki za linki i odpowiedzi. Faktycznie to już raczej podlega ocenie lekarza chyba.
    "Applicants shall have satisfactory functional use of the musculoskeletal system" - powiedzmy, że nawet dla mnie moja sprawność nie jest "satisfactory" ;-), więc nie wiem, jak interpretowałby to ktoś decyzyjny. Nie mam żadnych objawów neurologicznych, które by mnie wykluczały, ale mam osłabiony układ mięśniowy, więc ciężko mi jednoznacznie określić, czy taka funkcjonalność zadowalałaby rekruterów.
    Moglibyście powiedzieć mi coś więcej na temat samego naboru (nie wiem, czy powinnam to wtrącać do tego wątku, nie chcę zaśmiecać)? Chodzi mi głównie o to, czy jakiś background specjalistyczny poza językiem i tymi zdrowotnymi uwarunkowaniami jest wymagany, czy zdobywa się konkretne informacje w czasie szkolenia?

    Zadzwonię jeszcze pod nr, który podano w ogłoszeniu i dopytam, co oni sądzą o moim ewentualnym nadawaniu lub nienadawaniu się.

  6. #6
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Wyobraźnia przestrzenna, szybka i poprawna decyzyjność, wielowątkowość są wymagane. Specjalistycznego słownictwa kandydaci uczą się już na kursie.

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W Polsce była już taka sytuacja, kiedy osobie na wózku WIML odmówił wydania orzeczenia. Ta sama osoba jakiś czas później bez problemów podjęła szkolenie w UAC Maastricht (wątek o możliwościach pracy w tym zawodzie poza Polską znajdziesz na forum).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    W Polsce takie kursy są organizowane wyłącznie przez PAŻP? Jeśli tak, to tam trzeba czekać na wieści o jakimś kolejnym naborze czy gdzieś jeszcze można szukać, dopytywać?

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tylko PAZP. Ale badania sa dopiero po przejsciu wszystkich egzaminow wstepnych, wiec zeby oszczedzic sobie ewentualnego rozczarowania po ich pozytywnym przejsciu, sugerowalbym udanie sie do jakiegos orzecznika juz teraz i wywiedzeniu sie jakie sa szanse.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie

    Tak też zrobię.
    Atco - dysponujesz może jakimś linkiem do tego wątku, bo ciężko mi się dokopać?

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak zostać kontrolerem - wersje alternatywne

    Maastricht obecnie nie prowadzi rekrutacji, ale być może się to zmieni.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Byłem dziś w GOBL-L na przedłużeniu 1-szej klasy i przy okazji poruszyłem ten temat z lekarzem orzecznikiem (AME). Tak jak się spodziewałem, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, zależy to od przyczyny niepełnosprawności i rodzaju pełnionej służby. Decyzja najczęściej wymaga akceptacji Naczelnego Lekarza Lotnictwa Cywilnego. Do tej pory lek.med. nie spotkała się z takim przypadkiem, ale jest w Polsce kilku pilotów szybowców jeżdżących na wózkach inwalidzkich (szybowiec musi być dostosowany do obsługi z uwzględnieniem niesprawności nóg lub rąk, a kandydat musi wykonać demo flight pod nadzorem instruktora demonstrując, że niepełnosprawność nie przeszkadza w normalnym pilotowaniu, ponadto oczywiście wymagany jest certyfikat na przeróbki), więc jak widać wszystko jest możliwe. ..., a zatem nie rezygnuj tak łatwo z planów tylko próbuj.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Lublin, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie zrezygnuję tak łatwo! :-) W Maastricht zresztą sprawa wygląda podobnie - czego się domyślałam. Dzięki serdeczne za dopytanie orzecznika!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •