Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree1Likes
  • 1 Post By woszczol

Wątek: Wymagania zdrowotne do podstawówki szybowcowej

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie Wymagania zdrowotne do podstawówki szybowcowej


    Polecamy

    Witam,

    Jak wygląda kwestia wymagań zdrowotnych w szkoleniach szybowcowych (podstawówce)? Z tego co wiem musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kategorii 3, jeśli tak to gdzie można takowe zdobyć? Z góry dziękuję za odpowiedź

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mik1 Zobacz posta
    Witam,

    Jak wygląda kwestia wymagań zdrowotnych w szkoleniach szybowcowych (podstawówce)? Z tego co wiem musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kategorii 3, jeśli tak to gdzie można takowe zdobyć? Z góry dziękuję za odpowiedź
    Kategoria 2
    Centra medycyny lotniczej:
    http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lo...cyny-lotniczej

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie

    A nie można ich zdobyć u lekarzy orzeczników?
    Informacja ze strony którą podałeś:
    Lista lekarzy orzeczników uprawnionych do wykonywania badań lotniczo-lekarskich i wydawania orzeczeń w zakresie wymagań zdrowotnych dla klasy 1,2,3 i LAPL dla kandydatów na członków personelu lotniczego oraz personelu lotniczego i kandydatów na członków personelu pokładowego oraz personelu pokładowego

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    U lekarzy orzeczników można wyrabiać klasy 2,3 itd. , lecz należy wcześniej załatwić sobie wszystkie badania - zajmuje to troszkę więcej czasu.

    @Dopełniając swoją wypowiedź dodam, że w powyższym zdaniu miałem na myśli badania wstępne co do badań w celu przedłużenia/odnowienia (wypadło mi słowo) orzeczenia, lekarz orzecznik może też wyrabiać też 1 klasę.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie serce a szybowanie

    Dzień dobry, cześć i czołem! Czy jest tu ktoś z arytmią serca, kto pozytywnie przeszedł badania na II klasę? Konkretnie chodzi mi o częstoskyrcz przedsionkowy...w przepisach European Aviation Safety Agency znalazłam informację, że można zdobyć licencję z taką wadą, ale jestem ciekawa jak to wygląda w praktyce, w polskiej rzeczywistości...

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie Szybowce a problemy z słuchem

    Witam,

    Chciałbym zacząć swoją przygodę z szybownictwem ale mam pewne obawy co do uzyskanie pozytywnego wyniku badań. Mianowicie sprawa wygląda u mnie tak, że mam całkowitą (orzeczoną) głuchotę jednego ucha. Przeszukałem forum (może z braku cierpliwości nie odkopałem wszystkich tematów) ale nie znalazłem żadnej informacji na interesujący mnie temat, czy z taką wadą, można latać czy nie-jak już to pojawiał się temat niedosłuchu. Spotkał się już ktoś z czymś takim albo wie z czym się to je?

  7. #7

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Nie lepiej po prostu iść do lekarza na badania i sprawdzić?
    Chyba żaden forumowy ekspert nie da tak profesjonalnej rady, jak lekarz orzecznik.
    jordanj likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    A jak to jest z płatnością za badania? Jakoś nie widzi mi się, że w przypadku negatywnej opinii nic się nie płaci. W moim przypadku (studia) poświęcenie jednego dnia i paru zielonych tylko po to, aby dowiedzieć się, że nie mam szans na latanie nie jest zbyt przyjemne zwłaszcza, gdy może dzięki czyjejś wiedzy możliwe byłoby uniknięcie tych nieprzyjemności-stąd moje pytanie.

  9. #9
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    "Jeden Rabin powie tak, a drugi powie nie..."

    Jak poświęcisz te parę zielonych i jeden dzień możesz dowiedzieć się, że masz szanse na latanie.

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Ale wolałbym nic nie poświęcać w sytuacji, gdy pewnikiem jest, że nie mam szans, no ale jeśli nie uzyskam odpowiedzi to chyba trzeba będzie się szarpnąć :/

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tankista01 Zobacz posta
    Witam,

    Chciałbym zacząć swoją przygodę z szybownictwem ale mam pewne obawy co do uzyskanie pozytywnego wyniku badań. Mianowicie sprawa wygląda u mnie tak, że mam całkowitą (orzeczoną) głuchotę jednego ucha. Przeszukałem forum (może z braku cierpliwości nie odkopałem wszystkich tematów) ale nie znalazłem żadnej informacji na interesujący mnie temat, czy z taką wadą, można latać czy nie-jak już to pojawiał się temat niedosłuchu. Spotkał się już ktoś z czymś takim albo wie z czym się to je?
    Chyba najlepszym sposobem będzie wysłanie maila bezpośrednio do lekarza orzecznika, masz ich listę jedziesz po nazwisku i googlujesz na pewno znajdziesz miejsca w ktrórych przyjmują i adres także mailowy.

    Pozdrawiam

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tankista01 Zobacz posta
    Ale wolałbym nic nie poświęcać w sytuacji, gdy pewnikiem jest, że nie mam szans, no ale jeśli nie uzyskam odpowiedzi to chyba trzeba będzie się szarpnąć :/
    Nikt Ci tutaj nie odpowie z całą pewnością - nawet gdyby wątek czytał lekarz orzecznik. Samo ucho, to nie tylko słyszenie, ale również zmysł równowagi odpowiedzialny za orientację przestrzenną. W lotnictwie słuch służy głównie do porozumiewania się z kontrolerami lub innymi członkami załogi, usłyszeniu ewentualnej sygnalizacji oraz ewentualnej oceny pracy silnika. Z tego, co wyczytałem z dokumentów JAR-FCL3, nie jest nigdzie powiedziane, że wymagane jest słyszenie obustronne, więc moim zdaniem (nie jestem lekarzem) szanse - przynajmniej na kategorię 2 masz.

    Fragment dokumentu (mogę wysłać ci cały dokument na maila):

    a) Jednostronna utrata słuchu i jednostronna głuchota

    W życiu codziennym, jednostronna głuchota jest niewielkim upośledzeniem, głównie słyszenia kierunkowego, jeżeli pacjent przyzwyczai się do niej. Słuch kierunkowy jest raczej nieistotną funkcją w warunkach lotu. Jeżeli etiologia istniejącej utraty słuchu nie wskazuje na zwiększony lub normalny poziom ryzyka, można rozważyć możliwość wydania świadectwa zdrowia, pod warunkiem, że wynik próby komunikacji z kontrolerem ruchu lotniczego w ekspozycji na hałas podczas lotu (jak opisano powyżej) okaże się bez zarzutu.

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki na informację. Jakbyś mógł to wyślij mi całość na piotrekokinczyc@wp.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •