Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By TheGoog

Wątek: Dopuszczalna wada wzroku do 1 klasy

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie Dopuszczalna wada wzroku do 1 klasy


    Polecamy

    Witam, obecnie mam wadę wzroku -2,5 możliwe że podczas dorastania pogorszy mi się jeszcze trochę, szacuję że -3,5/-4 będzie końcowe, ile może wynosić wada wzroku aby przejść badania do 1 klasy?. Słyszałem że można leczyć krótkowzroczność laserem, przechodził ktoś z was ten zabieg?
    Pytam bo przeczytałem o tym trochę i na niektórych stronach dot. badań dopuszczalna wada wynosi od -3 do -6.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    ja mam -2 i - 1.75 i astygmatyzm 0.5 i dostalem 1 klase, chyba na1 klase od -3 do +3

  4. #4
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Od +5 do -6.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Jak do -6 to git, jak do -3 to najwyżej poddam się temu zabiegowi, może przeżyję a jak to wygląda do II klasy?

  6. #6

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Trzeba być ślepym, żeby nie dostać

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    -2,5 to w sumie nie tak dużo

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    zresztą bardziej wazna chyba jest ostrość widzenia niz wada.

    Niewiem a gdzie robicie te badania? Wg kryteriów do szkół lotniczych gimnazja, licea to nawet minimalna wada wzroku wada sferyczna albo astygmatyczna eliminuje potencjalnego kandydata. A na tym forum czytałem że dla klasy 1 jest dozwolona od -6 do +6 astygmatyzm -/+ 2D a ostrość każdym okiem 0,5 0,5
    A wg kryteriów szkoly bez wady ostrość każdego oka min. 1,0

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    przeczytajcie sobie Part-MED

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hornet2 Zobacz posta
    przeczytajcie sobie Part-MED
    no ale na co komu te wymogi jak pisze że przeważnie szkoły gimnazja licea nie tolerują żadnej wady refleksji

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dominik18 Zobacz posta
    no ale na co komu te wymogi jak pisze że przeważnie szkoły gimnazja licea nie tolerują żadnej wady refleksji
    O co Tobie w ogóle chodzi ?
    PiotrekR likes this.

  12. #12
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dominik18 Zobacz posta
    no ale na co komu te wymogi jak pisze że przeważnie szkoły gimnazja licea nie tolerują żadnej wady refleksji
    Po to aby w trakcie naboru do szkoły wybierać TYLKO tych, którzy spełniają najwyższe kryteria i ich szkolenie będzie efektywne.
    Jeżeli na 1 miejsce mamy 10 kandydatów,to jak myślisz, którego wybiorą: tego co ma jakieś wady zdrowotne, czy tego, który ma najlepsze zdrowie w danej dziesiątce kandydatów???
    Kłania się prosta logika i ekonomia. Przy okazji warto zapamiętać pewna prawidłowość: NIE KAŻDY KTO CHCE, MUSI ZOSTAĆ PILOTEM!
    A zupełnie inną sprawą jest determinacja niektórych kandydatów - znam takich, którzy pomimo licznych przeszkód losowych zdobyli upragnione "skrzydła". Niestety to tylko promil ogółu.
    BTW: Bardzo żałuję, że nie stosują tego kryterium podczas wydawania praw jazdy...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 31-01-2015 o 15:39
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    No to po co i na co są te normy? Ze dla klasy I ostrość 0,7/0,7 obuocznie 1.0 to są niższe niż dla zawodowego kierowcy w Polsce 1.0/1.0 /1.0

  14. #14
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dominik18 Zobacz posta
    No to po co i na co są te normy?
    Po co i po co.... Kolego, jak już wspomniałem normy pomagają klasyfikować kandydatów do latania a ponadto, służą do określenia tolerancji, jaką dopuszcza się u już wyszkolonego pilota. Samo szkolenie to bardzo kosztowny proces a człowiek - niestety - jest tylko człowiekiem i może zdarzyć się, że w trakcie zawodowej pracy pogorszy mu się stan zdrowia (np. jakość wzroku). Taki pilot nie jest skreślany z automatu bo ma np. ostrość 0,9 zamiast 1,0 - stąd jest pewna tolerancja. Inaczej pracodawcy byliby ostatnimi idiotami tak lekko szafując mocno doinwestowanym pracownikiem - jest to nieekonomiczne (pomijam nielicznych np. naszą armię gdzie dalej pokutuje skrajna ignorancja w tym temacie i pilotów "wypuszcza się" jednym podpisem na rozkazie zwolnienia).
    Inną sprawą jest kwalifikowanie kandydatów na pilotów w różnych szkołach, które częściowo lub całkowicie pokrywają koszty szkolenia - tutaj wybiera się tylko "najkorzystniejsze egzemplarze" (jeśli tak mogę się wyrazić i z miejsca przeprosić urażonych sformułowaniem) - jeśli nie ma wystarczającej liczby spełniającej postawione wymagania to wybiera się tych z niższymi warunkami ale właśnie do pewnej tolerancji: wszyscy poniżej odpadają.
    Zrozumiałeś czy potrzeba bardziej "łopatologicznie"???
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 01-02-2015 o 16:31
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Swoją drogą co daje ta szkoła o której piszesz? Gotów jestem uwierzyć, że to jakaś kolejna ściema w której koniec końców wylata się 5 godzin szybowcami bo tak to wygląda w większości przypadków.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •