1Likes
-
1
Post By jordanj
-
Orzeczenie lotniczo-lekarskie
Polecamy
Witam.
Niedawno odbyłem badania lotniczo-lekarskie II klasy do licencji szybowcowej u jednego z lekarzy-orzeczników w Krakowie. Mam pełną zdolność. Natomiast dlaczego w na orzeczeniu obok numeru klasy (II) i daty wygaśnięcia orzeczenia zamiast SPL widnieje LAPL?
Pozdrawiam
-
Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane. Generalnie chodzi o to, że badania LAPL są niejako oddzielnym orzeczeniem wyjętym z pod wymogów ICAO.
-
Polecamy
Może prościej. Osoby, które badają się na klasę drugą w celach latania turystycznego NIE mają napisane Klasa 2/PPL, a osoby, które przechodzą badania na klasę 1 NIE mają napisane klasa 1/CPL czy też klasa 1/ATPL.
Dlaczego? Orzeczenie lotniczo lekarskie nie wskazuje typów licencji tylko klasę zdrowia i dopiero odpowiednie normy prawa pozwalają przyporządkować właściwą klasę wymaganiom danego typu licencji. ICAO rozróżnia dwie klasy 1 i 2. W Polsce niegdyś występowała jeszcze klasa 3, w Welkiej Brytani zaświadczenie lekarskie do licencji NPPL (mniej więcej odpowiednik LAPL wg EASA) itp.
EASA aby usystematyzować i uporządkować te krajowe obniżone wymagania dla niektórych grup pilotów oraz pozwolić im latać po terenie całej UE, EASA wprowadziła 3 klasę pod nazwą LAPL analogicznie jak nazwa licencji kompatybilnej z tym orzeczeniem.
W krajach EASA istnieją zatem 3 klasy zdrowia: 1, 2 i LAPL przy czym osoba wnioskująca o klasę 1 z mocy prawa dostaje wszystkie pozostałe, a osoba wnioskująca o klasę 2 z mocy prawa dostaje również LAPL. Normy prawne na podstawie których wydawane są orzecznie L-L 1 i 2 klasy są w państwach EASA kompatybilne z ICAO, a zatem orzeczenie jako załącznik do licencji jest ważne w tym zakresie we wszystkich państwa ICAO podczas gdy w zakresie LAPL jest ważne tylko w państwach EASA.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki