Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By jordanj

Wątek: Orzeczenie lotniczo-lekarskie

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie Orzeczenie lotniczo-lekarskie


    Polecamy

    Witam.

    Niedawno odbyłem badania lotniczo-lekarskie II klasy do licencji szybowcowej u jednego z lekarzy-orzeczników w Krakowie. Mam pełną zdolność. Natomiast dlaczego w na orzeczeniu obok numeru klasy (II) i daty wygaśnięcia orzeczenia zamiast SPL widnieje LAPL?

    Pozdrawiam

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Przeczytaj dokładnie co tam jest napisane. Generalnie chodzi o to, że badania LAPL są niejako oddzielnym orzeczeniem wyjętym z pod wymogów ICAO.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Może prościej. Osoby, które badają się na klasę drugą w celach latania turystycznego NIE mają napisane Klasa 2/PPL, a osoby, które przechodzą badania na klasę 1 NIE mają napisane klasa 1/CPL czy też klasa 1/ATPL.

    Dlaczego? Orzeczenie lotniczo lekarskie nie wskazuje typów licencji tylko klasę zdrowia i dopiero odpowiednie normy prawa pozwalają przyporządkować właściwą klasę wymaganiom danego typu licencji. ICAO rozróżnia dwie klasy 1 i 2. W Polsce niegdyś występowała jeszcze klasa 3, w Welkiej Brytani zaświadczenie lekarskie do licencji NPPL (mniej więcej odpowiednik LAPL wg EASA) itp.
    EASA aby usystematyzować i uporządkować te krajowe obniżone wymagania dla niektórych grup pilotów oraz pozwolić im latać po terenie całej UE, EASA wprowadziła 3 klasę pod nazwą LAPL analogicznie jak nazwa licencji kompatybilnej z tym orzeczeniem.

    W krajach EASA istnieją zatem 3 klasy zdrowia: 1, 2 i LAPL przy czym osoba wnioskująca o klasę 1 z mocy prawa dostaje wszystkie pozostałe, a osoba wnioskująca o klasę 2 z mocy prawa dostaje również LAPL. Normy prawne na podstawie których wydawane są orzecznie L-L 1 i 2 klasy są w państwach EASA kompatybilne z ICAO, a zatem orzeczenie jako załącznik do licencji jest ważne w tym zakresie we wszystkich państwa ICAO podczas gdy w zakresie LAPL jest ważne tylko w państwach EASA.
    PiotrekR likes this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •