Kategoria 2
Centra medycyny lotniczej:
http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lo...cyny-lotniczej
Kategoria 2
Centra medycyny lotniczej:
http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lo...cyny-lotniczej
A nie można ich zdobyć u lekarzy orzeczników?
Informacja ze strony którą podałeś:
Lista lekarzy orzeczników uprawnionych do wykonywania badań lotniczo-lekarskich i wydawania orzeczeń w zakresie wymagań zdrowotnych dla klasy 1,2,3 i LAPL dla kandydatów na członków personelu lotniczego oraz personelu lotniczego i kandydatów na członków personelu pokładowego oraz personelu pokładowego
U lekarzy orzeczników można wyrabiać klasy 2,3 itd. , lecz należy wcześniej załatwić sobie wszystkie badania - zajmuje to troszkę więcej czasu.
@Dopełniając swoją wypowiedź dodam, że w powyższym zdaniu miałem na myśli badania wstępne co do badań w celu przedłużenia/odnowienia (wypadło mi słowo) orzeczenia, lekarz orzecznik może też wyrabiać też 1 klasę.
Dzień dobry, cześć i czołem! Czy jest tu ktoś z arytmią serca, kto pozytywnie przeszedł badania na II klasę? Konkretnie chodzi mi o częstoskyrcz przedsionkowy...w przepisach European Aviation Safety Agency znalazłam informację, że można zdobyć licencję z taką wadą, ale jestem ciekawa jak to wygląda w praktyce, w polskiej rzeczywistości...
Witam,
Chciałbym zacząć swoją przygodę z szybownictwem ale mam pewne obawy co do uzyskanie pozytywnego wyniku badań. Mianowicie sprawa wygląda u mnie tak, że mam całkowitą (orzeczoną) głuchotę jednego ucha. Przeszukałem forum (może z braku cierpliwości nie odkopałem wszystkich tematów) ale nie znalazłem żadnej informacji na interesujący mnie temat, czy z taką wadą, można latać czy nie-jak już to pojawiał się temat niedosłuchu. Spotkał się już ktoś z czymś takim albo wie z czym się to je?
Nie lepiej po prostu iść do lekarza na badania i sprawdzić?
Chyba żaden forumowy ekspert nie da tak profesjonalnej rady, jak lekarz orzecznik.
A jak to jest z płatnością za badania? Jakoś nie widzi mi się, że w przypadku negatywnej opinii nic się nie płaci. W moim przypadku (studia) poświęcenie jednego dnia i paru zielonych tylko po to, aby dowiedzieć się, że nie mam szans na latanie nie jest zbyt przyjemne zwłaszcza, gdy może dzięki czyjejś wiedzy możliwe byłoby uniknięcie tych nieprzyjemności-stąd moje pytanie.
"Jeden Rabin powie tak, a drugi powie nie..."
Jak poświęcisz te parę zielonych i jeden dzień możesz dowiedzieć się, że masz szanse na latanie.
Ale wolałbym nic nie poświęcać w sytuacji, gdy pewnikiem jest, że nie mam szans, no ale jeśli nie uzyskam odpowiedzi to chyba trzeba będzie się szarpnąć :/
Nikt Ci tutaj nie odpowie z całą pewnością - nawet gdyby wątek czytał lekarz orzecznik. Samo ucho, to nie tylko słyszenie, ale również zmysł równowagi odpowiedzialny za orientację przestrzenną. W lotnictwie słuch służy głównie do porozumiewania się z kontrolerami lub innymi członkami załogi, usłyszeniu ewentualnej sygnalizacji oraz ewentualnej oceny pracy silnika. Z tego, co wyczytałem z dokumentów JAR-FCL3, nie jest nigdzie powiedziane, że wymagane jest słyszenie obustronne, więc moim zdaniem (nie jestem lekarzem) szanse - przynajmniej na kategorię 2 masz.
Fragment dokumentu (mogę wysłać ci cały dokument na maila):
a) Jednostronna utrata słuchu i jednostronna głuchota
W życiu codziennym, jednostronna głuchota jest niewielkim upośledzeniem, głównie słyszenia kierunkowego, jeżeli pacjent przyzwyczai się do niej. Słuch kierunkowy jest raczej nieistotną funkcją w warunkach lotu. Jeżeli etiologia istniejącej utraty słuchu nie wskazuje na zwiększony lub normalny poziom ryzyka, można rozważyć możliwość wydania świadectwa zdrowia, pod warunkiem, że wynik próby komunikacji z kontrolerem ruchu lotniczego w ekspozycji na hałas podczas lotu (jak opisano powyżej) okaże się bez zarzutu.
Zakładki