Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie Laserowa korekcja wzroku


    Polecamy

    Pierwszy post więc witam wszystkich.
    20 kwietnia podjąłem się zabiegowi laserowej korekcji wzroku, konkretnie była to metoda Lentivu w Optegrze w Szczecinie, w świecie znana jako ReLEx Smile. Moja wada przed zabiegiem wyglądała tak : sfera -3,25 cylinder(astygmatyzm) -3 i sfera -4 cylinder -2. Po zabiegu nie ma astygmatyzmu, sfera szczątkowa minusowa -0,5 i 0,75, widzę perfekcyjnie. Jedynym efektem ubocznym, który się pojawił na kontroli dnia następnego było podwyższone ciśnienie w lewym oku, zostały przepisane krople, po dwóch tygodniach stosowania ciśnienie w normie, (lewe 17, prawe 13), krople odstawione. Zlecili mi badanie w kierunku jaskry, dodatkowo zrobiłem sobie statyczne pole widzenia, wszystko wyszło w porządku, żadnych zmian jaskrowych. Podwyższone ciśnienie w oku było reakcją oka na zabieg, taką diagnozę usłyszałem od okulisty.
    Moje pytanie jest takie, czy biorąc pod uwagę wyżej wymienione mam szansę na otrzymanie 1 klasy ? Czytałem, że maksymalny dopuszczany astygmatyzm to -2 dioptrie. Na stronie faa.gov "The FAA expects that a pilot will not resume piloting aircraft until his or her own treating health care professional determines:
    • The post operative condition has stabilized;
    • There have been no significant adverse effects or complications; and
    • The person meets the appropriate FAA vision standards.

    If these determinations are favorable and if otherwise qualified, the pilot may immediately resume piloting but must ensure that:

    • The treating health care professional documents his or her determinations in the pilot's health care treatment record;
    • A copy of that record is immediately forwarded to the Aerospace Medical Certification Division in Oklahoma City; and
    • A personal copy is retained.

    The airman may continue flight duties unless informed otherwise by the FAA or another disqualifying condition occurs."
    Rozumiem, że to tyczy się ludzi, którzy już latają. Co z osobami, które mają dopiero w planach szkolenie lotnicze ? Gdzie powinienem szukać odpowiedzi ?

    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem, ma znajomego, który podjął się zabiegowi a potem pozytywnie przeszedł badania ?
    Ponoć ludzie otrzymywali papiery nawet po lasiku, metodzie, która jest o wiele bardziej inwazyjna.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czy chcesz orzeczenie EASA (europejskie) czy FAA (amerykańskie)?

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Europejskie.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •