Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie Ograniczenie VML


    Polecamy

    Hej!

    szczęśliwe przeszedłem badania na klasę 2, ale w dokumenty mam wbite ograniczenie VML. Domyślam, się, że chodzi o okulary, bo przecież je noszę, ale jak zacząłem zgłębiać temat, to znalazłem jedynie, że to okulary wieloogniskowe, co za wiele mi nie mówi. Czy będę musiał mieć drugą parę "innych" okularów?

    Pytałem wcześniej u optyka o "okulary VML" (tak to nazwał wcześniej lekarz), to też nie potrafił mi o dziwo nic powiedzieć. Na co dzień noszę minusy z cylindrami

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Okulary progresywne, jednocześnie do blizy i dali, czyli takie z podcięciem.

    Żebyś widział dal i przyrządy


    Kolega już starszy niż 30 lat?

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Okulary progresywne, jednocześnie do blizy i dali, czyli takie z podcięciem.

    Żebyś widział dal i przyrządy
    A to ciekawe, bo z bliska widzę bardzo dobrze. A jak z ilością? Będę mieć jedne swoje i jedne progresywne, czy dwie pary progresywnych i trzecie "swoje"? Jakieś wymogi na SPL co do ilości sztuk takich okularów?

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Kolega już starszy niż 30 lat?
    Blisko 30, ale jeszcze nie. Ale jak widać wzrok chyba już tak

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    To orzecznik chyba źle kliknął.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Źle nie kliknął, bo mówił o tych okularach VML. Widocznie z badań wynika, że tak musi być, nie będę z tym polemizował

    Powiedzcie mi tylko jak to jest z ilością par? Jedne VML i jedne moje dotychczasowe czy dwie pary VML i jedne moje dotychczasowe?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    musisz mieć okulary "zapasowe". Zakładam, że powinny być to okulary jak wymagane do lotu (aczkolwiek nie widzę na to dosłownego przepisu). Inaczej jednak byłoby to bez sensu, bo byś zapasowe wziął sobie "zerówki" i by było ok, a tak być nie może ze względów bezpieczeństwa chociażby.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Jeśli dobrze widzisz z bliska, to coś tu nie gra i następnym razem poszedłbym do innego orzecznika. To są tylko ludzie, też się mylą. To może przykre, co powiem, ale medycyna lotnicza bywa ostatnim przystankiem dla lekarzy, którzy już nic nie kumają. Nikogo złym orzeczeniem nie zabiją (tak im się wydaje), a jak im coś "wyciągną", jakiś błąd, to co najwyżej pójdą (wreszcie) na emeryturę.

    Co do zasady, do czasu wydania lepszego orzeczenia, musisz mieć w czasie wykonywania czynnosci lotniczych dwie pary dwuogniskowych okularów korekcyjnych.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W pewnych przypadkach dając orzeczenie komuś kto potem zasłabnie, zemdleje, dostanie zawału można spowodować smierć kilku do nawet kilkuset osób w skrajnym przypadku wiec nie powiedziałbym. Zależy tez jaki orzecznik.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    W pewnych przypadkach dając orzeczenie komuś kto potem zasłabnie, zemdleje, dostanie zawału można spowodować smierć kilku do nawet kilkuset osób w skrajnym przypadku wiec nie powiedziałbym. Zależy tez jaki orzecznik.
    Sorry, ale akurat VML jest stanem trudnym do stosowania "prewencyjnie". Albo nie widzi podczas badania do bliży i dali jednocześnie, albo daje się mu jakiś inny wpis. VML jest co do zasady przypisany do tzw. starczowzroczności połączonej z krótkowzrocznością, o co trudno podejrzewać trzydziestolatka. Na pewno istnieje jakieś schorzenie (zapewne dość poważne, o którym się pacjentowi mówi głośno i wprost, a tutaj coś takiego nie zaszło), które sankcjonuje taki wpis u młodej osoby, ale wiesz... Jak życie znam (a mam w rodzinie lekarzy), to jest to pomyłka.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    U mnie orzecznik kierował się wydrukiem z komputera od okulistki. Tydzień wcześniej robiłem też badania oczu by przyjść przygotowanym, to wydruk mojej okulistki od wydruku z badań lotniczych różnił się o pół dioptrii (nie wiem, dokładniejszy sprzęt?).

    Podpowiedziałem o tym orzecznikowi, to sam mnie przebadał jeszcze po staremu odczytując tablicę na ścianie w okularach tych co mam (z sukcesem), ale stwierdził, że zasugeruje się wydrukiem "swojej" okulistki.

    Tak się zastanawiam, że może chodzi o to, że generalnie widzę dobrze z bliska (ale tak dość bliska), a gorzej już na odległość np. 40 cm. Czy progresywne okulary mogą być zrobione tak, że np. do pół metra są słabsze, a na dal mocniejsze, przy czym w obu przypadkach są to minusy? Bo może w tym sęk, że nie chciał bym miał za mocno gdy patrze na na przyrządy?

    BTW, jak ULC podczas kontroli sprawdza rodzaj posiadanych okularów?

  11. #11
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Bardziej to się chyba można obawiać kontroli z PKBWLu post factum w razie W i ewentualnie problemów z ubezpieczycielem, jeśli będziesz miał absurdy w papierach (starczowzrocznosc u 30 latka brzmi podejrzanie ) .


  12. #12

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Niezłe pocieszenie No nic, znalazłem dokument z badań, poradzę się u optyka. Najwyżej trzeba będzie badanie powtórzyć :/ Dzięki za wszystko odpowiedzi

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Jeszcze jedno. Pomijając już fakt rodzaju soczewek, czy wiecie, który akt prawny precyzuje ilość posiadanych okularów?

    Piszecie, że trzeba mieć 2 pary okularów, a ja się zastanawiam czy mogą to być np. 2 pary soczewek kontaktowych, albo jedna para soczewek kontaktowych i jedna para okularów?

    PS. byłem u optometrysty. Z tego co mówił, mimo, że nie wymagam progresji na co dzień, to z badań wynika, że na bliż potrzebuję tylko -0.5 korekty (a noszę -2,5), stąd progresja na szybowce może mieć swoje uzasadnienie do patrzenia na przyrządy. Spróbuję to potwierdzić jeszcze gdzie indziej.

  14. #14
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Jeśli dobrze pamiętam, Rozporządzenie Komisji UE nr 1178/2011, i coś mi majaczy że w razie korzystania z soczewek drugą parą powinny być okulary, ale sprawdź.

    Edit: z tego co widzę, "w przypadku stosowania soczewek kontaktowych, muszą być one odpowiednie do widzenia na odległość, jednoogniskowe,niebarwione oraz dobrze tolerowane;" czyli tutaj chyba niewiele zdziałasz. Dodatkowo do widzenia bliskiego tylko okulary.


  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Jeśli dobrze pamiętam, Rozporządzenie Komisji UE nr 1178/2011, i coś mi majaczy że w razie korzystania z soczewek drugą parą powinny być okulary, ale sprawdź.

    Edit: z tego co widzę, "w przypadku stosowania soczewek kontaktowych, muszą być one odpowiednie do widzenia na odległość, jednoogniskowe,niebarwione oraz dobrze tolerowane;" czyli tutaj chyba niewiele zdziałasz. Dodatkowo do widzenia bliskiego tylko okulary.
    Przy lataniu w GA lub inaczej - nie w automacie czy też szybowcem, zakładanie nowej pary soczewek podczas takiego lotu mogłoby być trochę
    trudne.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za info

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •