Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
Like Tree11Likes

Wątek: I klasa - rozwianie wątpliwości

  1. #1

    Dołączył
    May 2018

    Smile I klasa - rozwianie wątpliwości


    Polecamy

    Witam,

    Nazywam się Wojtek, mam 14 lat, stworzyłem ten wątek, by rozwiązać moje wątpliwości co do I klasy badań lotniczo lekarskich.

    1. W wieku 11 lat złamałem prawą nogę z przemieszczeniem. Dzisiaj została już tylko blizna, lecz chciałem się zorientować, czy nie przeszkadza to w uzyskaniu 1 klasy

    2. Prawdopodobnie jestem daltonistą, gdyż nie widzę liczb na tablicach Ishihary. Wiem, że ktoś powie mi, żebym poszedł do orzecznika i to sprawdził, lecz nie jestem pewien, czy mogę próbować robić 1 klasę w moim młodym wieku. Słyszałem, że w Australii zniesiono już ten punkt z wymagań na 1 klasę, czy jest to prawda?

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Złamanie nie dyskwalifikuje w żaden sposób. Daltonizm już tak (z wyjątkiem jakichś drobnych zaburzeń, ale jeśli nie widizsz na Ishiharze to może być problem niestety). Jak jest w australii nie wiem, aczkolwiek w pracy w kokpicie barwy czerwona, żółta i zielona są dosyć istotne i niemogą się mieszać.

  3. #3

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    W sumie jeszcze nigdy nie miałem robionego tego badania u okulisty, jednak czy okulista lub orzecznik wpisuje gdzieś mój wynik? W sensie czy będę mógł potem powtórzyć to badanie?

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wyszków / EPGY

    Domyślnie

    To że nie widzisz tablic nie oznacza że nie dostaniesz. Ja też nie widzę Jest jeszcze badanie anomaloskopem, które pokazuje konkretną wadę, nie wszystkie dyskwalifikują.

  5. #5

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Słyszałem o tym badaniu, jednak wciąż nie wiem, czy mogę robić ten "test" w moim wieku. Chciałem się jeszcze zapytać, czy mogę też zrobić badanie "lampą". Wiem, że jest to charakterystyczne dla zachodu, ale tak teoretycznie.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wyszków / EPGY

    Domyślnie

    Lampą raczej nie robią na I. Nie musisz iść odrazu na lotnicze, wystarczy że znajdziesz sobie dowolną klinikę gdzie mają anomaloskop.

  7. #7

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Aha, dzięki za pomoc.

  8. #8

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    A miałem jeszcze pytanie, co jeśli nauczyłbym się tych tablic na pamięć?

  9. #9
    Awatar Maciek71

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    EPKR/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtkanin Zobacz posta
    A miałem jeszcze pytanie, co jeśli nauczyłbym się tych tablic na pamięć?
    Długo nie pożyjesz

  10. #10

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek71 Zobacz posta
    Długo nie pożyjesz
    Dlaczego?

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    raczej tego nie zrobisz bo jak nie będziesz widział kolorów to po prostu ich nie odczytasz. Tam raczej nie ma charakterystycznych elementów. + prędzej czy później to i tak wyjdzie. Co do posta maciek71. Wyobraź sobie ze krążysz nad lotniskiem po utracie łączności. Dostajesz sygnał świetlny z wieży i w zależności od koloru jeden znaczy możesz ładować a drugi oczekuj dalej - co robisz jak nie odróżniasz tych kolorów? Albo lecisz w nocy - widzisz światło pozycyjne innego statku. Czerwone z prawej strony znaczy ze lecicie z kursem kolizyjnym zielone bezkolizyjnym - nie odróżniasz tych świateł - co robisz? Przykłady można by mnożyć.

  12. #12

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    W sumie tak, lecz słyszałem, że w Stanach jeśli ktoś nie umie odczytać liczb z tablic to leci z inspektorem i wieża używa wtedy tych świateł i jeśli kandydat odpowie dobrze, to otrzymuje I klasę. Poza tym mogę rozróżniać kolory świateł w realnym świecie, a nie potrafię odczytać cyferek i tylko przez to mam nie latać?

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtkanin Zobacz posta
    Poza tym mogę rozróżniać kolory świateł w realnym świecie, a nie potrafię odczytać cyferek i tylko przez to mam nie latać?
    Nie rozpoznając barw masz nie latać jako zawodowy pilot. Możesz dostać 2 klasę z ograniczeniami.
    https://www.badania-lekarza-medycyny...-u-pilotw.html
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    2 klasa z ograniczeniem do latania w dzień mnie nie zadowala...

  15. #15
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    To możesz mieć problem. Pomysł oszukiwania na badaniach by dostać pierwszą klasę to totalna głupota i nieodpowiedzialność.
    kubekow, kubaaug, wrong and 2 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Dlaczego?

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Dlaczego problem, czy dlaczego oszukiwanie na badaniach jest mocno nieodpowiedzialne?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie

    Dlaczego nieodpowiedzialne?

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Poza tym
    1) zatajenie informacji kluczowej o twoim stanie zdrowia spowoduje, że wylądujesz w więzieniu
    2) nie nauczysz się na pamięć, bo zawsze otwierają je na losowej stronie - myślisz, że lekarze nie są przyzwyczajeni do takich cwaniaków?
    supermajku likes this.

  20. #20
    Awatar kubekow

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wojtkanin Zobacz posta
    Dlaczego?
    Nie wiem jak dużą masz tę wadę, ale załóżmy że zaliczysz te badania i co dalej? Jak sobie wyobrażasz np. podejście na pas przy którym używane są m.in światła papi które kolorem pokazują czy jesteś na ścieżce, lub sygnały z wieży w razie braku komunikacji radiowej, które są przekazywane pilotowi w postaci kolorowych sygnałów, nie mówiąc o kolorach w kokpicie czy ogólnie na lotnisku, bo kolory świateł na lotnisku oznaczają wiele miejsc i rzeczy i to właśnie w zależności od koloru. A skoro ktoś wymyślił tego typu badania, to znaczy, że są one ważne dla bezpiecznego wykonania lotu.
    wojtkanin and supermajku like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •