Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2020
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie Moje marzenia, a...


    Polecamy

    Moje marzenia,a... no właśnie. Może zacznę od początku. W wieku około dwóch lat przeszedłem operację płuca , dokładnie usunięty został jeden płat jednego płuca. Chciałbym zostać pilotem zawodowym. Moje płuca są dziś (kilkanaście lat po operacji) w pełni wydolne, nie odstaje w sportach ani ogólnie od moich kolegów, jeden z płatów jako że byłem mały rozszerzył się i zajął przynajmniej w części miejsce tego wyciętego. Latanie jest moim marzeniem.Pytanie to czy z takim przypadkiem mogę zostać pilotem liniowym.Tutaj coś zamieszczam:
    MED.B.001 Ograniczenia w odniesieniu do orzeczeń lekarskicha) Ograniczenia w odniesieniu do orzeczeń lekarskich 1. i 2. klasy1) Jeżeli wnioskodawca nie spełnia w pełni wymagań ustanowionych w odniesieniu do orzeczenia lekarskiegoodpowiedniej klasy, ale uznaje się, że w jego przypadku bezpieczeństwo korzystania z przywilejówwynikających ze stosownej licencji prawdopodobnie nie będzie zagrożone, centrum medycyny lotniczej lublekarz orzecznik medycyny lotniczej:

    W przepisach od 2019 jest napisane:
    f) Wnioskodawców ubiegających się o wydanie orzeczenia lekarskiego 1. klasy, którzy przeszli operację resekcjipłuca, uznaje się za niesprawnych.

    Czy przy jakichś dodatkowych badaniach mogę dostać orzeczenie klasy 1? A może określa to to co załączyłem trochę wyżej? Czy na mocy tego jak wszystko będzie ze mną bardzo dobrze z płucami to mogę otrzymać orzeczenie klasy 1?

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Zgodnie z PART-MED - dokumentem określającym wymagania medyczne w krajach EASA:

    Spirometry


    Spirometric examination is required for initial examination. An FEV1/FVC ratio less than 70 % at initial examination should require evaluation by a specialist in respiratory disease.

    ...

    Thoracic surgery


    (1) Applicants requiring major thoracic surgery should be assessed as unfit for a minimum of 3 months following operation or until such time as the effects of the operation are no longer likely to interfere with the safe exercise of the privileges of the applicable licence(s).

    Nic innego za bardzo tam nie ma, wiec skoro nawet pilot latający po większej operacji klatki piersiowej może po 3 m potencjalnie wrócić do latania wydaje się, ze w twoim przypadku, jeśli spirometria wypadnie ok powinno nie być problemu, ale ciężko stwierdzić co powie orzecznik.

    Niemniej, wprost przepisy nie wykluczają wprost przypadków takich jak twój wiec nadzieja jest. Najlepiej wiec zapisać się na badania i wszystko będzie jasne.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2020
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •