Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie Co dalej gdy zostaniesz pilotem ?/ Kariera pilota w najbliższych 5 latach.


    Polecamy

    Witam wszystkich forumowiczów.
    To pytanie kieruję TYLKO I WYŁĄCZNIE, dlatego proszę o nie wypowiadanie się ludzi którzy wiedzę mają tylko z gazet do forumowiczów którzy wiedzą że chcą zostać pilotem i na pewno zdobędą ten cel oraz do tych którzy już są związani z lotnictwem i latają w liniach lotniczych lub szukają pracy w tym sektorze .
    1) A pytanie mianowicie brzmi co Wy sądzicie o karierze pilota w najbliższych 5 latach (dla tych co posiadają ATPL) lub na co liczycie szkoląc się do ATPL(jak , gdzie zamierzacie) w dobie kryzysu i jakie macie plany PO tym jak zdobędziecie upragnione ATPL(dla tych co zamierzają zostać pilotem) ?
    2)Jeśli ktoś wiążę plany z samolotami mniejszymi niż liniowce i latać jako air taxi itp. to również będzie mi miło jeśli podzieli się swoimi planami/doświadczeniami/refleksjami.

    To tyle z pytań



    Ja zaczynając ten wątek od siebię pisze że zaczynam realnie swoją przygodę z lotnictwem dopiero teraz (mimo iż już trochę czasu interesuję się lotnictwem) poprzez PPL
    Zamierzam iść do Rzeszowa a co z tego wyjdzie to się okaże ale staram się ile mogę
    Jeśli udałoby mi się otrzymać ATPL to w skrócie zamierzam wyemigrować na jakiś czas za granicę ponieważ w polsce nie widzę zbyt wielkiej przyszłości dla pilota jak na tą chwilę jest ciężko . Mam wielu znajomych pilotów którzy już latali w liniach ale siłą rzeczy utracili swoją pracę i teraz mają duży kłopot ze znalezieniem pracy mimo dużego nalotu , doświadczenia i z type rating na co najmniej 2 modele ....
    Ogólna recesja nie sprzyja karierze pilota ...a wręcz zmusza do refleksji czy wybrać opcję która będzie wiązać się z tym że lotnictwo powinno się traktować wyłącznie jak hobby a nie również źródło dochodów a zarabiać w inny sposób .

    Jak mi się coś przypomni to dopisze i czekam na wasze opinie .

    P.S. Jak ktoś swój post podpisze pilot/uczeń to było by fajnie zobaczyć ilu mamy forumowiczów z marzeniami a ilu realnych pilotów
    I przepraszam za wszelkie popełnione błędy

    Pozdrawiam ,
    Michał

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Tytuł powinien brzmieć szukam wróżby na temat kariera pilota w najbliższych 5 latach.
    Wszystko co zostanie napisane to przewidywania nic więcej.

  3. #3

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    I o to chodzi ,
    Żeby każdy mógł napisać jego prywatne zdanie na temat przyszłości kariery pilota .
    NIE MA BYĆ PRZEWIDYWANIE NA ZASADZIE "powiem wam ze tak będzie i jestem tego pewien" tylko własna refleksja na te temat.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    LEEDS

    Domyślnie

    Ja mysle ze teraz po kryzysie wszystko zacznie sie rozwijac. Co z tym idzie rozwijajace linie lotnicze beda potrzebowac nowych pilotow.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Za 5 lat znowu bedzie brakowac pilotów bo teraz wszyscy rezygnuja ze szkolenia - wystarczy porównac ruch na kręgu na EPBC w porównaniu z tym co sie działo 2-3 lata temu. Ot cykl koniunkturalny - dużopłacą dużo sie szkoli, za duzo wyszkolonych słabo płaca (teraz) malo sie szkoli to znowu duzo płaca i tak dalej...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Tego się będę trzymał - za 5 lat będę miał 37 lat - czy w tym wieku jest szansa jeszcze latać z ATPL czy człowiek już za stary?
    Aktualnie zdaję końcowe egzaminy z PPL(A) w ULC i jakoś luty/marzec egzamin praktyczny. Później zabawa w zwiedzanie kraju a może gdzieś dalej. CPL pewnie najszybciej w przyszłym roku o ile nie za dwa...
    Andrzej Stempski [FFP013]

    www.ffp.nazwa.pl
    www.lotnik.vot.pl

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bizon Zobacz posta
    Za 5 lat znowu bedzie brakowac pilotów bo teraz wszyscy rezygnuja ze szkolenia - wystarczy porównac ruch na kręgu na EPBC w porównaniu z tym co sie działo 2-3 lata temu. Ot cykl koniunkturalny - dużopłacą dużo sie szkoli, za duzo wyszkolonych słabo płaca (teraz) malo sie szkoli to znowu duzo płaca i tak dalej...
    Teraz jest po sezonie więc się nie dziw że mało latania.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Jak sie szkoliłem to latalismy w zime sporo jak tylko były warunki. Ciekawe jak wygląda przekrój szkolących się teraz - ilu starszych dla fanu a ilu młodziaków z planami na ATPL i pracę. Chyb ci pierwsi sa niewrażliwi na koniunkturę w lotnictwie.

    Będzie dobrze tylko musi sie napodaż pilotów rozładowac a to potrwa kilka lat.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Akurat teraz jest problem ze szkoleniem praktycznym w AW, więc mizerny ruch na kręgu nikogo nie dziwi. Natomiast w sezonie cały czas był kocioł...

  10. #10
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W Polsce będzie latać trzy razy więcej samolotów - Kraj - Wiadomości - Polskie Radio

    Żeby nie było "wróżenie z fusów" to będzie z Airbusów
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    To nie znaczy że Polacy piloci będą latać tymi samolotami.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Jeszcze się dużo może zmienić

    Jakieś etaty może jednak na te samoloty by się zachowały dla Polaków.

  13. #13

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    A co myślicie na temat pracy pilota POZA EUROPĄ w obecnym okresie i tez na przyszłość .
    Podzielmy to na kategorie :
    1 - Azja
    2- Ameryka
    3- Afryka

  14. #14
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Nie chce nikogo deprymowac, ale praca w Azjii jest raczej wyłącznie dla doświadczonych lotników - bez 1500 godzin i 500 na odpowiednim typie nie ma co marzyć nawet posadzie f/o. Młodych lotników jest wszędzie dużo... W USA, ze względu na dostępność szkolenia, pilotów zawsze było wiecej niż pracy, a pensje marne, nawet jak na polskie warunki... Co do Afryki to się nie wypowiadam, ale raczej tez szału nie ma... Prawda jest taka, ze Polakowi jednak najłatwiej będzie zdobyć prace w Polsce, bo wszędzie "swoi" maja łatwiej...

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    Ja będę się szkolić do CPLki przynajmniej, bo ja sobie życia bez latania nie wyobrażam, a czy będzie to moja praca, to się okaże. Fajnie by było. Teraz pracy nie ma ogólnie, ale ja np. ostatnio dowiedziałam się o tym, że pewna firma będzie za jakieś 2 miesiące szukać pilota..z tą pracą to nigdy nie wiadomo, ja to robię dla fanu narazie. Uważam, że każdy z nas pilotów powinien mieć jeszcze jakiś zawód w zanadrzu..nie zaszkodzi, a jeszcze lepiej połączyć swoje zainteresowania, co właśnie robię, choć do celu mam baaaaardzo daleko. A co do pracy na innych kontynentach no to mogę potwierdzić to, co kolega layoverlover napisał powyżej. Ci z Polaków, co tam pracują to zawsze z dużym nalotem, lub dużym doświadczeniem jako mechanicy, ale za to warunki pracy nie są najgorsze...i życie w ekskluzywnych gettach odgrodzonych siatką od reszty Afrykańskiej biedy...

  16. #16
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hellcat Zobacz posta
    życie w ekskluzywnych gettach odgrodzonych siatką od reszty Afrykańskiej biedy...
    Zapewne miałaś na myśli luksusowe enklawy...
    For every solution there is a problem.

  17. #17

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    Mnie doszły słuch że do afryki nie jest aż tak ciężko się dostać .
    Plusy to to że szybko zbudujesz nalot ( często są to organizacje charytatywne wynajmujące samoloty by dotransportować towar .
    A minusy to to iż warunki życia nie są zbyt zachwycające oraz pensja jak na pilota . Ale to wszystko to nic przy ryzyku latania tam spowodowanym nie proporcjonalną jakością lotniska/lądowiska do wielkości i masy samolotu ... .

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPGI/EPPO

    Domyślnie

    Tak alien, enklawy

  19. #19

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    Może się obrazicie ale widzę że to forum ma jeden wielki problem - zamiast pisać konkrety to każdy woli zrobić sobie luźną rozmowę na ogół bez tematyczną polegającą na przytakiwaniu sobie .

  20. #20
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie, nie obrazimy się.
    For every solution there is a problem.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •