Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie Szkolenie na typ


    Polecamy

    Witam

    Nie wiem czy temat się już pojawił, jesli tak to sory.

    Interesuje mnie robienie uprawnień na typ. Z tego co mówił mi mój instruktor liczba godzin jakie trzeba wylatac zalezy od konkretnego typu samolotu. Pytanie teraz czy te minima sa okreslone przez ulc czy tez każdy aeroklub ustala to na własną rękę. Prosiłbym również o podanie kilku przykładów np. wilgi, jaka12, kolibra,

    pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W zależności od programu szkolenia w danym aeroklubie.

  3. #3
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    I tylko w aeroklubie (do masy 5700 kg).

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Skoro padł już taki temat . Pewnie zainteresuje kogoś , coś takiego .Nakolannik.pl - Laszowanie

    Btw . Wielkie dzięki dla autora tego serwisu .

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Zgorzala

    Domyślnie

    Z punktu widzenia prawa nie ma czegos takiego. Jak samolot lapie sie w klase (np. SEP(L)) to mozna nim latac. Oczywiscie, problem bedzie jesli cos sie stanie i okaze sie, ze pilot nawet nie przeczytal instrukcji. Co innego jest zdanie wlasciciela - moze zazyczyc sobie obowiazkowe przeszkolenie. Osobiscie to nie polecam wsiadania samemu w Wilge, ale laszowanie z C152 na C150 przez 3.5 h w niektorych aeroklubach wynika chyba tylko z checi wyciagniecia kasy.
    Pozdrawiam,

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    lot. to kraj zakłamania

    Domyślnie

    Od dzisiaj wsiadac chłopaki z C-150 na Wilgę . Ten samolot nie boli

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Zgorzala

    Domyślnie

    No chyba nie od dzisiaj. To chyba byla stara aeroklubowa zasada. Szkolenie na zlinie (w moim przypadku na kolibrze), a pozniej wilga.
    Pozdrawiam,

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPPO

    Domyślnie

    Dzięki za uznanie Fijas (Nakolannik.pl)

    Co do Wilgi po C-15x, to akurat ja przeszedłem właśnie tą drogę. Nie jest łatwo, chociaż nie ma rzeczy niemożliwych. Początkowo trudno ląduje się na 3 punkty, ale od tego jest laszowanie, żeby się nauczyć

    Wilga zawsze była moim marzeniem. Piękny samolot ale dla Ceśniarza wyda się początkowo trudny i skomplikowany. A wrażenia z latania? Nieziemskie....
    Nakolannik.pl - pierwszy w Polsce niezbędnik pilota!
    Sigmet.pl - przekaźnik pogodowy - wszystko, czego potrzeba w jednym miejscu.

  9. #9
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Odświeżę temat :

    Szkoliłem się na C150 w jednym z aeroklubów. Wydana licencja z tego co wiem jest na "SEP(L)".

    Moje pytanie brzmi : Czy mogę w pewnym FTO wynająć po zapoznaniu się z instrukcją samolotu C172, czy muszę przejść "laszowanie"... Czekam aktualnie na wydanie licencji, ale czy jest w niej w ogóle zapis na jakich samolotach mogę latać czy nie ? Nie mówię o maszynach które wymagają szkolenia wg. programu Aeroklubu Polskiego np. An-2, tylko o maszynach pokroju małej Cessny.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Jeżeli właściciel tego wymaga to będziesz musiał zrobić krótkie szkolenie (aerokluby wymagaja laszowania na kazdy typ samolotu), jednak zgodnie z prawem możesz latać na samolotach które podpadają pod SEP(L) bez żadnego dodatkowego szkolenia.

  11. #11
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    I o to mi chodziło, w takim razie jutro dzwonię do ośrodka. Dzięki !
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Gdzie masz zamiar śmigać C172?

  13. #13
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Patrzyłem tu :

    Airport-Biernat ladowisko Żerniki Gadki- aeroklub,szkola latania,noclegi,uslugi hotelarskie

    Mimo iż podawane ceny netto to i tak są dość atrakcyjne. Mając "ekipę" 4os. to faktycznie wynajem większej Cessny wychodzi całkiem nieźle (choć to też trzeba przemyśleć bo do nabijania godzin jednak C150 lepsza )... Niestety w ogóle nie znam ośrodka, wyjdzie w praniu
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    Patrzyłem tu :

    Airport-Biernat ladowisko Żerniki Gadki- aeroklub,szkola latania,noclegi,uslugi hotelarskie

    Mimo iż podawane ceny netto to i tak są dość atrakcyjne. Mając "ekipę" 4os. to faktycznie wynajem większej Cessny wychodzi całkiem nieźle (choć to też trzeba przemyśleć bo do nabijania godzin jednak C150 lepsza )... Niestety w ogóle nie znam ośrodka, wyjdzie w praniu
    Przyjemnie lata się na SP-ROD (mocny silnik) i z tego co wiem ma całkiem dobre wzięcie. Sam się na nim laszowałem w Żernikach- najpierw strefa i trzy kręgi z właścicielem lotniska, a potem jeszcze pięć samodzielnych, łącznie 1h.

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko zrób wyważenie... z 4 osobami czasami nie da rady wziąć dużo paliwa.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •