W zależności od programu szkolenia w danym aeroklubie.
Witam
Nie wiem czy temat się już pojawił, jesli tak to sory.
Interesuje mnie robienie uprawnień na typ. Z tego co mówił mi mój instruktor liczba godzin jakie trzeba wylatac zalezy od konkretnego typu samolotu. Pytanie teraz czy te minima sa okreslone przez ulc czy tez każdy aeroklub ustala to na własną rękę. Prosiłbym również o podanie kilku przykładów np. wilgi, jaka12, kolibra,
pozdrawiam
W zależności od programu szkolenia w danym aeroklubie.
I tylko w aeroklubie (do masy 5700 kg).
Skoro padł już taki temat . Pewnie zainteresuje kogoś , coś takiego .Nakolannik.pl - Laszowanie
Btw . Wielkie dzięki dla autora tego serwisu .
Z punktu widzenia prawa nie ma czegos takiego. Jak samolot lapie sie w klase (np. SEP(L)) to mozna nim latac. Oczywiscie, problem bedzie jesli cos sie stanie i okaze sie, ze pilot nawet nie przeczytal instrukcji. Co innego jest zdanie wlasciciela - moze zazyczyc sobie obowiazkowe przeszkolenie. Osobiscie to nie polecam wsiadania samemu w Wilge, ale laszowanie z C152 na C150 przez 3.5 h w niektorych aeroklubach wynika chyba tylko z checi wyciagniecia kasy.
Pozdrawiam,
Od dzisiaj wsiadac chłopaki z C-150 na Wilgę . Ten samolot nie boli
No chyba nie od dzisiaj. To chyba byla stara aeroklubowa zasada. Szkolenie na zlinie (w moim przypadku na kolibrze), a pozniej wilga.
Pozdrawiam,
Dzięki za uznanie Fijas (Nakolannik.pl)
Co do Wilgi po C-15x, to akurat ja przeszedłem właśnie tą drogę. Nie jest łatwo, chociaż nie ma rzeczy niemożliwych. Początkowo trudno ląduje się na 3 punkty, ale od tego jest laszowanie, żeby się nauczyć
Wilga zawsze była moim marzeniem. Piękny samolot ale dla Ceśniarza wyda się początkowo trudny i skomplikowany. A wrażenia z latania? Nieziemskie....
Nakolannik.pl - pierwszy w Polsce niezbędnik pilota!
Sigmet.pl - przekaźnik pogodowy - wszystko, czego potrzeba w jednym miejscu.
Odświeżę temat :
Szkoliłem się na C150 w jednym z aeroklubów. Wydana licencja z tego co wiem jest na "SEP(L)".
Moje pytanie brzmi : Czy mogę w pewnym FTO wynająć po zapoznaniu się z instrukcją samolotu C172, czy muszę przejść "laszowanie"... Czekam aktualnie na wydanie licencji, ale czy jest w niej w ogóle zapis na jakich samolotach mogę latać czy nie ? Nie mówię o maszynach które wymagają szkolenia wg. programu Aeroklubu Polskiego np. An-2, tylko o maszynach pokroju małej Cessny.
Jeżeli właściciel tego wymaga to będziesz musiał zrobić krótkie szkolenie (aerokluby wymagaja laszowania na kazdy typ samolotu), jednak zgodnie z prawem możesz latać na samolotach które podpadają pod SEP(L) bez żadnego dodatkowego szkolenia.
Gdzie masz zamiar śmigać C172?
Patrzyłem tu :
Airport-Biernat ladowisko Żerniki Gadki- aeroklub,szkola latania,noclegi,uslugi hotelarskie
Mimo iż podawane ceny netto to i tak są dość atrakcyjne. Mając "ekipę" 4os. to faktycznie wynajem większej Cessny wychodzi całkiem nieźle (choć to też trzeba przemyśleć bo do nabijania godzin jednak C150 lepsza )... Niestety w ogóle nie znam ośrodka, wyjdzie w praniu
Zakładki