Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 72
Like Tree16Likes

Wątek: "Jak dorobić sobie skrzydeł"

  1. #21

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie


    Polecamy

    A powie może ktoś coś konkretniej na temat WAT'u ? NA stronce prawie nic nie ma .
    Na innych forach piszą że w WAT nie można zostać pilotem . A na ich stronce nie ma napisane nic o specjalności pilotaż tylko wszystko co jest to "kierunek lotnictwo i kosmonałtyka"

  2. #22

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Brema

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Z tego co pamiętam, to do PRz wcale nie trzeba mieć matury ma max, tylko najgorzej jest przetrwać początkowe semestry i weryfikację.

    Do pilotów wojskowych nie wiem jak to do końca jest ale jeszcze jest coś takiego jak LPW. Już nie pamiętam, czy daje to dodatkowe punkty, czy jest konieczne. Ale ludzie dostają tam teorię PPL(A) i jak dobrze pójdzie 20h nalotu.

    Co do linków do pilotów cywilnych to można by stworzyć bazę szkół odnośnie regionów, czy województw i dodać np.:
    http://www.smartaero.pl
    http://www.royalstaraero.pl
    http://www.flypolska.pl
    http://www.ftoadriana.com.pl

    Można dodać jeszcze:

    Strona Główna | Bartolini Air - Wynajem Samolotów, Szkolenia Lotnicze, Łódź . w Łodzi.

  3. #23
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michal Zobacz posta
    A powie może ktoś coś konkretniej na temat WAT'u ? NA stronce prawie nic nie ma .
    Na innych forach piszą że w WAT nie można zostać pilotem .
    A skąd w ogóle pomysł że można ?
    KZ

  4. #24

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Brema

    Domyślnie

    Może kolega myślał o byciu pilotem myśliwca. W końcu to Wojskowa Akademia Techniczna

  5. #25

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bosspawel Zobacz posta
    Jak zostać pilotem wojskowym (samoloty poddźwiękowe i helikoptery):[/COLOR][/SIZE][/B]



    Droga II
    1. Piszemy jak najlepiej egzamin gimnazjalny.
    2. Wysyłamy papiery do jak najlepszego liceum na profilu mat-fiz.
    3. Dostajemy się do tego liceum.
    4. Uczymy się jak najwięcej, aby napisać maturę na maxxx'a
    5. Wysyłamy papiery do WAT'u.
    6. Obieramy odpowiedni kierunek.
    7. Badania przechodzimy pomyślnie.
    8. Jesteśmy na WAT'u.
    9. Uczymy się aby ukończyć szkołę.
    10. PROMOCJA.

    Dlatego się pytam .. To wytłumaczy może ktoś ? Najlepiej autor ,skoro sam to napisał

  6. #26
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    No właśnie może autor, bo za wiele sensu to nie ma...
    KZ

  7. #27
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Do Mazowieckiego: Silvair - szko?a awiacji
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #28
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Były pytania odnośnie WAT'u. Sprostowanie - uczelnia szkoli mechaników Instytut Techniki Lotniczej Wydzia?u Mechatroniki WAT (wczoraj bym sobie dał rękę uciąć, że uczą tam na pilotów śmiłowców - FAIL)
    Kolejny ciekawy link : Pilot

  9. #29
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

  10. #30
    Zbanowany
    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Kurs teoretyczny dla kandydatów na instruktorów lotniczych FI(A) i FI(H)







    Do szkolenia może przystąpić osoba, która:
    a. posiada nalot, co najmniej 200 godzin, w tym, co najmniej 100 godzin lotu jako pilot-dowódca (PIC), jeśli posiada licencję pilota liniowego (samoloty) (ATPL(A)) lub pilota zawodowego (samoloty) (CPL(A)), lub 150 godzin lotu jako pilot-dowódca (PIC), jeśli posiada licencję) (PPL(A));
    b. spełnia wymagania, dot. wiedzy teoretycznej posiadacza licencji pilota zawodowego (samoloty) (CPL(A)) podane w AMC FCL 1.470(b);
    c. posiada nalot, co najmniej 30 godzin na samolotach jednosilnikowych tłokowych, z których co najmniej 5 godzin musi zostać uzyskane w czasie sześciu miesięcy bezpośrednio poprzedzających wstępny egzamin praktyczny podany w ust. (f) poniżej;
    d. odbyła co najmniej 10 godzin szkolenia praktycznego w lotach wg wskazań przyrządów z których nie więcej niż 5 godzin może być uzyskane na urządzeniu do szkolenia procedur lotu (FNPT) lub na symulatorze lotu;
    e. wykonała co najmniej 20 godzin lotów nawigacyjnych jako pilot-dowódca (PIC) samolotu, w tym lot po trasie nie krótszej niż 540 km (300 NM) z dwoma lądowaniami z pełnym zatrzymaniem na dwu różnych lotniskach; oraz
    f. w czasie sześciu miesięcy bezpośrednio poprzedzających rozpoczęcie szkolenia zdała przed wykwalifikowanym zgodnie z JAR-FCL 1.330(f) instruktorem pilotażu (samoloty) (FI(A)) specjalny, wstępny, praktyczny egzamin kwalifikacyjny, oparty o kontrolę umiejętności podaną w Załączniku 3 do JAR FCL 1.240. Egzamin praktyczny będzie podstawą oceny możliwości podjęcia przez kandydata szkolenia instruktorskiego.
    Dokumenty jakie musi przedłożyć kandydat dla potwierdzenia wymaganych warunków progowych:

    • ważną licencję pilota samolotowego CPL(A) lub dla uprawnienia FI(A)(R) licencję PPL(A) wraz ze zdanym egzaminem teoretycznym z zakresu CPL(A) przed komisja LKE,
    • właściwe ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie.

  11. #31

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Na PRz jest tak, że część szkoleń opłaca uczelnia.

    Mam takie pytanie, czy mógłby ktoś zamieścić jakieś informacje i linki gdzie - o licencji pilota śmigłowca? Najlepiej szkolenie na Mi-8. Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!

  12. #32
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Pilot Club Nr 56 (7/2010) Lip-Sie
    Dziś trafiłem na ten magazyn (nie wiem nawet gdzie go dostać ), ale są co najmniej 3 artykuły, które mogą zainteresować tych, którzy forum "licencje i szkolenia lotnicze" czytają:

    • Na czym się szkolić
    • Jak zdobyć licencję pilota śmigłocowca PPL (H)
    • Kontroler ruchu lotniczego*

    *Zdaje się, że nie pisze jak nim zostać, ale opisuje specyfikę tego zawodu.

    Adminie/Modzie!
    Jeżeli naruszam któryś z punktów regulaminu, proszę o usunięcie posta (Reklama)

  13. #33

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Do pilotów wojskowych nie wiem jak to do końca jest ale jeszcze jest coś takiego jak LPW. Już nie pamiętam, czy daje to dodatkowe punkty, czy jest konieczne. Ale ludzie dostają tam teorię PPL(A) i jak dobrze pójdzie 20h nalotu.
    Tak, Na LPW idą osoby które bo badaniach otrzymały kat. zdrowotną: Z1A/Z1B/Z1C. W zależności od roku jest zazwyczaj miejsca dla pierwszych 40-100 osób które te badania przeszło. Szkolenie od roku 2010 odbywa się wg. norm PPL(A) JAR- po szkoleniu uzyskuje się zaświadczenie o odbytym kursie teoretycznym (można wtedy pójśćna egzamin do ULC'u) oraz zdobywa się dodatkowo 20h które jest liczone do PPL(A) JAR.
    Otrzymanie pozytywnej opini instruktora skutkuje dodatkowymi 15 pkt. podczas rekrutacji do WSOSP.

  14. #34

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Od 2007 roku szkolenie było w/g przepisów JAR, organizował Aeroklub orląt więc innych przepisów nie było.

  15. #35
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Wiadomo, że angielski b. ważny: https://sklep.pearsonlongman.pl/show...bookset_id=261 , napiszę co to jest za tydzień-dwa

  16. #36

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    W skrócie to może być przydatna książka do nauczenia się angielskiego lotniczego. Około 220 stron z frazeologią lotniczą do tego płytka.
    Zawiera głównie frazeologie pilot-wieża, a ćwiczenia polegają na słuchaniu i uzupełnianiu wolnych miejsc, są także zadania na słownictwo związane z pogodą, objaśnienie Volmetu i ATIS'u itp. Podzielone na 5 części :
    -Od rozpoczęcia przygotowania do momentu zajęcia pasa (line up)
    - Od startu do Top of climb (osiągnięcie poziomu przelotowego)
    -Przelot oraz zniżanie
    -Podejście do "zaparkowania" samolotu ;p
    oraz w części piątej podsumowanie (dwa loty: z Rexbury do Winston i z Dublina do Paryża)
    Na końcu jest jeszcze ćwiczenia słuchowe i frazeologia związana z TCAS.

    Nie miałem czasu przerobić jej całej i tylko ją przeglądałem i rozwiązywałem pojedyncze zadania, ale wg mnie można się z niej dużo nauczyć.
    Mam nadzieję, że Paweł dokładniej ją opisze
    Finch likes this.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie Czy to wystarczy, ewentualnie co jeszcze? Kariera Pilota

    Witam, jestem nowy na forum nie jestem bardzo obeznany w lotnictwie, ale moim marzeniem jst latać w zyciu mam 17 lat.
    Moje pytanie jest takie , Czy po ukończeniu tych kursów a. Kurs zapoznawczy: wykład 790 PLN, lot bezpłatny
    b. Kurs teoretyczny do licencji pilota turystycznego PPL(A): 1950 PLN
    c. Kursy praktyczne do licencji pilota turystycznego PPL(A): już od 22 050 PLN
    d. Szkolenie z międzynarodowej procedury radiokomunikacyjnej w jezyku angielskim przygotowujące do egzaminu ICAO 4 level: 2900 PLN.
    co juz mam po tych kursach, daleko jeszcze do tego bym mógł byc zatrudniony np w locie? Możliwe że zadałem bardzo głupie pytanie ale kto pyta nie bładzi, pozdrawiam

  18. #38
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Oj bardzo długa Żeby móc pracować w liniach lotniczych musisz mieć ATPL(frozen), a Ty po tym będziesz mieć jedynie PPL(A) czyli najniższy próg
    PPL(A) to licencja pilota turystycznego, nie zawodowego

  19. #39
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    punkty:
    a. Kurs zapoznawczy: wykład 790 PLN, lot bezpłatny
    d. Szkolenie z międzynarodowej procedury radiokomunikacyjnej w jezyku angielskim przygotowujące do egzaminu ICAO 4 level: 2900 PLN

    możesz śmiało odpuścić, mają na celu tylko i wyłącznie wyłudzenie pieniędzy. Zaden kurs zapoznawczy nie jest wymagany przed rozpoczęciem szkolenia do PPL(A). Jak chcesz się przeleciec samolotem aby zobaczyć jak to wszystko wyglada to zapraszam na priv. Na forum znajdziesz również kilku kolegów którzy za współdzielenie kosztów polecą z Tobą gdzie będziesz chciał, a wyjdzie Cię to sporo taniej. Co do punktu d to też nie widze sensu bo można się tego nauczyć samemu.

    punty b i c dają Ci licencję turystyczną, PPL(A), która nie upoważnia do latania zarobkowego.
    Aby w przyszłości latać zawodowo, musisz oprócz tego co napisałeś
    a. zdobyć dopowiedni nalot
    b. ukończyć kurs teoretyczny do ATPL(A) a następnie zdać w ULC egzamin z 14 przedmiotów.
    c. ukończyć szkolenia CPL(A), ME, IR, MCC

    A teraz najlepsze. Nie każdy pracodawca da możliwośc zrobienia Type Ratingu (szkolenia na typ)na jego koszt, często gęsto jak się pofarci to skredytuje ci to i będziesz mu to spłacać, albo będziesz musiał zrobić go na swój koszt.

    Skoro masz 17 lat to ucz się dzielnie i próbuj dostać się Politechnikę Rzeszowską albo do Chełma. Jak ciągnie się wojsko to do Dęblina. A PPLkę rób bo latanie to niesamowita frajda.
    Masz na tym forum temat zarówno o każdym ze szkoleń o jakim napisałem, jak również oddzielne tematy o każdej uczelni. Otwieraj i czytaj.

    Powodzenia i wytrwałości.

    Pozdro

  20. #40
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejna osoba z tym samym pytaniem... W głównym dziale licencje i szkolenia jest podpięty ten temat "Jak dorobić sobie skrzydeł" , zajrzyj najpierw, a jeżeli czegoś nie zrozumiesz lub będziesz miał jakieś wątpliwości to pytaj.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 04-03-2016, 23:16
  2. 27-01-2016, 01:46
  3. 31-12-2015, 03:27
  4. 06-12-2015, 22:54
  5. 28-03-2015, 21:55
  6. 25-02-2015, 21:57
  7. 18-10-2014, 11:39
  8. 08-09-2014, 00:38
  9. 01-09-2014, 09:05
  10. 07-12-2013, 23:19
  11. 17-11-2013, 23:18
  12. 06-10-2013, 19:14
  13. 13-05-2013, 20:16
  14. 03-04-2013, 07:50
  15. 23-02-2013, 17:39
  16. 17-02-2013, 15:41
  17. 28-01-2013, 13:39
  18. 09-01-2013, 22:53
  19. 14-12-2012, 09:06
  20. 02-09-2012, 21:24
  21. 28-08-2012, 12:42
  22. 05-07-2012, 18:40
  23. 29-01-2012, 19:19
  24. 14-01-2012, 22:36
  25. 07-10-2011, 23:32
  26. 04-10-2011, 21:04
  27. 01-06-2011, 00:24
  28. 31-05-2011, 12:25
  29. 29-05-2011, 23:14
  30. 10-04-2011, 18:43
  31. 09-01-2011, 17:59
  32. 30-12-2010, 17:31
  33. 27-10-2010, 18:14
  34. 28-09-2010, 15:36
  35. 23-09-2010, 18:08
  36. 17-09-2010, 18:34
  37. 16-09-2010, 19:29
  38. 25-07-2010, 00:49
  39. 11-05-2010, 05:39
  40. 06-05-2010, 21:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •