Dziekuje za odpowiedzi!:)
Wersja do druku
Dziekuje za odpowiedzi!:)
Można prosić moda o edycję pierwszego postu na to, co poniżej - trochę to wyklarowałem chyba ;)
Jak zostać pilotem wojskowym (0zł):
1. Należy wybrać liceum o profilu mat-fiz - obok angielskiego są to najwyżej punktowane przedmioty na WSOSP; OLL - liceum przygotowujące do WSOSP.
2. Papiery na WSOSP na kierunek pilotaż: Badania na Z1x (A-ponaddźwiękowe, B-poddźwiękowe, C-śmigłowce+transportowe), testy sprawnościowe (podciąganie, pływanie, bieg na 100m i 1000m), matura (matematyka, fizyka, angielski, polski).
3. Po ukończeniu nauki promocja oficerska.
Jak zostać pilotem turystycznym (20 000-25 000zł):
1. Badania lekarskie na 2 klasę.
2. Teoria, później praktyka w jednym z ośrodków szkolenia (Aeroklub lub jedna z wielu prywatnych szkół, np. Gold Wings, Runway itd.)
3. Egzaminy państwowe i licencja PPL(A).
El Wieczor:
1. Zbieramy $9000 + ok. 4000PLN na bilet do USA.
2. Uczymy się teorii do licencji PPL oraz komunikacji po angielsku we własnym zakresie jeszcze przed wylotem.
3. Dzwonimy (lub mailujemy) do FTO, które prowadzi szkolenia JAA PPL (lub FAA, kto co woli) i mówimy, kiedy będziemy na miejscu, żeby już samolot na nas czekał zatankowany.
4. Szkoła wysyła różne instrukcje i dokumenty potrzebne do wizy M1.
5. W kilka dni załatwiamy wizę i przez internet procedurę TSA.
6. Przylatujemy do USA, w FTO pobierają odciski palców. Czekamy na potwierdzenie z TSA do dnia następnego i od razu latamy.
7. Podczas trwania kursu praktycznego zdajemy wszystkie egzaminy teoretyczne na miejscu w FTO. Kursu teoretycznego nie ma.
8. Zdajemy egzamin praktyczny.
9. W najszybszym scenariuszu po kilkunastu dniach od przylotu jesteśmy pilotem, jednak na luzie i z night ratingiem ok 4-5 tygodni.
Jak zostać pilotem szybowcowym (3 000-4 000zł):
1. Badania lekarskie na 2 klasę.
2. Teoria, później praktyka w jednym z aeroklubów.
3. Egzaminy państwowe i licencja PPL(G).
Jak zostać pilotem liniowym(200 000-250 000zł/25 000zł/0zł):
1. Należy wybrać liceum o profilu mat-fiz - obok angielskiego są to najwyżej punktowane przedmioty na Politechnikę Rzeszowską.
2. Badania lekarskie na 1 klasę
3. Licencja PPL(A) jest praktycznie niezbędna di dostania się po 3/5 semestrze na specjalność pilotaż.4. Po ukończeniu studiów należy bardzo mocno szukać pracy w liniach z licencją ATPL frozen.
1. 200 000zł i łatwiejsza droga przez jedną z wielu prywatnych szkół, np. Gold Wings, Runway itd.
2. Po ukończeniu szkolenia szukania pracy w liniach z ATPL frozen.
Jak zostać stewardessą/stewardem(0zł):
1. Należy wybrać liceum o profilu lingwistycznym (np.: angielski + francuski)
2. Trzeba wybrać takie studia, aby najlepiej przygotowały nas do naszej pracy, więc też studia lingwistyczne. Dobrze patrzą na doświadczenie w np. jako kelner/-ka w porządnej restauracji.
3. Należy wysyłać CV do linii i czekać na nabór stewardess.
Linki:
Piloci wojskowi (Szkoły):
Ogólnokształcace Liceum Lotnicze
Witamy na stronie startowej
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...ll_deblin.html
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...438-wsosp.html
Piloci cywilni (Przykładowe ośrodki szkolenia i blogi):
RUNWAY PILOT SCHOOL
aliff-air
PILOT GROUND SCHOOL
Aeroklub Polski -
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - BLOG - dzien jak co dzien... w powietrzu - Blogi
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - tam gdzie pieprz rośnie... - Blogi
LATANIE W KATARZEAVIATE.PL // czyli jak zostać pilotem
Stewardessy (Jak zostać... i o zawodzie):
Jak zostać stewardessą? - Forum Wizaz.pl
Stewardessa.pl - Jak zostać stewardessą
Wniebowzięte - jak zostać stewardessą?
Pasazer.com
Byłem stewardem - Polska - Onet.pl Przewodnik
Stewardessy świata - Galeria - Onet.pl Podróże
: Jak zostałam stewardessą - Polska - Onet.pl Przewodnik
LOT - Jeśli chcesz zostać stewardesą / stewardem?
Za 4k to ciężko będzie zrobic licencję.
A co do tematu to można i tak:
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net...86787_700b.jpg
Raczej zostało uwzględnione samo szkolenie podstawowe. Do tego teoria i treningowe - w sumie z 10 chyba będzie, jak myślicie?
Odnośnie stewardess to ostatnio powstają różne szkoły:
http://www.goldwings.pl/szkola-stewardess-1/kursy.html
http://www.ventumair.eu/pl/?option=c...id=210&lang=en
Podobno ma to pomóc w znalezieniu pracy, jednak ja to wklejam tylko jako ciekawostkę :D
Co do pilotażu pasażerów to można dopisać jeszcze PWSZ w Chełmie. Niby PPL(A) nie jest oficjalnie wymagany, ale ogólnie chodzą opinie, że bez niego ciężko jest się tam dostać. Np w tym roku (jeśli dobrze pamiętam) na PRz dostała się jedna osoba bez PPL(A) - miał PLG.
Tak czy siak, szacun Paweł za podsumowanie. :)
Ktoś skończył już PWSZ i znalazł pracę w linii?
Ktoś na pewno.
Słyszałem (i było chyba nawet tutaj na forum) o jednym, który miał prace w W6 zanim skończył PWSZ.
Słyszałem dokładnie to samo, ale o PRr :mrgreen:
jest kilka osób, które dostały pracę w liniach zanim ukończyły PWSZ. Przeważnie są to osoby, które mają osiągnięcia w zawodach lotniczych. Niemniej jednak po PWSZ nie czeka tylko robota na zmywaku, a przynajmniej nie ma (pogłoski) akcji, że krewni wysokich rangą dostawali się na PRz...
:evil:
Jak zostać pilotem 4fun (dla pilota samolotu ultralekkiego):
1. Zbieramy 11-13 tysięcy PLN.
2. Robimy badania lekarskie minimum III Klasy w dowolnej przychodni oferującej badania z zakresu medycyny lotniczej
3. Jedziemy do aeroklubu lub szkoły prowadzącej szkolenia lotnicze i zapisujemy się na kurs UAP(A)
4. Uczymy się teorii i zdajemy kurs teoretyczny
5. Rozpoczynamy kurs praktyczny
6. W trakcie szkolenia zapisujemy się na egzamin na radiooperatora w UKE i zdajemy go
7. Kończymy praktykę, zdajemy teorię i praktykę przed egzaminatorem ULC
8. Jesteśmy pilotem.
Czy ktoś może wie jaka jest droga aby jak kolwiek pracować na płycie lotniska jako mechanik, lub na innym stanowisku?
Chodzi mi o GSE (Ground Support Equipment - Mechanicy Obsługi Naziemnej) , praca na płycie lotniska (PPL) ? - chodzi mi o pracę jak z tego wywiadu - Praca która przerodziła się w pasję - Lotnicza Polska -, lub coś podobnego.
Jak zostać pilotem od 0 do ATPL(A)
Małe ABC szkolenia do upragnionego ATPLa ;)
http://img12.imageshack.us/img12/9863/odzeradoatpla.png
Podane ceny czy ilości godzin są wartościami orientacyjnymi i zależą m.in. od ośrodka szkolenia oraz od naszej łatwości przyswajania wiedzy tajemnej :)
wow :shock:! Super zestawienie!
Nie uwzględnili w ogóle robienia nalotu :P Dali to w wymaganiach ale nie ma w kosztach. Dodatkowo nie są uwzględnione takie sprawy jak koszta egzaminów, badań.... a to potrafi sporo kosztować. Sama opłata urzędowa przy egzaminie na CPL to 2000 zł, przy teorii na ATPL 1000 zł.
Pod każdym podliczeniem wpisałem małym druczkiem, że do tego trzeba doliczyć (+opłaty za egzamin, wydanie licencji, wynajem samolotu na egzamin…)
Nalot też każdy buduje inaczej więc tego nie wpisywałem. Jeden polata za friko na holówce, a drugi niestety za wszystko zapłaci sam i jeśli sam to też na różnych samolotach w różnych cenach. Można przyjąć, że dolatać trzeba ok 100 ÷ 110 h * 350 ÷ 550 zł/h = 35.000 ÷ 60.500 zł.
Wydaje mi się, że i tak dużo informacji podałem "na tacy". I mimo to może to być dość pomocne dla osoby która dopiero chce się zorientować w temacie ;)
Dodałem info m.in. o ważności teorii ATPLa, budowie nalotu i ICAO lvl 4 ;) Może dałoby się tak zrobić żeby każdy nowy użytkownik przed napisaniem pierwszego posta w "Licencje i szkolenia lotnicze" musiał potwierdzić, że zapoznał się z treścią ninejszego tematu? Mogłoby to zaoszczędzić sporo miejsca przez zbędne pytania ;)
http://img827.imageshack.us/img827/1...eradoatpla.png
Warto opublikować to w oddzielnym temacie i podpiąć jako ogłoszenie.
+1 MASSIVELY!!! cool)
Z tym zastrzeżeniem, że części z nich "nie udaje się" odszukać tego działu, wobec czego bez "krempacji" wrzucają typowy zestaw pytań (często z równie typowym zastrzeżeniem, że każdy przypadek jest inny) w pierwsze lepsze miejsce na forum.
Co oznacza, że pomogłoby chyba tylko rozszerzenie procedury rejestracji o wskazówkę w stylu "zanim zapytasz, jak zostać pilotem, zapoznaj się z -> [link do rozpiski], pod rygorem chłosty i elektrowstrząsów". :twisted:
Taaaaaak! :twisted:
P.S. Tutaj jest rozpiska z dodatkową radą przy zdawaniu teori PPL(A). Gdyby ktoś miał jakieś sugestie odnośnie dodatkowych informacji, które możnaby w niej zamieścić to proszę dać znać. Niektóre pomysły przychodzą niestety po czasie :oops: