Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 66
Like Tree13Likes

Wątek: "Jak dorobić sobie skrzydeł"

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    Dziekuje za odpowiedzi!

  2. #42
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kunów k/ Ostrowiec Św.

    Domyślnie

    Można prosić moda o edycję pierwszego postu na to, co poniżej - trochę to wyklarowałem chyba


    Jak zostać pilotem wojskowym (0zł):
    1. Należy wybrać liceum o profilu mat-fiz - obok angielskiego są to najwyżej punktowane przedmioty na WSOSP; OLL - liceum przygotowujące do WSOSP.
    2. Papiery na WSOSP na kierunek pilotaż: Badania na Z1x (A-ponaddźwiękowe, B-poddźwiękowe, C-śmigłowce+transportowe), testy sprawnościowe (podciąganie, pływanie, bieg na 100m i 1000m), matura (matematyka, fizyka, angielski, polski).
    3. Po ukończeniu nauki promocja oficerska.

    Jak zostać pilotem turystycznym (20 000-25 000zł):
    1. Badania lekarskie na 2 klasę.
    2. Teoria, później praktyka w jednym z ośrodków szkolenia (Aeroklub lub jedna z wielu prywatnych szkół, np. Gold Wings, Runway itd.)
    3. Egzaminy państwowe i licencja PPL(A).

    El Wieczor:
    1. Zbieramy $9000 + ok. 4000PLN na bilet do USA.
    2. Uczymy się teorii do licencji PPL oraz komunikacji po angielsku we własnym zakresie jeszcze przed wylotem.
    3. Dzwonimy (lub mailujemy) do FTO, które prowadzi szkolenia JAA PPL (lub FAA, kto co woli) i mówimy, kiedy będziemy na miejscu, żeby już samolot na nas czekał zatankowany.
    4. Szkoła wysyła różne instrukcje i dokumenty potrzebne do wizy M1.
    5. W kilka dni załatwiamy wizę i przez internet procedurę TSA.
    6. Przylatujemy do USA, w FTO pobierają odciski palców. Czekamy na potwierdzenie z TSA do dnia następnego i od razu latamy.
    7. Podczas trwania kursu praktycznego zdajemy wszystkie egzaminy teoretyczne na miejscu w FTO. Kursu teoretycznego nie ma.
    8. Zdajemy egzamin praktyczny.
    9. W najszybszym scenariuszu po kilkunastu dniach od przylotu jesteśmy pilotem, jednak na luzie i z night ratingiem ok 4-5 tygodni.
    Jak zostać pilotem szybowcowym (3 000-4 000zł):
    1. Badania lekarskie na 2 klasę.
    2. Teoria, później praktyka w jednym z aeroklubów.
    3. Egzaminy państwowe i licencja PPL(G).

    Jak zostać pilotem liniowym(200 000-250 000zł/25 000zł/0zł):
    1. Należy wybrać liceum o profilu mat-fiz - obok angielskiego są to najwyżej punktowane przedmioty na Politechnikę Rzeszowską.
    2. Badania lekarskie na 1 klasę
    3. Licencja PPL(A) jest praktycznie niezbędna di dostania się po 3/5 semestrze na specjalność pilotaż.4. Po ukończeniu studiów należy bardzo mocno szukać pracy w liniach z licencją ATPL frozen.

    1. 200 000zł i łatwiejsza droga przez jedną z wielu prywatnych szkół, np. Gold Wings, Runway itd.
    2. Po ukończeniu szkolenia szukania pracy w liniach z ATPL frozen.

    Jak zostać stewardessą/stewardem(0zł):
    1. Należy wybrać liceum o profilu lingwistycznym (np.: angielski + francuski)
    2. Trzeba wybrać takie studia, aby najlepiej przygotowały nas do naszej pracy, więc też studia lingwistyczne. Dobrze patrzą na doświadczenie w np. jako kelner/-ka w porządnej restauracji.
    3. Należy wysyłać CV do linii i czekać na nabór stewardess.

    Linki:
    Piloci wojskowi (Szkoły):
    Ogólnokształcace Liceum Lotnicze
    Witamy na stronie startowej
    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...ll_deblin.html
    http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...438-wsosp.html

    Piloci cywilni (Przykładowe ośrodki szkolenia i blogi):
    RUNWAY PILOT SCHOOL
    aliff-air
    PILOT GROUND SCHOOL
    Aeroklub Polski -
    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - BLOG - dzien jak co dzien... w powietrzu - Blogi
    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - tam gdzie pieprz rośnie... - Blogi
    LATANIE W KATARZEAVIATE.PL // czyli jak zostać pilotem

    Stewardessy (Jak zostać... i o zawodzie):
    Jak zostać stewardessą? - Forum Wizaz.pl
    Stewardessa.pl - Jak zostać stewardessą
    Wniebowzięte - jak zostać stewardessą?
    Pasazer.com
    Byłem stewardem - Polska - Onet.pl Przewodnik
    Stewardessy świata - Galeria - Onet.pl Podróże
    : Jak zostałam stewardessą - Polska - Onet.pl Przewodnik
    LOT - Jeśli chcesz zostać stewardesą / stewardem?

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Finch Zobacz posta
    Jak zostać pilotem szybowcowym (3 000-4 000zł):
    Za 4k to ciężko będzie zrobic licencję.

    A co do tematu to można i tak:

  4. #44

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA,EPBC

    Domyślnie

    Raczej zostało uwzględnione samo szkolenie podstawowe. Do tego teoria i treningowe - w sumie z 10 chyba będzie, jak myślicie?

    Odnośnie stewardess to ostatnio powstają różne szkoły:
    http://www.goldwings.pl/szkola-stewardess-1/kursy.html
    http://www.ventumair.eu/pl/?option=c...id=210&lang=en

    Podobno ma to pomóc w znalezieniu pracy, jednak ja to wklejam tylko jako ciekawostkę

    Co do pilotażu pasażerów to można dopisać jeszcze PWSZ w Chełmie. Niby PPL(A) nie jest oficjalnie wymagany, ale ogólnie chodzą opinie, że bez niego ciężko jest się tam dostać. Np w tym roku (jeśli dobrze pamiętam) na PRz dostała się jedna osoba bez PPL(A) - miał PLG.

    Tak czy siak, szacun Paweł za podsumowanie.

  5. #45
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kunów k/ Ostrowiec Św.

    Domyślnie

    Ktoś skończył już PWSZ i znalazł pracę w linii?

  6. #46

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA,EPBC

    Domyślnie

    Ktoś na pewno.
    Słyszałem (i było chyba nawet tutaj na forum) o jednym, który miał prace w W6 zanim skończył PWSZ.

  7. #47
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Kunów k/ Ostrowiec Św.

    Domyślnie

    Słyszałem dokładnie to samo, ale o PRr

  8. #48

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPBC/EPLB

    Domyślnie

    jest kilka osób, które dostały pracę w liniach zanim ukończyły PWSZ. Przeważnie są to osoby, które mają osiągnięcia w zawodach lotniczych. Niemniej jednak po PWSZ nie czeka tylko robota na zmywaku, a przynajmniej nie ma (pogłoski) akcji, że krewni wysokich rangą dostawali się na PRz...


  9. #49

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Jak zostać pilotem 4fun (dla pilota samolotu ultralekkiego):


    1. Zbieramy 11-13 tysięcy PLN.
    2. Robimy badania lekarskie minimum III Klasy w dowolnej przychodni oferującej badania z zakresu medycyny lotniczej
    3. Jedziemy do aeroklubu lub szkoły prowadzącej szkolenia lotnicze i zapisujemy się na kurs UAP(A)
    4. Uczymy się teorii i zdajemy kurs teoretyczny
    5. Rozpoczynamy kurs praktyczny
    6. W trakcie szkolenia zapisujemy się na egzamin na radiooperatora w UKE i zdajemy go
    7. Kończymy praktykę, zdajemy teorię i praktykę przed egzaminatorem ULC
    8. Jesteśmy pilotem.

  10. #50
    Awatar unibal

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Brzozów

    Domyślnie

    Czy ktoś może wie jaka jest droga aby jak kolwiek pracować na płycie lotniska jako mechanik, lub na innym stanowisku?
    Chodzi mi o GSE (Ground Support Equipment - Mechanicy Obsługi Naziemnej) , praca na płycie lotniska (PPL) ? - chodzi mi o pracę jak z tego wywiadu - Praca która przerodziła się w pasję - Lotnicza Polska -, lub coś podobnego.
    350D + Synta 8" , SkyMaster 25x70 , Sigma 70-300mm
    L984, L986 + skróty
    Galeria, archiwalne-sigma

  11. #51
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak zostać pilotem od 0 do ATPL(A)
    Małe ABC szkolenia do upragnionego ATPLa



    Podane ceny czy ilości godzin są wartościami orientacyjnymi i zależą m.in. od ośrodka szkolenia oraz od naszej łatwości przyswajania wiedzy tajemnej
    Irik, aaben, alien and 3 others like this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #52

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    wow ! Super zestawienie!

  13. #53

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Nie uwzględnili w ogóle robienia nalotu :P Dali to w wymaganiach ale nie ma w kosztach. Dodatkowo nie są uwzględnione takie sprawy jak koszta egzaminów, badań.... a to potrafi sporo kosztować. Sama opłata urzędowa przy egzaminie na CPL to 2000 zł, przy teorii na ATPL 1000 zł.

  14. #54
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pod każdym podliczeniem wpisałem małym druczkiem, że do tego trzeba doliczyć (+opłaty za egzamin, wydanie licencji, wynajem samolotu na egzamin…)

    Nalot też każdy buduje inaczej więc tego nie wpisywałem. Jeden polata za friko na holówce, a drugi niestety za wszystko zapłaci sam i jeśli sam to też na różnych samolotach w różnych cenach. Można przyjąć, że dolatać trzeba ok 100 ÷ 110 h * 350 ÷ 550 zł/h = 35.000 ÷ 60.500 zł.

    Wydaje mi się, że i tak dużo informacji podałem "na tacy". I mimo to może to być dość pomocne dla osoby która dopiero chce się zorientować w temacie
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  15. #55
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    wow ! Super zestawienie!
    Wywalić to gdzieś w eksponowane miejsce, żeby wisiało na widoku!
    For every solution there is a problem.

  16. #56

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Nalot też każdy buduje inaczej więc tego nie wpisywałem. Jeden polata za friko na holówce, a drugi niestety za wszystko zapłaci sam i jeśli sam to też na różnych samolotach w różnych cenach. Można przyjąć, że dolatać trzeba ok 100 ÷ 110 h * 350 ÷ 550 zł/h = 35.000 ÷ 60.500 zł.
    Możesz dokładnie ten cytat tam gdzieś dopisać i będzie wszystko tak jak należy

  17. #57
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dodałem info m.in. o ważności teorii ATPLa, budowie nalotu i ICAO lvl 4 Może dałoby się tak zrobić żeby każdy nowy użytkownik przed napisaniem pierwszego posta w "Licencje i szkolenia lotnicze" musiał potwierdzić, że zapoznał się z treścią ninejszego tematu? Mogłoby to zaoszczędzić sporo miejsca przez zbędne pytania

    Liveed, alien, PiotrekR and 2 others like this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  18. #58

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Warto opublikować to w oddzielnym temacie i podpiąć jako ogłoszenie.

  19. #59
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Może dałoby się tak zrobić żeby każdy nowy użytkownik przed napisaniem pierwszego posta w "Licencje i szkolenia lotnicze" musiał potwierdzić, że zapoznał się z treścią ninejszego tematu?
    +1 MASSIVELY!!!
    Z tym zastrzeżeniem, że części z nich "nie udaje się" odszukać tego działu, wobec czego bez "krempacji" wrzucają typowy zestaw pytań (często z równie typowym zastrzeżeniem, że każdy przypadek jest inny) w pierwsze lepsze miejsce na forum.
    Co oznacza, że pomogłoby chyba tylko rozszerzenie procedury rejestracji o wskazówkę w stylu "zanim zapytasz, jak zostać pilotem, zapoznaj się z -> [link do rozpiski], pod rygorem chłosty i elektrowstrząsów".
    DCTunlimited likes this.
    For every solution there is a problem.

  20. #60
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    "zanim zapytasz, jak zostać pilotem, zapoznaj się z -> [link do rozpiski], pod rygorem chłosty i elektrowstrząsów".
    Taaaaaak!

    P.S. Tutaj jest rozpiska z dodatkową radą przy zdawaniu teori PPL(A). Gdyby ktoś miał jakieś sugestie odnośnie dodatkowych informacji, które możnaby w niej zamieścić to proszę dać znać. Niektóre pomysły przychodzą niestety po czasie
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-12-2013, 23:19
  2. 17-11-2013, 23:18
  3. 06-10-2013, 19:14
  4. 13-05-2013, 20:16
  5. 03-04-2013, 07:50
  6. 23-02-2013, 17:39
  7. 17-02-2013, 15:41
  8. 28-01-2013, 13:39
  9. 09-01-2013, 22:53
  10. 14-12-2012, 09:06
  11. 02-09-2012, 21:24
  12. 28-08-2012, 12:42
  13. 05-07-2012, 18:40
  14. 29-01-2012, 19:19
  15. 14-01-2012, 22:36
  16. 07-10-2011, 23:32
  17. 04-10-2011, 21:04
  18. 01-06-2011, 00:24
  19. 31-05-2011, 12:25
  20. 29-05-2011, 23:14
  21. 10-04-2011, 18:43
  22. 09-01-2011, 17:59
  23. 30-12-2010, 17:31
  24. 27-10-2010, 18:14
  25. 28-09-2010, 15:36
  26. 23-09-2010, 18:08
  27. 17-09-2010, 18:34
  28. 16-09-2010, 19:29
  29. 25-07-2010, 00:49
  30. 11-05-2010, 05:39
  31. 06-05-2010, 21:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •