Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 72 z 72
Like Tree16Likes

Wątek: "Jak dorobić sobie skrzydeł"

  1. #61

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Po co ludzie chca wyrabiac licencje i studia ? Skoro zrobisz prywatnie licencje to nie robisz studiow . Robisz studia i masz za darmo licencje . PS. W Ventum air mace 0-ATPL kosztuje 140 000zł

  2. #62
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dominik Chrobak Zobacz posta
    Po co ludzie chca wyrabiac licencje i studia ? Skoro zrobisz prywatnie licencje to nie robisz studiow.
    Wydaje mi się, że warto mieć jakiś plan B na wypadek gdyby nie daj Boziu zdrowie nie dopisało
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #63

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Ej napiszecie mi co zrobić na samym początku. Nie chodzę do żadnego aeroklubu i nic. Proszę o pomoc gdzie na samym początku zacząć.

  4. #64
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    O to to
    Jak zostać pilotem wojskowym (myśliwce):

    Droga I
    1. Wysyłamy papiery do OLL Dęblin.
    2. Jedziemy na badania.
    3. Dostajemy Z1A.
    4. Piszemy jak najlepiej egzamin gimnazjalny.
    5. Dostajemy się do OLL.
    6. Uczymy się jak najwięcej, aby napisać maturę na maxxx'a.
    7. Dostajemy się do WSOSP.
    8. Uczymy się...
    9. Uczymy się...
    10. PROMOCJA i jesteśmy pilotami wojskowymi.

    Droga II
    1. Piszemy jak najlepiej egzamin gimnazjalny.
    2. Wysyłamy papiery do jak najlepszego liceum na profilu mat-fiz.
    3. Dostajemy się do tego liceum.
    4. Uczymy się jak najwięcej, aby napisać maturę na maxxx'a
    5. Wysyłamy papiery do WSOSP.
    6. Jedziemy na badania.
    7. Dostajemy Z1A .
    8. Dostajemy się do WSOSP.
    9. Uczymy się...
    10. Uczymy się...
    11. PROMOCJA i jesteśmy pilotami wojskowymi.

    Jak zostać pilotem wojskowym (samoloty poddźwiękowe i helikoptery):


    Droga I
    1. Piszemy jak najlepiej egzamin gimnazjalny.
    2. Wysyłamy papiery do jak najlepszego liceum na profilu mat-fiz.
    3. Dostajemy się do tego liceum.
    4. Uczymy się jak najwięcej, aby napisać maturę na maxxx'a
    5. Wysyłamy papiery do WSOSP.
    6. Obieramy odpowiedni kierunek.
    7. Badania przechodzimy pomyślnie.
    8. Jesteśmy na WSOSP
    9. Uczymy się aby ukończyć szkołę
    10. PROMOCJA

    Droga II
    1. Piszemy jak najlepiej egzamin gimnazjalny.
    2. Wysyłamy papiery do jak najlepszego liceum na profilu mat-fiz.
    3. Dostajemy się do tego liceum.
    4. Uczymy się jak najwięcej, aby napisać maturę na maxxx'a
    5. Wysyłamy papiery do WAT'u.
    6. Obieramy odpowiedni kierunek.
    7. Badania przechodzimy pomyślnie.
    8. Jesteśmy na WAT'u.
    9. Uczymy się aby ukończyć szkołę.
    10. PROMOCJA.

    Jak zostać pilotem 4fun (dla pilota turystycznego*):


    Droga I
    1. Zbieramy 30 tysięcy +.
    2. Jedziemy do aeroklubu lub szkoły prowadzącej szkolenia lotnicze i zapisujemy się na kurs PPL(A)
    3. Zdajemy kurs teoretyczny i praktyczny
    4. Jesteśmy pilotem.

    Droga II
    1. Zbieramy $9000 + ok. 4000PLN na bilet do USA.
    2. Uczymy się teorii do licencji PPL oraz komunikacji po angielsku we własnym zakresie jeszcze przed wylotem.
    3. Dzwonimy (lub mailujemy) do FTO, które prowadzi szkolenia JAA PPL (lub FAA, kto co woli) i mówimy, kiedy będziemy na miejscu, żeby już samolot na nas czekał zatankowany.
    4. Szkoła wysyła różne instrukcje i dokumenty potrzebne do wizy M1.
    5. W kilka dni załatwiamy wizę i przez internet procedurę TSA.
    6. Przylatujemy do USA, w FTO pobierają odciski palców. Czekamy na potwierdzenie z TSA do dnia następnego i od razu latamy.
    7. Podczas trwania kursu praktycznego zdajemy wszystkie egzaminy teoretyczne na miejscu w FTO. Kursu teoretycznego nie ma.
    8. Zdajemy egzamin praktyczny.
    9. W najszybszym scenariuszu po kilkunastu dniach od przylotu jesteśmy pilotem, jednak na luzie i z night ratingiem ok 4-5 tygodni.

    *napisałem dla pilota turystycznego, ale tak samo robi się dla np. szybowców tylko cena mniejsza.

    Jak zostać pilotem liniowym:


    Droga I
    1. Idziemy do liceum o profilu mat-fiz/technikum lotniczego.
    2. Nauka, żeby mieć jak najlepszy wynik z matury.
    3. Składamy papiery do Politechniki Rzeszowskiej.
    4. Jeżeli uda nam się dostać do Politechniki to uczymy się za trzech, aby dostać się na kierunek pilotaż.
    5. Jak się dostaniemy to uczymy się za pięciu.
    6. I tu nie wiem jak jest z licencjami, więc proszę o uzupełnienie.
    7. Może uda się teraz dostać do LOT'u lub jakiejkolwiek innej linii lotniczej.

    Droga II
    1. Uczymy się
    2. Dostajemy pracę - można jej nienawidzić - trzeba tylko uzbierać około 200 000zł
    3. Idziemy do szkoły, która oferuje doprowadzenie nas do licencji "ATPL frozen".
    4. Może uda się teraz dostać do LOT'u lub jakiejkolwiek innej linii lotniczej.

  5. #65

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Gimnazjum jak najlepiej przejść a potem na technikum to już do odpowiedniej szkoły Dz

  6. #66

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Ukończenie pilotażu nie daje gwarancji ani nawet możliwości podjęcia odrazu pracy w liniach w obecnych czasach, to może połowa drogi. Tak samo samemu finansując szkolenie, zrobienie frozena to dopiero początek zabawy.

  7. #67

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cześć chciałbym się zapytać czy bez PPLa można w praktyce marzyć by się dostać na pilotaż. Teoretycznie patrzyłem na stronie PR i nic nie było tam na ten temat napisane (albo po prostu jestem ślepy ) bo rozumiem, że pierwsze 3 semestry to lotnictwo i kosmonautyka a później można się starać o pilotaż. No i właśnie czy na to lotnictwo i kosmonautyka potrzebne jest PPL, a jeżeli nie to czy później na pilotaż jest to potrzebne?
    Z góry dziękuję za wyrozumiałość za nieogarnięcie tematu

  8. #68
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to od przyszłego roku w PRZ nie będzie punktowane doświadczenie lotnicze (PPL również).

  9. #69

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.

  10. #70
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Od kilku dni ZSP nr 3 jest bogatszy o trenażer procedur lotniczo-nawigacyjnych - Flight and Navigation Procedures Trainer.
    Oficjalna strona Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych "Mechanik" im, Stanisława Staszica w Krośnie. - Mechanik przygotowany do symulacyjnego szkolenia pilotażowego
    pyza_snk likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #71
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Szkolenie pilota komercyjnego to około 5-8 lat nauki, koszty rzędu 200 tys. zł, ale zawód na całe życie i ogromny prestiż, związany z równie dużą odpowiedzialnością.
    Jak zostać następcą kpt. Wrony - Facet
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #72
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli kiedykolwiek marzyłeś, żeby zostać pilotem i pracować w linii lotniczej, to trafiłeś w odpowiednie miejsce. Na stronie Born to Fly dowiesz się jak zostać pilotem zawodowym.
    Jak zostać pilotem? - Born to fly
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

LinkBacks (?)

  1. 04-03-2016, 23:16
  2. 27-01-2016, 01:46
  3. 31-12-2015, 03:27
  4. 06-12-2015, 22:54
  5. 28-03-2015, 21:55
  6. 25-02-2015, 21:57
  7. 18-10-2014, 11:39
  8. 08-09-2014, 00:38
  9. 01-09-2014, 09:05
  10. 07-12-2013, 23:19
  11. 17-11-2013, 23:18
  12. 06-10-2013, 19:14
  13. 13-05-2013, 20:16
  14. 03-04-2013, 07:50
  15. 23-02-2013, 17:39
  16. 17-02-2013, 15:41
  17. 28-01-2013, 13:39
  18. 09-01-2013, 22:53
  19. 14-12-2012, 09:06
  20. 02-09-2012, 21:24
  21. 28-08-2012, 12:42
  22. 05-07-2012, 18:40
  23. 29-01-2012, 19:19
  24. 14-01-2012, 22:36
  25. 07-10-2011, 23:32
  26. 04-10-2011, 21:04
  27. 01-06-2011, 00:24
  28. 31-05-2011, 12:25
  29. 29-05-2011, 23:14
  30. 10-04-2011, 18:43
  31. 09-01-2011, 17:59
  32. 30-12-2010, 17:31
  33. 27-10-2010, 18:14
  34. 28-09-2010, 15:36
  35. 23-09-2010, 18:08
  36. 17-09-2010, 18:34
  37. 16-09-2010, 19:29
  38. 25-07-2010, 00:49
  39. 11-05-2010, 05:39
  40. 06-05-2010, 21:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •