Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Marcin Bielski
    Goście

    Domyślnie Przerobienie licencji FAA na licencje polska


    Polecamy

    Mam pytanie czy ktos z Was ma moze informacje na ten temat lub sam nostryfikowal licencje
    FAA CPL ME IR na licencje polska lub JAA

    Jak to wyglada i gdzie to mozna w miare szybko zrobic.
    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i informacje.
    Gdyby ktos mial pytania na temat szkolenia w USA chetnie odpowiem na pytania.

    pozdrawiam

    Marcin

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    gdzie latasz?

  3. #3
    Marcin Bielski
    Goście

    Domyślnie

    Latalem w Skypark w Ohio i w Gary pod Chicago.

  4. #4
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    271

    Domyślnie

    Zobacz na www.awiator.com Tam koledzy opisywali co Ciebie czeka.
    AllOver

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Przekwalifikowanie licencji FAA w ULCu

    Jak wygląda procedura przekwalifikowania licencji amerykańskiej na europejską? Chodzi mi tu głównie o PPL(a).
    Czy polega to tylko na zdaniu w ULCu egzaminów (teorii i praktyki) czy trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?
    Weźmy przykładową sytuację: młody pilot wraca ze Stanów ze "świeżą" licencją PPL(a) FAA i nalotem 40h na C152.
    No i czy dostaje automatycznie "VFR noc" jako że amerykański program przewiduje także nocne loty?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Weryfikacja licencji FAA to jest droga przez mękę.

    Dodatkowo z dnia na dzień zmieniają się wymogi ULC'u...

    Na obecnym etapie jest tak, że trzeba w jakimś autoryzowanym ośrodku zrobić weryfikację (tzn. ileś tam godzin wylatać), a potem normalnie w ULC'u zdać teorię i praktykę.

    Nie wiem jak to jest w przypadku PPL(A), ale w przypadku weryfikacji amerykańskich ME + IR + CPL to jest to około 10-12 tysięcy złotych
    Marcin

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prznow
    młody pilot wraca ze Stanów ze "świeżą" licencją PPL(a) FAA i nalotem 40h na C152.
    realistycznie to bedzie blizej 65-80h

    Cytat Zamieszczone przez Marcin Zajdel
    w przypadku weryfikacji amerykańskich ME + IR + CPL to jest to około 10-12 tysięcy złotych
    ta cena jest tylko za "weryfikacje" czy to jest calkowity koszt przerobienia licencji amerykanskiej na europejska??

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    PPL(A) dają od ręki jak się ładnie poprosi (info z 1 ręki)

  9. #9
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    w ULC? od reki?? piekny oksymoron!

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    ta cena jest tylko za "weryfikacje" czy to jest calkowity koszt przerobienia licencji amerykanskiej na europejska??[/quote]

    To jest cena tylko za weryfikacje + dojazdy + noclegi w ośrodku szkoleniowym.

    Do tego trzeba dodać egzaminy państwowe czyli:
    CPL 2000 zł
    ME 300 zł
    IR 300 zł
    IR ME 300 zł

    i oczywiście koszt wynajęcia samolotu na te egzaminy. 2,5 godziny na Senece.

    Czyli całość pewnie z około 20 tysięcy.
    Marcin

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan
    w ULC? od reki?? piekny oksymoron!
    Może się pozmieniało. Pytałem 4 miesiące temu face to face - wspominał, że przy PPL(a) nie ma problemów, nawet egzaminów nie trzeba zdawać. Natomiast opowiadał także o IR, przy którym to wystarczy zdać owy egzamin teoretyczny i praktyczny, co kłóci się z tym co napisał kolega Marcin. Może więc rzeczywiście nie był do końca poinformowany...

  12. #12
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Marcinie,

    Mysmy juz mieli z soba kontakt przez email. Pytales sie mnie o taka informacje ale wtedy nie mialem dla ciebie konkretnej odpowiedzi. Dzis ja mam. Aby nie pisac tu przez godzine podaje ci link gdzie opisany jest caly proces konwersji i problemow z jakimi mozesz sie borykac.

    http://dariuszwielgat.com/Board/index.php?topic=20.0

    Pozdrawiam cie goraca !

    Darek
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  13. #13
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Ja wlasnie przeszlem caly ten proces i podaje wam linka z opisem jak to wszystko wyglada i jakie problemy mozecie napotkac przy procesie konwersji w Polsce.

    http://dariuszwielgat.com/Board/index.php?topic=20.0

    Pozdrawiam goraco !

    Darek
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  14. #14
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    dariuszw, fajnie fajnie. Ktos przetarl szlak wreszcie. mozliwe, ze nie jestes pierwszy, ale na pewno jestes pierwszy, ktory sie tym podzielil z innymi ;-). z tej calosci nie rozumiem jednej rzeczy. zdawales jezyk angielski przy konwersji licencji? czy wszystkie egzaminy teoretyczne miales zdane w Polsce czy robiles to kompleksowo w Stanach?? bo jesli w Stanach, to nie rozumiem potrzeby zdawania takiego egzaminu. nie znajac jezyka nie zdalbys 14 egzaminow, nieprawdaz?? to taka mala dygresyjka. dzieki za info. ja co prawda nie mam zakladam potrzeby konwersji w Polsce ale na pewno ktos z tego skorzysta ;-)

    K

  15. #15
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Angielski jest wymogiem ICAO wprowadzonym w tym roku i wszyscy piloci musza zdac ten test, nawet w good old USA. Ja zdawalem egzaminy w USA i musialem rowniez zdac angielski tu w kraju. Dostalem poziom 6-ty a wiec mam juz spokoj dozywotnie ale ostrzegam ze jest to dosc trudny test i warto przerobic materialy przygotowujace przed podejsciem do egzaminu.

    Pozdrawiam !

    Darek
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Schiller Park/Dąbrowa Tarnowska

    Cool z FAR do JAA

    Witam!

    Obecnie mam licencję CPL ME/IR i zamrożony egzamin ATPL według przepisów Amerykańskich FAR (FAA) CZy ktoś wie może jak wygląda nostryfikacja tych licencji w Polsce i jak to najlepiej zrobić?

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Kolega Dariuszw podał wyżej linka o procesie konwersji w Polsce Proces konwersji w Polsce

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    a jak wyglada kwestia UZNANIA CPL ??? (nie konwersji)

    Czy jesli szkolenie odbywa sie wg JAA w kraju non-JAR to poporostu mam licencje JAR i tyle?

    pozdraw,
    Adam

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •