gdzie latasz?
Mam pytanie czy ktos z Was ma moze informacje na ten temat lub sam nostryfikowal licencje
FAA CPL ME IR na licencje polska lub JAA
Jak to wyglada i gdzie to mozna w miare szybko zrobic.
Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki i informacje.
Gdyby ktos mial pytania na temat szkolenia w USA chetnie odpowiem na pytania.
pozdrawiam
Marcin
gdzie latasz?
Latalem w Skypark w Ohio i w Gary pod Chicago.
Zobacz na www.awiator.com Tam koledzy opisywali co Ciebie czeka.
AllOver
Jak wygląda procedura przekwalifikowania licencji amerykańskiej na europejską? Chodzi mi tu głównie o PPL(a).
Czy polega to tylko na zdaniu w ULCu egzaminów (teorii i praktyki) czy trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki?
Weźmy przykładową sytuację: młody pilot wraca ze Stanów ze "świeżą" licencją PPL(a) FAA i nalotem 40h na C152.
No i czy dostaje automatycznie "VFR noc" jako że amerykański program przewiduje także nocne loty?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Weryfikacja licencji FAA to jest droga przez mękę.
Dodatkowo z dnia na dzień zmieniają się wymogi ULC'u...
Na obecnym etapie jest tak, że trzeba w jakimś autoryzowanym ośrodku zrobić weryfikację (tzn. ileś tam godzin wylatać), a potem normalnie w ULC'u zdać teorię i praktykę.
Nie wiem jak to jest w przypadku PPL(A), ale w przypadku weryfikacji amerykańskich ME + IR + CPL to jest to około 10-12 tysięcy złotych
Marcin
realistycznie to bedzie blizej 65-80hZamieszczone przez prznow
ta cena jest tylko za "weryfikacje" czy to jest calkowity koszt przerobienia licencji amerykanskiej na europejska??Zamieszczone przez Marcin Zajdel
PPL(A) dają od ręki jak się ładnie poprosi (info z 1 ręki)
w ULC? od reki?? piekny oksymoron!
ta cena jest tylko za "weryfikacje" czy to jest calkowity koszt przerobienia licencji amerykanskiej na europejska??[/quote]
To jest cena tylko za weryfikacje + dojazdy + noclegi w ośrodku szkoleniowym.
Do tego trzeba dodać egzaminy państwowe czyli:
CPL 2000 zł
ME 300 zł
IR 300 zł
IR ME 300 zł
i oczywiście koszt wynajęcia samolotu na te egzaminy. 2,5 godziny na Senece.
Czyli całość pewnie z około 20 tysięcy.
Marcin
Może się pozmieniało. Pytałem 4 miesiące temu face to face - wspominał, że przy PPL(a) nie ma problemów, nawet egzaminów nie trzeba zdawać. Natomiast opowiadał także o IR, przy którym to wystarczy zdać owy egzamin teoretyczny i praktyczny, co kłóci się z tym co napisał kolega Marcin. Może więc rzeczywiście nie był do końca poinformowany...Zamieszczone przez gaugan
Marcinie,
Mysmy juz mieli z soba kontakt przez email. Pytales sie mnie o taka informacje ale wtedy nie mialem dla ciebie konkretnej odpowiedzi. Dzis ja mam. Aby nie pisac tu przez godzine podaje ci link gdzie opisany jest caly proces konwersji i problemow z jakimi mozesz sie borykac.
http://dariuszwielgat.com/Board/index.php?topic=20.0
Pozdrawiam cie goraca !
Darek
Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com
Ja wlasnie przeszlem caly ten proces i podaje wam linka z opisem jak to wszystko wyglada i jakie problemy mozecie napotkac przy procesie konwersji w Polsce.
http://dariuszwielgat.com/Board/index.php?topic=20.0
Pozdrawiam goraco !
Darek
Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com
dariuszw, fajnie fajnie. Ktos przetarl szlak wreszcie. mozliwe, ze nie jestes pierwszy, ale na pewno jestes pierwszy, ktory sie tym podzielil z innymi ;-). z tej calosci nie rozumiem jednej rzeczy. zdawales jezyk angielski przy konwersji licencji? czy wszystkie egzaminy teoretyczne miales zdane w Polsce czy robiles to kompleksowo w Stanach?? bo jesli w Stanach, to nie rozumiem potrzeby zdawania takiego egzaminu. nie znajac jezyka nie zdalbys 14 egzaminow, nieprawdaz?? to taka mala dygresyjka. dzieki za info. ja co prawda nie mam zakladam potrzeby konwersji w Polsce ale na pewno ktos z tego skorzysta ;-)
K
Angielski jest wymogiem ICAO wprowadzonym w tym roku i wszyscy piloci musza zdac ten test, nawet w good old USA. Ja zdawalem egzaminy w USA i musialem rowniez zdac angielski tu w kraju. Dostalem poziom 6-ty a wiec mam juz spokoj dozywotnie ale ostrzegam ze jest to dosc trudny test i warto przerobic materialy przygotowujace przed podejsciem do egzaminu.
Pozdrawiam !
Darek
Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com
Witam!
Obecnie mam licencję CPL ME/IR i zamrożony egzamin ATPL według przepisów Amerykańskich FAR (FAA) CZy ktoś wie może jak wygląda nostryfikacja tych licencji w Polsce i jak to najlepiej zrobić?
Kolega Dariuszw podał wyżej linka o procesie konwersji w Polsce Proces konwersji w Polsce
Zakładki