Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie Pilot strazak w jednym ?


    Polecamy

    Witam forumowiczow. Pytanie brzmi: jakie uprawnienia trzeba miec zeby gasic latajacymi cysternami (czy jak to profesjonalnie sie nazywa) pozary np lasow w porze suchej, tak jak to robia w U.S.A. Hiszpani czy chociazby w Australii. Jak to sie ma do naszego ''dziwnego'' kraju czy sie wogole stosuje taki rodzaj gaszenia pozarow co sie z tego ma o ile jesli sie dostaje cokolwiek za to i jak to sie ma na swiecie czy ktos sie bardziej w tym temacie orientuje ? Mysle ze to nie glupie pytania a i sama praca takiego pilota jest dosc ciekawa moim zdaniem taka odskocznia od sciezki ktora wszyscy by chcieli isc uparcie w strone ATPL'u za wszelkie info dziekuje z gory

  2. #2
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Program do szkolenia w lotach FFF posiada Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Ziemi Lubuskiej. Warunki wstępne to min CPL(A), nalot PIC min 500h i oczywiście typ An-2.

  3. #3
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do gaszenia pożarów lasów z powietrza to w naszym kraju oczywiście też jest stosowane. Do tego celu wykorzystuje się dromadery i śmigłowce, co prawda nie jest to wykorzystanie w takim stopniu jak w krajach które podałeś jako przykład. W Polsce nie opłacalne jest gaszenie pożarów z powietrza ponieważ w mamy dobrze rozwiniętą sieć PSP i OSP które szybko gaszą pierwsze ogniska pożarów, oraz mamy słabo rozwiniętą sieć punktów poboru wody przez powietrze cysterny, o ile śmigłowce mogą czerpać wodę z rzek, jezior i zbiorników ppoż to już dromadery muszą lecieć na lotnisko uzupełnić zapas wody z cystern na ziemi.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •