Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 166
Like Tree1Likes

Wątek: Prywatne szkoły pilotów i aerokluby - opinie

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pabianice

    Domyślnie Prywatne szkoły pilotów i aerokluby - opinie


    Polecamy

    Chciałem zachęcić osoby szkolące się w aeroklubach i prywatnych ośrodkach szkoleniowych jak i już wyszkolone do umieszczania opinii na temat jakości szkolenia w tychże ośrodkach. Pomogło by to osobom, które myślą gdzie się wyszkolić w wyborze tego odpowiedniego. Sam szkolę się w jednym z prywatnych ośrodków w Polsce i po ukończeniu szkolenia zamierzam umieścić opinię na jego temat.

    Chodzi mi głównie o opinie na temat jakości szkolenia teoretycznego, dostępności materiałów, jakości wykładów, dostępności pomocy naukowych, jak i na temat szkolenia praktycznego a mianowicie ilości i dostępności samolotów, rodzajów dostępnych samolotów, ich stanie techniczno - wizualnym, jakości szkolenia praktycznego. Oczywiście nie zapomnijmy o instruktorach

    Mam nadzieję, że temat się rozwinie....

    pozdrawiam
    Tomek

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pabianice

    Domyślnie

    To może ja zacznę

    Szkolę się w ośrodku Bartolini Air w Łodzi. Wypowiem się na temat szkolenia teoretycznego gdyż dobiega ono właśnie końca a co do praktycznego to później...

    Plusy
    + dobre umiejscowienie szkolenia teoretycznego w centrum miasta blisko dworca pkp
    + sympatyczna i konkretna kadra szkoląca
    + szkolenie praktyczne na lotnisku komunikacyjnym (port lotniczy im. W. Reymonta)
    + prezent w postaci teczki z logo firmy, smyczki, segregatora itp. na początku szkolenia
    + egzamin wewnętrzny gratis dla uczniów Bartolini Air
    + pomoc w zakupie pomocy nawigacyjnych itp.
    + możliwość odbycia kursu do frazeologii angielskiej
    + trzy samoloty do wyboru: Cessna 152, 172 i Piper Arrow
    + możliwość zapłaty za szkolenie teoretyczne i praktyczne oddzielnie i dodatkowo w ratach

    Minusy:
    - kserówki z materiałami szkoleniowymi słabej jakości
    - przez połowę szkolenia teoretycznego brakowało jakiejkolwiek tablicy do pisania i przedstawiania przykładów
    - brak możliwości przećwiczenia przykładów dotyczących obliczeń nawigacyjnych itp. (pozostaje samemu w domu)
    - niektórzy wykładowcy słabo przygotowani do zajęć lub korzystający z nie swojej prezentacji, z którą się wcześniej nie zapoznali
    - na wykładach przedstawiane są prezentacje zrobione na podstawie i z wykorzystaniem podręczników Szutowskiego, które również należy i powinno się zakupić (w takim razie po co te wykłady i 1890 zł za teorie jak można samemu się nauczyć wszystkiego z podręczników)

    Jak na razie to tyle udało mi się zauważyć. Ogólnie jakość szkolenia teoretycznego oceniam na 3+ .
    Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej.

  3. #3
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    To chyba powinno być w licencjach


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prycek81
    (w takim razie po co te wykłady i 1890 zł za teorie jak można samemu się nauczyć wszystkiego z podręczników)
    Bo faktycznie wyklady sa niepotrzebne dla tych co maja samo-dyscypline i potrafia sie sami nauczyc z podrecznikow. Ja tak zrobilem na swoim kursie PPL - instruktor latajacy ze mna mi wrecz powiedzial ze nie potrzebuje zadnych wykladow tylko musze dobrze przerobic ABC, itp. i on sam dorywczo sprawdzal moja wiedze teoretyczna jak latalismy. Inni sie lepiej czuja jak zaplaca i maja instruktora przed soba ktory im pokazuje ladne obrazki i wszystko pomalu wytlumaczy

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Pabianice

    Domyślnie

    tylko że oni czasami nie tłumaczą nic tylko od razu przechodzą dalej....gdybym nie wyskoczył że może zrobimy jakieś przykłady na obliczenia z nawigacji to facet by po prostu sunął dalej swoim tempem....

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Problem jakosci kursów teretycznych jest niestety powszechny w naszym kraju,to chyba wynika z braku dobrze przygotowanej kadry ( wyklady fachowca pociagaja za soba powazne koszty) a moze tez zle pojeta postawa"frontem do klienta" i oszczedzanie czasu który powinno spedzic sie w lawce.Obawiam sie ze wielu zagadnien nie jest sie w stanie opanowac przyzwoicie samemu,bez konsultacji i cwiczen ale oczywiscie jest to moja opinia.
    Cala moja sciezke szkolenia przeszedlem w Adrianie i z cala odpowiedzialnoscia moge polecic ten osrodek.

    Plusy: -lotnisko polozone w malowniczej okolicy miasta Chelmno ( estetyka )
    -pas dostosowany do lotów nocnych (stale oswietlenie)
    -bliskosc lotniska EPBY z NDB i ILS (15 minut lotu) i VOR GRU co daje mozliwosc zapoznania sie z lataniem w ruchu kontrolowanym i z wykorzystaniem pomocy nawigacyjnych.
    -samoloty Cessna 150,Cessna 172 ,Piper Arrow,Piper Seneca..samoloty w bardzo dobrym stanie ze stalym fachowym serwisem
    -swietnie przygotowane zaplecze (hotel na miejscu-bardzo przyjemne pokoje,sale wykladowe,mozliwosc samoksztalcenia po zajeciach-staly dostep do materialów,ksiazek i komputerów)
    -szkolenie IFR na symulatorze FNPT II Elite pod okiem Lecha Szutowskiego(chyba nie trzeba pana przedstawiac)
    -fachowa i bardzo mila kadra instruktorska .generalnie klimat tam panujacy daje poczucie ze nikt nikogo nie robi w konia .uwazam ze osrodek ten ma bardzo profesjonalne podejscie do tego czym sie zajmuje.


    Jesli chodzi o kursy teoretyczne to w Adrianie zawsze starano sie zapraszac w miare mozliwosci dobrych wykladowców,czesto byli to piloci liniowi,egzaminatorzy LKE choc oczywiscie zdazaly sie tez slabsze wyklady ale to juz inny problem.

    W Adrianie zrobilem PPL,CPL,IFR i nie moge powiedziec niczego zlego na temat tej szkoly(Seneca jest tam od niedawna dlatego ME musialem zrobic w innym osrodku).

  7. #7
    adela
    Goście

    Domyślnie Szkoła pilotów we Wrocławiu?

    Czy jest tu może ktoś, kto korzystał z oferty tego ośrodka lub ma taki zamiar?
    Bardzo chciałabym poznać opinie na temat tej szkoły, bo planuję właśnie tam rozpocząć szkolenie na PPL(A).
    Będę wdzięczna za wszelkie informacje.
    Dziękuję i pozdrawiam

  8. #8
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Mam to samo pytanie co poprzedniczka, ale dotyczące Aeroklubu Krakowskiego.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Raczej odradzam Flyer :/

  10. #10
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Niestety w Krakowie nie ma wyboru, jest to jedyna szkoła lotnicza :/
    Lukaszs mógłbyś coś więcej powiedzieć o AK?

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Odpisałem Ci na gg flyer.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Odpisałem Ci na gg flyer.
    Pisz na grupie, jesli masz uwagi.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    A co myślicie o szkole Starlight w Warszawie ??

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Właśnie, czy ktoś ma jakieś opinie o Starlight i Runway w Warszawie?

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Co do szkolenia to kosztuje (chyba) 23000 na C172. Leciałem od nich C172 SPFTC Wszystko wygląda profesjonalnie no i mają symulator FNTP co znacznie ogranicza koszty przy licencji CPL(A) lub IR(A). Sam mam zamiar się wyszkolić u nich za kilka lat. Jakby ktoś chciał wiedzieć coś więcej na temat tej sszkoły to w nr 10/07 i 11/07 PCM jest opisane jak wygląda u nich szkolenie do CPL(A), oraz opisują swój symulator.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    A szkoła aliff-air we wrocku ??

  17. #17
    Mario
    Goście

    Domyślnie

    Witam,

    gdzie na Śląsku najlepiej zrobić licencję turystyczną PPL? Znam tylko 2-miejsca: Aeroklub Katowicki i prywatną szkołę Normal - Piotr Jafernik w Bielsku-Białej bardzo proszę o opinie w tej sprawie, zwłaszcza od osób, które się tam szkoliły.
    Pozdrawiam, Mario

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Neo220
    A szkoła aliff-air we wrocku ??
    Wrażenia z kursów teoretycznych - całkiem miło i fajnie. Tryb zaoczny. Jeśli ktoś zaczyna od zera, to w dużej części do teorii będzie musiał się we własnym zakresie uczyć. Instruktorzy na pierwszy rzut oka doświadczeni (niektórzy militarnie), ale póki co nie jestem w stanie za dużo powiedzieć.
    Praktyka odbywa się na epwr. Z tego co mi wiadomo to jest to pierwsza taka inicjatywa ze strony jakiejkolwiek szkoły w Polsce. Pomijając oczywiście epll, gdzie też się szkoli na kontrolowanym, ale gdzie liczba operacji na dzień jest dużo mniejsza niż we wro. Szkoła ma na stanie 2xC150 i PA28.

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Cytat Zamieszczone przez Neo220
    A szkoła aliff-air we wrocku ??
    Wrażenia z kursów teoretycznych - całkiem miło i fajnie. Tryb zaoczny. Jeśli ktoś zaczyna od zera, to w dużej części do teorii będzie musiał się we własnym zakresie uczyć. Instruktorzy na pierwszy rzut oka doświadczeni (niektórzy militarnie), ale póki co nie jestem w stanie za dużo powiedzieć.
    Praktyka odbywa się na epwr. Z tego co mi wiadomo to jest to pierwsza taka inicjatywa ze strony jakiejkolwiek szkoły w Polsce. Pomijając oczywiście epll, gdzie też się szkoli na kontrolowanym, ale gdzie liczba operacji na dzień jest dużo mniejsza niż we wro. Szkoła ma na stanie 2xC150 i PA28.
    A jakieś materiały dostałeś. Kserówki ksiązki czy coś takiego??

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Kserówki lub płytka CD do każdych zajęć. Książki Szutowskiego i Domicza sprowadzili, były do kupienia (nie wiem w jakiej cenie). W każdym razie wszystkie części.

    A tak między Bogiem a prawdą, to kurs teoretyczny skonstruowany w takiej formie, funkcjonuje bardziej jak kółko różańcowe niż jako szkolenie. To jest "naszkicowanie" tego czym pilot ma się zajmować podczas latania i co powinien wiedzieć, a nie nauczenie go tego. Pomijam prawo lotnicze, w którym i doświadczony prawnik by się nie odnalazł za szybko, ale 5 stron ksero na tematy frazeologiczne z powerpointa to mało, żeby osoba, która wie na temat samolotów, że latają zrozumiała o co chodzi. (Inna sprawa, że w tym niebieskim podręczniku jest chyba jakaś płytka CD, na której jest nagrana przykładowa korespondencja).
    Tak samo w osiem godzin nie da rady takiej osobie wyjaśnić do czego służą i jak działają wszystkie przyrządy tak żeby to rozumiała i potrafiła w myślach wykorzystać. Np. potrafila sobie odpowiedzieć na pytanie "co zrobić żeby z kursem 165 wlecieć nad TRZ?". To tak jak pokazać komuś nowy, kosmiczny ekspres do kawy (teraz ekspresy mają więcej przycisków jak pilot do telewizora). Każdy od pierwszego spojrzenia wie co to jest i do czego to służy, ale nie potrafi z tego skorzystać. A skoro tak jest to po co marnować czas? Nie lepiej umówić się godizne wcześniej z instruktorem na lotnisku i w godzine organoleptycznie zrozumieć wszystko zamiast kuć teorie i oglądać obrazki przez cały dzień?
    Może ktoś jest innego zdania, ale ja nie rozumiem sensu prowadzenia takich kursów teoretycznych. Można z powodzeniem ograniczyć taki program do Higieny lotniczej, Nawigacji (bo do tego i tak trzeba czasu żeby się nie kręciło w głowie od dewiacji deklinacji kursów takich czy innych, bo to z wiatrem bo to nie z wiatrem), ogólnej wiedzy o samolocie i już.

    Się rozpisałem. W każdym razie Neo220 masz pełny obraz szkolenia

Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •