Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Wykształcenie wyższe pilota liniowego


    Polecamy

    Witam
    Jeśli nie ten dział to przepraszam i proszę o ew. przeniesienie.
    Mam pytanie. Otóż w przyszłości planuje zostać pilotem liniowym, ale szkolić się prywatnie, nie na PRz. PPL mam zamiar zrobić w Polsce, CPL, IR itp oraz nalot w USA, a potem wrócić do Polski i zrobić teorie ATPL, oraz przekonwertować uprawnienia na ULC. Ale nie o to chciałem zapytać. Piloci wyszkoleni na politechnice rzeszowskiej mają już wykształcenie wyższe, w moim przypadku politechnika raczej odpada, ponieważ szkoda mi czasu na kilka lat studiów a i tak nie byłoby pewności czy dostane się na pilotaż, wszyscy wiemy jakie są szanse :/ Szkoliłbym się więc prywatnie, no i nie miałbym wykształcenia wyższego. Czy ktoś kto ma wykształcenie wyższe, ma większe szanse na dostanie pracy w liniach? Albo czy później wpływa to jakoś na zarobki? Krótko mówiąc jakie korzyści daje bycie pilotem z wszystkimi wymaganymi licencjami i wykształceniem wyższym, nad pilotem który także te licencje posiada, ma taki sam nalot jak tamten, ale jest tylko po maturze?
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie moga ci udzielic szerszej odpowiedzi bo tak naprawde pytasz o preferencje linii ltniczych w dobieraniu pilotow a to jest zmienna sprawa. Ja zawsze ludziom podaje przyklad brytyjskiego kapitana 747 - Alana Cartera (tego z video ITVV z lotu Heathrow-KSFO) ktory ma wylacznie angielska mature. Alan kiedys latal dla Virgin, potem poszedl chyba do Asiany, juz stracilem z nim kontakt gdzie teraz lata.

  3. #3
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Obawiam się że w tych czasach wyższe wykształcenie to już standard i będziesz z samą maturą miał na własne życzenie pod górkę.
    Ponadto od właściciela jednej z prywatnych szkół lotniczych dowiedziałem się*że bez wyższego wykształcenia się nic nie osiągnie w lotnictwie...
    Nie musi oczywiście być związane z lotnictwem, ale jednak nawet dla samego siebie moim zdaniem warto.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    W US okolo 5% swiezo zatrudnionych pilotow przez linie nie ma wyksztalcenia poza srednim (to znaczy nie maja formalnie ukonczonego zadnego collegu lub uniwersytetu). Nie wiemy natomiast ilu z tych 5% nigdy nie postawilo nogi w zadnej szkole wyzszej.

    (posady rzadowe zwiazane z lataniem wymagaja wyksztalcenie wyzszego)
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 05-02-2011 o 19:47

  5. #5
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Przegladajac ofetry.Bardziej licza sie kwalifikacje i nalot.Wyksztalcenie moze byc atutem.
    Come on Arsenal--))

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Aha, czyli nieważne jakie studia ukończe, byleby tylko było wykształcenie wyższe? A jak z zarobkami/awansem? Bez tego wykształcenia wyższego ma się jakoś ciężej? I tak przy okazji z jakiego "powodu" można w liniach awansować na lewy fotel bądź większą maszyne? Bo szczerze mówiąc chciałbym zacząć latać jak najwcześniej, oczywiście zależy jaka będzie sytuacja na rynku, bo jeśli będzie ciężko o prace to wybiore się na te studia, ale jeśli będzie nabór na pilotów to napewno się zatrudnie. A jak to jest z uczeniem się zaocznym w trakcie pracy w liniach? Dało by się jakoś, czy raczej przy pracy pilota to jednak zbyt dużo?

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zastanow sie na poczatku czy ktos jest w stanie tutaj odpowiedziec na takie szczegolowe pytania, czy cos bedzie "ciezej" lub jak mozna "awansowac". Chcesz byc zawodowym pilotem wiec rozumiem znasz biegle angielski, pojdz na fora gdzie jest masa zawodowych pilotow z roznych stron swiata i wtedy moze jak przeczytasz 100 roznych opini to wyrobisz sobie zdanie. Zaczalbym od pprune.org. A wogole to nie zdawalabym takich pytan dopoki nie zrobisz choc PPL, wiele rzeczy moze sie u ciebie zmienic, wiele rzeczy zrozumiesz, zanim wogole do tego progu dojdziesz.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 05-02-2011 o 20:15

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    No w sumie saturn5 masz racje, dzieki za odpowiedzi, temat do zamknięcia

  9. #9
    Awatar Landerfox

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Seta7 Zobacz posta
    bez wyższego wykształcenia się nic nie osiągnie w lotnictwie...
    BZDURA !!!
    z pozdrowieniami dla właściciela szkoły
    Chyba że ten Pan inaczej rozumie słowo "nic".

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    nie wiem wojtach ile Ty masz lat, ale jak jestes mlody i masz ledwie 21 lat to musisz miec dobrze postawionych starych, albo wygrales w totka, albo no nie wiem ale z tego co sie orientuje to malo jest takich co nie maja konkretnych studuiow a robote dobra, chyba ze masz swoj wlasny interes no ale czy warto szukac zawodu i nowej pracy jak sie ma swoja dobra maszynke kasy chyba ze jako hobby
    Co do wyksztalcenia hmm teraz wszyscy prawie ida na studia wiec za jakis czas kazdy bedzie mial wyzsze praktycznie, ale w lataniu raczej bierze sie pod uwage bardziej doswiadczenie i uprawnienia niz wyksztalcenie.
    Jednak kiedy jestes w wieku kiedy jeszzce na nauke jest czas wykorzystaj go bo potem moze sobie bedziesz plul w brode nawet niech to beda gorsze studia, ale zawsze bedziesz mial to wyzsze 3 lata nauki szybko zleci takze jak masz marnowac czas przed telewizorem w sobote to lepiej posiedziec na uczelni zawsze to jakies plusy przyniesie

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Nie chcę zakładać oddzielnego tematu więc podepnę się pod ten.
    Przede mną matura i wybór dalszego kształcenia. Politechnika Rzeszowska odpada. Czy pójście na warszawski MEL będzie dobrym rozwiązaniem, jeżeli chciałbym być pilotem liniowym?

  12. #12
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jeśli PRz odpada z powodu poziomu nauki, to radził*bym Ci również odrzucić*od razu też MEiL.
    Na MEiLu nie ma pilotażu, więc niezbyt Ci pomoże.
    Nie sądzę*żeby na pracodawcy dużą różnicę zrobiło wyższe wykształcenie związane z lotnictwem niż w innych dziedzinach.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    PRz po pierwsze by stworzyło dodatkowe koszta (mieszkam w Warszawie). Po drugie miałbym małą szansę na dostanie się na pilotaż. A po trzecie, w rozmowie z pilotem LOT-u, ów pan stwierdził, że PRz to zły wybór i lepiej wszystko zrobić prywatnie.
    Nie wiem dokładnie jaki jest poziom nauki na MEL-u (nie znam nikogo z tego wydziału), ale posiłkując się progami myślę, że bym sobie poradził.
    A czy wykształcenie wyższe jest konieczne do latania w liniach i awansów? Dosyć łatwo przyswajam wiedzę toteż bardzo chciałbym studiować.

  14. #14
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateq Zobacz posta
    Nie wiem dokładnie jaki jest poziom nauki na MEL-u (nie znam nikogo z tego wydziału), ale posiłkując się progami myślę, że bym sobie poradził.
    Na moim roku (dość dawno temu) po 2 semestrach z ~350 zostało ~90 osób, skończyło ~12 (w 5 lat).
    KZ

  15. #15

    Dołączył
    May 2009

    Cool

    Na pewno warto mieć wyższe, jeżeli jest taka możliwość. Można studiować inny kierunek niż pilotaż i w między czasie szkolić się prywatnie - zależy od zasobności portfela. I zawsze ma się to wykształcenie i pracę (mówiąc teoretycznie, nie zawsze jest łatwo). Natomiast na PRz dobrze jest dobrać dodatkowy kierunek, bo niech tylko zdrowie się zmieni... bądźmy szczerzy, życie

    Powodzenia.
    "Dlaczego samolot lata? .. bo ktoś za to płaci"

  16. #16

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Rozmawiałem z fo z ELO, który szkolił się w USA, przekonwertował licencję i lata obecnie na ATR. Podczas aplikowania do K2 nikogo nie interesowało jego wyższe wykształcenie, tylko możliwość zaproponowania najniższej stawki. Według mnie wykształcenie wyższe jest atutem i dodaje prestiżu.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •