Strona 12 z 59 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 1169
Like Tree263Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #221
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Nie tylko; w każdym momencie w jakim uzna polecenie za niebezpieczne/zagrażające jako dowódca ma prawo nie wykonać polecenia (oczywiście za taką decyzję to on ponosi odpowiedzialność).
    czasami pośmiertnie
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  2. #222
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ano
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #223

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Mam 3 pytania nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat 1,a na resztę znajduję różne.

    1. Gdzie na stronach PAŻP są informacje odnośnienaboru/egzaminów/szkolenia na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego? Wzakładkach szkolenia tego nie ma i nigdzie nie mogę znaleźć informacji owymaganiach itd.

    2. Czy jest jakaś górna granica wieku dlakandydatów? Na stronach eurocontrol była wzmianka dla kandydatów do 25 rokużycia, niby w PAŻP nie ma tego limitu gdzieś na forach wyczytałem, ale wwywiadzie z R. Michalikiem (szefem ośrodka) była podana informacja, że kandydatnie może mieć więcej jak 29 lat, więc jak jest naprawdę bo każdy mówi co innego?

    3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?

    Inna sprawa wymogiem jest, abykandydaci posługiwali się znajomością języka na poziomie 4, z tym, że przytakiej ilości osób, która próbuje się dostać na szkolenie to chyba nie ma szans,aby się zakwalifikować dalej z takim poziomem języka. Wychodzi na to, że abymyśleć poważnie język powinien być równy językowi ojczystemu, a testy zpredyspozycji do zawodu powinny być zaliczone na poziomie 99,9% prawidłowychodpowiedzi.

    Sam w tym kierunku nie podążam,ale pytam tak z czystej ciekawości ponadto może komuś kiedyś doradzę mającwiedzę w tym temacie.

    p.s. sorry, ale jak probuje poprawiac i edytowac post to mi sie rozwala tekst tak jak pisalbym z bledami, nie mam jus sil walczyc ze slabym rozwiazaniem informatykow, ktorzy nie dopracowali swojego narzedzia.

  4. #224

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    Inna sprawa wymogiem jest, abykandydaci posługiwali się znajomością języka na poziomie 4, z tym, że przytakiej ilości osób, która próbuje się dostać na szkolenie to chyba nie ma szans,aby się zakwalifikować dalej z takim poziomem języka. Wychodzi na to, że abymyśleć poważnie język powinien być równy językowi ojczystemu, a testy zpredyspozycji do zawodu powinny być zaliczone na poziomie 99,9% prawidłowychodpowiedzi
    Gruba przesada. informacje na stronie pojawiają się jak rusza nabór. Wymagania to matura, angielski, niekaralnosc i dobre zdrowie.Co do drugiego pytania, to ograniczenie wiekowe było kiedyś, teraz oficjalnie nie ma, przyjmują tak do 30 chyba. Chociaż jak sie trafi starszy kandydat, za to bijacy resztę na głowę, to pewnie go wezmą.Na ostatnie pytanie nie odpowiem, odpada sie zazwyczaj juz na ojt, a to jeszcze przede mną

  5. #225
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    Mam 3 pytania nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat 1,a na resztę znajduję różne.

    1. Gdzie na stronach PAŻP są informacje odnośnienaboru/egzaminów/szkolenia na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego? Wzakładkach szkolenia tego nie ma i nigdzie nie mogę znaleźć informacji owymaganiach itd.
    Na stonie pażp, lewa strona "praca w PAŻP". Nic tam w tej chwili nie ma, bo nie ma naboru.

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    2. Czy jest jakaś górna granica wieku dlakandydatów? Na stronach eurocontrol była wzmianka dla kandydatów do 25 rokużycia, niby w PAŻP nie ma tego limitu gdzieś na forach wyczytałem, ale wwywiadzie z R. Michalikiem (szefem ośrodka) była podana informacja, że kandydatnie może mieć więcej jak 29 lat, więc jak jest naprawdę bo każdy mówi co innego?
    Po pierwsze R. MichalAkiem, po drugie byłym szefem. Na dziś z tego co wiem limitu wieku w PAŻP nie ma.

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?
    Tu nie ma żadnej reguły. Może nikt, mogą wszyscy. Na moim kursie bodaj na 25 osób licencję zrobiło zdaje się niecałe 20 osób.

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    Inna sprawa wymogiem jest, abykandydaci posługiwali się znajomością języka na poziomie 4, z tym, że przytakiej ilości osób, która próbuje się dostać na szkolenie to chyba nie ma szans,aby się zakwalifikować dalej z takim poziomem języka. Wychodzi na to, że abymyśleć poważnie język powinien być równy językowi ojczystemu, a testy zpredyspozycji do zawodu powinny być zaliczone na poziomie 99,9% prawidłowychodpowiedzi.
    Jak ja zdawałem nie było FEASTa, więc nie wiem do końca jak to teraz wygląda, ale wcześniej był egzamin na zasadach konkursu. Więc przyjmowali ileśtam osób z najlepszymi wynikami, oczywiście powyżej wymaganego minimalnego progu.
    Jeśli nikt progu nie przekroczył to nikogo nie brali.


    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    Sam w tym kierunku nie podążam,ale pytam tak z czystej ciekawości ponadto może komuś kiedyś doradzę mającwiedzę w tym temacie.

    Ciekawe...chcesz uchodzić za obeznanego w ten sposób?? Lepiej, gdy Cię zapytają, po prostu podaj adres forum, bo jeszcze coś poprzekręcasz (np nazwisko byłego szefa Ośrodka Szkolenia)


  6. #226
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?
    Cytat Zamieszczone przez 787Dreamliner Zobacz posta
    Tu nie ma żadnej reguły. Może nikt, mogą wszyscy. Na moim kursie bodaj na 25 osób licencję zrobiło zdaje się niecałe 20 osób.
    To nie działa, Panowie, jak OFERTA PRACY.
    Sprawa wygląda następująco:
    - kandydat zatrudniany jest na czas określony (okres szkolenia: teoria + symulator czyli do uzyskania Licencji Praktykanta - ok. 1 rok)
    - idąc na OJT - następuje przedłużenie umowy ponownie na czas określony: statystycznie potrzebny do uzyskania Licencji Kontrolera r.l. - ok.1 rok
    - po uzyskaniu powyższej jest zatrudniany na czas nieokreślony na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego w organie, na który się szkolił.
    I nie jest to na zasadzie oferty pracy dla niektórych wybrańców uzyskujących licencję. Zatrudniani są WSZYSCY. Jeszcze się nie zdarzyło, by ktoś po uzyskaniu licencji nie został zatrudniony w PAŻP-ie. Nabór na kurs jest zawsze koordynowany ze wszystkimi służbami i kandydaci są szkoleni pod konkretne potrzeby TWRs, APPs czy ACC. I o pracę nikt martwić się nie musi. Przynajmniej w Polsce.

    Cytat Zamieszczone przez rocco Zobacz posta
    2. Czy jest jakaś górna granica wieku dlakandydatów? Na stronach eurocontrol była wzmianka dla kandydatów do 25 rokużycia, niby w PAŻP nie ma tego limitu gdzieś na forach wyczytałem, ale wwywiadzie z R. Michalikiem (szefem ośrodka) była podana informacja, że kandydatnie może mieć więcej jak 29 lat, więc jak jest naprawdę bo każdy mówi co innego?
    Ten wywiad z MICHALAKIEM pochodzi z przed wieku i jest dawno nieaktualny.
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 16-07-2011 o 19:58 Powód: dopisek p.2
    Roger, roger, but say again.

  7. #227

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 787Dreamliner Zobacz posta
    Tu nie ma żadnej reguły. Może nikt, mogą wszyscy. Na moim kursie bodaj na 25 osób licencję zrobiło zdaje się niecałe 20 osób.
    Oj, chyba mniej...

  8. #228
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Panowie 787Dreamliner i Samotnik,
    z tego co piszecie, ktoś mógłby wyciągnąć błędny wniosek, że po uzyskaniu licencji pingwin X otrzymuje ofertę pracy i jest zatrudniany jako kontroler a pingwin Y jej nie otrzymuje i idzie na przysłowiowy szczaw.
    Jeszcze raz powtarzam:
    WSZYSCY, KTÓRZY UZYSKUJĄ LICENCJĘ KONTROLERA RUCHU LOTNICZEGO, SĄ Z AUTOMATU ZATRUDNIANI NA STANOWISKU KONTROLERA W ORGANIE RUCHU LOTNICZEGO ZGODNIE W UPRAWNIENIAMI WPISANYMI W LICENCJI.
    No, chyba, że im się w międzyczasie odmieniło i już nie chcą być kontrolerami.
    Krótko mówiąc: zrobił licencję - pracuje; nie zrobił licencji - nie pracuje.
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 16-07-2011 o 20:15
    Roger, roger, but say again.

  9. #229
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Panowie 787Dreamliner i Samotnik,
    z tego co piszecie, ktoś mógłby wyciągnąć błędny wniosek, że po uzyskaniu licencji pingwin X otrzymuje ofertę pracy i jest zatrudniany jako kontroler a pingwin Y jej nie otrzymuje i idzie na przysłowiowy szczaw.
    Jeszcze raz powtarzam:
    WSZYSCY, KTÓRZY UZYSKUJĄ LICENCJĘ KONTROLERA RUCHU LOTNICZEGO, SĄ Z AUTOMATU ZATRUDNIANI NA STANOWISKU KONTROLERA W ORGANIE RUCHU LOTNICZEGO ZGODNIE W UPRAWNIENIAMI WPISANYMI W LICENCJI.
    No, chyba, że im się w międzyczasie odmieniło i już nie chcą być kontrolerami.
    Krótko mówiąc: zrobił licencję - pracuje; nie zrobił licencji - nie pracuje.
    Coś nie doczytałeś... Pierwsze pytanie rocco brzmiało :"Gdzie na stronach PAŻP są informacje odnośnienaboru/egzaminów/szkolenia na stanowisko kontrolera ruchu lotniczego? ".

    Odp: na stronie PAŻP, w zakładce 'praca w PAŻP'. Pomijam jak to działa. Tego pytanie nie obejmowało.

    Kolejne było :"
    3. Ilu kandydatów dostaję ofertę „pracy” po całymcyklu szkleń. Przykładowo do egzaminów podchodzi około 1000 osób. Z czegopowiedzmy przechodzi 25 osób dalej potem szkolenie, następne egzaminy, staż, także ileosób dochodzi do końca otrzymując licencję kontrolera ruchu lotniczego, która zkolei gwarantuje już pracę?"

    Więc wg moich informacji (w oparciu o mój kurs) odpowiadam, że na 25 osób na kursie licencję uzyskało niecałe 20 (lub mniej samotniku).
    Napisałeś to samo co ja tylko innymi słowami.

  10. #230
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Doczytałem wszystko dokładnie, ale nie o wszystkim pisałem, bo już było wyjaśnione.
    Natomiast rocco niezbyt szczęśliwie sformułował pytanie, bo najpierw pisze o ofercie pracy, by później samemu skonstatować, że ukończenie całego szkolenia (Licencja kontrolera) gwarantuje zatrudnienie. I do tego się odniosłem.
    Pytanie zatem powinno brzmieć:
    Ile z 25 osób rozpoczynających szkolenie (wyselekcjonowanych z 1000) zostaje kontrolerami ruchu lotniczego?

    Odpowiedzi zaś 787Dreamlinera i samotnika dokładnie odpowiadały na takie (domyślne) pytanie.

    To tylko chciałem zaakcentować i nic więcej.
    Roger, roger, but say again.

  11. #231
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    1. Czy jest zapotrzebowanie kontrolerów w Polsce?
    2. Rozumiem , że jeśli jestem np. ze Śląska równie dobrze mogę dostać pracę w Poznaniu czy to w Gdańsku?
    3. Na politechnice Śląskiej na kierunku Transport jest specjalność "Nawigacja Lotnicza" Jak to się ma do ATC? Czy po takich studiach łatwiej o pracę na wieży?
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  12. #232

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    1,2: Tak
    3: Nie

  13. #233
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    1,2: Tak
    3: Nie

  14. #234
    Awatar Suzia

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Nie ma to jak konkret, bez lania wody i offtopów

  15. #235
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cohontes Zobacz posta
    2. Rozumiem , że jeśli jestem np. ze Śląska równie dobrze mogę dostać pracę w Poznaniu czy to w Gdańsku?
    Cytat Zamieszczone przez phiro Zobacz posta
    2: Tak
    Dla wyjaśnienia:
    jeśli jesteś ze Śląska i aplikujesz na KT lub KK i przy założeniu, że zabrakło dla Ciebie tam miejsca, mogą Ci zaproponować, np. GD, RZ, BD,SC itp, a Ty przystaniesz na ich propozycję - to wtedy TAK. Bez Twojej zgody nie "wsadzą" Cię gdzie indziej. W arkuszu aplikacyjnym jest zresztą miejsce, w które wpisujesz interesujące Cię miasto.
    Poczytaj posty z ostatniej rekrutacji - tam coś o tym jest.
    Roger, roger, but say again.

  16. #236
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    Nie ma to jak konkret, bez lania wody i offtopów
    Ta jest!! Iście po kontrolersku!!

  17. #237

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Czym się charakteryzuje (różni), praca na poszczególnych stanowiskach: obszar, zbliżanie, wieża?
    Jakie cechy, umiejętności potrzebne są do każdej z nich?
    Czy można powiedzieć, że któraś z nich jest łatwiejsza, łatwiej się w niej ogarnąć?

  18. #238
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Czy można powiedzieć, że któraś z nich jest łatwiejsza, łatwiej się w niej ogarnąć?
    Delivery/ground?

  19. #239
    Awatar igorkbk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie

    A teraz coś ode mnie coś ode mnie co mnie zawsze intryguje. Jak przydzielane są stanowiska po szkoleniach PAŻP. Każdy zaczyna od DEL albo GRD i pnie się w górę ? Czy osoba A podpisze papierek na to najniższe stanowisko a osoba B będzie szczycić się przed radarem (mniejsza większość o to czy będzie najpierw asystentem czy nie)
    WIEŻA: BA 758 - WE HAVE VIRGIN 348 ON DEPARTUE WITH VERY TIGHT SLOT. WILL YOU BE SO KIND, TO GIVE THEM WAY TO RUNWAY 29?
    BA 758 - ANYTHING FOR A VIRGIN, ESPECIALLY WITH TIGHT SLOT

  20. #240
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Z założenia każdy jest szkolony do 'pełnego', że się tak wyrażę, kontrolera TWR (no bo chyba tylko o takiego Ci chodzi, skoro pytasz o DEL/GND).
    Praktyki możesz ewentualnie zacząć np na Delivery czy Groundu jeśli takowe są na danym lotnisku.

Strona 12 z 59 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-05-2017, 20:13
  2. 26-03-2014, 18:59
  3. 24-03-2014, 20:49
  4. 17-02-2014, 23:38
  5. 17-10-2013, 21:32
  6. 23-09-2013, 01:07
  7. 23-09-2013, 00:29
  8. 28-05-2013, 20:37
  9. 04-04-2013, 14:12
  10. 25-03-2013, 15:49
  11. 25-02-2013, 14:57
  12. 07-02-2013, 23:15
  13. 09-01-2013, 12:39
  14. 07-01-2013, 08:10
  15. 31-12-2012, 14:26
  16. 22-12-2012, 18:28
  17. 27-10-2012, 21:37
  18. 19-07-2012, 01:42
  19. 03-07-2012, 15:16
  20. 15-05-2012, 08:21
  21. 13-04-2012, 19:31
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 20:03
  24. 13-08-2011, 17:25
  25. 13-08-2011, 14:52
  26. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •