GALERIA »   Nowe zasady dotyczące kategorii: CZĘŚCIOWO ZASŁONIĘTY        TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW   

Strona 13 z 58 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 1160
Like Tree262Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #241
    Awatar igorkbk

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Kobyłka

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejne pytanie. Na stronie PAŻP znalazłem taką zakładkę jak "praktyki" (a bardziej praktyki studenckie). Czy można ubiegać się w nich na praktyki kontrolera ruchu lotniczego ? Czy potem mogą być mi przydatne przy ubieganiu się na stanowisko kontrolera ?
    WIEŻA: BA 758 - WE HAVE VIRGIN 348 ON DEPARTUE WITH VERY TIGHT SLOT. WILL YOU BE SO KIND, TO GIVE THEM WAY TO RUNWAY 29?
    BA 758 - ANYTHING FOR A VIRGIN, ESPECIALLY WITH TIGHT SLOT

  2. #242
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igorkbk Zobacz posta
    Na stronie PAŻP znalazłem taką zakładkę jak "praktyki" (a bardziej praktyki studenckie). Czy można ubiegać się w nich na praktyki kontrolera ruchu lotniczego ?
    Nie!!!
    Żeby podjąć praktyki na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego trzeba posiadać Licencję Praktykanta.
    Żeby zaś posiąść Licencję praktykanta trzeba ukończyć kurs teoretyczny, zdać egzaminy przed LKE i odbyć szkolenie na symulatorze zakończone również egzaminem przed LKE.

    Cytat Zamieszczone przez igorkbk Zobacz posta
    Czy potem mogą być mi przydatne przy ubieganiu się na stanowisko kontrolera ?
    Z powyższej odpowiedzi wynika, że nie.
    Co jest przydatne - dowiesz się po przeczytaniu ogłoszenia o naborze na stronie PAŻP.
    A najlepiej prześledź wszystkie posty dotyczące naborów.
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 16-08-2011 o 14:40
    Roger, roger, but say again.

  3. #243

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    "praktyki studenckie" można w pażp'ie odbywać w różnych działach od maja do września (takie info dostałem).
    Zapytaj za rok, bo teraz nie masz szans.

  4. #244
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Co oznacza informacja podawana przez kontrolera (FIS, TWR) "Kontrola radarowa i alarmowa zakończona"? Nie oznacza ona chyba końca zmiany - bo ten sam głos słychać dalej

  5. #245

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Co oznacza informacja podawana przez kontrolera (FIS, TWR) "Kontrola radarowa i alarmowa zakończona"? Nie oznacza ona chyba końca zmiany - bo ten sam głos słychać dalej
    1. FIS to nie kontroler 2. "kontrola radarowa zakończona" - oznacza to, że s/p jest od tego momentu kontrolowany proceduralnie. W FIR Warszawa nie mogłeś tego słyszeć na częstotliwości TWR, ani FIS. 3. "kontrola alarmowa zakończona" - nie spotkałem się z takim zwrotem i niespecjalnie wiem, co miałby oznaczać.

  6. #246
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    W FIR Warszawa nie mogłeś tego słyszeć
    Słyszę to często na FIS POZ a także TWR EPZG.

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    oznacza to, że s/p jest od tego momentu kontrolowany proceduralnie.
    Dzięki - teraz to jasne

  7. #247
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A może "służba radarowa zakończona" na FIS POZ, a "służba kontroli zakończona" na TWR EPZG?

  8. #248
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Słowo: alarmowa też występuje

  9. #249
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieju Zobacz posta
    Co oznacza informacja podawana przez kontrolera (FIS, TWR) "Kontrola radarowa i alarmowa zakończona"?
    Chodzi Ci chyba o zwrot wypowiadany przez informatora FIS: "służba alarmowa zakończona z czasem...". Czyli zwyczajnie od tego momentu statek powietrzny nie ma już zapewnionej służby alarmowej która jest "ustanowioną w celu zawiadamiania organów systemu poszukiwania i ratownictwa o statkach powietrznych potrzebujących pomocy i współdziałania z tymi organami". Czyli, że nikt go już szukać nie będzie jak coś pójdzie źle.
    A z ta kontrolą proceduralną to chyba też nie tak.

    EDIT:
    Zazwyczaj chwilę później FISowiec zamyka tez plan lotu na prośbę pilota.
    No i generalnie tak jak napisał radian "służba kontroli zakończona" na TWR EPZG czyli samolot zazwyczaj jest oddawany wtedy na FIS.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  10. #250
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SimOn! Zobacz posta
    Chodzi Ci chyba o zwrot wypowiadany przez informatora FIS: "służba alarmowa zakończona z czasem...". Czyli zwyczajnie od tego momentu statek powietrzny nie ma już zapewnionej służby alarmowej która jest "ustanowioną w celu zawiadamiania organów systemu poszukiwania i ratownictwa o statkach powietrznych potrzebujących pomocy i współdziałania z tymi organami". Czyli, że nikt go już szukać nie będzie jak coś pójdzie źle.
    A z ta kontrolą proceduralną to chyba też nie tak.

    EDIT:
    Zazwyczaj chwilę później FISowiec zamyka tez plan lotu na prośbę pilota.
    No i generalnie tak jak napisał radian "służba kontroli zakończona" na TWR EPZG czyli samolot zazwyczaj jest oddawany wtedy na FIS.
    O tak teraz wszystko się zgadza - faktycznie jak samolot opuszczał CTR to ta informacja była podawana - nie rozumiałem tylko po co (szczególnie to: alarmowa) - ale teraz już jasne. Jeśli chodzi o FIS to zaraz po tej informacji było podziekowanie od pilota i coś w rodzaju - przechodzę na własne środki i za chwilę był już na łączności z EPZP.

  11. #251
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W praktyce: samolot zaraz ląduje, żegna się z FISem, prosi o zamknięcie planu lotu i od tego momentu FIS nie jest odpowiedzialny za powiadomienie służb w razie wypadku (bo i skąd miałby o nim wiedzieć).
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  12. #252
    chv
    chv jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Witam

    Sprawa jest następująca. Start z EPKP, VFR, wznoszenie do 5000ft inbound JED, za zgodą APP w LTMA Kraków. I teraz tak:

    1. Jako, że w locie VFR obowiązują reporting points, to lecąc outbound M, dalej jesteśmy w TMA, tyle, że w kolejnym sektorze. I rozumiem, że przestrzeń kontrolowaną opuszczamy w momencie wlotu w następny, wyższy sektor, gdzie już nie ma punktów?

    2. Czy w locie VFR możemy, za zgodą ATC skrócić drogę za pomocą punktów IFR, patrząc dalej w stronę JED, zamiast lecieć M itp, czy możemy polecieć np dct LOGDA?

    3. Czy lecąc cruising alt 5000ft zbliżamy się do granicy LTMA Kraków sector B ATC może nam zezwolić na wlot w przestrzeń kontrolowaną 'tak jak lecimy', czy musimy się zniżać do wysokości poniżej dolnej granicy TMA B do momentu osiągnięcia punktu M, czyli TMA A gdzie ATC dopiero będzie mogła nas wpuścić w TMA?

    Mam nadzieje, ze nie poplatalem za bardzo

    Dzięki, pozdrawiam

  13. #253

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Raczej nie musisz lecieć z EPKP do JED przez Mike, byłoby to bez sensu, bo jeszcze byś zawinął pewnie kawałek CTR EPKK.
    1. Tak.
    2. Zapytać można, istnieje możliwość, że pozwolą.
    3. Nie musisz się zniżać do punktów VFR, żeby mieć możliwość uzyskania zgody na wlot w przestrzeń kontrolowaną.

  14. #254
    chv
    chv jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Gracias.

    Czyli w praktyce zbliżając się do granicy TMA - 121.075 i prosisz o zgodę na wlot w przestrzeń kontrolowaną z obecnym kursem i wysokością i ATC ewentualnie każe ci zmienić parametry, tak?

    Czy w locie VFR, mając zamiar lądować wg ILS z wektorowaniem musisz to w jakiś sposób wyszczególnić w FPL, czy zwyczajnie 'request radar vectors ILS 25'?

    Pozdro

  15. #255
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Warto wpisać w RMK, ale najlepiej jeżeli powiesz jakie masz zamiary. Plan lotu na stanowisko kontrolera trafia w bardzo okrojonej formie i zwyczajnie nie wiemy, co tam jest wpisane.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  16. #256
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Zazwyczaj piszę w RMK np: 2x Touch&Go. Czy to dociera do kontrolera czy lepiej zgłaszać na granicy/przed wlotem w CTR i zajmować częstotliwość?
    Kiedyś w PLAR ( chyba przy okazji remontu pasa) był artykuł o lotach GA na Okecie. Było tam info że piloci dzwonili na TWR uzgadniać warunki. Tzn dzwonili do aktualnie pracującego kontrolera? Chyba nie? Do miejscowego biura odpraw załóg? Jak to w praktyce wygląda i czy pomaga czy przeszkadza?

  17. #257
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli przed startem zadzwonisz a kiedy dolecisz, będzie już inna obsada to najpewniej sobie przekażemy te wieści, ale najlepiej powiedzieć, jakie się ma zamiary. Nie przesadzajmy z tym zajmowanie częstotliwości, na żadnym lotnisku w Polsce nie ma takiego ruchu który by uzasadniał taką ostrożność.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  18. #258
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Co racja to racja. W sumie nigdy nie było problemu z uzgadnianiem na radiu, pytanie raczej z kategorii jak Wam wygodniej.

  19. #259
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nawet trudno powiedzieć, żeby dzwonienie było w dobrym tonie, najprościej chyba przez radio a w każdym razie nie liczyć na to, że wiemy co było wpisane w RMK. Nie lubimy niespodzianek
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  20. #260
    Awatar Suzia

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Atco, z tego wynika, że 18pkt FPL jest o "kant d.. roztrzaść"..... :/

Strona 13 z 58 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-03-2014, 18:59
  2. 24-03-2014, 20:49
  3. 17-02-2014, 23:38
  4. 17-10-2013, 21:32
  5. 23-09-2013, 01:07
  6. 23-09-2013, 00:29
  7. 28-05-2013, 20:37
  8. 04-04-2013, 14:12
  9. 25-03-2013, 15:49
  10. 25-02-2013, 14:57
  11. 07-02-2013, 23:15
  12. 09-01-2013, 12:39
  13. 07-01-2013, 08:10
  14. 31-12-2012, 14:26
  15. 22-12-2012, 18:28
  16. 27-10-2012, 21:37
  17. 19-07-2012, 01:42
  18. 03-07-2012, 15:16
  19. 15-05-2012, 08:21
  20. 13-04-2012, 19:31
  21. 13-08-2011, 20:03
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 17:25
  24. 13-08-2011, 14:52
  25. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •