Strona 3 z 58 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 1157
Like Tree260Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #41
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja nie mam ale jakoś sobie radzę
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  2. #42
    Awatar bodziomg

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Oczywiście przez moje pytanie nie chciałem wywższać osób, które ukończyły uczelnie, natomiast bardziej zależało mi na drugiej części pytania tj. studiów zaocznych i bardzo dziękuję za odpowiedź Obawiałem się, że są duże problemy z połączeniem studiów i pracy kontrolera, biorąc pod uwagę trzyzmianowy tryb pracy, itp.

  3. #43
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    U mnie są 2 pasy 11/29 i oba czynne.
    Pas oczywiście jeden chyba . że Ławica tak szybko się rozwija że nie nadążam a podejścia dwa - 11 i 29
    A my na Okęciu to kiedyś mieliśmy 3 pasy ale DS 2 dawno przekształcono w TWY no i DS 1 cała pod śniegiem czeka na lato
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  4. #44

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Czym był spowodowany strajk kontrolerów w Hiszpanii; to znaczy, przeciwko czemu kontrolerzy tak się buntują, że strajkują? Co jest w tej pracy niewygodne, uwierające, zwykle źle zorganizowane? Czy chodzi o długość czasu pracy powiedzmy, na tydzień, czy o zmianowy system, przeciążenie (zbyt mało osób), zły podział obowiązków, system wynagradzania, niejasny sposób awansowania? Jak to wygląda w Polsce, ogólnie, co do zasady, a jak w innych krajach, na przykład w Niemczech, Francji? Jaki kraj uchodzi za posiadający najlepiej zorganizowaną kontrolę i dlaczego się wyróżnia?

  5. #45

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    W skrocie wynikal z tego, ze ustalenia umowne zostaly zastapione jednostronna regulacja z pozycji sily. Inna kwestia jest ocena starych i nowych warunkow, na jakich pracowali i pracuja.

    Wg Eurocontroli, z badanych przez nich krajow najlepsza "produktywnosc" ma Maastricht UACC, choc nikt tak naprawde nie wie, jak oni to licza. A Amerykanie i Anglicy i tak zwykli uwazac, ze to wlasnie oni sa najlepsi.

  6. #46

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta

    Ale to akurat nie dowodzi, ze "stary" bedzie sobie radzil lepiej, wrecz przeciwnie, jesli zatrzymal sie w rozwoju. A "twoje" czasy raczej az tak bardzo od "moich" sie nie roznia.
    Behemot - ja uważam, iż akurat w lotnictwie ten kto zatrzymał się w rozwoju nie ma czego szukać. Choć moje czasy różnią się od "waszych" to jeszcze "się ścigam i nie oddaję miejsca w czołówce". Lotnictwo ogólnie pojęte jest dla ludzi aktywnych, bierni nie mają czego szukać. Problemem jest tylko to że niektorzy tak mocno zapuścili korzenie, są przekonani o swojej wartości że nic do nich niedociera.
    Marek156-DPWAW

  7. #47

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pelna zgoda.

  8. #48

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Z czego wynika to przekonanie Anglików i Amerykanów? Mają najlepsze warunki pracy, doświadczenie, szkolenia, największe obciążenie? W związku z tym, czy praca np w Heatrow to przekleństwo, bo taki ruch, czy nobilitacja, bo poziom pracy jest tak wysoki, że nic więcej w tym zawodzie osiągnąć się nie da ( czyli jak tam ktoś jest dobrym kontrolerem, to wszędzie sobie poradzi?
    Hypne

  9. #49

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Znają świetnie angielski. (mała zlośliwość)
    Marek156-DPWAW

  10. #50

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    I mają ciągoty imperialne. A poważnie?

  11. #51
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Pas oczywiście jeden chyba . że Ławica tak szybko się rozwija że nie nadążam a podejścia dwa - 11 i 29
    Na Ławicy i w Krzesinach jest 11/29. Są takie TMA w których jest więcej niż jedno lotnisko, nieprawdaż?

    @ bodziong: zmianowy system pracy bardziej pomaga niż przeszkadza w studiach, chociaż nigdy nie pracowałem pon-pt.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  12. #52
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Na Ławicy i w Krzesinach jest 11/29. Są takie TMA w których jest więcej niż jedno lotnisko, nieprawdaż?
    Prawda oczywista ale EPKS to przecież TAJNE!!! baza NATO szpieg czuwa!! oraz Pani Turczynka , która zwiedzała oba lotniska
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  13. #53

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Znają świetnie angielski. (mała zlośliwość)
    Amerykanie?

  14. #54

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Dwa pytania do kontrolerów:

    1. Ile osób jest jednocześnie na zmianie? zależy to od ruchu w powietrzu czy jest jakaś jedna ustalona liczba kontrolerów?
    jak to wygląda na wieży, zbliżaniu i obszarze?

    2. Słyszałem że zbliżanie i obszar są w Rembertowie, prawda to czy wszystko jest w bunkrach na wieżowej?

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    W związku z tym, czy praca np w Heatrow to przekleństwo, bo taki ruch, czy nobilitacja, bo poziom pracy jest tak wysoki, że nic więcej w tym zawodzie osiągnąć się nie da ( czyli jak tam ktoś jest dobrym kontrolerem, to wszędzie sobie poradzi?
    Kontrolerem co prawda nie jestem, ale w przypadku EGLL pewnikiem znaczenie ma też poziom zarobków...
    Eee tam, podpis ;)

  16. #56

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    EGLL ma dobre zarobki w porownaniu z innymi angielskimi lotniskami, niekoniecznie innymi krajami.
    W Rembertowie nic nie ma, a na Wiezowej nie ma bunkrow.
    Na wiezy 7, na zblizaniu 6 (w Warszawie, w tym asystenci), obszar ok 15-20, ale to dokladniej ktos z obszaru napisze.

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No ja właśnie mówiłem o warunkach angielskich, "lokalnie" , nie porównując z innymi krajami, bo takich danych nie mam.
    Eee tam, podpis ;)

  18. #58
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @ Aetius: na zbliżaniu 3 a w porywach 4. BTW to nie jest forum TVN Warszawa, bądź łaskaw precyzować o jakie miejsce Ci chodzi.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  19. #59
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Na wiezy 7, na zblizaniu 6 (w Warszawie, w tym asystenci), obszar ok 15-20, ale to dokladniej ktos z obszaru napisze.
    Na Obszarze (GAT) w godzinach szczytu, kiedy trzeba uruchomić 8 sektorów, potrzeba 32 ludzi. Oczywiście, 32 osoby nie przebywają przez cały dzień. Praca rozpoczyna się w różnych godzinach począwszy od 06:00 i tak co godzina, a nawet pół, do 14:00. A od 14:00 do 22:00 i potem zmiana nocna od 22:00 do 06:00 dnia następnego. I tak na okrągło.
    A ludzie chodzą różnie. Nie ma standardów - przynajmniej w sezonie letnim.

    Dodatek:
    zapomniałem o kierownikach zmiany, senior kontrolerach, obsadzie stanowisk FMP, obsadzie flight data i praktykantach. Razem to jeszcze dobrze ponad 10 sztuk.

    Dodatek nr 2:

    I jeszcze obsada OAT - średnio z 10 ludzi.
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 06-03-2011 o 08:58 Powód: Dodatek nr 2
    Roger, roger, but say again.

  20. #60

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie Witam, jestem tu pierwszy raz.


    Polecamy

    Mam następujące pytania:
    1. Jaki jest system pracy w Pyrzowicach i Balicach?
    2. Czy PAŻP stawia formalne wymogi dotyczące miejsca zamieszkania kontrolerów? Chodzi mi o maksymalną odległość miejsca zamieszkania od lotniska, ewentualnie czas dojazdu. W niektórych służbach/zawodach jest to określone w umowie o pracę.

Strona 3 z 58 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 53 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-03-2014, 18:59
  2. 24-03-2014, 20:49
  3. 17-02-2014, 23:38
  4. 17-10-2013, 21:32
  5. 23-09-2013, 01:07
  6. 23-09-2013, 00:29
  7. 28-05-2013, 20:37
  8. 04-04-2013, 14:12
  9. 25-03-2013, 15:49
  10. 25-02-2013, 14:57
  11. 07-02-2013, 23:15
  12. 09-01-2013, 12:39
  13. 07-01-2013, 08:10
  14. 31-12-2012, 14:26
  15. 22-12-2012, 18:28
  16. 27-10-2012, 21:37
  17. 19-07-2012, 01:42
  18. 03-07-2012, 15:16
  19. 15-05-2012, 08:21
  20. 13-04-2012, 19:31
  21. 13-08-2011, 20:03
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 17:25
  24. 13-08-2011, 14:52
  25. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •