Strona 48 z 58 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 1157
Like Tree260Likes

Wątek: Pytania do kontrolera

  1. #941
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    Nie zdarzyło mi się jeszcze zostać dłużej, niż te 7,5 h i nie wiem czy ktoś oprócz mnie miał takie szczęście. Przynajmniej ja o tym nie słyszałem. Może w służbach terenowych.
    Nie przesadzaj - powyżej dziennego nominału musiałeś pracować choćby ostatnio w czasie Pegazowego SSM.
    A w tzw. "terenie" to np. w Warszawie/Modlinie ostatni dyżur, który skończył się po 7,5h miał miejsce w sierpniu.

  2. #942

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Na wiezy w Warszawie tez nie jest to zadna rzadkosc.

  3. #943

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Czy w Polsce jest tylko jeden ACC i mieści się w tej samej wieży co TWR/APP na Okęciu?

  4. #944
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeden ale nie w wieży, choć w tym samym budynku. Kiedyś było kilka, cholera, komu to przeszkadzało...
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  5. #945

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Dzięki. Właśnie o budynek mi chodziło

  6. #946

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    Czy informacja o lokalizacji nadajników/anten jest tajna, czy można się tego od Was dowiedzieć? Interesuje mnie Poznań - Delivery, TWR, APP (maszt przy terminalu GA?) oraz ACC na tę część Polski.
    Pytanie tylko i wyłącznie w celu poprawienia jakości odsłuchu, współrzędne co do metra niewymagane

  7. #947
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Pytanie do kontrolerów, teoretycznie ATC powinien władać Angielskim minimum na poziomie C1, jak jest w praktyce na naborze? Jestem na uczelni technicznej, gdzie mam część wykładów po Angielsku, ale wątpię, żebym był na etapie native speakera (c1+), a i znam kontrolera, który mimo doświadczenia w zawodzie oblał egzamin na operacyjny lv 6.

  8. #948
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Lotniczy angielski jest oceniany wg tabeli jak tu:

    SKYbrary - English Language Proficiency Requirements

    Kontrolerzy muszą znać angielski na poziom minimum 4, z najczęściej zdawanego w PL egzaminu ELPAC można dostać tylko 4, 5 bądź nie zdać. Inne egzaminy umożliwiają otrzymanie oceny 6. Angielski z tej tabeli ma stricte lotniczy charakter - frazeologia i słownictwo w kontekście lotnictwa a nie ogólnego angielskiego.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  9. #949

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Angielski z tej tabeli ma stricte lotniczy charakter
    Czy na pewno stricte? W trakcie egzaminu jest oceniana nie tylko frazeologia i słownictwo branżowe, ale również umiejętność formułowania zdań i przekazywania informacji tekstem "otwartym", w trakcie rozmowy.

  10. #950
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Owszem, ocenia się też gramatykę i płynność wypowiedzi ale jednak w kontekście lotniczym. Dlatego zdjęcia na ELPACu pokazują np. samolot podczas rozładunku i o nim się opowiada, a nie o modzie czy motoryzacji.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  11. #951
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Mam pytanie do kolegów z TWR EPWA. Czy wczorajszy (14 marca, piątek) lot LO3860 z Wrocławia (SP-EQG) ok. 21:40 zgłaszał jakieś problemy z podwoziem na podejściu ? Na prostej kilka razy wysuwał i chował podwozie, potem przerwał podejście i dopiero za drugim podejściem wylądował. To chyba ten sam samolot, który kiedyś w Rzeszowie miał problem z podwoziem ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  12. #952

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Witam wszystkich serdecznie, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum.

    Mam pytanie do obecnych kontrolerów/praktykantów/kursantów. Czy jest wśród Was ktoś, kto podchodził do egzaminu FEAST dwukrotnie ?

  13. #953

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Znajdzie się kilka osób.


  14. #954
    Awatar kaspipolub

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Hej. Mam pytanie. Czy możliwy jest wlot do strefy kontrolowanej przez miejsce inne niż punkt wlotowy? Chodzi mi dokładnie o ctr eplb, gdzie ruch jest minimalny.

  15. #955
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Za zgodą organu kontroli - oczywiście.
    kaspipolub likes this.

  16. #956

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No, przeczytałem 48 stron w tym temacie, wiele cennych informacji, znalazłem sporo odpowiedzi na swoje pytania, jednak wciąż mam kilka pytań,

    1. Natknąłem się na informację, że kandydat ma w rzeczywistości niewielki wpływ na wybór specjalizacji (TWR/APP/ACC). Mógłby ktoś przybliżyć jak to mniej więcej wygląda? Kursanci są odgórnie przydzielani do konkretnej funkcji, na podstawie wyników, predyspozycji? Może tylko najlepsi mają możliwość wyboru czy jak to wygląda?

    i kilka pytań, dotyczących urlopu

    2. Ile dni urlopu mają kontrolerzy, gdzieś natknąłem się na informację, że ustawowe 20/26 dni + dodatkowe 14dni. Czy coś w tej kwestii się zmieniło? Czy wszyscy na wejściu dostają te 26 + 14, czy zgodnie z ustawą, pracownicy poniżej 10lat stażu pracy mają 20dni?

    3. Ktoś pisał w tym temacie, że generalnie nie ma co liczyć na miesiąc wolnego w miesiącach letnich. To ze względu na okres, czy generalnie miesiąc wolnego dla kontrolera (nie koniecznie w miesiącach letnich) to luksus raczej nieosiągalny?

    4. Jak się wylicza urlop - wiadomo, że normalnie liczy się dni robocze, jak jest w przypadku KRL - o ile się nie mylę tygodniowo trzeba liczyć na 4-5 dyżurów. Jak ktoś składa o urlop, to jak się wylicza ilość dni roboczych w danym okresie na który planuje się wziąć urlop?

  17. #957
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ad1) Było już gdzieś pisane na forum - poszczególne organy z Warszawy i kraju składają zapotrzebowanie na nowych ludzi i na tej podstawie organizuje się nabór już pod konkretne służby. Deklarujesz się na konkretne miasto (z tych wymienionych w ogłoszeniu), ale już nie wiedząc jaka tam akurat służba rekrutuje (czasem jest to oczywiste, jak np. W Łodzi albo Rzeszowie, a czasem nie, jak np. w Warszawie czy Poznaniu).
    Wymagania wobec kandydatów do wszystkich rodzajów służb są dokładnie takie same.
    Możliwość zmiany przydziału czy miasta po rozpoczęciu kursu teoretycznie istnieje (zdarzają się takie przypadki), ale jest ograniczona i zależna od wielu czynników, więc absolutnie nie można tego zakładać idąc na kurs.

    Ad2) Urlop standardowo, czyli 20/26 + 14 dni kalendarzowych tzw. urlopu kondycyjnego

    Ad3) Miesiąc wolnego jest to luksus, ale (z trudem i nie zawsze) osiągalny, co do sezonu letniego to już zapewne zależy od konkretnego organu i sytuacji kadrowej

    Ad4) Ja sobie wyliczam ze wzoru: ilość dni urlopowych = (ilość dni kalendarzowych)/2+1 i nawet się sprawdza
    Faixa Branca likes this.

  18. #958

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    witam mam taka sprawę starałem się dostać na studia wojskowe w Dęblinie no i przyjęli mnie ale nie na pilotaż o którym marzyłem tylko na nawigacje (mimo kategorii lotniczej) kontroler ruchu hmm na początku myślałem o rezygnacji i przejściu do WSOSL we Wrocławiu tam też się dostałem ale pomyślałem jeden dzień i postanowiłem spróbować u nawigatorów . Czy studia wojskowe dobrze przygotowują do tego zawodu,czy po wojsku można dostać pracę w cywilu na podobnym stanowisku i jak wygląda kwestia licencji, uprawnień no i w ogóle jak według was kształtuje sie przyszłość po Dęblinie dla tego typu specjalizacji. Z góry dziękuje

  19. #959
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeżeli myślisz o Dęblinie jak o sposobie wejścia do PAŻP "tylnymi drzwiami" to lepiej sobie odpuść.
    Wojskowi absolwenci opuszczają uczelnię w najlepszym przypadku z cywilną licencją S-ATCL (czyli praktykancką). Nie daje ona prawa do wykonywania zawodu a jedynie do dalszego szkolenia na stanowisku operacyjnym (OJT). Na tym etapie dla PAŻP uprawnienia z Dęblina nie mają większej wartości i taka osoba ubiegając się o pracę w cywilu musiałaby przejść przez normalne sito rekrutacyjne razem z innymi kandydatami (FEAST).

    Jeszcze jakiś rok-dwa lata temu niektórzy z wojskowych absolwentów przechodzili etap OJT na lotniskach cywilnych ale teraz ZTCW zarzucono ten program, gdyż wojsko docelowo ma szkolić do opracowywanej wojskowej licencji KRL (szczegółów nie znam). Ale odnośnie dalszej kariery w wojsku i zdobywanych tam doświadczeń oraz wojskowych uprawnień to musiałbyś spytać raczej na jakimś forum wojskowym bo tutaj to sami cywile...

  20. #960
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodam jeszcze, że kierunek kształcący przyszłych kontrolerów ruchu lotniczego w Dęblinie powstał w celu szkolenia dla potrzeb wojskowych służb TWR i APP/APS. Nie mają specjalizacji ACC/ACS. Nie wiem jaki jest tam poziom szkolenia, ale ponieważ Dęblin jest ośrodkiem certyfikowanym i musi szkolić w oparciu o program wspólnotowy - licencja jest licencją i uprawnia do podjęcia szkolenia na stanowiskach operacyjnych, ale...
    ... ale dalej to już jak napisał hawky:z powodów różnicy w sposobie rekrutacji (osławiony FEAST, choć nie tylko) absolwenci Dęblina nie mogą robić szkolenia OJT (TWR, APP/APS) w PAŻP.
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 07-08-2014 o 11:29
    Roger, roger, but say again.

Strona 48 z 58 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-03-2014, 18:59
  2. 24-03-2014, 20:49
  3. 17-02-2014, 23:38
  4. 17-10-2013, 21:32
  5. 23-09-2013, 01:07
  6. 23-09-2013, 00:29
  7. 28-05-2013, 20:37
  8. 04-04-2013, 14:12
  9. 25-03-2013, 15:49
  10. 25-02-2013, 14:57
  11. 07-02-2013, 23:15
  12. 09-01-2013, 12:39
  13. 07-01-2013, 08:10
  14. 31-12-2012, 14:26
  15. 22-12-2012, 18:28
  16. 27-10-2012, 21:37
  17. 19-07-2012, 01:42
  18. 03-07-2012, 15:16
  19. 15-05-2012, 08:21
  20. 13-04-2012, 19:31
  21. 13-08-2011, 20:03
  22. 13-08-2011, 20:03
  23. 13-08-2011, 17:25
  24. 13-08-2011, 14:52
  25. 13-08-2011, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •